Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben toen ik zón 18 weken zwanger was een dvd laten maken bij http://www.babyinbeeld.nl/joomla/ in Zwolle.

Erg leuk en interessant. Alles wordt nagelopen en besproken..de hartkamers, bloedstromen, ruggewervels, maagje enz enz. Ze legt alles heel mooi uit en ondertussen gaat ze af en toe in 4 d beelden bekijken. Echt mooi om zoiets een keer te zien. Een paar dagen geleden heb ik de dvd weer eens te voren gehaald en heeft onze zoon zichzelf bekeken. Het is iets mooi blijvends.

Wel is t voor de dvd iets mooier als je iets later gaat...bij 18 weken heeft je kindje nog niet heel veel vet en ziet t koppie er maar mager uit...ietsje meer geduld dan heb je mooiere beelden...

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

24-02 Carolina 1e echo

24-02 Cjee Triple Test

24-02 Claudiaatje uitslag combitest

26-02 Cjee gesprek gynaecoloog 12 weken

26-02 Sabke uitslag combinatietest

01-03 Annie afspraak VK

02-03 Taurus71(Manon) intake VK+ termijnecho (10 weken)

04-03 Marretje 12 weken echo

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Hallo dames,

ik heb mijn nieuwe afspraken er in gezet. Vandaag bij de VK geweest. Is echt een hele vriendelijke vrouw. En ze heeft gevoeld en vond dat het al goed groeide! Volgende week heb ik de 12 wkn echo. Het is nu zo echt aan het worden. Heb een heel schattig koffertje meegekregen met een spuugdoekje, baddingetjes, knuffeltje en een heleboel folders. Ik ga aan het lezen beginnen! Meiden met morgen een afspraak succes!

Geplaatst

Marretje..leuk he die eerste kleine presentjes...op naar volgende week de 12 weken echo.

Carolina...eerste echo vandaag?

Volgens mij is Carolina verhuisd naar t oktoberbankje toch? Als je wel een echo hebt vandaag..veel plezier!

Cjee..succes met de tripletest en Claudia..hoop op een hele mooie uitslag voor je vandaag!

Annie..fijn dat je t vanaf maandag helemaal aan iedereen "mag "laten weten..heerlijk!

Peggy..hoofdpijn al weer een beetje over. Lekker dat je een weekje rustig aan kunt doen.

Hier ook weer opgeknapt.

Geplaatst

Annie, gefeliciteerd met je 12 weken grens! Jippie, de wereld mag het weten!!

Vanochtend neklplooimeting gehad en gelijk de uitslag, bloed was vorige week al geprikt. Met mijn leeftijd is de kans 1:60, dus best spannend. We hebben een geweldige uitslag gehad van 1:1050!! Wow. Voor ons niet meer nadenken over vlokkentesten of vruchtwaterpuncties dus! Het grote genieten mag beginnen!

Hoop op allemaal van deze geweldige resultaten voor onze club!

Geplaatst

Cjee super nieuws zeg! Wat een opluchting zal dat geweest zijn! Echt super......nu echt echt echt gaan genieten!!

liefs

Geplaatst

Wauw..Cjee..wat een getal!! Nou fijn hoor..geen twijfel voor jou meer..genieten nu!

Claudia..hoe was t bij jou?

Ik heb vanmorgen eventjes bloed geprikt voor de combitest...moet alleen nog 3 weken wachten voor de meting...

Geplaatst

Cjee wat goed!!! Nu gaan genieten he!!!

Bij mij gelukkig vandaag ook een dag zonder hoofdpijn. Dan verschilt echt per dag, maar dit was een goede dag:)

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

Manon voor jou nog even geduld.. Duimen!!!:duimen draaien:

Voel je je al wat beter?

Liefs Peggy

Geplaatst

Dank jullie wel!

Manon morgen veel succes!

Claudiaatje weet je de uitslag al? Heel benieuwd!

Geplaatst

Wauw...zoveel goede nekplooimetingen...nog 3 nachtjes slapen en ik kom je bij jullie voegen...

Ondertussen plots toch weer meer zin in sex gekregen, gelukkig voor mijn mannetje want die stond op ontploffen (sorry, teveel informatie, lol)

Hoe voelt het nu voor jullie om de kaap van 12 weken voorbij te zijn? Voel je je dan plots mama en begin je baby naampjes uit te zoeken of ben je nog steeds mega ongerust dat er iets kan verkeerd gaan.

Geplaatst

Yasmine, ben pas morgen de officiele 12 weken. Merk wel dat ik me steeds minder zorgen maak om pijntjes die ik voel of nog erger juist niet meer voel. Begin een beetje gewend te raken aan mijn zwangere lichaam denk ik en ondertussen natuurlijk ook al een aantal keer de geruststelling dat ik me zorgen maak en dat de echo dan een stuiterend en koprolmakend kleintje in mijn buik laat zien. Kan er nu meer van genieten, dat is wel zo. Of het met de 12 weken te maken heeft of met het feit dat ik meer gewend raak weet ik niet eerlijk gezegd.

Hopelijk voor jou ook een mooie test en daarmee ook de rust om te gaan genieten!

Wat betreft namen, we hadden het idee dat dat nog wel eens een hele klus kon worden dus een paar weken geleden al mee begonnen. Waren we er binnen 1 ochtend uit zeg! Voor een jongetje en een meisje... dat was een enorme verrassing voor ons allebei!

Succes meiden en degenen die nu ook de 12 weken grens overgaan: Gefeliciteerd!!!

Geplaatst

He meiden, ik ben een tijdje niet geweest maar alles gaat goed.

Vandaag ook de magische 12 weken grens bereikt. Toch wel een mijlpaal he?

Met de kwaaltjes is het rustig. Ben alleen MOE. En als ik 's nachts wakker word om te plassen lig ik vervolgens 1,5 uur wakker. Lekkere combi wel...

Cjee; fijn dat je zo'n goeie uitslag had. Gefeliciteerd!

Zwaai-zwaai naar de rest!!

Geplaatst

hoi hoi,

ook ik ben een tijd niet geweest,maar ook de 12 weken voorbij gelukkig.

Best beroerd geweest,vandaar ook echt nergens geen zin in.alléén bed of bank en lekker thuis.

maandag 13 weken en dan naar de verloskundige,voor het eerst hartje horen,wel al gezien maar nog niet gehoord!!!

Wat fijnhè dat we al zo,n eind op weg zijn,we moeten nog een heel eind,maar de meest enge weken zijn voor de meesten geloof ik voorbij.

liefs Luna

Geplaatst

Fijn dat jullie de 12 weken grens hebben bereikt..ik wou dat ik er was ;-)

Ik heb af en toe echt dat ik me af vraag..ben ik wel zwanger? Ik voel soms gewoon niks.

Nu zijn de gevoelige borsten ook al weer 2 dagen weg (komt en gaat lijkt wel)..verder voel ik echt werkelijk niks. Ik ben blij dat ik aankomende dinsdag ook een echo krijg bij t intake gesprek bij de VK...even weer checken of t hartje nog wel klopt....

Iedereen een fijn weekend!!!

Greetzzz Manon.

Geplaatst

nou, ik zou dus tussen 12 en 13 uur gebeld worden, nog niks natuurlijk!

Hebben die artsen het nou altijd druk? Of snapen ze niet dat die uitslag toch best spannend kan zijn voor ons?

Nou, ik ga nog even wachten en dan ga ik gewoon zelf maar bellen, heb hier zo'n hekel aan.......wachtenwachtenwachten, volgens mij hebben we dat al genoeg gedaan afgelopen maanden!:duimen draaien:

Geplaatst

Nou, toch maar zelf gebeld, waren ze me vergeten!!!!

Maar, de uitslag is prima, kans van 1:3700, terwijl de kans gezien mijn leeftijd normaal 1:380 is.

Dus, ik ga nu echt genieten!!!!!!!

Geplaatst

Helemaal goed Sab!

Manon alvast succes dinsdag! Als je het dan weer ziet en het hartje hoort wordt het helemaal echt.

Bij mij ging het de eerste 3 maanden perfect, maar het lijkt wel toen die 12 weken grens was aangebroken dat de hoofdpijn is begonnen. Ik ben nu 13 weken en 1 dag.

Ik heb een beetje op internet gekeken en het kan veel voorkomen tussen de 3de en 5de maand.. PFPF dit moet niet nog weken gaan duren dan kan ik echt niet normaal functioneren... Vandaag wilde ik de verloskundige bellen, maar die zijn vrijdags niet aanwezig.. Ik wacht nu maar even af tot maandag als het dan nog is vraag ik of ze misschien mn bloeddruk willen nakijken daar kun je ook weer hoofdpijn van krijgen.. Heel vervelend nog andere meiden die hier ook last van hebben?

Fijn weekend allemaal!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

hallo dames

de arts had van de week de uitslag van de combitest nog niet, was nog niet verwerkt!

en ik kon haar vandaag bellen1

en zodoende en we hebben een hele lage kans

nl 1 op 2700 en nog wat!!!yippie

Ze feliciteerde me met de uitslag!

ben best wel een beetje blij!

liefs claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal goede berichten lees ik

Sabke gefeliciteerd mooie uitslag! en Claudia jij ook gefeliciteerd! Beetje gerustgesteld beide? Geniet ervan!!

Peggy ook ik heb steeds wat hoofdpijn. Is gisteren begonnen maar het is gelukkig nog niet zo erg dat ik er niet van kan functioneren. Het zakt meestal wel weer weg.....Anders moet je idd maandag de VK maar even bellen, wie weet hebben zij er een verklaring oid voor.

Fijn weekend voor iedereen

liefs

Geplaatst

@ Sabke en Claudia, Gefeliciteerd meiden! Wat een geweldig mooie cijfers! Voor jullie ook geen vervolgonderzoek kan ik me zo voorstellen! Lekker genieten nu!!

Vanmorgen gesprek gynaecoloog, we blijven lekker in het ZH. Mocht zelf kiezen, moet wel zowieso bevallen in het ZH. Dan blijf ik liever bij hem! Voor alle gezellige verloskundige praat lees ik wel een boek van Beatrijs...

Alles is perfect, pas bij 20 weken echo terugkomen. Jeetje, dat duurt nog lang!

Fijn weekend

Cjee

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

september: Colinda

Eerstvolgende afspraak:

01-03 Annie afspraak VK

02-03 Taurus71(Manon) intake VK+ termijnecho (10 weken)

04-03 Marretje 12 weken echo

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Claudia en Sabke ....:alright:...gefeliciteerd met de mooie uitslag !!!

Cjee... waarschijnlijk krijg je dan ook vaker een echo'tje dan bij de VK praktijk...ook leuk !

Geplaatst

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van ons. Gisteren een neklplooimeting gehad, alleen het bloed moet nog geprikt worden. Nekplooi was 1,9mm en dus binnen de norm van 3mm zoals ons verteld werd. Toch wel heel erg spannend.

We zijn nu 12 weken en 2 dagen zwanger. De kleine was enorm aan het bewegen.

886886416_6_nDJW.jpeg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden