Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

SORRY MEIDEN!!!! Dat ik nu pas iets laat horen, maar gister na de echo niet meer thuis gekomen.. Dus kon niet achter de computer.. Wel speciaal vroeg opgestaan om jullie wat te laten weten hihihihihhih

Mijn droom komt nog meer uit .. We krijgen een...:baby:

Vind het zo leuk... Alles was leuk hoor het is al een wonder.. Maar dit vind ik heeeeeeeeeeeeel speciaal.. Want er zijn bijna geen jongens in onze familie..

De echo was ook heel duidelijk.. Voor 100% zeker een binkie hihihi.

Ik loop ook een weekje voor dus het wordt waarschijnlijk eind augustus.. Maar ik blijf gewoon in dit topicje hoor.. Ik hoor bij jullie.. En bij de verloskundige houden ze gewoon 2 september aan.

Oja, kan iemand mijn afspraak van 13 april nog even verzetten naar 12 april.. Dat is gewoon controle bij de verloskundige, maar de oma's wilde mee dus moest ik het even een dagje verzetten..

Fijn weekend!

Dikke kus Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

YOEHOEEEEE Peggy!! Een jongen!!! Super man!

Super bijzonder dat jullie nu dan ook echt een jongen krijgen

geniet ervan!!

liefs

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

29-03 Annie afspraak VK

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Annie 20 weken echo

12-04 Peggy afspraak VK

13-04 claudiaatje 20 weken echo

19-04 Peggy 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

Geplaatst

Leuk Peggy! Gefeliciteerd meid! Ik ben echt heel blij voor je en ook super dat hij er zo goed voor lag dat jullie het helemaal goed konden zien!!!!!!

Geplaatst

Hi Peggy,

Gefeliciteerd!! Een jongen, wat stoer! Echt heel leuk!

Zullen we (voor degenen die het weten en willen delen) achter onze uitgerekende datum zetten wat het is? Hebben we straks een mooi lijstje, als iedereen het wil weten van te voren natuurlijk. Ik zelf wel, maar zie het wel bij de 20 weken echo, tenzij ik me echt niet in kan houden dan spreek ik een pretecho af.

Verder heb ik nog een vraag aan jullie, hebben jullie al nagedacht over zwnagersschapsgym/yoga/samen bevallen enz? Ben heel benieuwd naar jullie ideeen! Een vriendin van me wil samen naar yoga gaan. Nu lijkt me dat heel gezellig, alleen ik schrok er een beetje van dat dat elke week is! Merk dat het me heel erg benauwd en dat ik er een beetje tegenop zie om met allemaal zwangere dames in een ruimte iets te gaan doen. Ben ook benieuwd naar degenen die al een zwangerschap achter de rug hebben en hun ervaringen van die keer!

Voorlopig voel ik een lichte paniek opkomen ;-))

Geplaatst

Ik heb mij opgegeven voor zwangerschapsgym/yoga. Dat is via onze verloskundige praktijk. Ik zag eerst Yoga niet zo zitten, maar het is niet zweverig volgens de verloskundige. Ook is het in de verloskundigepraktijk en voor mij lekker dichtbij. Het begint 29 april. Helaas moet ik die les missen, omdat we dan een weekje naar Kos op vakantie zijn. (ook wel een heeel erg lekker vooruitzicht!!)Maar voor de 2de les zijn we wel weer terug. Omdat we 's ochtend weer in Nederland aankomen.

Het is elke donderdagavond. Hemelvaart valt daar dan nog af. Iets van 10 of 12 lessen en dan nog een terug kom avond.

Ik ben erg benieuwd. Wilde zoiezo iets doen. Helemaal omdat het de eerste is en ik denk dat je er altijd wel iets van op steekt. De ademhalingstechnieken lijken me goed om te oefenen.

Voor jullie allemaal nog even in spanning voordat jullie weten wat het wordt............... Ik kon niet wachten hihihihhihhihi...

Helaas heb ik nog steeds elke dag hoofdpijn.. De ene dag wat erger dan de andere. Hoe is het met jullie 'kwaaltjes'??

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Over kwaaltjes gesproken...

Voordat ik te horen kreeg dat ik zwanger was woog ik ongeveer 63 kg.

Daarna ben ik een aantal weken zo misselijk geweest dat ik bijna niet kon eten, viel toen binnen 2 weken tijd 4 kg af. Zat ik dus nog op de 59....

Nu ben ik afgelopen weekend weer ziek geweest, heel veel rugpijn gehad en door de pijn dus ook weer misselijk....ben in de afgelopen dagen weer 4 kg afgevallen, weeg nu dus nog maar 55 kg.

Wie heeft dit ook gehad? Ik heb zelf zoiets van als ik me straks iets beter voel en weer wat kan eten zal er best wel weer een kilootje bij komen. Maar een vriendin van me zei dat ik naar de dokter/verloskundige moest gaan en dat ik dan waarschijnlijk zetpillen zou krijgen. Zij is namelijk ook bij beide zwangerschappen veel afgevallen (wel door overgeven en dat hoef ik niet) en moest op een gegeven moment aan het infuus in het ziekenhuis...daar zit ik nou ook niet echt op te wachten :-(

Ik denk dat ik aankomende donderdag nog maar even afwacht...dan heb ik mijn eerste gesprek met de verloskundige...kunnen ze me gelijk advies geven.

Geplaatst

hoi heb geen eigen ervaring maar zou toch even de huisarts vragen als ik jou was

je bent dus in totaal al 8 kilo afgevallen

je moet wel op passen dat je niet te veel vocht verliest, vet weefsel is nog niet zo erg, maar bij 63 kilo is er niet zoveel vetweefsel

succes verder met je zwangerschap

Geplaatst

Hoi Marjon,

Ik ben de afgelopen tijd ongeveer 6 kilo afgevallen, maar dat kwam bij mij door overgeven, misselijkheid en daardoor niet zoveel eten. Nou kon er bij mij ook wel wat af, maargoed ook ik dacht weleens is dit wel goed.

Jij bent al niet zo zwaar en dus ook behoorlijk afgevallen, zou het wel even in de gaten houden en het zeker donderdag even aan de verloskundige vertellen en wie weet hebben zij er iets voor. In ieder geval goed drinken, blijft heel belangrijk.

Ik heb ook weleens gehoord dat als je de eerste maanden afvalt het niet zo heel erg is, maargoed ik weet niet of dat van jou onder de grens valt.

Ik zou iig donderdag even aan de VK vragen, maar kan me vorostellen dat je je er zorgen over maakt!

liefs

Geplaatst

Marjon,

Sluit me aan bij bovenstaande dames..

Lijkt me niet goed toe..ook omdat je al van jezelf licht bent.

Slik je wel vitamine tabletten voor zwangere vrouw..lijkt me wel belangrijk dat je er wat naast gebruikt zodat je wel alle noodzakelijke vitamine/minerale binnen krijgt.

Ben benieuwd wat je VK zegt donderdag...

Peggy..lekker vooruitzicht naar Kos..heerlijk!!!

Yoga lijkt me best fijn voor de ontspanning...gym werd mij soms een beetje te actief...vooral in de laatste weken..haha

Cjee...waarom benauwd t je elke week naar les?

Ik keek er altijd wel naar uit...even je eigen ding ..en altijd gezellig met dat vaste clubje. Vond t leuk de buiken van de anderen ook te zien groeien.

Eigenlijk zit ik ook te denken om iets te gaan doen...ik hoor zo vaak ..de 2de keer dat je zwanger bent gaat t zo snel voorbij en ben je je er minder bewust van dan de eerste keer.

Ik merk dat nu ook al. Je bent druk met degene die er al rond loopt en met werk..dagen vliegen om en dan denk ik..oh ja..ben ook zwanger...bij wijze van dan..

t is nu wat beter plannen met oppas maar zit toch te denken om ook maar iets te gaan doen..juist om er iets meer bewust er mee om te gaan voordat t weer om is die 40 weken...t is toch de laatste keer voor mij.

Enjoy the sun!! bye bye

Geplaatst

Hi Taurus,

Wat grappig, dat wat jouw motivatie is om het wel te gaan doen, namelijk dat je er bewust mee bezig bent, is bij mij juist wat me benauwd. Het is de eerste en vanaf het moment dat ik zwanger ben heb ik het idee dat het er elke minuut is. Ik werk gewoon hoor en mijn sociale leven gaat gewoon door maar merk dat het er wel is. Vandaar dat het me een beetje aanvliegt het idee om dan ook nog eens een keer per week 3 maanden lang nog intenser met je zwangerschap bezig te zijn. Ben zo bang dat ik het vreselijk ga vinden in plaats van leuk.

Het zullen de hormonen wel zijn ;-) Of misschien faalangst... ik weet het niet ;-))

Heb besloten naar een proefles te gaan en dan maak ik mijn beslissing pas. Ik hoop dat ik het heel leuk ga vinden!

Geplaatst

Hoi dames,

het is gebeurd, mijn vriendin waar ik laatst over schreef, is dinsdag overleden.

Door heel de ellende eromheen, vergeet ik af en toe dat ik zwanger ben.

Maar goed dat ons Hummeltje af en toe duidelijk kriebelt aan de binnenkant van mijn buik!

Ik zie dat het hier stil is.

Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen!!!!

Geplaatst

Sabke wat een vreselijk nieuws. Zo oneerlijk en dubbel he. Jij die een klein wondertje in je buik hebt en iemand anders die niet oud mag worden en met hele andere dingen bezig was en er waarschijnlijk voor aan het vechten was om te blijven leven. Heel veel sterkte en kan me voorstellen dat je zwangerschap dan wat naar de achtergrond verdwijnt.

Wel mooi om te lezen dat jij je kleine hummeltje dus al voelt. Lijkt me erg bijzonder.

He meid sterkte!

Geplaatst

Ik bedenk me net nog wat. Ik heb me gisteren aangemeld voor een zwangerschapscursus. Ik zat ook wat te twijfelen, maar toen ik het gisteren las sprak het me toch wel erg aan. 31 mei eerste cursusavond. In totaal 10 avonden van een uur en de laatste avond is 2 augustus.

Geplaatst

Sabke..wat vreselijk..je weet dat t er aan komt en dan als t gebeurd...oef..heftig!

wens je veel sterkte toe .

t is idd een beetje stil..geen afspraken voorlopig..zal eens terug bladeren naar de agenda...

Ik heb vanmorgen t ferteliteitsteam getracteerd op verschillende overheerlijke vlaaien van multivlaai. Kaart er bij om iedereen te bedanken voor de afgelopen dik 2 jaar.

Wist dat ze op donderdag vergaderen dus mooi dan is zowat iedereen er.

Was wel leuk..op weg naar huis terug had ik echt zo iets..ok afgesloten hoofdstuk t ziekenhuis!.. op dat moment vliegt er een ooievaar over de brug voor me..nou ja...hoe symbolisch?!!!!

Ik zei tegen mijn zoontje achterin..kijk een ooievaar..die zoekt ons huis alvast!

Kijkt me met grote vragende ogen aan hahahaha.

Groetjes Manon.

Geplaatst

Sabke heel veel sterkte!!!! Helaas zijn dit hele tegenstrijdige dingen!

Ik lees uit je berichtje dat jij al iets voelt... Ik heb het nog niet echt kunnen ontdenkken wel soms een kriebel... is dat het denk ik dan. En gister was ik de hele dag wee-ig..

Hoofdpijn is eindelijk minder!!!!!!!! Alleen als ik te druk ben dan word ik terug gevloten!

Manon bijzonder he dat je dan het ziekenhuis kunt 'afsluiten' . Ik wil ook nog steeds een kaart sturen naar onze arts... Maar is er steeds niet van gekomen.. Maar nu ik jou berichtje lees denk ik O ja nog even doen!

Ik ben dit weekend heerlijk een weekendje weg.. daar verheug ik me enorm op. Hopenlijk blijft het mooi weer!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Rustig hier!!

Wij zijn vanmorgen weer bij de vk geweest en het hartje ook weer even gehoord. 'Het' was druk in beweging want elke keer als ze een hele duidelijke hartslag had werd het weer wat minder. Ging ze weer op zoek had ze hem weer en zo ging het een paar keer. Dus het was een drukte in mijn buik, actief kindje.

Nu weer een afspraak over 4 week. Over 2 week de 20 weken echo. Aan de ene kant best wel spannend en aan de andere kant heel veel zin in, zie je na al die weken je kindje weer even en hopenlijk het geslacht!!!

We zijn na die tijd maar even doorgereden naar het gemeentehuis en de erkenning geregeld, aangezien mijn vriend en ik niet getrouwd zijn. Is dat ook weer geregeld!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

zie dat alleen Manon deze week nog afspraak heeft staan bij vk. Rustig weekje met de afspraken!

Geplaatst

Annie fijn dat alles weer oke was!!! Ik zie dat jij 12 april al de 20 weken echo hebt.. Ik heb het een weekje later omdat het de week ervoor erg druk was.

Ik heb een heerlijk weekendje landal green parcs gehad. Even lekker relax.

Merk wel dat je gewoon echt sneller moe bent.. Maar verder gaat het allemaal goed hier!!!

Andere meiden nog nieuws???

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Peggy heerlijk dat je even weg bent geweest, en volgens mij heb je ook nog wel redelijk weer gehad toch?Ik merkte dat met weekendje weg met 5 vriendinnen, dat ik het met name 's avonds gewoon niet zo lang trok als de rest. Moeheid blijft er toch een beetje bij denk ik dan maar. Maar heerlijk dat je er even tussenuit geweest bent.

Ik heb inderdaad 12 april de 20 weken echo. Ik ben dan eigenlijk nog maar 18 week en 6 dagen dus bijna 19 maargoed in het ziekenhuis hadden ze liever wat eerder, nou prima toch!

fijne avond

Geplaatst

Hey Annie,

Fijn dat t weer goed was!

Nou dat wordt wat..nu al zo actief ;-) !!

Ik kijk ook uit naar donderdag...voor t eerst de doptone er op.

Heb t hartje alleen gehoord bij de 8 weken echo in t ziekenhuis..zat meteen een hartslagmeting in t beeld.

Ik heb afgelopen vrijdag en zaterdag even wat licht bloedverlies gehad..niet veel ..leek net op t begin van een ongesteldheid. Bij t afvegen wat bloed in de afscheiding..gelukkig daarna rest van de dag niet meer en nu ook niet meer gehad na zaterdag. Weet dat t vaak voorkomt maar toch schrik je even. Gelukkig geen krampen oid erbij dus zal wel los lopen...

Peggy..lekker er even tussenuit!

Hoop voor je dat de hoofdpijn inmiddels duidelijk minder is geworden...

Tjong..we hebben echt een rustig clubje he ! Vaak staat onze rubriek niet eens meer op de homepage maar moet ik m bij t forum weg halen...schrijven dames !

Volgens mij zijn er ook een aantal dames die helemaal niet meer schrijven...o.a Yasmine1974 heb ik wel op een ander forum kunnen ontdekken maar jammer genoeg hier niet meer...

Nou ga mijn nestje zo eens op zoeken denk ik.. Net onder de douche geweest..tot voor 20 min. terug nog buiten aan t beitsen geweest. Vanmiddag een fietsenschuurtje gemaakt en dat moest nog in de beits voordat t zou gaan regenen ...pff

Krijg er wel weer meer energie van zo. sávonds wat langer door klooien in de tuin..lekker langer licht..doet een mens goed!

Welterusten voor wie er aan toe is..bye bye

Geplaatst

Hi Meiden!

Lang weekend naar Praag geweest, heerlijk!!! We hebben echt genoten al heb ik wel een avond voor pampus in mijn bed gelegen. Zwanger zijn merk ik toch echt aan mijn energie niveau. Ik herken helemaal wat je zegt Annie!

@Taurus lekker bezig hoor ik al! Hopelijk blijft het een beetje weer om alles af te maken! Hoop dat je bloedverlies weer gestopt is en niet meer terugkomt. Al die onzekerheid is nergens goed voor!

@ Peggy, lekker genoten ook? Lekker hoor een relax weekend!

@ Annie, heerlijk dat die 18 weken echo goed was zeg! Ben je ook zo benieuwd wat het is?

Hier alles verder prima, de afgelopen dagen veel ontstoken tandvlees, hoop dat het snel weg is Volgens de huisarts kan dat gebeuren tijdens de zwangerschap. Nou ik hoop niet te vaak. Vandaag ook de laatste keer MvM ingeleverd. Gek idee hoor, dat het er al weer op zit. Het leek zooooo lang. 10 weken! Ze zijn al weer om!

Voel de kleine nog niet. Mijn placenta ligt aan de voorkant dus zal wel echt nog een paar weken geduld moeten hebben denk ik. Soms betrap ik me erop dat ik de neiging heb om een afspraak te gaan maken voor een pretecho, gewoon omdat het nog zo lang duurt tot de 20 weken echo. 8 weken zonder controle vind ik best pittig eigenlijk. Zeker na alle aandacht in het begin. Komt goed!!

Geplaatst

Hee Cjee...kom ook over de streep..haha..ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalings echo ;-).

Ik ben nu nog nieuwsgieriger als voor dat ik de afspraak maakte vanmorgen !

Lekker hoor een weekendje Praag!

Fijn dat MvM nu afgelopen is...weg met dat kannetje..wat een gedoe he..vooral s'nachts!

Groetjes ManonUitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Peggy afspraak VK

15-04 Taurus71 (Manon) geslachtsbepaling (pret)echo

26-04 Cjee 20 weken echo

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden