Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Hobbesje, wat een boel! Super zeg. Dat er idd maar heel veel mooie emmie's van mogen komen!

Daantje, trek je het nog een beetje meid? De laatste loodjes!

Mama Ree, hoe gaat het met je? Heb je er vertrouwen in? Doe rustig aan!

Gibelomo, hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt?

Geplaatst

Hey Hobbesje,

Mooie score!!! Het is inderdaad wel een aanslag op je lijf, ik had er zelf de vorige keer 27 dus voelde me wel 'leeggeprikt' zeg maar...

Ik hoop dat ze het alle 16 goed gaan doen en dat je evt. wat cryo's overhoudt!

Ik zie dat je in Nijmegen zit? Super dat je dan toegang tot die digitale poli hebt. Ik ben daar alleen vanwege het transport, dus dan kan dat volgens mij niet. Weet jij toevallig of men in Nijmegen ook aan een kort protocol doet?

Groetjes, Aafke

Geplaatst
Hey Hobbesje,

Mooie score!!! Het is inderdaad wel een aanslag op je lijf, ik had er zelf de vorige keer 27 dus voelde me wel 'leeggeprikt' zeg maar...

Ik hoop dat ze het alle 16 goed gaan doen en dat je evt. wat cryo's overhoudt!

Ik zie dat je in Nijmegen zit? Super dat je dan toegang tot die digitale poli hebt. Ik ben daar alleen vanwege het transport, dus dan kan dat volgens mij niet. Weet jij toevallig of men in Nijmegen ook aan een kort protocol doet?

Groetjes, Aafke

We lopen idd in Nijmegen. Die digipoli is wel erg handig als je nieuwsgierig bent (en dat ben ik).

Geen idee of ze ook aan een kort protocol doen. Ik heb de indruk van niet, maar heb daar ook nooit naar gevraagd.

Hoe merkte jij dat je overstimulatie had??

Geplaatst

Ha Hobbesje,

Wat een super goede score zeg!!!! :icon_flower: Hopen dat het hele mooi emmy's worden. Zaterdag terugplaatsen, spannend hè.... Ik heb morgen mijn terugplaatsing, en weet nog niet hoeveel emmy's er zijn.... Gaan we samen naar het wachtbankje aaarrgggh. Dat we elkaar maar snel mogen feliciteren!!!

xx

Geplaatst

Hey Hobbesje,

Ik merkte het doordat ik binnen1 dag ineens een kilo zwaarder was. En de artsen in het ziekenhuis waren al bij de punctie erg voorzichtig, ik moest eerst bloed prikken om waarden te meten. Ook voor de tp moest ik bloed prikken en durfden ze het terugplaatsen uiteindelijk niet aan vanwege het risico op overstimulatie. En ik moest verplicht 3 (!) liter water per dag blijven drinken (da's echt veeeel....)

Ik was dus al alert op signalen, en ben mezelf elke dag voor de zekerheid gaan wegen. Met die extra kilo erbij heb ik voor de zekerheid toch maar naar het ziekenhuis gebeld, en toen moest ik direct komen om weer bloed te prikken. Waarden waren op het randje. Uiteindelijk ging het allemaal net goed dankzij vele drinken en scherpe controle. Ik raad je dus aan om vooral veel te drinken en even goed op je gewicht te letten.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey Daantje, ga je morgenochtend meteen testen??? Zoe had al ons al zo in spanning gehouden, dat doe jij niet, hm?! SUCCES!!! Ik duim voor jullie!!! :zwanger:

Geplaatst

Hey meiden!

Net de pregnyl injectie gezet! Weer een stapje verder. Straks nog 2 deca spuiten en dan is het spuiten voorbij:icon_smile:

Zaterdag hebben we om 9.00 de punctie en maar hopen dat alle 4 follikels goed zijn, en er ook 4 eitjes inzitten!

De spanning begint nu wel op te lopen hoor, zeker omdat we toch niet heel veel vertrouwen erin hebben.

Helemaal als ik lees wat voor geweldige scores jullie allemaal hebben.

Daantje, heel veel succes morgen! Ik neem aan dat je bloedtest krijgt en in de ochtend kan bellen? Heel veel succes met die laatste uurtjes wachten.

Ik weet nog dat die uurtjes heeeeeel erg lang duurde! (ik had 's ochtends al wel stiekem zelf getest hoor)

Is 1 van jullie wel eens gewisseld van ziekenhuis? Mocht deze poging niet lukken willen we graag overstappen naar een ander ziekenhuis. Maar we hebben geen idee hoe we dat moeten aanpakken.

Liefs Diana

Geplaatst

He meiden!

Dit zijn echt de laatste loodjes! Ik heb zweethandjes en opvliegers. Morgenochtend eerst voor half tien prikken en dan s'middags tussen half 2 en 2uur de uitslag. De vorige keer was deze test positief, we hebben toen even het ziekenhuis teruggebeld, omdat we het niet konden geloven. Maar ze zeiden toen; je moet echt heel blij zijn, jullie zijn zwanger! En toen de test op zondag en maandagochtend bellen. 1st hadden ze een verkeerde test op m'n bloed gedaan en moesten we 3uur later terugbellen, want dan deden ze de juiste test. Toen de uitslag dat de HCG niet verdubbeld was, ik zou een miskraam krijgen. Laat het Alsjeblieft nu niet zo zijn!!!:pray:Ik ben echt zo nerveus!!

He Dafke! Nou misschien komen wij elkaar dan eens tegen, want dan zit je denk ik ook in Alkmaar? Spannend hoor allemaal! Wat fijn dat er dan zo´n forum is he? Dan kan je tenminste je vragen een beetje kwijt. Wij waren in het begin echt zo ontwetend over alles! Succes meid!

Hobbesje wat een eitjes! Geweldig! Dan moet er toch 1tje de juiste zijn!!!

Ienie-Mienie, Morgen een spannende dag! Geniet van het mooie aspect, dat je met je eigen ogen mag zien, hoe je bevrucht wordt! Ik vond dat toch wel heel speciaal! En hopen op nog wat ´reserves`!!

Annema, lief dat je je duimen voor ons draait! Nogmaals, de steun die ik hier vind, is zo fijn!! Maar ja, dat is ook echt omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten!

Diana, ik heb geen testen in huis gehaald. Een beetje uit zelfbescherming denk ik! s´Middags mag ik bellen. Dus inderdaad die paar uur worden zenuwslopend. En Joost komt om 12uur uit LA en dan moet ie nog met de trein naar huis. Ik hoop dat ie op tijd is!!

Geplaatst

Daantje, ik hoop dat je hubbie op tijd terug is, wel zo fijn om samen te kunnen bellen voor de uitslag.

Wat vervelend dat het vorige keer zo bij je is verlopen, hopen dat het nu 2 keer een goede uitslag krijgt!

Laat je het morgen weten?

Liefs Diana

p.s. zie trouwens dat wij plaatsgenoten zijn! :icon_smile:

Geplaatst

Hey Daantje!!

Wat spannend zeg!!!

Hopelijk heb je een positieve test in handen!!

Maar dat kan bijna niet anders he:icon_flower:

Het is je zo gegunt!!

Ben erg benieuwd!!!!Is joost nu wel lekker thuis??

Liefs Bianca

Geplaatst

@Daantje: spannende dag vandaag voor jullie! We duimen met zn allen voor goed nieuws!!

Ik zit inderdaad ook in Alkmaar, ben nu in afwachting van mijn menstruatie, dan mag ook ik eindelijk gaan starten!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wat een boel berichten weer om te lezen. Ik ben een paar dagen lekker beroerd geweest. Veel buikkrampen, erg moe, vlagen van misselijkheid en overgevoelige borsten.. zou je denken goed teken missch maar ik denk alleen maar het tegenovergestelde. Je kan jezelf dan zo lekker in een dip praten béhh... die onzekerheid en het wachten valt me onverwacht zwaarder dan ik dacht maar ja.. gelukkiig heb ik jullie als klankbord!!! ;-)))

Zoë, je leest het...in mijn hoofd wordt alles heen en weer geslingerd, wordt er soms ff helemaal depri van. Dan denk ik aan de meiden hier die het zelfde doormaken en denk ik "niet zeuren...". Hoe voel jij je? Had jij de laatste dagen voor het testen ook nog van die menstr. achtige krampen?

Daantje spannendddd!!!! Hou hele dag mail inde gaten haha!

Hobbesje wat een mega score joh, wow!! Hopelijk blijf je je goed voelen, rust lekker uit hoor en indd veel drinken is erg belangrijk.

Diana, morgen punctie spannend he? Duim heel hard voor je dat er goede eitjes uitkomen die allemaal mooi bevrucht worden!!

Ieniemienie, vandaag jouw/jullie grote dag. En dan begint ook voor jou het wachten.. grappig vorige week dacht ik pfff.. duurt lang en nu al weer bijna op de helft. Zo zit iedereen steeds in een andere fase en kunnen we er voor elkaar zijn.

Gibelomo hoe gaat ie meis... hoop dat je je iets beter voelt.. bijna weekend misschien lekker even rust nemen?

Bianca!!!!!! Je bent er nog ha ha, gezellig!!

Nu even hard aan het werk, dagje knallen op kantoor en dan lekkerrrr weekend.. plannen om morgenmiddag richting Antwerpen te gaan. Ideetje van manlief om even lekker gedachten te verzetten!!

xxx

Geplaatst

amma ree meisje, ik voel ook hier vanalles aan mn borsten die zijn erg gevoelig maar ik heb dat steeds van de preegnyl.. maar t blijft allemaal toch wel heel erg spannend he!! we hopen allemaal zo hard ik ook hoor ondanks de opname..ik duim voor je vrouwtje xx

hier gaat t redelijk, lig op de bank das nog maar t beste..

de eerste schrik is eraf gelukkig

hou inderdaad een rustig weekend, al krijgen we morgen nog wel visite voor mijn verjaardag

ik ben steeds even op t forum om te kijken of daantja al een uitslag heeft dat ze met ons wil delen

nu ga ik even klein beetje mn moeder helpen die hier als een wervelwind door t hele huis vliegt! ha ha

tot laterrr

Geplaatst

@Daantje: Jeetje, ik zat al meerdere malen op het forum om te kijken of je al wat had gestuurd. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.

Een dikke knuffel xx

Geplaatst

Ohh... Daantje... is dat dan een definitief bericht dat t niet gelukt is...? Ik ben niet zo op de hoogte van die HCG-waardes sorrieeee..... sterkte meid..

Geplaatst

Lieve Daan, wat ontzettend k*t zeg. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Neem de tijd om dit te verwerken. Ik denk aan je.

liefs

Geplaatst

Daantje, wat een ellende toch, sterkte meid!!!

Diana, morgen de punctie.... Heel veel succes, hopen op een boel mooie eitjes...

Hobbesje, heel veel succes morgen!!

Echt bijzonder zo dat terugplaatsen, grappig dat je ook een echofoto mee krijgt. En nu hopen, hopen en nog eens hopen, en owja wachten, wachten en nog eens wachten haha....

xx

Geplaatst

Jeetje Daan wat een teleurstelling!!! En het zag er zooi mooi uit!!!! Jemig sterkte meid kan me voorstellen dat jeje nu zwaar klote voelt!!! Denk aan je meid!!

Tuurlijk Mama-ree ik ben hier niet weg te slaan hihi.

Ben zo benieuwd hoe het met alle meiden gaat!!!!Dat ik nog steeds iedere keer aan het spieken ben!Hopelijk gaan jullie gezellig naar Antwerpen nergens aan denken en heerlijk ontspannen!!

Ik ben vandaag door het ziekenhuis gebeld.Omdat ik nogal heftig op de puregon reageer en ze me niet meer durven te laten spuiten al 62.5 willen ze me nu het lange protocol laten doen.Zodra ik ongesteld moet ik op de 21ste dag decapeptyl gaan prikken en dan moet ik weer ongesteld worden gewoon de decapeptyl blijven prikken en dan vanaf 3 75 eenheden puregon prikken.Dus zie er zo tegen op ben zo bang dat ik dan weer een overstimulatie ga krijgen.Maar goed we moeten toch iets proberen.Voel me net een proef konijn.Volgens mij heb ik dit jaar geen punctie meer maar word het 2010 whaha.Zit ook lekker een dipje!!

Nou meiden heel veel sterkte!!!

Liefs Bianca xxxx

Geplaatst

He nee, Daantje... Knuffel van deze kant!

Bianca: balen dat het zo moeizaam gaat met de hormonen. Hoop dat het lange protocol voor jou de oplossing wordt.

Geplaatst

Daan, wat ontzettend balen!! Heel erg veel sterkte!

Morgen de "grote" dag, we gaan op voor de punctie.

Ik hoop dat het net zo makkelijk af gaat als vorige keer, toen viel het enorm mee. En natuurlijk hopen dat er mooie eitjes inzitten, dat is ook niet onbelangrijk:happy:

Liefs Diana

Geplaatst

Diana, heel veel succes vandaag!!

Bianca, je bedoelt 2011?! Zo te lezen moet je nog een heel traject doorgaan meis! Inderdaad wel pittig, maar alles voor mooie follikels en eicellen toch?

Ik hoop dat je ons op de hoogte houd, want ik ben veel te nieuwsgierig hoe het met je gaat! Dikke knuf.

Mama Ree, even uit mijn hoofd, maar jij zit op de helft toch? Ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden, want dat scheelt teveel.

Hier alles z'n gangetje, ik krijg er steeds meer vertrouwen in en ben ook niet meer bang om naar de wc te gaan. Vanmorgen was de test-streep dikker dan de controle-streep, woeha!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden