Ga naar inhoud

Miskraam? Kunnen ze ook fout zitten?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gewoon zwaar kl*te Nath! Ik wens jullie heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd meissie...

Dikke knuffel...

Geplaatst

Veel sterke hiermee Nathalie. 'Fijn' dat je duidelijkheid hebt, ik hoop dat je het een plekje kan geven.

Gast estrhalita
Geplaatst

Heel veel sterkte en wel fijn dat het ziekenhuis nog even heeft teruggebeld en dat de arts nog zijn excusses heeft aangeboden. Toch wel zo netjes. Ik hoop voor je dat dit snel achter de rug is voor je.

Liefs

Geplaatst

He jakkes...wat treurig dat ze toch gelijk hebben gehad in t ziekenhuis...had met jou toch stiekem de hoop dat ze er naast zaten.

Heel veel sterkte..

Manon.

Geplaatst

Ook ik hoopte dat ze er naast zouden zitten maar helaas dus niet, heel veel sterkte met dit treurige nieuws.

Geplaatst

Dag meiden,

Wat een bewogen nacht. Ben echt gebroken. Het gaat geestelijk wel iets beter. Nu ik weet dat gynaecoloog het vruchtje goed bekeken heeft en tegen me zei dat het zo beter is vond ik het eerst raar maar toen hij uitlegde dat het kindje heel erg gehandicapt zou zijn heb ik er vrede mee. Je wilt graag een gezond kind en niet een kindje wat in een rolstoel zit en verder niks van de wereld meekrijgt. Het is beter. Tuurlijk is het nog wel moeilijk en ik moet er af en toe nog wel een traantje van wegpinken maar als ik me dan besef dat de natuur me behoed heeft voor dit dan kan ik snel ophouden en me bedenken dat het goed is zo. Ik had graag zo snel mogelijk weer willen beginnen maar het vruchtje moet eerst afkomen en dan moet ik 2 menstruaties afwachten maar daar is het laatste woord nog niet over gesproken he hahaha als Nathalie eenmaal iets in haar hoofd heeft en denkt dat goed voor haar is dan gaat ze er ook voor de volle 100% voor. Het komt allemaal goed. Ik wil jullie allemaal heeeeeel hartelijk bedanken voor jullie hele lieve en warme woorden het heeft me goed gedaan en doet het nog steeds. Het is toch fijn dat mensen aan je denken en je steunen al ken je ze niet. Met name ook de meiden van het Juli topic ik hoor er helaas niet meer bij, maar blijf jullie wel volgen. Zet hem op maak er wat moois van wie weet kom ik volgend jaar wel weer terug met goed nieuws.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

hai Nathalie

Wat goed om te horen dat het wat beter met je gaat en dat je vrede hebt met de situatie, het lijkt me zo heftig allemaal!

Ik had het al eerder gezegd maar ik hoop dat het allemaal snel spontaan op gang zal komen en dat je inderdaad in 2010 snel aan je cryo-poging mag beginnen.

Nogmaals veel sterkte, voor jou en je man uiteraard en op naar een goede / mooie start van 2010, ik hoop je snel terug te zien!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

niet normaal dat ze zo met je omgaan en ja ze kunnen er fout naast zitten is met me zusje gebeurt

ze zeiden bij 4 maanden dat het kindje dood was geen hartje niks meer .

voor ze naar de operatie zaal ging wilde ze nog een echo voor haar eigen gemoed en ... hartje klopte me neefje is nu 4 jaar.

dus ik zou zeggen je hebt er recht op en belachelijk dat ze zo met je omgaan.

sterkte ermee deze moeilijek dagen

summer

Geplaatst

Nathalie, ik heb het ook mee gemaakt en weet hoe zwaar het verdriet is.

Wel heb ik het voor elkaar gekregen dat ik na de eerste menstruatie alweer mocht beginnen.

Heel veel sterkte.

liefs

Rachel

Geplaatst

Dag meiden,

Gisteren in het ziekenhuis geweest en Cytotec 200 mg meegekregen na heel wat aandringen. Mijn man en ik zijn het over eens dat we niet meer teruggaan naar dit ziekenhuis waar we nu zitten. Na de aanvaring die ik gehad heb en gisteren dat ze niet eens wisten waar we voor kwamen en papieren zijn kwijtgeraakt is de koek echt op. Ik zat er helemaal door heen. Ik heb contact gezocht met het UMC in Nijmegen en we kunnen daar volgende maand misschien al terecht. Komt ook goed uit aangezien ik mijn lichaam toch even de verdiende rust wil geven naar 6,5 uur hard werken. Ik heb de tabletten gisteren om 18:00 uur ingebracht en al vrij snel kreeg ik wat rommelingen van binnen met name in mijn rug. Rond 20:30 uur vroeg ik mijn man of hij me ajb naar boven wilde brengen omdat ik toch wel voelde dat er "iets" ging gebeuren nog even snel langs het toilet en ja hoor het bloeden was op gang gekomen. Naar boven gestrompeld lekker mijn warme bedje ingekropen en heel hard gebeden dat het snel op gang zou komen en ik eindelijk mijn verdiende rust zou gaan krijgen. Rond 21:00 uur begonnen de weeen al om de 6 minuten. Het kwam nu echt op gang. Mijn moeder was inmiddels gearriveerd en ik werd wat meer ontspannen door haar rust. Ze heeft me samen met mijn man super begeleid. Ik had rugweeen en volop. Rond 21:30 uur heeft mijn moeder toch de huisartsenpost gebeld omdat ze het onverantwoordelijk vond vanuit het ziekenhuis dat er niks was verteld van wat ons te wachten zou staan. Tja, ze zeiden u kunt last krijgen van menstruele krampen nou ik kan je vertellen dit waren GEEN menstruatiekrampen ik zat vol in een "bevalling" damn wat pijnlijk maar wel houdbaar. Het puffen ging goed en rond 22:00 werden de weeen heviger en kwamen ze sneller. Rond 22:30 uur weer de huisartsenpost gebeld en er was iemand onderweg GODZIJDANK. 22:45 een broeder en een vrouwelijke huisarts arriveerde en ik lag al volop in de persweeen. En ik moest het nog even ophouden totdat de huisarts boven was. De broeder was al direct naar boven gerend die kon buiten al horen dat het niet om een buikpijntje ging zoals de post hun had doorgemeld. Ik mocht zo hard als ik kon in zijn hand knijpen 23:10 na 4 goede persweeen kwam het hummeltje naar buiten wat een opluchting maar ook emotie. De dokter nam het mee om het beter te kunnen bekijken ik bleef achter met mijn man en de broeder. 23:15 uur ik zei tegen de broeder dat ik heel nodig moest plassen en er lagen zeiltjes in bed dus kon gewoon mijn gang gaan. Gaf wederom een goede pers en ik voelde iets eruit floepen. Ik zeg nog heel droog zo dat was de placenta waarop de broeder antwoorde uhm nou nee er ligt nog een embryo ik schrok me rot. Nog een hummeltje... Het ziekenhuis had ons verzekerd dat er maar 1 embryo zat. Wat denk je dat er op zo'n moment door je heen gaat? Mijn moeder die zou bijna flauw zijn gevallen aangezien zij vanaf het moment dat ik vertelde dat ik zwanger was riep dat het een tweeling zou zijn. Ik wist niks meer uit te brengen behalve dat ik wilde weten was dat vruchtje goed? Achteraf gezien was dat het vruchtje wat bij 7 weken was gestopt en was het andere vruchtje al eerder overleden. Man ik moest toch even wat verwerken een tweeling damn wie had dat gedacht? Daarna voelde ik me stukken beter er viel een hele last van me af. De dokter kwam de slaapkamer binnen en vroeg of ik de kindjes wilde zien zonder te aarzelen zei ik gelijk ja ik was heel rustig en heel kalm en heb fijn afscheid van ze kunnen nemen. Nu voel ik alleen inderdaad wat menstruatiekramp maar kan het met een aspirine en een kruik goed af dit is heel fijn in vergelijking met wat ik gisterenavond voelde. Maar goed iedereen zei dat ze heel trots op me waren en dat ik het verdomd goed had doorstaan en mocht ik de toekomst gaan bevallen dat ik er heel goed in zal staan heb het nu mogen ervaren. Wel slecht geslapen niet van verdriet of iets maar meer van de verbijstering dat het er 2 waren. Nu wachten tot ik bij de huisarts terecht kan en dat ik vrijdag naar de nacontrole kan gaan van het ziekenhuis en dat dat het laatste gesprek zal zijn. Heeft iemand van jullie ervaringen in het UMC in Nijmegen? Ik vond dat ik perfect te woord werd gestaan en ik een goed gevoel erbij heb om over te stappen maar ervaringsverhalen zijn meer dan welkom? Ik ga nog even proberen te "rusten" slapen gaat nu toch niet mijn man wel die is als een blok in slaap gevallen hij heeft het heel goed gedaan voor iemand die heel hard roept dat ie niet tegen een bevalling kan :D. Ben trots op hem!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Wat een heftig verhaal, weet even niet zo goed de juiste woorden voor je te vinden.

Wil je heel veel sterkte wensen met de verwerking van deze bevalling en het bijbehorende verlies en al het goeds wensen voor de toekomst.

Liefs Dani.

Geplaatst

Wat een heftige ervaring Nathalie.

Fijn dat je er nu rustiger onder bent.

Heel veel sterkte met de verwerking hiervan.

X, Martha.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Jee joh wat een ervaring of niet dan..pffff,

dit bedenk je ook niet van te voren.

Wens jullie veel sterkte..en hopelijk voel je je straks beter op je plek in Nijmegen.

Geplaatst

Lieve Nathalie,

Vanmorgen heb ik met tranen in mijn ogen jouw verhaal gelezen, over wat je vannacht hebt moeten doormaken.

Ik vind het heel naar voor jullie... en ik vind je zo dapper.

Sinds vanmiddag 3 uur sta ik voor het zelfde... na bijna 9 weken zwangerschap is het hartje gestopt met kloppen.

Vorige week was ik supergelukkig en vandaag zeer onthutst dat het zomaar afgelopen is.

Ik heb al wat rugkrampjes en lig nu verdwaasd in bed....als het niet doorzet, neem ik ook die pilletjes.

Ik wens jou de komende tijd nog veel sterkte... en mijn complimenten ook aan je man!

Liefs, Nine

Geplaatst

Lieve Nathalie,

Wat onzettend heftig! En wat ben jij sterk zeg. Goed gedaan. Neem nu goed de tijd om het allemaal te verwerken, het is niet niks.

Zo te horen ben je echt zo slecht behandeld steeds in het ziekenhuis. Al toen je dacht dat het miszat en nu dat ze de 2e baby hebben gemist. Je niet hebben verteld wat er ging gebeuren met die tabletten. Echt schandalig.

Ik heb zelf alleen de punctie en TP in Nijmegen, verder in mijn locale ziekenhuis. Maar punctie en TP gaan altijd top. Aardige en vakkundige mensen daar. Nemen de tijd voor je. En punctie met een goed morfine infuus, wat ik heel prettig vond (je voelt echt weinig pijn).

Heel veel sterkte ermee meis. Ik wens je alle geluk bij het vervolg wat jullie ondernemen.

xx

Annelies

Geplaatst

Lieve Nathalie,

Wat een ongelofelijk heftig en verdrietig verhaal. Kan het me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit en met name ook dat je "klaar" bent met dat ziekenhuis. Wat betreft Het UMC Nijmegen.... Ik ben daar zelf niet onder behandeling, maar zij staan heel goed aangeschreven en hebben ook goede resultaten. Een vriendinnetje van mij is IVF arts en heeft daar gewerkt. Als ze mij in Rotterdam niet hadden willen behandelen ( eerst verdenking vervroegde overgang, maar uiteindelijk gelukkig toch niet), dan was ik ook naar Nijmegen gegaan. Ik wens jullie heel sterkte met het verwerken van jullie verlies en hoop dat Nijmegen voor jullie een veel betere ervaring gaat zijn!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Nathalie,

Ik heb hier ook net jouw verhaal gelezen , enorm heftig toch wat je allemaal heb moeten door maken ! Je bent echt een sterke vrouw ! Heel veel sterkte met het verwerken !

Liefs Joke

Geplaatst

Lieve Nathalie,

Een heel heftig verhaal.

Waarom moet je zoveel doormaken?

Zorg heel goed voor jezelf en neem de tijd om het te verwerken.

Ik hoop echt dat het in het andere ziekenhuis beter gaat.

Liefs Tinus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden