Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag bij de gyn geweest en we mogen gaan beginnen met de IVF. Morgen even een afspraak maken voor de intake met de verpleegkundige ivm het medicatieschema. Nu zijn we gevraagd om deel te nemen aan een studie (Cetro trial) hierbij wordt het lange schema vergeleken met een kort medicatieschema, waarbij Cetrotide gebruikt wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Een kort schema klinkt wel aanlokkelijk, maar zou graag eerst meer info willen weten en op internet is er weinig over te vinden. Als je aangeeft dat je mee wil doen, dan wordt er geloot of je het korte of het lange schema (wat gebruikelijk is bij het CZE) krijgt.

Verder gaan we in de tussentijd nog 1 IUI doen. Vandaag de FM gehad, maar er zat nog niet veel bijzonders. 3 kleine eitjes, waarbij de grootste 12 mm was. Donderdag moet ik weer voor de FM naar het Ziekenhuis.

Liefs Misty

Geplaatst

Hoi Misty1984,

Wat gaaf dat jullie mogen beginnen met IVF, spannend...

Wat is eigelijk die Cetrotide? Toen ik zwanger was van een 2ling, werd mij ook steeds gevraagd om onderzoeken te doen. Ik zei toen dat ik met geen enkele onderzoeken wil meedoen, omdat dit onze eerste geslaagde

poging tot zwangerschap was. Je weet maar nooit of het juist met die onderzoeken mis kan gaan...

Wat is FM ook alweer.

Ik moet nog tot 5 okt wachten op de Info avond. Wat duurt dat wachten lang....

Succes, ik duim voor je

Liefs Babies

Geplaatst

Hallo Babies,

Zoals ik heb begrepen is de Cetrotide vergelijkbaar met Decapeptyl. Ik kan me voorstellen dat als je eenmaal zwanger bent je niet mee wil doen aan onderzoeken die misschien schadelijk kunnen zijn. Zover ik het uitgezocht heb is hier echter geen risico aan en is het niet bekend welke methode nou beter werkt. De normale IVF of de IVF met het korte schema waarbij Cetrotide gebruikt wordt. Wij gaan de gok wagen en gaan mee doen met de studie. Er wordt dan geloot of je mee doet met het korte of het lange behandelschema. We zullen zien.

FM is trouwens follikelmeting (dat doen ze bij de IUI altijd om te kijken hoe groot de follikels zijn en wanneer de PRegnyl en IUI dus plaats moeten vinden).

Wachten tot 5 oktober duurt inderdaad lang, maar gelukkig is de maand september alweer bijna voorbij ;)

Liefs Misty

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Misty

We zijn gister geweest naar de voorlichtingsavond. Ze doen het ff anders dan in het EMC. 19 okt afspraak bij dr. Rumste en hopelijk mogen we snel beginnen voordat de regering van gedachte veranderd dat ze maar 1poging willen vergoeden;). We blijven toch bij Catherina i.p.v. bij Radboud.

De zaal was helemaal vol. Ik vind het spannend wat er word gezegd op 19 okt. Weer dat wachten, altijd pff...

Hoe gaat het met jou en je behandeling?

Liefs Babies

Geplaatst

Hey babies,

Spannend allemaal. 19 Oktober is al snel :D Er wordt dan besproken hoeveel embryo's ze terug gaan plaatsen en wat je wilt met eicellen die niet te gebruiken zijn etc. Je krijgt dan ook een gele kaart, waarmee je naar boven moet om een afspraak te maken met de IVF verpleegkundige (voor de medicatie). Ik heb die afspraak 18 Oktober staan.

Zit nu eigenlijk nog op mijn ongi te wachten. Had deze gister al verwacht, maar ze zijn er nog niet. Vanmorgenvroeg een testje gedaan, maar helaas negatief. 18 Oktober zullen we dus echt met IVF gaan beginnen, reuze spannend allemaal! Maar eerst nog even wachten op de rode duiveltjes en voordat we echt kunnen beginnen moet ik weer een cyclus verder zijn, want voglens mij begin je op dag 2 met de medicatie.

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty,

Zo te zien zijn wij alleen actief in deze topic;-).

Ik heb een vraagje: Wie was bij jou op de voorlichtingsavond (welk fertiliteitsarts)? Bij ons was dr. Lammens (vrouw :-). Blijft dr. Rumste ook met de IVF behandelingen ons dokter? Want ik zou graag fertiliteits arts dr. Lammens willen, ze was zo lief.

Wanneer beginnen jullie met spuiten?

Ik mag juist niet ongi worden, omdat ik de endometriose heb. Dus ik spuit al een tijdje de Lucrin. Dus wil ik nou snel beginnen met de IVF. Hoeveel emmy's wil jij terug laten plaatsen?

Liefs

Babies

Geplaatst

Hoi Babies,

Wij hadden destijds in het CZE Dr. Lammers.

Inderdaad een aardige vrouw.

Maar gedurende de behandeling hebben wij heel veel verschillende gyns gezien en maar 2 keer Dr. Lammers getroffen die een Fm deed.

De punctie is elke keer (gelukkig) door Dr. Cuypers gebeurd. (heb begrepen dat ze weg gaat of is bij CZE)

Dus het maakt niet zo veel uit welke arts je als 'vaste' gyn hebt.

Dat is onze ervaring.

Heel veel succes!!!!

Geplaatst

Hoi Wish,

Het is allemaal verschillend per ziekenhuis zo te zien. Toen ik in 2008 behandelend was in het EMC, moest ik als eerst naar de gyn omdat ik de endomtriose had en mijn gyn had mij geopereerd via de laparscopie. En die gyn verwees mij naar de fertiliteits afdeling voor ivf. Toen werd ik daar behandeld door verschillende fertiliteits arsten en zag mijn gyn niet meer, want die had ik niet meer nodig.

Dat was mijn ervaring.

Daarom zou ik graag op de fertiliteits afdeling dr. Lammens willen i.p.v. dr. gyn Rumste. Dr. Lammens kwam zo warm over en dat is zo belangrijk voor mij.

Heel veel succes

liefs Babies

Geplaatst

Hallo Babies,

Bij de voorlichting was ook dokter Lammens geloof ik. Volgens mij doet zij dat gewoon als taak. Ik weet niet of er een gyn betrokken blijft bij het hele IVF proces en wie dat dan zal zijn. Ik heb 18 Oktober in ieder geval een intake met de IVF verpleegkundige. Ik doe mee met de Cetro Trial (een studie), maar weet niet wanneer ik dan mag beginnen met spuiten. Als ik in het begin van mijn cyclus moet zitten, dan wil dit zeggen dat ik eerst weer ongesteld moet zijn geweest voordat ik kan beginnen, dus dat duurt nog wel even, want ik ben nu ongesteld. Dat is dus wel weer jammer, maar goed. Ook wel weer fijn, om een beetje aan het idee van IVF te kunnen wennen, want ik vind het toch wel een hele stap!

We hebben met dkt van Rumste besproken dat we eerst 1 emmy terug willen laten plaatsen. Mochten er geen bevruchtingen zijn of het niet lukken, dan wil ik de volgende IVF er wel 2 terug laten plaatsen denk ik. Ben alleen vergeten te vragen of dit mogelijk is, dus dit zou ik dan nog even moeten navragen.

Liefs,

Misty

Geplaatst

misty dat kan zo , zo heb ik het ook gedaan en ben nu van de 2e ronde al 20 weken zwanger

je krijgt op de afdeling wel 3 of 4 verschillende fertiliteits artsen te zien ze roteren gewoon en zijn allemaal ook gyn. ook de verpleegsters zijn er een stuk of 4 verschillende en ook dat wisseld per keer

maar alle overgebleven dokters zijn gewoon allemaal even goed en even gelijk waardig

ik had gewoon meer een klik met cuijpers maar heb over allemaal geen klachten

en de verpleegsters zijn ook allemaal even lief en behulpzaam

Geplaatst

Hey Pleun,

Ten eerste nog van harte met jullie zwangerschap. Is het er 1 of zijn het er 2?

Fijn om te lezen dat je de keuze die je hebt gemaakt altijd nog bij mag stellen. We gaan eerst voor 1 emmy en mocht het niet lukken, dan willen we er graag 2 terug laten plaatsen. Vind het wel reuze spannend allemaal en zie wel wat op tegen het hele IVF proces, maar dat zal gaande weg vanzelf wel weer goed komen.

Heeft iemand van jullie de training IVF en je gevoel gedaan?

Ik zit eraan te denken om dit te gaan volgen.

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty,

Ik heb niets gehoord van een training. Moet je dit in het Catherina volgen en wat houd het in?

Misty je moet niet zo negatief denken tegen IVF;-). Natuurlijk reageerd iedereen anders. Ik vond het juist leuk (ik had nergens last van en geen pijn bij de punctie) en zeker spannend en dat het ons gelijk in 1 keer was gelukt in 2008 (27jr). Voor de 2e keer na 2008 vind ik het weer spannend en ben dit keer zenuwachtig...:-)

Liefs Babies

Geplaatst

Hey Babies,

Het is een training die je mag volgen. Niet verplicht. Ik kreeg er een foldertje van bij ons laatste gesprek met de gyn. Het is een training in het CZE.

Thanks voor je opbeurende woordje. Ik hoop dat het bij ons net zo goed gaat als bij jullie ;)

Liefs x

Geplaatst

Misschien is het wel goed voor je, omdat dit je eerste IVF is. En je woont ook in buurt, toch? Wij in Rotterdam:-).

Knuffels,

Babies

Geplaatst

Hey Babies,

Ik woon inderdaad in de buurt. Denk dat ik morgen even bel om te informeren of er nog een plekje vrij is en om welke dagen het dan gaat (moet natuurlijk wel kunnen met mijn werk).

Pff, vanuit Rotterdam naar Eindhoven is inderdaad wel een stukje. Vind je dat niet lastig als je steeds moet komen voor een echo of iets dergelijks? Of kun je dat combineren met een ZH bij jou in de buurt?

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty,

Wij zijn al zwanger geweest in het EMC Rotterdam, zij hebben nu de 1 embryo beleid voor terug plaatsing tot 38 jaar. En Nijmegen en Einhoven niet. Het is gelukkig dichterbij dan dusseldorf en Spanje. Ik heb al een hotel gevonden in de buurt van het zkh. Het is zeker ook veel uitgave. Maar wij hebben het er wel voor over hoor, we zijn van die luxe type ;-).

Het enige waar ik aan denk is of het weer in 1x lukt.

Succes met alles, hou hier wel alles op de hoogte, spannend....

Zou leuk zijn als we een x tegen komen in het Catherina:-)

Liefs Babies

Geplaatst

Hey Babies,

Als we elkaar hier op de hoogte houden zou het goed kunnen dat we elkaar een keertje treffen in de wachtruimte haha.

Fijn dat je al een hotel gevonden hebt in de buurt. Is wel zo handig als je moet komen voor de punctie en paar daagjes later voor de TP. Of blijf je vanaf de 1e echo al in het hotel? Weet ook niet hoe vaak je terug moet naar het ziekenhuis voordat er een punctie is, maar geloof om de dag toch?

Voor ons is het ongeveer een half uurtje rijden naar het Catharina, dus dat is prima te doen.

Wij moeten 18 Oktober weer naar het Catharina en zag dat jij de 19e een gesprek hebt bij dkt van Rumste. Nog even en dan is het zover! Spannend wel hè?

Heb jij bij jullie eeste IVF bijzondere dingen wel/niet gedaan? Zoals bepaald eten wel/niet etc? Ben benieuwd of er een goede Tip is :D

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag mijn intake gesprek gehad met de IVF verpleegkundige.

Het was een fijn gesprek met een gezellige vrouw ;)

We doen mee met de Cetro Trial studie en zijn ingeloot voor de late start. Dit betekend dat we vanaf cyclusdag 2 beginnen met Gonal-f en vanaf cyclusdag 6 komt hier Cetrotide bij.

Eerst nog even wachten op mijn menstruatie en dan kunnen we denk ik begin november van start.

Het hele gebeuren werd uitgelegd en we kregen een net overzicht van wat je wanneer moet doen en welke afspraken je dan hebt.

Ook hebben we een bewaarovereenkomst met betrekking tot embryo's gekregen. Dit moeten we goed doorlezen en ondertekenen en er een brief bij doen met onze handtekeningen met onze verlangens voor het geval één van ons komt te overlijden of wanneer wij beiden komen te overlijden. Dit heeft te maken met de eventuele cryo's.

Ook heeft ze vertelt over een training (IVF en je gevoel) die je kunt volgen en de mogelijkheid tot een afspraak met een medisch psycholoog. Verder vertelde ze nog over Freya, Fiom en benadrukte ze wel dat ik me niet bang moet laten maken door mislukte pogingen of horrorverhalen van anderen, omdat ieder persoon en iedere behandeling anders is.

Ze vond dan ook dat ik erg positief ben ingesteld en hier houdt ze wel van zij ze :D Lief!

Ik hoefde nog niet te spuiten, want die instructies krijg ik dus op cyclusdag 2. Vind dit zelf erg fijn, omdat ik pas in November van start kan (ivm met mijn menstruatie) en ik het dan niet vergeten ben haha. Ga zo wel vast naar de apotheek voor het bestellen van de medicatie. Dan is stap 1 vast gezet.

Ik moet zeggen, dat ik het een fijn en positief gesprek vond en ik zin heb om te gaan beginnen.

Liefs,

Misty

Geplaatst

heee misty

weet je de naam nog met wie je de intake had ik zelf ben nogal fan van renate

en wat je meds betreft heeft men het niet gehad over het thuis laten bezorgen van je meds ?

dat kon ik wel laten doen en vondt dit erg prettig

als het je wat lijkt bel dan effe met de verpleegkundige die kan je hioer meer over vertellen

Geplaatst

Hallo Pleun,

Ik weet niet meer hoe ze heet, maar Renate zou best kunnen.

Ik ben net bij de apotheek geweest, zij had het er over dat ik het morgen op kan halen. Wist niet dat het ook thuis bezorgd kan worden, daar is niet over gesproken.

Ook moet ik zelf voor de Utrogestan 15 euro betalen. Heb net de verzekering gemailt of je dit wel kan declareren.

Verder begreep de apothekersassistente geloof ik niet veel van de medicatie die ik nodig heb. Hoop dat ik morgen het juiste mee krijg. Als ik twijfel dan bel ik wel even naar de verpleegkundige.

Vroeg me ook af, je moet 1x een injectie Ovitrelle hebben, maar krijg je deze dan in het ziekenhuis? Dit stond namelijk niet op mijn recept geloof ik, dus denk niet dat dat er morgen bij zit.

Ook had de verpleegkundige het over een inbrenghuls voor de Utrogestan, maar ik ben dit vergeten te vragen bij de apotheek. Hoop dat die er sowieso bij gedaan wordt, maar ik zal er morgen nog even naar vragen als ik de medicatie op ga halen.

Hoe gaat het met de zwangerschap?

Liefs,

Misty

Geplaatst

en de proppenschieter om ustrogan inte brengen en e ovitreille krijg je in het ziekehuis op het moment dat je ze nodig hebt .

renate is een wat stevigere dame met kort donker haar en een bril

Geplaatst

Hey Pleun,

Tanx! Fijn dat ik nu weet waar ik de proppenschieter ;) en de Ovitrelle krijg haha. Vroeg me al af hoe dat zat en ik was het vergeten te vragen.

De vrouw die ik had was ook wat aan de stevige kant en had donker haar tot op haar schouders, maar geloof geen bril.

Wie weet zie ik haar de volgende keer weer en dan zal ik haar naam beter onthouden haha.

Vanmiddag de medicatie ophalen. Ben benieuwd hoeveel het is. Nu wordt het hele IVF gebeuren ineens wel heel echt, maar ik heb er ook wel weer zin in. Weer een stap dichterbij ons kleintje :D (ga er tenminste nog steeds vanuit dat we een goede kans hebben met IVF).

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net de medicatie opgehaald bij de apotheek. Jeetje wat is dat veel zeg! 2 tassen vol, schrok er een beetje van.

Gellukkig hoeft de cetrotide niet in de koelkast, anders had mijn hele koelkast vol gelegen met medicatie haha.

Nu alleen de Gonal-f in de groentela.

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty!

Hoe gaat ie? Ik lees net je berichtje. Het is leuk dat je zo opgewonden ben, nu het steeds dichter bij komt voor jullie. Hou deze enthousiasme aan en dan komt het zeker goed! Het is behoorlijk veel hé die medicijnen. Kreeg je nou ook decapeptyl? Wat raar dat je de Ovitrille pas later krijgt in het zkh. Is er een speciaal rede voor? Ik heb alles al in huis van mijn vorige zkh. Was je nog bij dr. Rumste geweest?

Wij zijn vandaag bij dr. Rumste geweest. Vanaf vandaag heb ik haar niet meer nodig. Ze was super lief en vrolijk vandaag. We zijn heel erg blij dat onze wens toch in vervulling gaat om toch 2emmy's terug te laten plaatsen. En in Rotterdam doen ze pas vanaf 38 jr (nieuw beleid vanaf 2009). Alle bloed uitslagen waren goed en zaad was uitstekend zei ze. Ik heb daarna de verpleegkundige gebeld en op 27 okt heb ik een intake. Ik vroeg of het niet eerder kan. Want ik wil z.s.m. al beginnen, liefst eind deze maand. Want ik spuit al sinds juni de Lucrin en heb veel last van opvliegers;-). De verpleegkundige beld me morgen. Ik krijg al kriebels..... en kan niet wachten om te spuiten:-).

Liefs

Babies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden