Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Hier ook alles oke... Voel zo nu en dan wel wat in mn buik... maar kan het nog niet echt plaatsen!!

Manon ben je toch te nieuwsgierig hihi gelijk heb je hoor.. wat denk je dat het wordt???? Is je bloedverlies trouwens gestopt?? Altijd weer eng!!

Dit weekend gaan wij een begin maken maken aan de babykamer. Super veel zin in!!!

Cjee.. bloedend tandvlees komt inderdaad voor in de zwangerschap. (werk bij de tandarts) Goed poetsen, ook je tandvlees en verder kun je er weinig aan doen. evt parodontax, maar dat is weer niet zn lekkere smaak. Het komt door de hormonen. En misschien een keer extra gebitreiniging bij de tandarts/mondhygieniste..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Peggy, Dank voor je tip, poets (helaas) al met Paradontax. In dit geval jammer omdat het me niet kan helpen nu ;-) Ik denk dat de tandarts juist de oorzaak was. Afgelopen dinsdag was ik daar en daarna begon de ellende. Vandaag kan ik voor het eerst weer een beetje iets eten zonder te soppen ;-))

Manon, gaaf! Ik ga het toch ook doen denk ik. Mijn man vind het alleen onzin, die wil gewoon wachten op de 20 weken echo. Dus ik durf eigenlijk niet zo goed en als hij niet meegaat vind ik het opeens ook heel veel minder leuk ;-)) Ga het vanavond nog maar eens in de week leggen.

Babykamers!! Leuk he? Het gaat nu echt beginnen, voor mij is het eerst wel even wat andere dingen nog afmaken in huis voordat ik daarmee kan starten. We zaten namelijk nog in een verbouwing toen ik zwanger was. Ben me wel aan het orienteren naar wat we willen. Vind een stoere kamer met steigrplanken en zee/strand look wel heel stoer.

Hebben jullie hem al helemaal op je netvlies??

Geplaatst

Peggy...als je een paar weken verder bent dan denk je..dan was dat t toch wat ik eerst voelde en niet kon plaatsen..dat hoor je vaak en had ik ook de eerste keer.

Kijk er ook naar uit..maar dat duurt nog wel een week of 5 denk ik...

Haha Cjee..hoop voor je dat je je man kan om praten ;-)

Wat een geduld heeft hij zeg..viond t ook zo knap van mensen als ze t helemaal niet willen weten en netjes afwachten bij de geboorte..petje af..zou t niet kunnen.

Wij moeten eerst het kamertje van onze zoon (schuift op naar een andere kamer) opknappen en een groot bed (middenslaper) kopen...dan kunnen we de babykamer opknappen. We hebben nu ook een strand kamer ...alleen moet t een likkie verf hebben..wat verkleurd en hier en daar wat gebruikersporen.

Lijkt me wel leuk als t nu een meisje is..kan de van de kamer eens heel iets anders maken.

Oh ja..bloedverlies was maar een beetje en 1 keer op die 2 dagen..bij t afvegen even en later niet meer..dus viel mee hoor..maar zal t morgen wel even melden bij de vk.

hee dames..fijne dag nog!

Ga nu met zoonlief met de bus naar de stad ijsje kopen...was nog nooit in eeen bus geweest en hij had zooo zijn best gedaan met zwemmen dat er natuurlijk een beloning aan vast hangt ;-). Gisteren had hij t verprutst met bijdehand en brutaal gedrag en zijn toen niet meer weg gegaan met de bus en nu was t een mooie aanleiding om wel te gaan. Zo goed zijn best gedaan..ben trots op hem hahahaaa

bye bye

Geplaatst

Manon: heel veel succes morgen bij de VK. Voor de eerste keer het hartje luisteren toch. En toch een afspraak gemaakt voor geslachtsbepalingsecho. Leuk.....nog 2 weekjes en dan weet je het!!

Cjee: Heerlijk een weekendje naar Praag geweest. Nog nooit geweest, lijkt me mooie stad. En succes met het overhalen van je man voor de geslachtsbepalingsecho.

Wij willen het ook graag weten, maar heb toch nog geen moment gehad om echt zo'n echo te regelen. Had steeds zoiets van komt wel met de 20 weken. Ach nog anderhalve week en hopenlijk weten wij het dan ook!

Babykamers....leuk leuk....de meubeltjes zijn gekocht maar het kamertje moet nog.

Wil graag een wand lime groen. De rest gewoon wit.

Peggy succes met de babykamer van't weekend. Wat voor kleur/thema willen jullie?

Ik zal het lijstje hieronder weer even zetten. Mijn afspraak bij de VK staat er nog niet in.

fijne avond allemaal

liefs

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje (nog niet officieel)

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Annie 20 weken echo

12-04 Peggy afspraak VK

13-04 claudiaatje 20 weken echo

15-04 Taurus71 (Manon) geslachtsbepaling (pret)echo

19-04 Peggy 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

Geplaatst

Uitgerekend

15 september: Marretje

Eerstvolgende afspraak:

01-04 Taurus71 (Manon) afspraak VK

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

29-04 Marretje 20 weken echo

Geplaatst

Hallo dames,

hier weer even een berichtje van mij.

Allereerst wil ik Sabke nog heel veel sterkte wensen met het verlies van haar vriendin. Ik hoop voor je dat je jezelf toestaat om toch van je zwangerschap te genieten al kan ik me voorstellen dat dat nu heel moeilijk is.

Ik heb me vandaag ziek gemeld op mijn werk (voor de zoveelste keer), ik heb 2 weken terug een migraine aanval gehad en sindsdien is de hoofdpijn niet meer weggeweest. Vandaag is het helemaal niet te harden. Ook mijn energie level is superlaag. Het enige dat ik doe is werken en slapen. Ik probeer ook de leuke dingen te doen maar dan is het de 3 dagen erna nog erger. Dus ben niet echt happy momenteel. Maar wil niet alleen maar klagen ik ben tenslotte zwanger!!!!

Manon, hoe was het bij de verloskundige, heb je het hartje goed kunnen horen?

Leuk dat je een pretecho voor de geslachtsbepaling hebt gepland. Ik zit met hetzelfde dilemma als Cjee, ik wil wel maar mijn man vind dat we ook kunnen wachten tot de 20 weken echo. In het lijstje heb ik mijn afspraak bijgevoegd. Die heb ik gisteren gemaakt.

Afgelopen dinsdag hebben ze de laatste flessen opgehaald voor mvm. Ik vond het niet erg om te doen en hoop er iemand mee te helpen! Maar 's nachts is het wel heerlijk om gewoon op de wc te kunnen gaan zitten.

Marjon, hoe is het eigenlijk bij jou gegaan bij de vk? Wat hebben ze gezegd over het afvallen? Ik hoop dat alles helemaal goed is.

Peggy, leuk dat jullie gaan beginnen. Wij hebben offertes aangevraagd voor een dakkapel. Die zou dan in Juni geplaatst kunnen worden in onze vakantie. Wij gaan dan op zolder slapen en onze kamer word de babykamer. Dus daarna kunnen we pas beginnen. Ik weet wel precies hoe ik het wil. Wit met zilver. De meubels hebben we al.

Alvast een fijn paas weekend!

Geplaatst

Hey Dames,

Net terug van de VK.

Hartje luid en duidelijk te horen...yess!

Morgen even een afspraak maken voor de 20 weken echo..zijn nu niet

meer bereikbaar voor een afspraak te maken.

Marretje..wat vervelend die hoofdpijn..wil wel geloven na zoveel dagen dat je energie ver te zoeken is. Goed dat je je hebt ziekgemeld. Is je ijzergehalte wel op peil of had je voor de zwangerschap ook al veel hoofdpijn /migraine ?

Sterkte...doe kalm aan daar !!

Iedereen ook een fijn paasweekend alvast!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

29-04 Taurus71 afspraak VK

Geplaatst

Manon heerlijk om weer het hartje te mogen horen he.. Dan kun je er weer even tegen aan hihihi

Marretje wat super vervelend je hoofdpijn.. Weet helaas hoe je je voelt.. Maar er is hoop.. bij mij gaat het namelijk een stuk beter. Aleen als ik het erg druk heb (of te veel doe) speelt het weer op. Sterkte! Hoop dat het snel minder wordt!

Wij hebben de spulletjes al via marktplaats en die knap ik zelf op. We hebben onze hele huis in riviera maison style. En ik heb voor de babykamer antraciet (grijze) rolgordijnen en daar komen dan nog witte over gordijnen voor. Dit weekend dus alles schuren en verven!

Allemaal fijne Pasen:bunny:

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi dames,

hier een klein terugslagje....alles ging super maar sinds een paar dagen heb ik vooral 's avonds last van krampen in mn onderbuik. Zouden het harde buiken kunnen zijn? Of zou het met de stress van afg weken te maken kunnen hebben? Ik ben er gisteren gewoon ziek van geweest, merk dat het toch meer energie vreet dan ik wil toegeven. Heb het zo ook maar eens tegen mn baas gezegd, aangezien ik nog steeds werkte alsof er niks aan de hand was. Ik vraag me toch wel af hoe het zal gaan, nu mn buik in redelijk tempo groeit en horeca toch best pittig is. Aangepast werk zal niet meevallen bij ons. Maar goed, voor alles is een oplossing toch?

Zijn er meer van jullie die dit voelen?

Groeten Sabke

Geplaatst

Peggy..klinkt mooi..antraciet met wit. Veel succes met schuren/verven dit weekend.

Doe je niet te gek...kalm aan he ?!!

Sabke... Herken t niet wat je beschrijft..maar jij bent natuurlijk ook al wel wat weekjes verder.

Het is best mogelijk dat spanning/emotie van de laatste tijd zijn weerslag heeft.

Goed dat je je baas hebt ingelicht..wie weet valt er wel een mauw aan te passen binnen je werk. Wens je sterkte..neem goed je rust.

Groetjes Manon

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

08-04 Sabke afspraak VK

12-04 Peggy afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

10-05 Taurus71 20 weken echo

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb een paar dagen niet gekeken, toch het een en ander geschreven!

Marretje: Wat ontzettend vervelend die hoofdpijn zeg! Kan me voorstellen dat dat je zwangerschap overschaduwd. Gelijk heb je dat je je ziek hebt gemeld, zo kun je gewoon niet functioneren. Heb je het nog met de vk besproken, dat je er zoveel last van hebt? Heel veel sterkte meid! Hoop dat het gauw beter wordt, want dit is niks!

Manon: Super dat het hartje luid en duidelijk te horen was!En zag in het overzicht 10 mei 20 weken echo....spannend!

Peggy: jullie hebben een druk weekend, met schuren en verven...leuk het is voor een heel goed doel, succes nog vandaag.

Sabke: wat vervelend jouw bericht. Ik zou niet weten of het ook harde buiken kunnen zijn, maar wat je schrijft en wat Manon ook zegt het zou best de spanning/stress van de afgelopen tijd kunnen zijn. Goed dat je je baas hebt ingelicht. In de horeca heb je het ook best pittig denk ik als je zwanger bent. Sterkte en hoop dat het inmiddels al wat is gezakt de pijn.

Geloof dat ik iedereen hebt gehad. Hier gaat het verder prima. Voel me goed, nog steeds misselijk 's morgens, maar denk dat ik dat houd. Wat Sabke schrijft herken ik niet in die sterkte maar heb nu wel vaker last van buikpijn in de onderbuik. Ik had inderdaad op internet gekeken of het harde buiken konden zijn, maar kon me daar nu niet meteen in herkennen. Ik had het wel tegen de vk gezegd en zij zei dat het waarschijnlijk wel harde buiken waren, dus wie weet Sabke is dat het toch wat jij hebt. Doe iig lekker rustig aan, kan altijd helpen denk ik.

Voor iedereen nog een fijne paasmaandag!

liefs

Geplaatst

Hey Annie,

Voor jou komt de 20 weken echo al mooi in zicht he..volgende week maandag al!

Ik heb weinig last van de buik..heel soms een steekje of zo maar verder niks.

Kan ook bandenpijn zijn toch..de boel wordt langzaam opgerekt. Bij mij is t al een opgerekt waarschijnlijk dat ik er daarom weinig van voel..wie weet komt t ook nog wel..

Sabke..jij bent de eerste weer op de lijst van afspraken..overmorgen naar de VK.

Altijd leuk he...tegen t eind mogen we vaker...is toch fijner dan 1 keer per 4 weken.

Vorige week heb ik de brief van de werkgever gekregen waarop ik de ingangsdatum van t verlof in moet vullen. Ik ga 5 weken van te voren..er mooi tussen in. (23 aug)

Dit valt wel mooi...in die week is de zomervakantie afgelopen en gaat onze zoon weer naar school... Over een paar weken is t zover..begin mei wordt hij 4 en gaat hij 2 keer wennen op school en moet hij afscheid nemen op de peuterspeelzaal (slik).

Na de meivakantie is hij peuter af en gaat hij naar de basis school...ene kant slikken..weer een fase voorbij (ze worden echt snel groot) ..andere kant ook wel mooi...wat meer rust als de kleine er is. Kan ik in t begin ook mijn rust wat meer pakken in de kraamtijd als hij op school is. Liefst had ik ze korter op elkaar gehad..(heb je niks over te zeggen..dat weet iedereen hier donders goed) maar aan de andere kant komt dit nu ook mooi uit zo.

Hoe is t met de andere dames? Iedereen goede paasdagen gehad?

Fijne week..wordt lekker weer..geniet er van!

groetjes Manon.

Geplaatst

Hoi dames,

hier zijn de klachten een stuk minder, gelukkig!

Stom dat je toch nog zoveel angst hebt dat het miss toch nog fout kan gaan. Ik denk dat ik het gewoon nog steeds niet vanzelfsprekend vind dat ik over een paar maanden een kind krijg. Ik heb al wel door dat ik, ookal gaat het goed, toch me moet inhouden met werken, want die dag zelf gaat het allemaal prima, de dag daarna lever ik gigantisch in!

Dus, weer wat bijgeleerd.

Vinden jullie ook dat het al zo snel gaat? Al bijna op de helft!

Nou, succes weer iedereen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal goede paasdagen gehad?

Ik helaas iets minder, ik heb namelijk toen ik het weekendje weg ging (niet afgelopen weekend, maar daarvoor, mn enkel verzwikt. En ik dacht eerst nog het valt allemaal wel mee, maar het wordt nu steeds erger. Ook een beetje dik aan het worden en voelt als ontsteking.. Erg vervelend! Ik denk dat ik morgen de dokter maar eens moet bellen.:icon_pale:

Wel lekker geklust aan de babykamer. Nog niet klaar hoor, rustig aan haha

Snel gaat het zeker... Voor we het weten zijn onze wonderkindertjes er.. Heel spannend! Bij jou ook spannend dat je 'kleine' nu echt groot wordt en naar school gaat manon.. Misschien ook fijn straks met de baby zoals je zelf al zegt..

Ik ga nog even relaxen.. met mn voet omhoog.. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hi Meiden!

Jakkes Peggy, wat onhandig! Je bent zo onthand als je niet normaal kan lopen. Hopelijk is het snel weer over!

Heb eigenlijk niet zoveel te melden hier. Duurt nog weken voordat ik weer eens naar de gynaecoloog mag. Pretecho heb ik er nog niet doorheen ;-)) Dus eigenlijk ben ik vooral aan het werk, lekker nog leuke dingen aan het doen, vakantie aan het plannen, spulletjes bij elkaar aan het sprokkelen...krijg de kinderstoel en wiegje waar mijn moeder en oma ook nog gebruik van hebben gemaakt... echt super cool.

Weet ook niet zo goed wat te schrijven eigenlijk ;-))

Geniet allemaal, klus ze en werk ze en tot snel weer!

Liefs

Cjee

Geplaatst

hallo meiden,

hier nog eens een berichtje van mij!

weer een tijdje geleden.

ergste stress heb ik hopelijk nu wel achter me.

heb bloedverlies gehad de afgelopen tijd, niet veel, maar wel iedere dag een beetje bloed.

dus op een dag ook een spoedecho in het ziekenhuis gehad, en daar kwam uit dat mn placenta voor de uitgang ligt, en daar het bloedverlies vandaan komt.

blijf nu ook in het ziekenhuis onder controle, die willen het in de gaten houden of de placenta gaat draaien.

zo niet, dan wordt het een keizersnede, helaas.

maar ik heb nog goede hoop dat hij draait.

morgen weer een echo bij mn verloskundige, altijd leuk.

ben zo benieuwd hoe groot ons wonder nu is.

en dan zal ik ook een afspraak moeten gaan maken voor mn 20 weken echo, want ben nu al bijna 17 weken!

zie dat er al verschillende meiden zijn die al weten wat ze gaan krijgen, leuk.

ik wacht maar de 20 weken echo af, zal niet zo heel lang meer duren hoop ik.

verder iedereen veel succes met de echo's, en een fijne zwangerschap.

liefs XX

Geplaatst

Hey Poppie wat leuk dat je ook weer reageert. Wat een stressvolle periode zal dat zijn geweest met dat bloedverlies. Er hoeft inderdaad niets aan de hand te zijn, maar toch raak je in paniek. Hoop voor je dat de placenta nog draait en dat je op de normale manier kunt bevallen. Je hebt nog even dus wie weet.

Veel succes morgen met je echo!

Sabke veel plezier en succes morgen bij de vk.

Peggy wat vervelend van je enkel, hoop dat het gauw afzakt.

Snel gaat het zeker, dat vind ik ook. De eerste drie maanden vond ik niet echt opschieten maar daarna...al bijna op de helft...wauw!!

Manon dus jou kleine knul gaat al bijna naar de basisschool, ja het gaat echt heel hard. Maar wat je zegt het is denk ik als straks de kleine er is wel fijn, heb je ook even wat tijd voor jezelf.

Cjee lekker toch dat er niet zoveel te melden valt...is een goed teken! Wat leuk dat jullie een wiegje krijgen waar je moeder en oma ook gebruik van hebben gemaakt...Dat zijn mooie herinneringen voor later...

Ik ben vandaag begonnen met de babykamer. Heb de wanden die wit moesten, gewit. Dus nu op naar 1 wand lime groen.

fijne middag en avond

liefs

Geplaatst

Hoi Allemaal!

Annie ook al lekker aan het klussen.. Is wel heel leuk he!!

Het schiet voor ons allemaal al op..

Klinkt wel eng hoor poppie wel fijn dat je in het ziekenhuis onder controle blijft dan wordt het goed in de gaten gehouden!

Mooie gedachten cjee van dat wiegje!

Bij mij voelt me voet nog niet zo goed. Ik werd er vanacht zelfs wakker van. Dus vanochtend dacht ik Nu bel ik echt die dokter. Ik kreeg pas een afspraak voor morgen. Ik bel bijna nooit een dokter dan dan wordt je weer zo afgescheept.. Op mn werk ging dus ook niet echt lekker met lopen. Mn moeder heeft het nu verbonden met rekverband. Dat geeft wel wat steun. Ik laat het even er om en totdat ik naar bed ga en kijk dan hoe het morgen voelt. Als het beter gaat bel ik die afspraak bij de dokter wel weer af. Ik denk dat een dokter er toch niks aan kan doen. Ja rust.. Dus dat kan ik zelf ook wel bedenken. Nou ja, ik kijk wel even hoe het gaat.

Over 3 weken moet ik toch geen klachten meer hebben hoor als we lekker op vakantie gaan naar Kos!!! Schiet al op zeg!

Dat was het voor hier weer even.. Ik hou jullie wel op de hoogte.. Even geen babynieuws hier verder.. Alles gaat goed. Maandag weer naar de verloskundige.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

Hoi lady's,

gelukkig was alles weer in orde bij de VK.

Ik heb alleen een vrij lage bloeddruk, 120-55.

Maar dat is blijkbaar beter dan te hoog.

Mijn baarmoeder komt tot ongeveer 2 vingers onder mijn navel.

Ook heb ik de afspraak voor de 20 weken echo er tussen gezet.

Het is nu echt wel heel erg echt aan het worden!!!

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

12-04 Peggy afspraak VK

15-04 Sabke 20 weken echo

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

Geplaatst

Sab heb je het hartje ook weer mogen horen??

Ik hoorde van mn verloskundige dat een wat lage bloeddruk hoort bij deze periode van de zwangerschap... Ik ben benieuwd hoe die bij mij is maandag.

Ik ben vandaag bij de dokter geweest voor mn voet.. Peesonsteking. Ben ik dus ook weer mooi klaar mee. Ik kan geen medicijnen krijgen vanwege de zwangerschap dus over een week of 2 moet het hopenlijk beter gaan. Nou ja dat hopen we dan maar. Morgen wel even bij de fysio langs. Dat is een bekende van mij dus die gaat even kijken of hij het wat beter kan maken.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Ja hoor het hartje was weer luid en duidelijk aanwezig... super mooi geluidje.

Dat is natuurlijk ja, medicijnen gaan niet zo goed samen met zwanger zijn.

Ik hoop maar dat het snel geneest voor je, zwanger zijn neemt al genoeg tijd en energie op toch..!!!

Hoe zit het met de groei van jullie buiken dames?

Bij mij begint het nu echt te komen, voorheen leek het wel een extra vetrol.

Hoe mooi kan het zijn he, het leven!!!!!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

12-04 Peggy afspraak VK

14-04 claudiaatje 20 weken echo

15-04 Sabke 20 weken echo

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

Ik zag dat mijn afspraak voor de 20 echo op 13-4 stond maar is 14-04

ik heb het even veranderd

Geplaatst

Even heel snel een berichtje...

Na heel veel af te zijn gevallen en zo misselijk te zijn geweest dat er eigenlijk geen eten meer in kwam bij mij, ben ik afgelopen dinsdag naar de huisarts geweest. Daar bleken er te veel ketonen in mijn urine te zitten dus ben gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na een kort gesprek met de arts was vrij snel besloten dat ik opgenomen moest worden....Daar lag ik dan die dinsdagmiddag...gelijk aan het infuus. Gelukkig mocht ik vanavond weer naar huis. Heb net lekker gedoucht en ga nu eerst slapen. Zal morgen misschien nog even een berichtje tikken hier. Maar voor nu, welterusten!

Marjon

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden