Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010


colinda

Aanbevolen Berichten

Vandaag 1ste echo gehad. Alles was goed. Het hartje klopte. Zo bijzonder na al die tijd. Het was 12mm groot. De uitgerekende datum is voorals nog 2 september. We hebben wel besloten om nu verder bij de verloskundige praktijk te gaan. Dat adviseerde het ziekenhuis ook. Daar hebben ze toch wat meer tijd voor je en er is wat flexibeler met afspraken plannen. Meteen een afspraak voor 11 februari gemaakt.. O wat duurt dat weer lang he.. maar ja we gaan maar weer duimen dat alles verder goed verloopt.

 

 

 

Liefs Peggy

 

 

 

6x iui mislukt

 

aug 09 ivf mislukt

 

okt 09 icsi mislukt

 

Nu een wonder: spontaan zwanger vandaag 1ste echo alles is goed.

 

11feb intake verloskundige praktijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Vandaag 1ste echo gehad. Alles was goed. Het hartje klopte. Zo bijzonder na al die tijd. Het was 12mm groot. De uitgerekende datum is voorals nog 2 september. We hebben wel besloten om nu verder bij de verloskundige praktijk te gaan. Dat adviseerde het ziekenhuis ook. Daar hebben ze toch wat meer tijd voor je en er is wat flexibeler met afspraken plannen. Meteen een afspraak voor 11 februari gemaakt.. O wat duurt dat weer lang he.. maar ja we gaan maar weer duimen dat alles verder goed verloopt.

 

 

 

Liefs Peggy

 

 

 

6x iui mislukt

 

aug 09 ivf mislukt

 

okt 09 icsi mislukt

 

Nu een wonder: spontaan zwanger vandaag 1ste echo alles is goed.

 

11feb intake verloskundige praktijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

 

 

zijn we zwanger zitten we nog in de ellende. Ik kan me er helemaal in vinden. Ik heb vanmiddag de eerste echo gehad (ben a.s. woensdag 6 weken). De arts vertelde van te voren dat we er nog niet teveel van moesten verwachten omdat het nog zo pril is. En ik had ook niet veel verwacht. Eerst was ze even aan het zoeken en toen vond ze het vruchtzakje. Daar moest ze verder nog iets in zien maar dat zag ze niet. Gelukkig even later wel. Maar wat ze ook zag was een cyste in mijn eierstok. Volgende week donderdag moet ik weer terug. Het is hoogstwaarschijnlijk een eitje (follikel). Maar het is wel groot en moet weg. Ze wil het daarom in de gaten houden, er is wel een kans dat het vanzelf weg gaat. Zoniet dan willen ze het weghalen.

 

Ben echt happy dat ik zwanger ben maar zit toch in de rats vanwege die cyste.

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

 

 

zijn we zwanger zitten we nog in de ellende. Ik kan me er helemaal in vinden. Ik heb vanmiddag de eerste echo gehad (ben a.s. woensdag 6 weken). De arts vertelde van te voren dat we er nog niet teveel van moesten verwachten omdat het nog zo pril is. En ik had ook niet veel verwacht. Eerst was ze even aan het zoeken en toen vond ze het vruchtzakje. Daar moest ze verder nog iets in zien maar dat zag ze niet. Gelukkig even later wel. Maar wat ze ook zag was een cyste in mijn eierstok. Volgende week donderdag moet ik weer terug. Het is hoogstwaarschijnlijk een eitje (follikel). Maar het is wel groot en moet weg. Ze wil het daarom in de gaten houden, er is wel een kans dat het vanzelf weg gaat. Zoniet dan willen ze het weghalen.

 

Ben echt happy dat ik zwanger ben maar zit toch in de rats vanwege die cyste.

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marretje,

 

 

 

Helaas niet zwanger maar wel de afgelopen poging een cyste op mijn linkereierstok. Volgens de gyn een oude follikel van de vorige cyclus gevuld met vocht en zou de volgende maand = nu ongeveer, weg moeten zijn. Het komt heel veel voor zei hij, dus probeer je er niet teveel zorgen over te maken.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marretje,

 

 

 

Helaas niet zwanger maar wel de afgelopen poging een cyste op mijn linkereierstok. Volgens de gyn een oude follikel van de vorige cyclus gevuld met vocht en zou de volgende maand = nu ongeveer, weg moeten zijn. Het komt heel veel voor zei hij, dus probeer je er niet teveel zorgen over te maken.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Bij mijn 2de zwangerschap had ik bij de 1ste echo ook een cyste. Na 1 of 2 maanden was hij vanzelf weggegaan dus ik zou me niet zoveel zorgen er om maken hoor. Komt zoveel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Bij mijn 2de zwangerschap had ik bij de 1ste echo ook een cyste. Na 1 of 2 maanden was hij vanzelf weggegaan dus ik zou me niet zoveel zorgen er om maken hoor. Komt zoveel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi marretje,

 

Ik breek even in vanuit de augustus zwangeren. Ik ervaring met cystes. Bij mij zitten er nu nog een stuk of 4 van ca. 2.5 - 3.5 cm groot. Ik ben nu 11 weken zwanger. Ze houden het idd in de gaten omdat ze niet willen dat een cyste teveel ruimte in beslag neemt en wel uiteindelijk leegloopt. Ik denk dat je je met 1 cyste geen zorgen hoeft te maken aangezien ze bij mijn 4 cystes ook nog geen aktie moeten ondernemen. En daarnaast is het ergste wat je kan overkomen dat er een cyste moet worden aangeprikt. Wel wil ik alvast waarschuwen dat het leeglopen van een cyste gepaard KAN gaan met krampen en bruinbloedverlies (dit hoeft dus niet) maar bij mij was dit wel het geval en ik schrok me natuurlijk dood! Maar gelukkig was er dus niets aan de hand met het frummeltje.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi marretje,

 

Ik breek even in vanuit de augustus zwangeren. Ik ervaring met cystes. Bij mij zitten er nu nog een stuk of 4 van ca. 2.5 - 3.5 cm groot. Ik ben nu 11 weken zwanger. Ze houden het idd in de gaten omdat ze niet willen dat een cyste teveel ruimte in beslag neemt en wel uiteindelijk leegloopt. Ik denk dat je je met 1 cyste geen zorgen hoeft te maken aangezien ze bij mijn 4 cystes ook nog geen aktie moeten ondernemen. En daarnaast is het ergste wat je kan overkomen dat er een cyste moet worden aangeprikt. Wel wil ik alvast waarschuwen dat het leeglopen van een cyste gepaard KAN gaan met krampen en bruinbloedverlies (dit hoeft dus niet) maar bij mij was dit wel het geval en ik schrok me natuurlijk dood! Maar gelukkig was er dus niets aan de hand met het frummeltje.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marretje. Je bezorgdheid snap ik.. ik was ook bezorgd.. maar naar mate de tijd verstrijkt werd dat gelukkig minder. Het voordeel is wel dat je nu wat extra echo's krijgt... (en dat is heeeeeel stiekem ook wel weer fijn...)Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marretje. Je bezorgdheid snap ik.. ik was ook bezorgd.. maar naar mate de tijd verstrijkt werd dat gelukkig minder. Het voordeel is wel dat je nu wat extra echo's krijgt... (en dat is heeeeeel stiekem ook wel weer fijn...)Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peggy, Marretje... van harte met de mooie echo's! Probeer nu een beetje te genieten he? Echt doen hoor. Jullie hebben hier zo lang naar verlangd!

 

 

 

Lief van je Keesje, om Marretje zo gerust te stellen. Fijn dat we dit kunnen doen voor elkaar.

 

 

 

Arzu al meer duidelijkheid? Yasmina, jij vandaag nog bloedtest stappen ondernomen?

 

 

 

Coni iets meer gerust gesteld? En hoe is het met Sabke en de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peggy, Marretje... van harte met de mooie echo's! Probeer nu een beetje te genieten he? Echt doen hoor. Jullie hebben hier zo lang naar verlangd!

 

 

 

Lief van je Keesje, om Marretje zo gerust te stellen. Fijn dat we dit kunnen doen voor elkaar.

 

 

 

Arzu al meer duidelijkheid? Yasmina, jij vandaag nog bloedtest stappen ondernomen?

 

 

 

Coni iets meer gerust gesteld? En hoe is het met Sabke en de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

 

 

langzaam maar zeker begin ik de hele dag door misselijk te zijn, soms met vlagen, soms langdurig....en ik geniet er nog steeds van.

 

Alleen wel lastig met koken, dat wel.

 

 

 

Nog een weekje en dan mag ik kijken of alles nog ok is in mijn buik.

 

Hoop zo dat het deze keer goed mag gaan!

 

 

 

Ik hoop voor ons allemaal dat we snel het gevoel krijgen dat we Echt zwanger zijn.

 

Ben vandaag door een babywinkel gelopen en ik kon het niet laten om een klein schaapje te kopen, want ik heb in mijn hoofd hangen dat ik een schaapjeskamer wil. Dan voelt het toch wel goed moet ik zeggen, dat je daar voor jezelf loopt en niet een cadeautje voor de zoveelste vriendin of collega die zwanger is.

 

 

 

Al had ik in die winkel ook wel een dubbel gevoel, ik had vorige zwangerschap van mijn ouders een hele gave quinny wandelwagen gekregen met 12 weken, om het te vieren zeg maar, en toen het dus fout ging moest ik die gaan afzeggen. Maar dat ging niet zomaar, er moest een bewijs komen van een arts dat het fout zat, nou dat was wel echt heel frustrerend, alsof je daarover zou liegen. Nou ja, het zal best wel eens voorkomen maar dat was echt vervelend. Heb je al verdriet, moet je dat verdriet ook nog gaan bewijzen.

 

 

 

Succes weer dames....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

 

 

langzaam maar zeker begin ik de hele dag door misselijk te zijn, soms met vlagen, soms langdurig....en ik geniet er nog steeds van.

 

Alleen wel lastig met koken, dat wel.

 

 

 

Nog een weekje en dan mag ik kijken of alles nog ok is in mijn buik.

 

Hoop zo dat het deze keer goed mag gaan!

 

 

 

Ik hoop voor ons allemaal dat we snel het gevoel krijgen dat we Echt zwanger zijn.

 

Ben vandaag door een babywinkel gelopen en ik kon het niet laten om een klein schaapje te kopen, want ik heb in mijn hoofd hangen dat ik een schaapjeskamer wil. Dan voelt het toch wel goed moet ik zeggen, dat je daar voor jezelf loopt en niet een cadeautje voor de zoveelste vriendin of collega die zwanger is.

 

 

 

Al had ik in die winkel ook wel een dubbel gevoel, ik had vorige zwangerschap van mijn ouders een hele gave quinny wandelwagen gekregen met 12 weken, om het te vieren zeg maar, en toen het dus fout ging moest ik die gaan afzeggen. Maar dat ging niet zomaar, er moest een bewijs komen van een arts dat het fout zat, nou dat was wel echt heel frustrerend, alsof je daarover zou liegen. Nou ja, het zal best wel eens voorkomen maar dat was echt vervelend. Heb je al verdriet, moet je dat verdriet ook nog gaan bewijzen.

 

 

 

Succes weer dames....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arzu: Ik zal voor je duimen, laat me weten wanneer ik op msn moet gaan voor je resultaatjes te bespreken.. Je testen werden steeds donkerder dus hcg zal zeker en vast gestegen zijn.

 

 

 

Sabke: gefeliciteerd met je eerste schaapje. Toen ik het las kreeg ik een enorm grote glimlach op mijn gezicht, ik zie het je zo al kopen met zo een schattig gezichtje...Op dit moment durf ik er nog niet van genieten, dus hopelijk na die eerste echo zal ik ook stilletjesaan iets durven kopen voor mijn kleine beeb. Rare wezens zijn wij toch, dat we blij zijn met ochtendmisselijkheid. (ik kan niet wachten)

 

 

 

Marretje: Ik hoop echt dat je follikel heel snel spontaan verdwijnt.

 

 

 

Peggy: proficiat met je eerste echo. Ik krijg de mijne op 25 januari dus hopelijk kan ik hier dan ook iets positiefs komen schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden