Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb gister mijn laatste femodeem genomen

volgende week maandag uitgangsecho

heb nu 7 deca spuiten gezet

en mezelf voor de grap gister eens gewogen

6 dagen griep is goed voor mijn lijn rui 1,5 kilo lichter in 6 dagen

mag van mij zo door gaan

succes allemaal

• Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal

ik heb even gelezen op de site maar toch zijn er wel een aantal mensen die in het czh lopen.

wij ook

heb vandaag mijn terugplaatsing gehad van 2 embr en mag 17 feb testen

pfff ik hoop dat ik zo lang kan wachten en dat het nou wel goed gaat.

krijg binnen 2 weken te horen of de overgebleven embr ingevroren kunnen worden.

ze hadden er 10 aangeprik en bevrucht maar er waren er 8 over gebleven die wel goed bevrucht waren dus ben benieuwd of die 6 die ik nu nog over heb ingevroren kunnen worden.

dit is trouwens onze 2e poging.

ik hoop dat het allemaal goed gaat deze maand en dat er veel groene regels komen

veel succes allemaal

xx renate

Geplaatst

Celeste - 1 feb start menopur - kort protocol - 3e IVF

Hanneke - 4 a 5 feb beginnen deca, dag later start puregon - kort protocol - 2e ICSI

Petra

Ivdelft -proberen het even zelf ivm zaadverbetering

Josephine

Pleun79 - 25 jan beginnen met deca - lang protocol - 1e icsi

Krisje

Toisha - 27 jan. intake - 1e IVF/ICSI

Renaatje- 30 jan punctie -2e icsi - 2 feb terugplaatsing van 2 embrio's - 17 feb testen

haha even een beetje aan gepast bij mij :icon_smile:

xx renate

Geplaatst

Celeste - 1 feb start menopur - kort protocol - 3e IVF

Hanneke - 12 feb 1e FM - kort protocol - 2e ICSI

Petra

Ivdelft -proberen het even zelf ivm zaadverbetering

Josephine

Pleun79 - 25 jan beginnen met deca - lang protocol - 1e icsi

Krisje

Toisha - 27 jan. intake - 1e IVF/ICSI

Renaatje- 30 jan punctie -2e icsi - 2 feb terugplaatsing van 2 embrio's - 17 feb testen

Hoi dames,

Weet iemand van jullie hoe laat op zondag de follikel metingen zijn? We wilden namelijk naar vrienden gaan zondag. Tenzij ik de punctie dan heb natuurlijk maar dat kan ik me niet voorstellen.

Alvast bedankt!

Geplaatst

Oh Pleun dat zou super zijn. Hoe ging je uitgangsecho? Spannend he, mag je ook met stimuleren starten. Dan zitten we vrij dicht bij elkaar. Ik zit nu ook pas op stimulatiedag 4.

Geplaatst

Hanneke,

'S morgens zijn de puncties gepland dat weet ik wel.

Ik zelf heb ook steeds aan mogen geven wanneer het voor mij het beste uit kwam.

Hier proberen ze dan rekening mee te houden.

Follikel metingen zijn volgens mij over de hele dag wel mogelijk er is volgens mij geen tijd aan gebonden.

Lfs

Geplaatst

Dankje Wish voor je antwoord. Ik weet dat de follikelmetingen vanaf 14.00 uur zijn door de week, tenminste dat zij Renate vrijdag maar of dat ook voor het weekend geld weet ik dus niet. Anders bel ik morgen nog wel even. Moet toch nog vanalles regelen voor het zaadtransport. Dat is een gedoe joh, het zaad van mijn vriend ligt ingevroren in Maastricht, nu moeten we dat dus zelf naar het Catharina brengen, maar met Carnaval zijn ze niet de hele tijd open in het AZM dus eigenlijk moet het ervoor (om zeker te zijn) ik wil het ook liever niet op de dag van de punctie (je weet maar nooit wat er mis kan gaan) maar het vaatje mag ook weer niet te lang weg zijn uit het AZM. Ach ja alles voor het goeie doel he.

Wish heb je er zelf voor gekozen om 2 emmy's terug te laten plaatsen? Nog even en dan mag je al testen. Je mag in het Catharina pas na 16 dagen testen he, das echt lang.

Geplaatst

het antwoord wat ik kreeg was fm vanaf 9.30tot ongeveer 13:00 in het weekeind mogenlijk maar puncties gaan voor

dus als er veel puncties zijn wordt je naar achter geschoven maar als een afspraak staat dan staat hij ook wel vrij vast

Geplaatst

Hanneke,

Jee, wel een gedoe inderdaad ivm het zaad transport.

Jammer dat je dit zelf moet regelen, zou toch ook anders kunnen.

Maar goed je hebt er veel voor over, net wat je zegt.

Bij de Geertgen hoef je het niet naar Genk te brengen, alleen voor de tp moet je naar Genk.

Wij gaan voor volgende pogingen naar de Geertgen in Elsendorp.

Daar hebben we al een prettig gesprek gehad.

Als we al zover komen test ik op dag 15 na tp.

Vond het wel een mooie datum haha! (15 febr hebben wij 7 jaar een relatie, ook een mooie datum)

Heb van een ander begrepen dat je vanaf dag 12 na tp al een betrouwbare test kan hebben.

Maar dat durf ik niet.

Ben al lang blij als ik woensdag door ben gekomen dat is de 14de dag na punctie en heb de vorige 2 keren toen mijn menstruatie gekregen.

Pfffff dat is echt al bijna!!

We hebben er zelf voor gekozen om er 2 terug te laten plaatsen.

De gyn had geen bezwaar en vond het prima.

We hebben nu een 7 en een 6 cellige terug gekregen, ben ow zo benieuwd.

Hoe gaat het met jou en het spuiten?

Het went echt he, het hoort er bij ons gewoon bij om zwanger te willen worden.

Mijn vriend en ik hadden het er pas over dat het toch echt een wonder is als je spontaan zwanger raakt, al die processen die wij ondergaan doet de natuur bij een ander.

Bij ons is het ook een wonder als het lukt daar niet van!

Lfs

Geplaatst

Hoi Wish,

Volgens mij moet je het zaad transport altijd zelf regelen. Ach ja ben ook wel een regeltante dus zo erg is het nou ook weer niet. Het is nu zo goed als geregeld. Normaal is het ook nog niet zo'n probleem, maar nu met de carnaval ertussen wordt het iets lastiger.

Ik hoop echt dat jullie die poging in Geertgen niet nodig hebben. Morgen is D-day dus voor je. Spannend hoor, als je morgen overleefd is er dus goede hoop. Ik zal voor je duimen morgen, en de rest van de week natuurlijk. Tot je testdatum. Ik heb mijn vorige poging op dag 12 positief getest. Maar wel licht positief dus dan kan het nog alle kanten op. Op dag 14 was het een dikke vette streep, en 14 dagen wordt ook in de meeste ziekenhuizen aangehouden dus dat is wel een veilige dag. Maar je moet vooral pas testen als je er zelf aan toe bent. Je leest hier heel vaak over vroegtesters, ruim voor de testdatum positief en dan op de testdatum negatief, nou dan zou ik dus liever gewoon op de testdatum negatief testen.

Spuiten gaat goed, ik vind dit korte protocol echt een verademing. Voel me eigenlijk prima en kan nog gewoon alles doen wat ik wil. Dat was de vorige keer wel anders. Ben wel erg benieuwd naar de 1e fm vrijdag. Voel wel af en toe wat steekjes maar dacht dat ik de vorige keer meer last had. Maar ook dat zegt niet zoveel volgens mij. Zit nu ook wat beter in mijn vel als toen denk ik. Ik ben helemaal positief gestemd. Call it naïef maar ik neem het maar gewoon zoals het komt. Ben ik een dagje wat negatiever ook geen man over boord. Ben wel gestopt met denken dat ik positief of juist niet te positief moet zijn. Ik voel wat ik voel en daar heb ik dan op dat moment vrede mee. Pff wordt een heel boekwerk zo.

Tis inderdaad een wonder, een natuurlijke zwangerschap. Denk dat vele zwangeren zich dat niet realiseren. Dat geluk hebben wij (degene waarbij het niet natuurlijk lukt) dan wel weer. Wij zullen het niet zo snel voor lief nemen!

Meid heel veel succes in je laatste wachtdagen, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Hanneke,

Wat een lieve reactie, dank je!

Bij de Geertgen regelen ze het transport naar Genk.

Vind ik wel prettig.

Fijn dat het korte protocol je 'goed doet'.

Heb je geen last van al die vervelende bijwerkingen van de pil.

Lijkt me erg vervelend hoor!

Ik neem het anders ook zo op, 'het komt zoals het komt', maar op dit moment kan ik dat echt niet op brengen.

Ben ow zo bang dat het morgen fout gaat.

Weet dat het ook wel goed kan gaan, maar toch, het voelt zo onwerkelijk om te denken dat ik evt. zwanger zou kunnen zijn.

Ben zo blij als ik morgen door kom zonder bloed.....

Maar dan komt er ook nog donderdag en vrijdag en zaterdag pfffff er komt geen einde aan. Hihihihi!

Lfs x

Geplaatst

Ik was bij mijn vorige poging ook heel negatief in de laatste dagen van mijn wachtweken. En dat is ook wat ik bedoel, ik was toch zwanger dus dat heeft echt geen invloed. En als jij het op dit moment niet ziet zitten is dat vooral balen op dit moment. Maar laat het zo zijn. Heel begrijpelijk hoor, de spanning bereikt zijn hoogtepunt! Ik denk ook dat het een normale reactie is van de hersenen, je wilt iets zo graag. Dus zegt je brein maar het is vast niet gelukt om je te beschermen ofzo. Haha hoor mij, amateur psycholoog.

Het gevoel van positief testen is ook heel onwerkelijk. Het is eigenlijk met geen pen te beschrijven. Ik geloof niet dat ik me ooit zo gelukkig heb gevoeld. Helaas is het vallen dan ook wel heel hard als het misgaat. Toch ben ik blij dat ik daar toen niet zo bij stilstond. Nu heb ik in die ruime week dat ik wist dat ik zwanger was echt onbezorgd genoten. Ik zat echt op een dikke roze wolk. Ik hoop dat gevoel weer snel te mogen hebben. En ik gun het jou ook om dat gevoel te hebben. En alle dames hier natuurlijk! Zet hem op!!!!

Wish, wees gewoon even extra lief voor jezelf. Ooit moet het lukken!!!! En het zou helemaal fantastisch zijn als dat nu is. Voel je al iets eigenlijk?

Geplaatst

Hanneke,

Het genieten van een positieve test lijkt mij ook zo ontzettend bijzonder.

Wat erg dat dit bij jullie van korte duur is geweest.

Heb je dit al kunnen verwerken?

Natuurlijk blijft deze gebeurtenis altijd een plaatsje in je hart houden!

Ik denk ook dat je jezelf wil beschermen voor die domper/tegenslag.

Maar er zit ook zoveel hoop bij dat dit elkaar bijna in evenwicht houdt.

Bij mij heeft het down gevoel op dit moment de overhand.

Ik heb soms wat 'krampjes' eigenlijk kun je het niks noemen.

Kan ook goed naar de w.c en als ik ongesteld ben moet ik ook vaak naar het toilet voor de grote boodschap zeg maar. Hihi.

Meestal hoor je dat obstipatie een kenmerk kan zijn, pffff je weet het gewoon niet.

Lfs x

Geplaatst

Oh ik had ook geen obstipatie hoor. En ik voelde juist heel weinig. Met de mislukte cryo poging had ik veel meer klachten. Toen had ik echt pijn aan mijn borsten enzo maar dat was dus gewoon PMS. Heb ik altijd last van.

Heb het wel kunnen verwerken hoor. Heeft wel een tijdje geduurt natuurlijk. Komt ook wel omdat ik nog hoop heb dat het nog wel eens zal lukken. Als het uiteindelijk niet gaat lukken zal die miskraam wel in een ander licht komen ben ik bang. Dan zou het onze enige kans zijn geweest. Ga je eigenlijk thuis testen, of ga je ook nog in het Catharina testen?

Geplaatst

Wij hebben een potje meegekregen maar de gyn gaf aan dat we ook thuis mogen blijven en de uitslag door mogen bellen.

Daar kiezen wij dan voor.

Vooral omdat wij (als het mislukt is) naar De Geertgen gaan.

Willen dan niet graag meer naar het Catharina, misschien nog om na te vragen of ze onze gegevens al aan De Geertgen hebben doorgegeven.

(hebben we eind december gevraagd via een officiële brief van de Geertgen)

Dat geloof ik wel dat als je hierna niet meer zwanger wordt dat die miskraam er dan nog harder in kan gaan hakken!

Zoiezo blijft dit altijd bij je/jullie. Het is een grote vreugde geweest, maar van veel te korte duur! Heftig hoor!

Succes met jullie volgende poging!

Lfs

Geplaatst

Hey wish,

jeetje ik zie net in je onderschrift dat het niet is gelukt, wat een superdomper zeg! Ik wens je heel erg veel sterkte met het verwerken hiervan! Het is zo'n tegenslag als je dan toch weer ongesteld wordt...

lfs

Ingrid

• 2 maanden later...
Geplaatst

hallo dames

Wij zijn ook bezig in het catharina ziekenhuis, we zijn zeer te vreden daar, alleen hebben we het gewenste resultaat nog niet bereikt helaas.

We nemen nu even rust,hebben 2 icsi behandelingen daar gehad.

Zit te twijfelen om ergens anders heen te gaan, maar heb geen klachten over het ziekenhuis dus ja het is een lastige keus, hebben jullie misschien ervaring ?

groetjes Ien

Geplaatst

hoi ien

wij zoijn altijd in maxima medisch centrum geweest erg goed behandeld we hadden dan de terug plaatsing in catharina .ook daar goed behandeld.maar ik heb 7 behandelingen gehad met geen positief reseltaat. we hebben nu gekozen om naar dusseldorf te gaan.

we hebben daar intake gehad .en meneer scholtes had meteen een idee waar het aan lag.

hij heeft bloed geprikt en de dag ernaa gebeld met de eerste uitslag en alles leek erop dat hij gelijkt heeft. nu moet ik donderdag terug bellen hoe nu verder.

dus ja misschien om toch eens verder te kijken.

groetjes diaro

Geplaatst

hoi diaro

7 behandelingen dat is niet niks zeg...

mag ik vragen waarop ze getest hebben met het bloedprikken..

Ik heb wel mijn schildklier opnieuw laten testen via bloedtest maar daar was niks aan te zien...

groetjes Ien

Geplaatst

Hier ook 6x IUI en IVF en ICSI poging bij MMC/Cath. gehad. Zijn inmiddels overgestapt naar DD en helaas heeft deze poging ook niet geleid tot zwangerschap. Heb wel 2 cryo's nu itt eerdere behandelingen in Veldhoven/Eindhoven. Dus toch nog een kans.

Geplaatst

hoi lala

klote hoor zo veel behandelingen en dan nog niet het gewenste resultaat, sorry voor mn taalgebruik.fijn dat jullie nog 2 cryo's hebben dat geeft toch meer hoop !!

Wij vinden het moeilijk om over te stappen naar een ander zkh heb gewoon heel veel vertrouwen in het cath, we nemen nu even pauze en denken er nog over na.....

succes met alles wat komen gaat !

Geplaatst

Hoi Ien,

begrijp me niet verkeerd hoor! Ik had/heb alle vertrouwen in t MMC, echter vond ons een "nummer" in het Catherina. EN ik wilde, wij wilden, voor de laatste poging toch wat "meer" proberen.

Dat is gelukt in DD, daar hebben ze assisted hatching toegepast. Helaas toch nog niet zwanger, maar wel cryo's. En daar ben ik inderdaad best blij mee.

Hoop dat jullie eruit komen. Het is gewoon wat je hart je zegt dat goed is. Voor ons hadden we het idee dat we nog niet alles geprobeerd hadden en dat DD ons iets meer kon bieden.

We hebben voor ons gevoel dan nu ook alles gedaan wat we konden doen. Dus.... of het uiteindelijk wel tot zwangerschap en ouder-zijn gaat leiden, of niet: we kunnen het voor ons gevoel goed afsluiten.

En dat/is was belangrijk voor ons.

Hoop dat t zo wat duidelijker is. hihi

Dank je, we hebben de volgende stap (cryo's) nog niet gepland, maar dat zal vast nog wel gebeuren dit jaar.

Groetjes,

Angela

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hallo, ik heb ook even mee gelezen over Catherina ziekenhuis.

We hebben volgende week dinsdag een intake om 10:45 met dr Rumste op de 1e verdieping route 25. Ik heb nagevraagd over dr Cuyers, maar die gaat daar helaas weg...

Gr,

Babies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden