Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi babies

ik ben ook in behandeling in het catharina en ben erg tevreden heb helaas nog geen positief resultaat, ik ben nog aan het afwachten, maar wil jou heel veel succes wensen

groetjes willy

• Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

weet je waar ze heen gaat of waarom ze weg gaat

ik moet zeggen dat ik het niet leuk vindt om te lezen

ik had de hoop dat als we over 2 jaar weer voor een brusje gaan (als alles met dit kleine puckie goed blijft gaan ) we weer door haar geholpen konden worden

dankzij haar ben ik nu zwanger

en ik vindt haar geweldig

dus ik vindt het echt jammer als ze weg gaat

Geplaatst

Hoi Willy,

Wij gaan van EMC Rotterdam naar Catherina. Ik ben benieuwd hoe ze te werk gaan. Ik hoop dat zij wel 2 emmy's terug plaatsen (dat is ons wens). Wie weet komen we mekaar eens tegen daar. Jullie ook veel geluk en succes!

Hoi Pleun79,

Omdat ik veel over dr Cuypers heb gelezen op dit forum, vroeg ik naar dr Cuypers voor een intake. En toen werd mij verteld dat zij ook jammer vinden dat ze weggaat. Als het goed is gaat ze naar een ander ziekenhuis. Als ik meer weet laat ik jullie weten. Wel jammer dat ik haar niet kan meemaken.

Een goede zwangerschap toegewenst.

Groetjes,

Babies

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb even alles bijgelezen wat er voorheen getypt is.

Wij hebben zelf 3x IUI gehad in Veghel en hebben nu 7 september een gesprek met dkt Rumste voor IVF. Geen idee wat dit gesprek verder inhoud? Iemand anders? Ik zag dat babies ook overgestapt is? Hoe ging jouw gesprek en weet je al wanneer jullie kunnen beginnen met de volgende poging? Nog gefeliciteerd trouwens met jullie tweeling! Was je na de 1e IVF zwanger?

Liefs Misty

Geplaatst

Hoi Misty,

Ik was in behandeling in het Erasmus MC Rotterdam, na 1e IVF gelijk zwanger van 2 emmy's. Ik had ernstige endometriose. Mijn man heeft hele sterke goede zaad. Na 38 weken was ik bevallen van 2 prinsesjes. Het ging en het gaat super met ons! En nu willen we weer 2 emmy's terug laten plaatsen. Maar EMC heeft 1 embryo beleid onder de 38 jaar. Dus daarom gaan we ff praten in het Catherina zh. Wat toevallig wij hebben ook op 7sep met dr Rumste een afspraak!!! Wij hebben om 10:45 en jullie??? Misschien ontmoeten we elkaar daar!

En als Catherina niet 2emmy's terug plaatst dan is Radboud ons 1na laatste optie en anders word het Dusseldorf.

Veel liefs,

Babies

Geplaatst

Hey

ik zag weer wat activiteit in het Catharina topic dus ik denk even lezen. Ik las dat Cuypers weggaat, wat echt ontzettend jammer zeg!! Die vond ik altijd echt superfijn, nam altijd goed de tijd voor je en zegt wat ze ziet, echt balen eigenlijk toch wel...

Dr Rumste heb ik nog nooit van gehoord, is die nieuw??

Ik moet trouwens zeggen dat ik afgelopen zaterdag voor een intake echo ben geweest en ik dr Lammens had en voor het eerst in al die tijd was ze wat opener zeg maar en was ze wat toeschietelijker met vertellen wat ze zag... was helemaal verbaasd :-)

groetjes,

Ingrid

Geplaatst

Hoi Ingrid,

Ik weet niet of dr Rumste nieuw is. Maar we moeten wel bij hem omdat ik de endometriose heb. En het is onze eerste afspraak dus ik weet ook nog niet veel van Catherina zh.

Was dit je 1e intake?

Succes en veel geluk,

Liefs,

Babies

Geplaatst

Hey Babies,

Wat toevallig alle 2 op 7 september haha. Ik moet om 10.00 uur, dus wellicht komen we elkaar tegen ;)

Ik weet wel dat dokter Rumste een vrouw is, haha, geen meneer. Kijk maar eens op de website van het Catherina Ziekenhuis en dan IVF centrum en dan wie behandelen u? Dan krijg je een foto te zien met wat toelichting.

Ze werkt er ook nog niet zo lang, staat een datum bij dat ze begonnen is, maar weet dat niet meer precies.

Succes dinsdag!

IVdelft,

Jij ook veel succes! Nu met IUI begrijp ik? Fijn dat het zaad ook zoveel verbeteren kan :D

Geplaatst

Hoi Misty1984,

Zeker haha ik wist niet of het een man of een vrouw was. Maar gelukkig is het een vrouw. Na jullie zijn wij aan de beurt. Wel grappig. Ik zal wel aan je vragen ben jij Misty en jij aan mij; ben jij Babies haha.

Succes iedereen,

Veel liefs,

Babies

Geplaatst

Hey babies,

Ik weet ook niet hoe lang zo'n gesprek duurt, maar wellicht ben jij na ons, haha. We zullen zien ;) Alleen beetje lastig, want we kennen elkaar niet, dus weten niet of we de juiste persoon voor ons hebben. Ik zal wel goed kijken wie er in de wachtruimte zit en dan 's middags even checken hier of jij het was ;)

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb op 8 juli mijn intakegesprek voor iVF met dr. Cypers gehad en dat duurde ongeveer een half uur. Ik heb er nog niets van gehoord dat ze weggaat en ze is toch onze behandelend arts.

Iedereen suc6

Geplaatst

Hey Leetje,

Het duurde bij jou dus ongeveer 1 maand na de intake voordat je kon beginnen met de IVF? Heel veel succes! En laat je hier weten hoe de IVF is gegaan en hoe jij dit ervaren hebt?

Liefs misty

Geplaatst

@ Janneke,

Ja ik ben op 16 juli bij de IVF verpleegkundige geweest en heb daar ook weer ong. 1 uur gezeten. In dat gesprek leggen ze de hele behandeling schematisch nogmaals uit en kun je al je vragen stellen.

ook krijg je daar je behandelschema mee waarop precies staat wanneer je moet beginnen met de decapeptyl en wanneer je moet komen voor echo's e.d.

Wij hebben tot nu toe alles als heel positief ervaren en ze zijn allemaal heel vriendelijk. Ik ben de 22e aug. nog bij de verpleegkundige geweest omdat ik een beetje onzeker was voor het prikken en heb het dus stap voor stap met haar doorgenomen. Moet eerlijk zeggen dat het me heel er meevalt tot nu toe.

Suc6 en ik hoop dat jullie ook snel kunnen beginnen.

Geplaatst

Hey T.K.,

Dus jij zit ook bij het Catherina Ziekenhuis? Vreemd dat er bij jullie dan wel zoveel tijd tussen zit. Hoop eigenlijk dat wij tussen het gesprek van 7 september en de rest wat komt niet zoveel tijd hebben zitten :(

Met de gezamenlijke afspraak bedoel je een bijeenkomst voor meerdere stellen die IVF gaan doen?

Liefs Misty

Geplaatst

Hey!

tussen normaal je gesprek en je start moment zit niet veel tussen, ik heb al 3x ICSI gehad ivm zaad maar heb nog nooit op een wachtlijst ofzo gestaan daar gelukkig, is wel altijd heel fijn!

fijn dat dr Rumste een vrouw is haha, had ook een man gedacht :-)

heb nu wel een afspraak met dr van Dop, het hoofd daar omdat ik 2 cystes heb en ze niet weten of het nu wel of geen endometriose cysten zijn, dus moet bloed prikken, uitgebreide echo (met zuurstofdoorvoer en weet ik veel wat) om te kijken of ze in de weg zitten of niet. Ik ben geen endo patient dus daarom gaan ze nu onderzoeken (het kan ook van al die rotzooi hormonen zijn ontstaan nml). Ben wel blij dat ze dit gaan onderzoeken nu, dan weet ik het ook tenmiste...

Heel veel suc6 iedereen daar!

lfs Ingrid

Geplaatst

Hey Ingrid,

Gelukkig maar dat er bij jou niet veel tijd tussen de intake en het daadwerkelijke starten zat. Daar hoopte wij ook wel op ;) Er werd mij ook al vertelt dat er verder geen wachttijden zijn daar, dus we zullen zien. Misschien kan ik 9 september ook wel gelijk mee met die gezamenlijke bijeenkomst waar T.K. het over heeft ;)

Spannend voor jou dat ze gaan onderzoeken of je endometriose hebt. NIet echt een pretje! Maar het kan inderdaad ook door de hormonen komen. Ik had vorige ronde ook 1 cyste. Geen idee of die al weg is, maar we zullen dat wel zien op de volgende echo ;) Succes in ieder geval! En houd je ons hier op de hoogte?

Liefs Misty

Geplaatst

volgens mij is er in juli als 1 van de weinige maanden geen uitlegbijeenkomst

dit ivm vakanties

normaal gezien is die volgens mij iedere maand wel een keer en ja als je er net tussen valt kan het wat langer duren

toen wij voor de intake gingen was die van die maand net de dag er voor geweest dus moesten we ook ruim een maand wachten op de volgende

voor de rest geen extra wacht tijden gehad

wil 1 van de dames die renate de verpleegster treft haar de groetjes van mij doen

als je zegt pleun van het forum weet ze wie ik ben

zij leest hier ook soms om te kijken of er dingen verbeterd kunnen worden

en vindt het een mooi en goed forum

Geplaatst

Hey Pleun,

Wat fijn om te horen dat er inderdaad verder geen wachttijden zijn. Ik heb dinsdag en gesprek met een gyneacoloog en dan zal ik meer weten.

Goed om te lezen dat er hier ook wel eens een verpleegkundige meeleest om verbeteringen door te kunnen voeren :D Mooi om te zien dat iemand zo voor zijn vak gaat!

Liefs Misty

Geplaatst

Hey allemaal,

Vanmorgen hebben we onze intake voor IVF gehad.

We hebben weer een hele vragenlijst doorgenomen met de gyn (ons vorige ZH had ons dossier nog niet doorgestuurd, erg handig, maar dat maakte niet zoveel uit zei de gyn).

Ook hebben we alle 2 weer bloed moeten prikken. Een aantal onderzoeken moet bij dit ZH weer opnieuw gedaan worden vertelde ze. Alleen ben ik nu dus vergeten te vragen welke allemaal, haha. Iemand enig idee?

Morgenavond hebben we al de IVF-voorlichtingsavond (met andere stellen).

Dan moeten we 21 September weer terug zijn bij deze gyn voor de bloeduitslagen en te kijken wanneer en hoe verder.

Ondertussen mogen we gewoon doorgaan met de IUI's als we dit willen. Ik ga zo dus even bellen met mijn vorige ZH voor een recept Clomid en Pregnyl en dan kunnen we dus nog 1 of misschien meerdere IUI's doen. Wie weet hoeven we dan helemaal niet aan de IVF wink.gif

@T.K: Jij had toch 9 september de voorlichtingsavond? Of is dat weer iets anders dan? Aangezien wij deze morgenavond hebben en de volgende 5 oktober pas weer zou zijn.

Liefs Misty

Geplaatst

Hoi,

Wij zijn vandaag ook geweest bij dr. Rumste. Het was daar behoorlijk druk... Dus Misty1984 ik weet niet of ik je gezien heb. Wij moesten ook bloed prikken, zaad inleveren en ik kreeg ook een echo, gelukkig was er geen endometriose te zien!

Wij konden morgen geen voorlichtingsavond bijwonen. Dus hebben we 5 okt de voorlichtingsavond over IVF. Jammer dat we dit weer moeten doen en ook het bloed prikken terwijl we dit al in het EMC hadden gedaan. En 19 okt weer afspraak bij dr. Rumste.

We zijn daarna naar Radboud gegaan om mijn dossier in te leveren. Nu gaan we kijken bij wie we eerstaan de beurt komen voor IVF. Zo.. dat was lang lopen, pfff!

Leetje; Ik heb vandaag weer voor jullie gevraagd: Dr. Cuypers gaat per 1 okt weg naar een andere zh. Toen ik in het EMC behandelend was had ik nooit 1 vaste arts. Toen ik mijn eerste arts niet meer zag, vroeg ik waar hij was. Toen werd gezegd dat hij allang weg was. Dus dat was onze ervaring...

Succes allemaal.

Veel liefs,

Babies

Geplaatst

Hey babies,

Het was inderdaad druk, want onze afspraak was uiteindelijk pas rond 10.35 uur denk ik met dokter van Rumste. Ik vond het een vriendelijke vrouw, dat is wel fijn. Wij hoefden voor nu alleen bloed te prikken, omdat zij van mijn man de zaadmonsters al in de computer hebben staan (we hebben daar 3x het zaad moeten laten bewerken voor de IUI in ons vorige ziekenhuis). Denk dat ik daarom ook de echo niet opnieuw hoefde, omdat ze dat alles uit mijn vorige dossier halen. of wellicht doet ze dat de 21e alsnog.

Wij konden wel nog vanavond naar de infoavond, omdat er nog een plek vrij was. Ik denk dat wij dan de laatste plek hebben ingevuld voor vanavond. Ze zij inderdaad dat de volgende infoavond op 5 oktober is.

Het is dan dus zo dat je volgende afspraak met dokter Rumste afhangt of je de infoavond al gevolgd hebt, want wij zijn nu dus 21 september alweer aan de beurt bij haar. Jammer voor jullie dat het bij jullie allemaal pas in Oktober is!

Ben benieuwd naar je ervaringen in het Radboud, want daar ga je toch ook weer een afspraak maken? en daar je het snelste aan de beurt bent daar ga je starten toch?

Liefs Misty

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren een echo gehad en die was goed, alles was rustig en ben dus gister ook begonnen met de GONAL-F erbij te spuiten. Nu moet ik daarmee doorgaan t/m volgende week dinsdag en dan moet ik woensdag weer een echo en naar de Verpleegkundige.

Dan zullen we zien hoe het verder gaat. Waarschijnlijk maken ze dan om de 2 dagen een echo.

Ik had gister dr. Cuypes dus heb ook inderdaad gehoord dat ze per 1 oktober weggaat. Jammer hoor!.

groetjes Leonie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteravond hebben we dus de IVF-infoavond gehad. We zaten in een collegezaal met ongeveer 20/30 andere stellen (drukke bedoeling dus wink.gif )

De uitleg werd gegeven door een fertiliteitsarts. Het hele IVF proces werd aan de hand van een powerpoint presentatie vertelt. Daarnaast vertellen ze ook over bijwerkingen en kansen en het verschil tussen IVF en ICSI. Verder werden er ook wat tips gegeven. Na de hand kon je dan nog vragen stellen. Van het meeste was ik wel op de hoogte, maar het is toch fijn als het allemaal nog eens vertelt wordt door een arts. Voordat je naar huis ging moest je nog een infoboekje meenemen en een foldertje voor een cursus: IVF en je gevoel (hier leer je om gaan met je gevoelens rondom het hele IVF proces en ademhalingsoefeningen etc), dit is echter niet verplicht.

Al met al was het een hele informatieve avond. Ik ben nu wel weer het een en ander vergeten wink.gif, maar gelukkig staat er ook heel veel in het infoboekje en krijg je gaandeweg het hele IVF proces te horen wat je wel en niet moet doen, dus dat zal wel goed komen. Nu op naar 21 september.

@T.K. succes vandaag, laat je nog even weten hoe het was?

Liefs Misty

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden