Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Manon,

wat fijn dat het allemaal zo goed was! Ik ben echt heel blij voor je! Genieten nu he!

Morgen voor mij de 12 wekengrens! Morgen ook mijn echo! Die zou donderdag zijn maar dan kon mijn man niet mee. Nou mochten we een dagje eerder, vind ik helemaal niet erg hoor!

Hoop dat het ook zo'n mooie word.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super Taurus dat je een mooie echo hebt gehad en dat je daardoor nu wat gerustgestelder bent, kan het me zooo voorstellen. Had/heb precies hetzelfde.

Geniet ervan!!

liefs

Geplaatst

Manon, wat fijn dat het toch allemaal goed was. Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen maar oh, geniet hier maar van.

Zelf wilde ik in het begin ook graag kwalen hebben zodat ik wist dat ik zwanger was, nou, dat heb ik geweten.

tot en met 20w regelmatig overgeven en toen vond ik het toch niet meer zo grappig...

Maar goed. Geniet van dit goeie nieuws en op naar de volgende.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hier ook weer goed nieuws! We zijn de 12 weken gepasseerd en we hadden een super mooie echo. Er zit echt een enorm druktemakertje in mijn buik. Wilde niet stil blijven zitten om een echo te maken.

Helemaal happy! Liep 2 dagen voor.

Geplaatst

Dorine...kan me voorstellen dat dat geen pretje is.Ik mag idd mijn handen dicht knijpen dat ik geen kwalen heb als je t zo bekijkt ;-) Gaat met jou alles verder goed nu?

Marretje..ik dacht ff spieken of er al wat op staat over je echo van vandaag...ja dus!

Hartstikke fijn dat hij/zij zo bewegelijk was. En ook 2 dagen voor op groei..goede berichten.

Lekker nagenieten van vandaag!

Yasmine..hoe gaat t met jou?

Groetjes Manon.

Geplaatst

Wat goed marretje.. en 2 dagen voor! Dat scheelt weer hahaha.

Geniet ervan!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Manon, met mij gaat het nu wel goed. Geen last meer van misselijkheid of overgeven dus dat is lekker. Helaas heb ik wel heel veel last van bekkenklachten en loop sinds een week of 6 wekelijks bij de fysio. Sinds deze week heb ik ook mijn werktijden aangepast en nu gaat het al iets beter. Ach ja, zo heeft elke periode zijn mooie en minder mooie dingen.

De beeb doet het verder prima. Hij is erg druk in m'n buik en af en toe zie ik m'n buik zelfs bewegen, zo mooi om mee te maken.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Marretje super dat je een goede echo hebt gehad en dat hij/zij lekker druk was. Nu de gevaren zone echt gehad op naar het echte genieten.

liefs

Geplaatst

Hey dames...t is weer een beetje stil.

De eerst volgende afspraken zijn pas de 16de ...

Hier is ook weinig nieuws...ik heb moeders voor moeders gebeld die komen volgende week dinsdag. Heb eerst nog even afgewacht tot de echo of alles wel goed zat.

Van de week ga ik kraamzorg regelen. Ik wil een kraamverzorgster hier vlak in de buurt vragen of ze hier wil kramen. Ik heb haar de eerste dag gehad toen ik uit t ziekenhuis kwam. Ze hielp ons op weg voor de avond. Ze had net een week gedraaid en de volgende dag kwam er een ander. Ze vond t zelf ook wel jammer omdat het bijna een thuiswedstrijd voor haar was zo dicht bij. De andere kraam verzorgster was ook een schat van een mens en daar heb ik nu op hyves nog contact mee....helaas zit ze half in de ziektewet . Kan geen zwaar lichamelijk werk meer doen.Ze zei ook al..als je voorkeur hebt voor iemand dan moet je samen een briefje opstellen met handtekening.Wie weet als t zo uit komt kan ze dan hier weer komen. Ik zal haar van de week eens vragen of ze dat wel wil.

Nou hoe is t verders met jullie? Hebben jullie ook telkens zón trek. Ik groei ook veel te snel. Dit gaat harder dan de vorige keer. Kan me niet herinneren dat ik toen telkens zón trek had. Snoepen doe ik niet veel maar brood en warm eten echt voor 2 zeg maar. Moet toch eens een stapje terug doen daarin. Maar meer fruit tussendoor.

Meiden..fijn weekend alvast!

Geplaatst

Hier ook even niet zoveel nieuws. Ik heb nog steeds elke dag mega hoofdpijn. Dus ik ben inmiddels toch maar aan de paracetemols. Want anders kan ik echt niet normaal functioneren. Ik hoop echt dat het snel beter zal gaan. Het is zo vermoeiend die hoofdpijn!!

Ook ik heb veel honger hoor hihihhi. Vooral avond eten.. Jammie! Ik eet ook wel wat meer... En mn buikie begint te groeien dus die zwangerschapskleding zit heerlijk!

Jullie ook allemaal Fijn Weekend!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

11-03 Sabke afspraak VK

16-03 Peggy afspraak VK

16-03 Taurus71 (Manon) Combinatietest 12 weken

17-03 Annie afspraak VK

18-03 mama27 (Marjon) 12 wkn echo + nekplooimeting

20-03 Peggy echo geslachtsbepaling

29-03 Annie afspraak VK

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

12-04 Annie 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Sow dames, ik was vergeten mijn afspraak er tussen te zetten.

Ik denk dat alles bij iedereen nu gewoon een beetje zijn gangetje gaat en dat het nu wat rustiger wordt hier, maar geen nieuws is meestal goed nieuws toch?!

Hier ook weinig nieuws, voel mijn banden regelmatig zeuren maar dat is het wel geloof ik. Mijn energie komt langzaam weer terug en ik ben heel happy!

Nog 2 ophaaldagen en mijn moeders voor moeders verhaaltje zit er weer op, lang genoeg vind ik ook, dan 10 keer. Die maatbeker en die stinkflessen beginnen nu echt tegen te staan, vooral 's nachts.....

Maar we hebben wel water bespaard afgelopen maanden denk ik.....aangezien ik pies voor 2 op t moment!

Voor de dames die voor de 12 weken echo gaan, Succes!

De rest zal wel voor de 20 weken echo gaan, dan duurt het nog lang he....

Of laten jullie geslachtsbepaling doen? En wat kost dat?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi meiden,

Inderdaad even stilletjes geweest hier.

Ook ik heb niet zoveel te melden. Ik ben alleen toch nog wel erg misselijk. Vooral 's morgens maar heb er op mijn werk toch ook nog steeds last van. Ik ben niet zo'n broodeter dus dat gaat er met groooottte moeite in en dan speelt uiteraard de misselijkheid mee. Avondeten daarintegen heerlijk!! Geef mij dat maar 3 keer daags hahaha!

Peggy: Heel vervelend dat je steeds zo'n hoofdpijn hebt. Een collega heeft dat ook een hele tijd gehad tijdens haar zwangerschap en toen zij de gynecoloog tegen haar dat ze meer moest bewegen/sporten. Nou weet ik van haar dat ze dat helemaal niet deed maargoed ik vraag me af of dat de reden voor hofdpijn is maargoed ik hoop dat je er gauw vanaf bent want dat is echt helemaal niets.

Taurus: Wat leuk dat jij een kraamverzorgster kent en die in de buurt woont zou mooi zijn als die het zou worden zeg! Ik heb van de week ook kraamzorg geregeld. Vroeg de vrouw wilt u thuis of in ziekenhuis bevallen. Ik zei in ziekenhuis. Ik dacht later hoe zit dat eigenlijk met zorgverzekeraar als nu blijkt dat mijn zwangerschap zo voorspoedig verloopt dat ik eigenlijk ook el thuis kan bevallen? wordt het dan wel vergoedt? weet iemand dat?

Nou toch nog heel verhaal!Heel fijn weekend allemaal

liefs

Geplaatst

Annie lief dat je zo mee denkt. Het is inderdaad erg lastig die hoofdpijn. Sporten doe ik echter genoeg daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook nog eens een hond dus aan beweging kom ik wel. Hopenlijk is het snel weer wat beter!

Sab voor mij nog 3 ophaaldagen van MvM.

Je kunt op internet kijken bij diverse echo bureau's in je eigen omgeving daar wordt het vast aangeboden om een geslachtsbepaling te doen.

Bij ons kost het 25 euro inclusief wat foto's dus dat vind ik wel erg meevallen. 20 maart komt al dichterbij ben erg benieuwd!

Fijn weekend!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Taurus: Wat leuk dat jij een kraamverzorgster kent en die in de buurt woont zou mooi zijn als die het zou worden zeg! Ik heb van de week ook kraamzorg geregeld. Vroeg de vrouw wilt u thuis of in ziekenhuis bevallen. Ik zei in ziekenhuis. Ik dacht later hoe zit dat eigenlijk met zorgverzekeraar als nu blijkt dat mijn zwangerschap zo voorspoedig verloopt dat ik eigenlijk ook el thuis kan bevallen? wordt het dan wel vergoedt? weet iemand dat?

Annie... volgens mij moet dat niks uit maken als je dat later als nog besluit.

Voor beide ben je gewoon verzekert..alleen als je een ziekenhuis bevalling wil en je hebt verder geen medische indicatie er voor dan moet je zeer waarschijnlijk nog een eigen bijdrage betalen voor t gebruik maken van de verloskamer.

Groetjes Manon

Geplaatst

Hi Meiden!

Na een paar heftige dagen na het nieuws van Meiske en het verlies van haar tweeling ben ik weer helemaal boven Jan. Het hakte er erger in dan ik verwacht had en heeft me aardig wat tranen gekost! Merk dat alles hier nu weer een beetje zijn gangetje gaat. De moeheid wordt elke dag gelukkig minder en de andere symtomen lijken ook te verminderen. Mijn buikje blijft een beetje gelijk de afgelopen week, al ben ik heel blij dat ik al veel rokken heb gekocht met elastiek. Gisteren de enige broek aan die ik nog pas, maar dat was 's middags echt geen succes! Hij moest echt van de haak ;-)

Nu de volgende echo nog zo ver weg is geeft het ook wel wat rust vind ik. De energie om dingen op te pakken en mensen te spreken komt ook terug. Wat ik direct merk aan hoeveel ik achter de computer zit op een dag.

Hopelijk bij jullie alles goed! Peggy, hoop echt dat je hoofdpijn verdwenen is.

Geplaatst

Hey Cjee> dat was idd vreselijk nieuws hier..moet ook regelmatig aan haar denken...

Wat ik nog wel eens deed..als de broek verder nog goed zat alleen bij de knoop wat te strak..dan deed ik een elastiekje door t knoopsgat en om de knoop. Nu nog met truienweer zie je daar niks van.

Yasmmine ..ik ben erg benieuwd hoe t met je is...hoe lang moet je nog wachten op uitslag van de vlokkentest? Zal best slopend zijn deze wachtdagen. Hoe ging de vlokkentest opzich?

Hoe gaat t met de andere dames...femke, poppie, luna, mama27..jullie zijn zo stil ;-)

gaat alles voorspoedig met jullie?

Hier alles ok.

Vandaag precies 11 weken. Nog steeds geen kwaaltjes..voel me niets anders dan anders ..alleen wat eerder moe sávonds.

Straks komt MvM...en dat wordt t ook hier kannetjes piesen.

Nou dames..zet m op allen...kalm aan doen!

Groetjes Manon

Geplaatst

Ook ik was erg geschrokken door het bericht over de tweeling. Dan wordt je echt weer met beiden benen op de grond gezet:(

Manon ik ben benieuwd hoelang je nu mee kunt doen voor mvm. Ik ben al bijna klaar nu.

Vandaag mn 2de zwangerschapsbroek gekocht. Ik pas echt niks. Ik ben van mezelf slank dus misschien dat het daarom opvalt. Ik pas 2 kilo aangekomen tot nu toen. (donderdag 15 weken)Voornamelijk op mn borsten en dat bolletje natuurlijk hihi. Hoe gaat het met jullie en het gewicht..

Helaas heb ik ook nog steeds hoofdpijn. Ik moet as dinsdag naar de verloskundige dus dan ga ik het zeker over hebben. Ik slik nu wel paracetemols, maar blijf dat eng vinden.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend.

Geplaatst

Ow Peggy, wat ontzettend balen die hoofdpijn! Hopelijk heeft ze er iets tegen want ik snap dat je hier helemaal gek van wordt!

Mijn gewicht weet ik niet, ik heb geen weegschaal, maar ik denk dat ik wel drie kilo ofzo ben aangekomen na de punctie. Gelijk al paste is niet meer in de meeste van mijn broeken en dat is nog steeds zo.

Vanmiddag de Angelsound uitgeprobeerd die ik op Marktplaats heb besteld. Had dat vrijdag ookal gedaan maar kon toen het hartje niet vinden. Dat maakt het eigenlijk alleen maar erger die onzekerheid! Vandaag volop steken overal, (die ik op internet omschreven zie als bandenpijn). Dus ik dacht drukte van belang weer daarbinnen ga nu luisteren en jawel! Wat een mooi en geruststellend geluid is dat toch!

Yasmine; ben heel benieuwd naar jullie uitslag, wanneer verwacht je hem??

Iedereen genieten en succes weer!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hoi Taurus,

Het gaat hier allemaal nog prima hoor!

Heb alleen heel veel last van misselijkheid en moe zijn.

Lig bijna iedere dag wel op de bank te slapen.

Ik ben eigenlijk heel de dag door misselijk maar zo aan het eind van de middag word het erger en dan 's avonds kan ik eigenlijk niks meer doen. Kan ook echt niet eten dan, ben in totaal 5 kg afgevallen en nog steeds niks erbij. Maar dat komt vanzelf wel goed, toch?

Volgende week donderdag mag ik voor de 12 weken echo...spannend hoor!

Geplaatst

Peggy...wat vervelend die hoofdpijn. Zal idd eens navragen of t niet met bloeddruk of ijzer te maken heeft. Kan me voorstellen dat je die paracetamol met gemengde gevoelens inneemt. Maar paracetamol is wel de onschuldigste van allemaal ..kan vast geen kwaad hoor zolang je er geen 10 van op een dag inneemt....sterkte er mee.

Cjee... hier ook zón 2 /2,5 kg aangekomen. Ik was al 2 kg aangekomen na de punctie vorig jaar en die kreeg ik er maar niet meer af...erg balen!

Ik moet zeggen dat ik wel erg moet op gaan passen...ik snoep niks tussendoor dat is t niet maar brood ik ik veel meer en warm eten ook....echt erg! Denk wel eens zwanger te zijn van een lintworm ...ha gatver!!!

Wat leuk dat je angelsound van Marktplaats t goed doet! Staan er best veel op zag ik laatst.

Mama27...tjong dat is eens een ander verhaal zo misselijk dat je niet kan eten en afvalt ipv aankomt. Zal toch wel snel over gaan lijkt me. Las dat na 10 weken de klachten toch wel wat minder zouden moeten worden omdat dan hcg op zijn hoogte punt is geweest. Hoop voor je dat je je snel wat fitter gaat voelen en wat weer kan eten. Op naar de 12 weken echo..leuk!

Hier vannacht voor t eerst op t kannetje zitten plassen...wat een kriem als je met je zotte slaperige kop staat te prutsen ;-) !

groetjes Manon

Geplaatst

Sabke..hoe was t vandaag bij de VK ?

Yasmine...volgens mij moet je 1 deze dagen de uitslag krijgen of net hebben gehad...ben erg benieuwd...denk regelmatig aan je...

Hier zolder eens op gedoken en de zwangerschapsbroeken eens bekeken.

Heb vandaag maar er 1 uitgehaald..een spijkerbroek met elastiek bovenstuk.

pffff dat zit toch wel lekker hoor! ;-) Moet zeggen ..lijkt wel of ik veel sneller groei dan de 1ste keer.

Geplaatst

Hoi dames,

nou bij de VK was alles prima in orde. De hummel zit al op de helft tussen schaambeen en navel. Mijn bloedwaardes waren allemaal keurig en de hartslag was prima. Ik ben nu in totaal 2 kilo aangekomen.

We hebben afgelopen weekend een babykamer gekocht. En een box. Leuk hoor om te doen!

Ik heb van de thuiszorg een map gekregen met van allerlei info, pffffff ik vond het veel informatie zo ineens. Gaan jullie gym doen of yoga?

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Goed om te horen sab! Ik mag dinsdag weer.

Gelukkig vandaag eindelijk wat minder hoofdpijn! Alleen nu is het volgende al weer begonnen. Ik heb behoorlijk last in mn billen.. Ik hoop toch niet dat er een bekkeninstabiliteit aan komt. Nou allemaal maar vragen dinsdag!

Mijn plan is om gym te doen.

Manon een 2de zwangerschap groei je meestal sneller dat hoor je toch vaak. Zitten heerlijk he die zwangerschapsbroeken!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal weer goede verhalen lees ik, mooi zo.

Sabke wat leuk een babykamer gekocht. Wij hebben hem eigenlijk ook al uitgezocht alleen nog niet gekocht, zo leuk dat shoppen.

Peggy ik heb ook regelmatig last van mijn bil, dan mijn rechtkant een soort van steek, maar weet niet of jij dat bedoelt en heb ook geen idee wat het betekend.

Ik heb een weekje achter de rug met wat tegenslagen, hopenlijk niks ernstigs met de kleine hummel, maargoed. Zaterdag ben ik gevallen/uitgegleden, gelukkig op mijn zij, maar je denkt meteen ohjee. Ontzettend stijf natuurlijk. En woensdagmiddag kreeg ik last van buikgriep. Alleen maar overgeven en aan de diarree (sorry)!Vandaag gaat het wel weer en probeer echt wel te eten maar het gaat er allemaal met grote tegenzin in, maarja ik ben gewoon nu extra voorzichtig want je bent nu niet alleen. Drinken doe ik wel genoeg. Volgende week moet ik weer naar VK hoop dat alles nog goed is met de kleine.........

Ik hoop dat ik er morgen weer helemaal ben want ga een weekendje naar Texel met een paar vriendinnen. Dus alvast een fijn weekend voor iedereen

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden