Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij krijgen waarschijnlijk ook onze 2e ICSI poging in het Catharina. Wij hebben 19 januari intake en volgens de verpleegkundige kan ik de menstruatie daarna starten. Wij hebben 2 gesprekken gehad bij Dr. van Dop en zijn ontzettend over hem te spreken. Hij was heel begripvol over de reden waarom wij weg willen in het AZM. Ik heb gevraagd of ik een kort protocol kon gaan doen omdat ik bij de 1e poging 5 weken heel ziek ben geweest en bijna niet heb kunnen werken. Hij zei dat ze in principe zelf altijd met het lang protocol werken maar dat het wel zou kunnen waarschijnlijk. Dus hoop dat dat ook echt het geval is. Er schijnt een iets lager slagingspercentage te zijn maar het moet ook wel leefbaar zijn vind ik. Ben heel erg benieuwd wanneer we nou precies kunnen starten en of dat idd met kort protocol kan.

Ben dus ook op zoek naar ervaringen. Hoe weten jullie precies wanneer je kan starten? En weet iemand of je met kort protocol ook aan de pil moet? En op welke cyclusdag je dan begint?

Heel veel succes allemaal!!!!

• Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Hanneke

ikzelf heb onze pogingen via Brussel gedaan, de eerste keer het lange protocol (5 embryos van A-kwaliteit (topper), allen blastocysten (5 dagen oud)

1 verse werd er teruggeplaatst en naderhand gepoogd om zwanger te worden van de cryos.Helaas sloeg het niet aan. Ik had bij het lange protocol de meeste last van het onderdrukken van mijn eigen cyclus, daarom mocht ik de keer daarna het korte protocol volgen. Het was een verademing: op dag 2 van mijn menstruatie moest ik starten met onderdrukken en op dag 3 moest ik erbij gaan stimuleren.

29-9 gestart met stimuleren, 11-10 punctie en 14-10 was de tp, het ging razendsnel maar de opbrengst viel tegen!

Tweede helft van stimuleren waren er nog wel follikels bij gekomen maar uiteindelijk was de kwaliteit van de emmies veel minder! de embryologe liet ons weten dat het delingsproces met horten en stoten was gegaan, resultaat: tp op dag 3, 1 emmie van klasse B (Goed) en 1 van klasse C (matig)

Men was er van overtuigd dat dit resultaat het gevolg was van het korte protocol en dat dat dus voor mij niet echt geschikt is...

Ik was er behoorlijk ontdaan over, hier had ik geen rekening mee gehouden. uiteindelijk is alles goed gekomen, ik ben zwanger geworen van deze poging maar ik wilde je het wel laten weten, mogelijk kun je het met je arts bespreken?

Tevens had ik bij deze 2de poging acupunctuur gevolgd, mogelijk heeft dat ook eraan bijgedragen dat ik heel relaxt was bij het stimuleren en het gehele traject.

in ieder geval wens ik je heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey

ik heb in het Catharina steeds het lange protocol gehad, ze vertelden mij dat daar betere slagings% mee zijn. Ik heb daaruit steeds goede opbrengst gehad (bijna altijd kwaliteit 1) maar dat zegt ook niks!

Ik heb na het lange protocol steeds dat mijn cyclus megatraag op gang komt. Ik ben nu pas weer ongesteld geworden na de laatste poging, dus 6 weken ipv 4. Omdat je zo lang onderdrukt met medicijnen kan dit gebeuren, dat vind ik wel een nadeel, maar er zijn er ook veel die daar geen last van hebben...

Ben benieuwd of ze bij het Catharina dan het korte protocol doen (bij Van Dop)!

fijne jaarwisseling!

groetjes,

Ingrid

Geplaatst

Ik heb ook wel gehoord dat de slagingspercentages iets minder zijn met het korte protocol. Hoewel ik ook wel eens heb gehoord dat de kwaliteit van de eicellen juist beter zou zijn. Maar ja dan denk ik, vorige poging had ik 12 eicellen, 10 embryo's, 1 top embryo teruggeplaatst en 4 cryo's. De cryo's waren bij invriezen 2x 8-cellig en 2x 7-cellig maar bij het ontdooien zijn er maar 2 overgebleven die beiden nog maar 1-cellig waren. In het Catharina zeiden ze al dat ze die niet eens teruggeplaatst zouden hebben. Oftewel had wel 4 cryo's maar vervolgens zijn ze allemaal verloren gegaan. Dus of ik nou nog zo zou hopen op cryo's weet ik niet. De teleurstelling was toen enorm. Ik wil hier mee maar zeggen dat het aantal embryo's ook niet altijd zoveel zegt.

Was trouwens wel verrast dat je in het Catharina zelf iets over het terugplaatsingsbeleid mag zeggen. Wij hebben gekozen voor 1 top embryo en daarbij eventueel een wat mindere embryo.

Zag trouwens dat er een fout stond in mijn vorige reactie, ze doen namelijk altijd standaard het lange protocol en niet het korte zoals ik schreef. Dus ik ben nu benieuwd of ik het korte protocol kan gaan doen. Ach we zien wel en anders doe ik toch gewoon weer lang protocol.

Geplaatst

Hoi,

Ik heb navraag gedaan wat de rede is dat er met korte en lange protocol wordt gewerkt.

Als je wat 'ouder' bent heb je wat minder ei-reserves (klinkt stom maar het is wel zo)

en dan zetten ze er liever wat meer vaart achter.

Ik weet nu niet of dit dé enige reden is, maar zo heb ik het begrepen.

Als iemand anders er meer van weet hoor ik het graag.

Lfs

• 3 weken later...
Geplaatst

Liv

celeste

hanneke

wish

petra

ivdelft

josephine

pleun79 - 25 jan beginnen met deca - lang protocol - 1e icsi

dit zijn volgens mij alle dames die nu in het catharina onder behandeling zijn

als er fouten in zitten of ik mis iemand dan hoor ik het graag

ben namenlijk erg benieuwd of elkaar nog eens tegen komen daar

Geplaatst

Hoi Pleun,

Mag ik ook op je lijstje? Ook ik (c.q. wij ;-) zijn onder behandeling in het Catharina.

De 1e IVF heb ik op eigen verzoek het korte protocol gedaan en dat was geen probleem maar heeft helaas niet tot het gewenste resultaat geleid (1 tp en 1 cryo).

De 2e IVF heb ik het lange protocol gevolgd (ik wilde niet eigenwijs zijn en hun normale procedure maar een keer volgen) maar dat was helemaal geen succes. Vanaf de pil erg chagerijnig en daarna met de deca erbij schele (migraine-achtige) hoofdpijn tot aan de punctie. Daarnaast had ik minder eicellen én was de kwaliteit van de embryo's minder (geen cryo's).

Volgende week start ik met de 3e IVF, in het korte protocol. Hoewel we erg tevreden zijn (doc Cuypers!) zijn we ons toch aan het oriënteren België. Met name omdat embryo's daar eerder worden ingevroren en dus wellicht meer kansen biedt! Niettemin vind ik het ook erg prettig om hier te blijven omdat we er inmiddels al zo lang komen en vrijwel iedereen bekend is met onze historie. Beetje dubbel gevoel dus! We zullen zien wat 2010 gaat brengen...

Groetjes,

Geplaatst

Wij zijn ook in behandeling bij het Catharina ziekenhuis. We zijn heel erg tevreden. Fijne artsen en goede verpleegkundige!

Zijn aangewezen op ICSI omdat mijn vriend een bloedziekte heeft, waardoor het zaadkwaliteit enorm is gezakt.

1e ICSI: 24 eicellen waarvan 4 embryos

2 tp van middenklasse. andere 2 zijn verloren gegaan na

invriezen.Helaas is deze poging mislukt!

2e ICSI: 10 eicellen waarvan 2 embryos.

een 5-cellige en een 11-cellige

Ze zijn inmiddels terug geplaatst, dus nu wachten maar....

Geplaatst

Wordt nog druk hier! Gezellig zeg. Misschien kunnen we ook even een lijstje maken van wanneer iedereen start of waar iedereen in de behandeling zit. Of maak ik het dan heel ingewikkeld hihi!

Geplaatst

zo ongeveer als ik nu bij mezelf heb gedaan ?

ik ben een slechte voor invullen van andere mensen dus als iedereen wil dat het voor hen ook aanpas dan graag zo er bij zetten dat ik alleen maar hoef te "knippen en plakken"

Geplaatst

Liv

celeste

hanneke - 4 a 5 feb beginnen deca, dag later start puregon - kort protocol - 2e ICSI

wish

petra

ivdelft

josephine

Geplaatst

Gezellig hier, heb al even niet gekeken!

Wij starten heel even niet. Hebben vorige week zaaduitslag gehad van dr Dargel en het was nog hoger geworden, namelijk 16mln! Ze stonden voor een compleet raadsel, gelukkig goed nieuws dus! Het was namelijk al 2 jaar onder de 1mln en nu sinds laatste poging ineens al heel goed )13mln) en met hertesten nu dus 16mln, kan het zelf bijna niet geloven! HEt enige wat we anders doen is dat hij zinktabletten met selenium in kleine hoeveelheid slikt en naar de osteopaat gaat, dus we gaan er maar mee door !

Ik heb nog wel een cyste zitten en aan de andere kant 1 erbij, maar die is heel snel gegroeid. Ze denken nog steeds dat het allebei restanten zijn, dus dat hoop ik dan maar.

Als ik me helemaal goed voel en er klaar voor ben gaan we door, maar krijg dan een echo eerst of de cystes weg zijn, anders mag ik niet beginnen. Dus hopelijk lossen ze vanzelf op... We denken aan eind februari om door te gaan...

de dames die binnenkort starten veel succes en misschien tot in het Catharina!

Liv, heel veel succes met wachten!!

x Ingrid

Geplaatst

Jeetje IVFdelft wat een goed nieuws joh! Weet even niet meer hoe het zit met zaad en hoeveel zaadcellen normaal zijn maar volgens mij gaat jullie telling toch al redelijk richting normaal. Wat gek dat er zo'n verloop in zit. Is er ooit ontdekt waar het door komt dat het zaad slecht is? Misschien hopen op een wonder? Misschien kan je wel natuurlijk zwanger worden nu! Zou helemaal mooi zijn toch?!?

Geplaatst

Ja wij waren helemaal blij, na 2 jaar kl*te uitslagen was dit wel even heel fijn!!

Hij is helemaal onderzocht toen we startten 2 jaar geleden en er was geen oorzaak, hij heeft zelfs een echo gehad. Niks bijzonders, geen spataders, normale hormonen, goed ingedaalde ballen en ook goede zaadleiders.

Normaal is volgens mij 20mln maar weet het ook niet zo precies

Hanneke, Ik hoop dat jullie heel veel succes hebben met ICSI 2!!

liefs Ingrid

Geplaatst

Liv

Celeste

Hanneke - 4 a 5 feb beginnen deca, dag later start puregon - kort protocol - 2e ICSI

wish

petra

ivdelft -proberen het even zelf ivm zaadverbetering

josephine

krisje

Geplaatst

Liv

Celeste

Hanneke - 4 a 5 feb beginnen deca, dag later start puregon - kort protocol - 2e ICSI

wish 25 Jan 2de fm 2e icsi

petra

ivdelft -proberen het even zelf ivm zaadverbetering

josephine

krisje

Geplaatst

Liv

Celeste

Wish 25 Jan 2de fm -lang protocol-2e icsi

Petra

Ivdelft -proberen het even zelf ivm zaadverbetering

Josephine

Pleun79 - 25 jan beginnen met deca - lang protocol - 1e icsi

Krisje

Toisha - 27 jan. intake - 1e IVF/ICSI

Geplaatst

Liv

Celeste

Petra

Josephine

Krisje

Renaatje- 30 jan punctie -2e ivf/icsi

Geplaatst

Liv

Celeste - 1 feb start menopur - kort protocol - 3e IVF

Petra

Josephine

Krisje

Geplaatst

Liv

Petra

Josephine

Krisje

Geplaatst

Hoi Wish,

Waarom heb je jezelf van de lijst gehaald? Heb je de punctie al gehad? En viel het een beetje mee? Wanneer heb je terugplaatsing of heb je die ook al gehad?

Succes hoor meid!

Geplaatst

Liv

Petra

Josephine

Krisje - 3de ICSI - 5 feb. start Deca - 22 feb. 1ste echo

Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie, maar ben erg druk. druk, druk.

Ik ben ook onder behandeling in het CZE, en ik ben ook erg tevreden.

Mijn 'eigen' gyn is Dr. van Dop, maar die zie ik maar weinig. Hij is ook een tijdje ziek geweest.

Ik heb bij de laatste behandleing Dr. Cuypers heel veel gehad, en die is ook erg fijn, en zachthandig zeg, die wil ik wel weer bij onze volgende behandeling, maar dat heb ik natuurlijk niet voor het zeggen, haha!

Wij zijn nu voor de 11de dag bezig met de Femodeen, en ik begin vrijdag met de Deca. Dan heb ik op mijn verjaardag, de 22ste, mijn 1ste echo.

Ik ben benieuwd wat ons bij poging nummer 3 te wachten staat. We wachten maar af....

Iedereen heel veel succes!

Liefs,

Kristel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden