Jump to content

Miskraam? Kunnen ze ook fout zitten?

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik zit met het volgende. 1e kerstdag ging ik naar het toilet en toen met het afvegen had ik een klein beetje bruin op mijn toiletpapiertje nog een keer geprobeerd en toen was het wat roder. Ik schoot gelijk in de stress en dacht oh nee wat nu maar kon het gelijk ook wel relativeren kon door de sex zijn of een adertje wat is gesprongen. Toen we thuis kwamen ben ik gelijk naar de badkamer gegaan om het nog eens na te kijken. Toen was er niks aan de hand. Ik heb toen even gevoeld van binnen en toen voelde ik dat mijn baarmoeder laag zat en dat je het spleetje kon voelen. Toen dacht ik ok dit is niet goed. Ben toen gelijk naar bed gegaan en toen ik 's morgens wakker werd en ging plassen het zelfde ritueel. Toen toch even het ziekenhuis gebeld en we konden direct komen. We hadden een vrouwelijke gyn en toen ze de echo maakte zag ze een vruchtje waar geen hartactiviteit in zat. Ik sloeg gelijk mijn handen voor mijn ogen en begon echt heel hard te huilen dit kon niet waar zijn en dat nog wel met de kerstdagen. Na me wat bij elkaar geschraapt te hebben en aangekleed te zijn kregen we de mededeling dat we tot volgende week donderdag moeten wachten of het uit zichzelf afkomt en dat er dan gekeken gaat worden wat er gaat gebeuren. Na thuis aangekomen te zijn waren we beiden zo aangeslagen dat we het niet meer zagen zitten. We zaten nog wat na te praten we hadden de laatste echo in ons hand en konden het niet geloven dat ons kindje er niet meer is. Maar ik keek naar de echo en dacht verrek wat raar... De gyn zag het vruchtje aan de linkerkant zitten met geen hartactiviteit maar op onze echo's zit het vruchtje rechts. Nu is mijn vraag wie heeft dit ook meegemaakt en dat het ziekenhuis een fout heeft gemaakt en dat het vruchtje wel nog levend is? Ik ben gewoon bang dat het vruchtje nog aan de rechterkant zit maar daar heeft ze gisteren niet eens gekeken omdat daar een schaduw overheen zat doordat mijn baarmoeder was gekanteld. Toen ik trouwens 's avond nog een keer van binnen voelde was mijn baarmoedermond ineens gesloten en weer hoog en voelde weer glad aan terwijl hij een dag van te voren nog laag en iets open stond. Ik wil mezelf geen hoop geven maar ik twijfel gewoon nog veel te hard daarom dit berichtje met de hoop dat iemand me kan helpen.

Liefs,

Nathalie

Posted

Lieve Nathalie

jeetje wat een onzekerheid ineens, ik kan je helaas geen antwoord geven maar ik kan me voorstellen dat je het je afvraagt. Is het bloedverleis overgens gestopt?

Als ik jou was zou ik met het ziekenhuis bellen en je verhaal voorleggen, ik hoop dat je nogmaals mag komen.

Indien ze niet mee willen werken dan kun je het evt. via een verloskundige praktijk proberen, 1 ding staat nu voorop: je moet echt uitsluitsel krijgen!!!!

Heel veel sterkte meid

liefs

Babeth

Posted

Hoi Babeth,

Ik heb niet echt bloedverlies gehad meer bruinige afscheiding en dat is nu ook gestopt. Nu is er niks mee. Ik vind het ergens zo ontzettend raar en word er ook erg onzeker van en ga morgen ook gelijk het ziekenhuis bellen wacht ook niet tot het spreekuur van de IVF verpleegkundige ze zorgen maar dat ik uitsluitsel krijg ik ga zo nog niet dagen rond lopen. Lief dat je reageert.

Liefs,

Nathalie

Posted

Hoi Nathalie,

Tsja weet eigenlijk niet of ik wel moet reageren. Had je bericht gelezen en kan het niet naast me neerleggen. Wil je geen valse hoop geven, maar je ook niet onnodig verdrieting maken. Ja, een gyn kan fouten maken, dat heb ik aan de lijve ondervonden, verkeerd ingesteld echoapparaat en daardoor de melding dat ik een miskraam had gehad. Dit gebeurde op een vrijdag, inderdaad bloedverlies gehad en een groot iets verloren. Gyn stelde complete miskraam vast omdat mijn baarmoedermond alweer gesloten was. Echter het vloeien stopte, maandags gebeld dat ik niet een maand wilde wachten maar ik wilde zo snel mogelijk een echo. Ik had totaal geen miskraamsymptonen, geen buikpijn, niet vloeien helemaal niets. Na veel gezeur dinsdags een echo gehad en daar bleek ik wel degelijk zwanger te zijn. Hetgeen wat ik verloren had was inderdaad een kleintje geweest (was naar lab gestuurd). Ik was zwanger geweest van een tweeling en dat was bij twee eerdere echo's compleet gemist! Ik was toen 10 weken zwanger toen dit gebeurde. Ik heb geen idee hoever jij nu bent. Dus inderdaad kunnen mensen fouten maken. Alleen wil dat niet zeggen dat dit nu ook geldt. Ik ben bang dat je nu hoop krijgt en alsnog een negatief bericht, dat is niet mijn bedoeling. Mijn advies; volg je gevoel, vraag desnoods om een bloedtest. Mij is toen verteld dat die arts dat die dag van de miskraam gelijk had moeten doen. Alleen dan kunnen ze dingen met zekerheid zeggen. Die bloedtest moet dan na enkele dagen wel herhaald worden om te kijken wat er gebeurt met het hcg. Ik wens jullie heel veel sterkte in deze hele moeilijke tijd!!!

Posted

Hoi Marietje,

Ik zou morgen 10 weken zijn. Ik vind het gewoon ontzettend raar dat een vruchtje wat rechts genesteld zit ineens links zit dat lijkt me gewoon onmogelijk. Ik kan ook niet zeggen dat de klachten minder zijn ook niet meer maar nog steeds geen bloedverlies en geen buikkrampen en al zou het een missed abortion zijn dan had je nog wat moeten voelen en ik voel echt waar helemaal niks. Maar mijn gevoel blijft me ook zeggen dat ik door moet vragen totdat het echt 100% zeker is en ik voel het nu maar voor 50%. Ik ga van het ergste uit dan kan het altijd meevallen zo nuchter ben ik op dit moment ik heb gisteren heel wat gehuild en vandaag ook nog wel maar ik voel gewoon dat er nog meer is en dat is zo raar. Maar lief dat je reageert en dat maakt helemaal niet uit. Ik ben blij dat ik het kan relativeren dat ik morgen toch nog slecht nieuws kan krijgen dus wees gerust.

Liefs,

Nathalie

Guest Sannie66
Posted

He Nathalie, wat lees ik nou weer een naar berichtje van je hier zeg! Ik heb zelf zoiets nog nooit meegemaakt, dus kan je niet van advies dienen..

Wil je wel op je hart drukken om morgen toch even met de IVF afdeling van je zh te bellen over deze hele toestand..

Wens je wijsheid en kracht meis...

Dikke knuf,

San

Posted

Hai Nathalie,

Wat afschuwelijk voor jullie.

Ik had bij de eerste echo nauwelijks hartactiviteit en kon het ook niet geloven en hoopte ook dat ze fout zaten en dat het een week later weer goed was.

Een week later had ik nog een keer de teleurstelling omdat het hartje toen helemaal gestopt was.

Natuurlijk hoop ik dat het voor jullie anders is, maar je kan er beter vanuit gaan dat het afgelopen is, hoe moeilijk het ook is.

Ik hoop snel wat te horen.

sterkte

liefs

Rachel

Posted

Get, wat een onzekerheid !! Vandaag bellen hoor, want om zo rond te lopen blijven met al die twijfels is niet goed - en al helemaal niet als je wel zwanger blijkt te zijn voor de baby ! Bellen ! En heel veel sterkte .......

Evie

Posted

Wat een rot onzekerheid zo Nathalie..hoop dat t snel duidelijk wordt vandaag!

Hoop voor je dat ze t mis hebben....

Sterkte en succes vandaag..ik houd de berichten in de gaten vandaag.

Gr. Manon.

Posted

Nathalie,

Wat een akelige situatie.. ik hoop zo dat je een gynaecoloog hebt gehad die een misser heeft gemaakt! Ik duim voor een goede afloop en snelle duidelijkheid voor jou.

Liefs Pien

Posted

Hallo meiden,

Hier even een update tussendoor. Hing vanochtend om 8 uur al aan de telefoon het verhaal uitgelegd aan de assistente en die zou het in het overleg voorleggen en ik zo zsm teruggebeld worden. Uiteindelijk werd ik om half 11 teruggebeld met het nieuws vanaf de gynaecoloog : sorry mevrouw als wij zeggen dat het dood is is het dood ik zie u donderdag voor de echo en dan praten we verder. Ok jullie begrijpen ik sloeg 1 seconden ff dood en toen kwam mijn woede eruit. Ik heb tegen de assistente gezegd dat ze als de sodemieter een terugkoppeling kon geven aan die beste man dat ik zo niet wens behandeld te worden en dat ik niet nog een paar dagen met een eventueel dood vruchtje blijf rondlopen wat volgens hun al 2 weken overleden is. Ik ging even helemaal los. Ze schrok en zei me ik bel u zo terug ik ga gelijk naar de gynaecoloog toe. Inmiddels is het half 12 en ik ben nog geen steek opgeschoten. Behalve dat mijn bloed nu langzaam begint te koken. Hoe durft hij me zo toe te spreken! Ik hou jullie op de hoogte over de verdere voortgang. Lief dat jullie zo massaal reageren doet me goed.

Liefs,

Nathalie

Posted

Hoi Nathalie,

erg frustrerend allemaal, maar probeer je rustig te houden.

Meestal werkt het averechts als je fel reageert, vooral naar artsen toe.

Probeer wat afleiding te zoeken, ik weet dat het moeilijk is dingen niet zelf in de hand hebben.

Veel succes en sterkte.

Sylvie

Posted

Oke?????? Wat een rare reactie. Vind het nogal taal als het dood is is het dood??? Ongeacht wat die beste gyn denkt, vind ik het heel erg tactloos het zo te brengen. Kan begrijpen dat je door het lint bent gegaan. Veel resultaat zal het helaas niet hebben denk ik. Hun zitten vanavond gewoon weer achter de aardappels en jij bent over de rooie. Begrijp je helemaal, ben benieuwd of en wat er voor reactie komt. Probeer je te ontspannen (oke dat zegt deze stresskip) is niet goed voor kleine als ze het fout mochten hebben.

Succes meid!

Posted

Ow Nathalie

wat een rotmanier, zoals al eerder gezegd is, echt tactloos!!

Ik ben ook bang dat je er weinig mee opschiet, al kan ik me voorstellen dat het oplucht als je eruit gooit wat je ervan denkt!

Heb je al uitgelegd waarom je je twijfels hebt of ze het wel goed gezien hebben?

Ik hoop echt dat ze je eerder willen zien,anders kun je het wellicht proberen bij een verloskundige praktijk?

In ieder geval wens ik je heel veel sterkte!

groetjes

Babeth

Posted

Nou ben inmiddels weer terug uit het ziekenhuis en inderdaad het vruchtje is echt overleden. Na de laatste echo van 10 december is het nog maar 1,2 mm gegroeid dus inderdaad het is al 2 weken overleden. De gyn heeft zijn excuses aangeboden voor het feit dat hij zo reageerde dat was absoluut zijn bedoeling niet. Nu moet ik volgende week terugkomen als het vruchtje dan nog niet uit zichzelf is losgekomen dan krijg ik medicijnen om het op gang te laten komen. We hebben het wel nog over ons eskimootje gehad maar de terugplaatsing zal pas plaats kunnen vinden na 2 menstruaties poeh en dat klinkt nog zo ver weg. Maar ja misschien ook maar even beter kan ik wat tot rust komen.

Liefs,

Nathalie

Posted

Nathalie, ik ben blij dat je toch naar het ziekenhuis bent geweest want die onzekerheid moet echt killing zijn. Helaas heb je niet het nieuws gekregen waar je misschien toch nog wel een klein beetje op gehoopt had maar je hebt nu geen hele lange onzekere periode meer. Ik hoop voor jou dat het vruchtje vanzelf gaat loskomen. Heel veel sterkte met alles.

Liefs, Dorine

Posted

Oww nathalie

Goed om te horen dat je nu zekerheid hebt, wel een moeilijk en zwaar bericht!

Ik hoop voor je dat het snel vanzelf op gang komt, neem alle tijd om deze enorm nare gebeurtenis een plekje te geven!!!

Heel veel sterkte, ook voor je man uiteraard!!!

groetjes

Babeth

Posted

Hey Nathalie,

Fijn dat je duidelijkheid hebt nu. Ook al is het dan niet waar je op hoopt. Die gyn heeft gelukkig ook ingezien dat dit niet kon zo. Ik wens jullie heel veel sterkte.