Ga naar inhoud

testen in januari

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Nathalie,

Wel positief blijven hoor! het is nog maar wd 5 je hebt er nog 7 te gaan.

Hoe positiever jezelf bent hoe meer kans dat het blijft zitten.

Succes!!!!

Liefs Renate

Renate, Je schrijft hoe positiever jezelf bent hoe meer kans dat het blijft zitten. Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar dit lijkt mij niet waar. Als er iets mis is met het materiaal of de omgeving of andere factoren dan helpt positief zijn niet. Onze gyn, in het ziekenhuis zegt van positief zijn is nog nooit iemand zwanger geraakt...daar is wel meer voor nodig. Ik denk dat je het wel positief bedoeld maar.....zijn de meiden die dachten positief te zijn geweest dan niet positief geweest.....Ik wil je niet aanvallen hoor, absoluut niet !!!Maar wilde toch graag reageren op je bericht. Joy1

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart,

Nee toch zeker, zo snel al!?

Heel veel succes morgen en we wachten allemaal in spanning met je mee.

Sterkte!

Lfs

Geplaatst

Hè Mart, wat een verdrietig bericht weer... sterkte!!

Ik kom me officeel aanmelden op het wachtbankje want ik heb tot mijn vreugde vanmiddag de terugplaatsing van de 1e van mijn 2 cryo's!! Testdatum weet ik nog niet, maar zal ik binnenkort melden.

Geplaatst

Apart berichtje van je Joy!

Van negatieviteit wordt niemand vrolijk en stress is de aller slechtste factor die je kunt bedenken.

Ik ben al 10 jaar bezig om zwanger te worden tuurlijk heb ook ik veel verdriet maar nog steeds ben ik positief! Geloof mij dat leeft een stuk prettiger.

Ik vind het echt een naar bericht van je.

Geplaatst
Renate, Je schrijft hoe positiever jezelf bent hoe meer kans dat het blijft zitten. Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar dit lijkt mij niet waar. Als er iets mis is met het materiaalof de omgeving of andere factoren dan helpt positief zijn niet. Onze gyn, in het ziekenhuis zegt van positief zijn is nog nooit iemand zwanger geraakt...daar is wel meer voor nodig. Ik denk dat je het wel positief bedoeld maar.....zijn de meiden die dachten positief te zijn geweest dan niet positief geweest.....Ik wil je niet aanvallen hoor, absoluut niet !!!Maar wilde toch graag reageren op je bericht. Joy1

Wat een raar bericht Joy!!!!!!!!!!!!!

We proberen elkaar hier te steunen door positief te blijven.

Negativiteit werkt voor helemaal niemand.

Ik ben nu 10 jaar bezig om zwanger te raken stel dat ik zo'n instelling als jou had?????? Met positiviteit ben je een veel prettiger persoon en maakt je leven een stuk gezelliger.

Stress is de meest slechte factor die je kunt bedenken.

Maar goed dit bericht zegt genoeg over jou.

Geplaatst

Hoi Mart,

Wat vreselijk voor je!

Net voordat je een weekendje weg gaat.

Ik hoop dat je veel steun hebt aankomend weekend.

Laat even weten wat de uitslag is!

Heel veel sterkte.

Liefs Renate

Geplaatst
Renate, Je schrijft hoe positiever jezelf bent hoe meer kans dat het blijft zitten. Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar dit lijkt mij niet waar. Als er iets mis is met het materiaalof de omgeving of andere factoren dan helpt positief zijn niet. Onze gyn, in het ziekenhuis zegt van positief zijn is nog nooit iemand zwanger geraakt...daar is wel meer voor nodig. Ik denk dat je het wel positief bedoeld maar.....zijn de meiden die dachten positief te zijn geweest dan niet positief geweest.....Ik wil je niet aanvallen hoor, absoluut niet !!!Maar wilde toch graag reageren op je bericht. Joy1

Ik weet niet of hetgeen je hebt opgeschreven wel de goed overkomt, maar ik ben het niet helemaal eens met je reactie.

Ik denk dat stress wel degelijk invloed kan (lees "kan") hebben op de hele behandeling.

Positiviteit lijkt me dan ook niet verkeerd in de situatie waarin we zitten.

Zouden we niet positief tegenover de behandelingen staan en dus geen vertrouwen, dan kunnen we net zo goed meteen ophouden en er een punt achter zetten.

Maar goed, ik weet niet of je het zo bedoeld hebt.

Ik zelf blijf in ieder geval positief tot het laatste moment!

Martha.

Geplaatst

Ik ben van mening dat als je positief je wachtweken in gaat en probeert te blijven, dat wel degelijk nut kan hebben. Volgens onze fertiliteitsarts is gebleken dat een positieve instelling zeker bijdraagt aan een innesteling.

En zoals eerder gezegd: als je er al negatief instaat, kun je beter meteen ophouden!

Geplaatst

Hoi,

Ik snap helemaal waar joy over valt. Maar ik denk dat we over twee dingen praten. Ten eerste, positief zijn is natuurlijk prettiger voor jezelf dan negatief of depressief. Maar het gevaar ligt om de hoek dat je daarmee impliceerd dat mensen die negatiever in het leven staan zelf veroorzaken dat ze niet zwanger worden. En met dat tweede ben ik het absoluut niet eens. En ik denk jullie ook niet. Ik heb erg getwijfeld of ik zou reageren op deze berichtjes omdat ik bang ben dat het dan een te groot iets wordt, een discussie waarschijnlijk gebaseerd op elkaar verkeerd begrepen hebben.

Karin spaink heeft een heel goed boek geschreven gerelateerd aan dit onderwerp, over de zogenaamde orenmaffia. Een aanrader vind ik.

De term orenmaffia is een pejoratieve benaming voor een groep hulpverleners die van mening is dat ziekte 'tussen de oren' zit. Zij menen dat ziekte wordt veroorzaakt door verkeerde manieren van denken en de oorzaak van ziekte dus psychisch is in plaats van lichamelijk. Het woord werd voor het eerst in 1992 door Karin Spaink gebruikt en staat inmiddels in de Van Dale.

Met dit woord verzette Spaink zich tegen het klakkeloos psychosomatisch denken waar sommige hulpverleners zich volgens haar schuldig aan maken. Dit soort denken impliceert dat ziekte wordt veroorzaakt door de persoonlijkheid van een patiënt en dus de eigen schuld van de patiënt is.

Geplaatst

Hallo Dames,

Succes allemaal voor die genen die moeten wachten!

Ik heb afgelopen donderdag een punctie gehad en dat ging alles behalve makkelijk AUUUUUUU Het eitje was moelijk aan te prikken en te vinden. Nou moet ik tot morgenochtend wachten op een tel of wij morgen een tp hebben ja of nee. Het, is extra spannend omdat dit de zesde en laatste poging in eigen cycles is. Ik ben echt op van de zenuwen en heel erg moe van alle spanning die er op dit moment door me heen gaat pffffffff heavy hoor!!!.

Voorgaande keren hield ik me echt rustig en had ik zoiets van kom maar op! Dat is nu heel anders.

Zoek hier maar weer even steun, want er zijn toch mensen bijin mijn omgeving die er geen HOL van snappen.

:icon_flower:

Geplaatst

Ik denk ook dat het probleem hier elkaar verkeerd begrijpen is. Ik vind het helemaal geen raar bericht van Joy. Als iemand schrijft:

Hoe positiever jezelf bent hoe meer kans dat het blijft zitten.

Dan klinkt dat als een feit en ik denk wat Joy bedoelde te zeggen, is dat dat geen feit is. Ik heb ook nog nooit gehoord dat positief zijn echt de kansen verhoogd of negatief zijn echt de kansen verkleind.

Is iets anders dan dat het fijner voor jezelf is om er positief in te staan. Maar of het echt de kansen vergroot (en je je dus schuldig zou moeten voelen als je negatief bent) is maar de vraag.

Succes aan alle wachtenden! Het meest vervelende van dit hele traject.

Geplaatst

Goed geconstateerd Annelies, ik had het niet beter kunnen omschrijven en verwoorden (en als ik het al had gekund, had ik al gereageerd, maar heb me expliciet hier niet in willen mengen).

Ff weer on topic: ik zal me vanaf maandag bij jullie voegen...het is tenslotte toch een IUI geworden helaas. Maar, niet getreurd..niet geschoten is altijd mis (heb ik me in laten fluisteren)...

Liefs!

Geplaatst

debzie kom op hou vol

komt vast goed morgen

je verdient t gewoon nu

en ik snap wat joy probeert te zeggen en ik ben het met haar eens

Geplaatst

Renate en schapenwolkje thanks voor de bemoedigende woorden! Ik heb geen bloed meer gehad maar nu alle klachten van menstruatie. M'n buik is opgezwollen, vreselijke krampen en steeds naar de wc moeten. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij maar probeer toch een beetje positief te zijn Renate. Ben alleen zo bang dat ik zo emotioneel word als ik weer hoop heb en het toch weer fout blijkt te gaan.

Wat fijn voor je schapenwolkje dat je 25 januari weer mag beginnen. Ik heb te horen gekregen dat ik nu toch een maand rust moet houden jammer genoeg.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Lieve allemaal, Wat spijtig dat mijn reactie anders is opgepikt dan ik bedoelde!!!!!!!

Met positief zijn is niets mis mee, integendeel!!!!Elkaar steunen o.a. op het wachtbankje is hard nodig want het zijn pittige weken. Ik weet er alles van, ik heb niet alleen hier 2 keer op het wachtbankje gezeten maar wel 15 jaar en vele weken.

Als ik niet positief ben gebleven...dan weet ik het niet meer.

Tijdens de wachtweken heb je te maken met stress, voel je je weleens overspoeld door negatieve momenten (Waarom zou het nu wel lukken...)Maar ben je er dan ook verantwoordelijk voor als je niet zwanger blijkt....Ik denk dus van niet. Ik koppel het los van elkaar. Je hebt niet alles in de hand. Ik heb mij namelijk altijd heel verantwoordelijk gevoeld voor het feit dat ik niet zwanger werd, ook door de omgeving. G a lekker op vakantie, heb je niet te veel stress, je werkt ook zoveel... en toen heb ik het maar los gelaten, helemaal toen na jaren pas bleek dat het een zaadprobleem was. Maar ik mag natuurlijk niet stellen; toen ik het los liet werd ik zwanger....

En natuurlijk werkt alles wat jou goed doet/laat voelen mee. Lekker badje, ontspanning, welbevinden, begrip van de mensen om je heen e.d. dat zijn heel positieve zaken waar je de wachtweken misschien ook wat beter door komt.

En verder zeg ik er maar niet te veel over. Het berust op een misverstand en het is door een aantal dames hierboven ook al goed uitgelegd, dank daarvoor.

En voor wie het weten wil, ik heb Renate al een privemailtje gestuurd want ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan als ik, als persoon, verkeerd beoordeeld/begrepen wordt. Met een uitleg erbij.

Nogmaals spijtig. Genoeg gezegd. Heel veel succes in het wachtbankje!!!!Joy1

Geplaatst

Hallo Dames,

Gister mijn uitgangsecho gehad, en alles zag er goed uit. Volgens de gyn was er ook geen reden te bedenken waarom ik nu 2 x een bbz heb gehad.

Hij ziet de toekomst goed in, nou maar hopen dat hij gelijk heeft.

Mag vanaf vandaag beginnen met progynova voor de blastocystes, ben benieuwd wanner de TP zal zijn eind jan of begin feb.

Iedereen in de wachtweken heel veel succes

Groetjes suus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden