Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wéét dat ik me dit soort dingen niet aan moet trekken maar oooohhhh, wat kan ik me hier aan ergeren. Een uitspraak van Kim Lian vd Meij, die kennelijk weer zwanger is.

"Tussendoor ga ik nog even bevallen", grapt Van der Meij. De actrice kan niet wachten totdat haar tweede kindje er is. "Ik hoorde laatst een hele mooie uitspraak: één kind is een accessoire, twee kinderen zijn een familie."

Wat nou één kind is een accessoire???? Hoe haalt iemand het in z'n hoofd!

Sorry hoor... soms kan ik zo slecht tegen dit soort domme opmerkingen. Het is pure onwetendheid en onnadenkendheid, maar dat stoort me eigenlijk juist nog het meeste. Hoe kwestend kun je zijn om zo alle stellen die bewust maar één kindje willen of er helemaal geen kunnen krijgen maar even te vertellen dat ze geen familie vormen?

Pfff, dat moest er even uit.

Posted

Met recht Henne...wat een domme opmerking!

Ik hoop dat ze haar naam eens googled en zo ook op dit forum terecht komt...

denk dat je beter haar naam kan verwerken in de titel...dan komt t sowieso ergens boven aan bij google.

Misschien is ze op dit moment wel erg benieuwd wat er allemaal over haar geschreven wordt nu ze zwanger is (ik wist t nog niet) google staat er vol mee zag ik net.

Dus een tip verwerk haar naam maar in de titel....je weet nooit of je zón persoon op die manier eens een spiegel kan voor houden...

Een accessoire....pfff...wat een verstand!

Posted

Henne, helemaal met je eens, ik viel er ook gelijk over toen ik het las! Maar ja, sommige mensen zijn nou eenmaal zo kortzichtig, ik probeer me maar niet over al die dingen druk te maken.... maar zoiets raakt je toch even...

Posted

Een hele mooie uitspraak?? Echt te dom voor woorden.

Ik hoop maar dat haar woorden verdraaid zijn, want als ze dit echt gezegd heeft is .... stom stom stom.

Guest Sannie66
Posted

Een zwakke, ongenuanceerde uitspraak van iemand die alleen maar bezig is met zichzelf. Ben blij dat ik haar niet persoonlijk ken, anders had ik naar haar toe gegaan en een klap uitgedeeld...

Posted

Hoi allen, Ik heb haar een hyvesberichtje gestuurd. Nu hoeft ze niet te googelen...maar kan ze, als ze wil, zelf hier lezen hoe erover gedacht wordt en evt. reageren. Ik vind het eigenlijk niets voor haar. Dat ze het zo vervelend bedoeld m.a.w. ik vind haar niet zo ongenuanceerd overkomen. Tot nu toe.....

Joy1

ps. Los van de opmerkingen die ze w.s., slag om de arm, zelf zo gemaakt heeft. Ik ben wel blij voor haar, zou graag met haar zwangerschap willen ruilen.

Posted

Yess Joy ..goede zet!!

Heb net haar hyves gelezen..je was niet de enige...(volgens mij heb jij t nog netjes gehouden dmv een pb..of niet?)

Hoop dat er velen meer volgen ;-)

Posted

Manon, Ha, ha, Ja, klopt een persoonlijk berichtje..... Ik heb mijn bericht trouwens ook weer een beetje aangepast (voordat ik hier verkeerd overkom....)Het is soms zo lastig om neer tezetten wat je bedoeld. Een emotie kan niet goed gelezen/begrepen worden in een bericht. Joy1....

Posted

Hoi Henne

inderdaad, je bloed gaat koken van zo'n uitspraak!Maar helaas zijn er velen die "tussen de soep en de aardappelen door" zwanger raken en zich behoorlijk ongenuanceerd / dom kunnen uitdrukken walgelijk! Joy wat een goede actie van je!

lieve groeten

Babeth

Posted

Henne,

Die opmerking van Kim-Lian slaat inderaad echt helemaal nergens op!!!

Het is makkelijk parten voor mensen die "ff tussendoor" bevallen van hun 2de kind...

Liefs Elke

Posted

*Zucht* ja. Wat een onnozel geleuter van dat mens! Bijna te stom om aandacht aan te schenken eigenlijk. Zeker als het door zó iemand eruit wordt geflapt... Negeren en wegzappen die hap!

Posted

Mikki mijn idee, ach ik denk maar zo.

Gelukkig voor haar dat ze niet weet dat je ook op de moeilijke manier zwanger kan raken of zelfs helemaal niet.

Maar o zo zuur om zulke opmerkingen te horen/lezen. Alsof het al niet genoeg pijn doet.

Posted

Zo, ze krijgt er flink van langs op haar hyves en terecht!

Ik hoop zelf dat het hierdoor in het nieuws komt hoe verschrikkelijk walgelijk haar opmerking was.

Posted

Jemig, wat een hoop heftige reacties op haar Hyves!

Blij dat ik geen BNer ben, want -laten we eerlijk zijn- domme opmerkingen maken we allemaal wel eens. Ook als je een publieke functie hebt en eigenlijk beter moet weten/doen. Er glipt gewoon wel eens wat stoms uit. Verschil is dan alleen dat je gestuntel door meer mensen wordt gezien.

Eigenlijk heel pijnlijk en triest allemaal... Waarom trekken wij de reactie van anderen ons toch zo aan? Ik betrap mezelf er ook zo vaak op. Terwijl onze reactie vaak meer met onszelf -dan met de ander- te maken heeft.

Ik wou dat ik dat uit kon zetten. Heb al genoeg 'last' van mezelf!

Posted

Joy wat goed! Had helemaal niet aan die mogeijkheid gedacht. En ook erg goed dat je het dmv een prive bericht hebt gedaan. Het is een domme opmerking, maar je moet haar wel met het respect behandelen dat je zelf wil hebben. Vind het dus echt super van je.

Het stomme is, ik snap heel goed wat ze had willen zeggen. Zelf zouden wij ook dolgraag meer dan één kindje willen. Alleen, als je een publieke functie hebt / bekende nederlander bent, dan moet je écht drie keer nadenken voor je iets zegt. En vooral ook hóe je iets zegt. En dat zou ze moeten weten, lijkt me.

En Miki jij hebt ook helemaal gelijk, we maken allemaal wel eens domme opmerkingen. Alleen kwetsen we dan misschien één iemand en verder hoort niemand het.

Ik vraag me ook wel eens af waarom ik me zoiets dan zo vreselijk aantrek. Om mezelf enigzins te 'verdedigen': al lang voor wij kinderen wilden, werd ik erg boos over uitspraken als 'wij nemen drie kinderen'. Of collega's die graag in augustus wilden bevallen dan dus tien maanden daarvoor met de pil stopten. Ik werkte op een PR bureau en ben wel eens heel kwaad geweest over persberichten voor een bepaalde klant. Daarin kon elk jaar gewed worden op komende gebeurtenissen en 'Katje wel / niet zwanger' was een terugkerend onderwerp. Ik heb ook toen wel eens gezegd, misschien kán ze wel helemaal niet zwanger worden en dan zetten wij zoiets in de krant.

Ik word sowieso erg kriegel van domme / kwetsende opmerkingen over ziektes, handicaps, relaties, zwanger worden etc. omdat mensen er vaak de ballen verstand van hebben en dan wél van alles roepen. Maar goed, dat is een heel ander onderwerp. :-)

Overigens een iets minder bekende belende nederlander die wél erg open is over niet zwanger kunnen worden en de gevoelens hierbij is Barbara Stok, een striptekenaar. Ik las toevallig in een interview (geloof in viva) dat zij niet zwanger kan worden en dat ze niet voor behandelingen hebben gekozen. Ze tekent over haar leven en heeft ook hierover 'gewoon' stripjes gemaakt. Het album waarin ze opgenomen zijn heb ik gisteren gekregen en ik ze slaan echt de spijker op z'n kop. Zó herkenbaar. Echt knap dat ze dat kan.

Henne

Posted

Ik denk dat ze niet veel anders kon, maar vind het ook wel heel goed dat ze het doet. Tja, je moet nu eenmaal driedubbel zo hard opletten wat je zegt als je bekend bent....

Posted

dat is nou precies wat ik dacht... ze had geen andere keuze want dat zou wel een deukje in haar imago opleveren. Mja typisch een gevalletje van praten maar niet nadenken voordat je wat zegt.. hebben wel meer mensen last van.

Posted

Ik begrijp dat de uitspraken uit het verband zijn gehaald maar het zijn wel uitspraken die ze gedaan heeft, in haar excuus krijgt de schrijver van het stuk nu alles op zijn boterham en stelt zij zich op als de verloren onschuld, beetje jammer... maar goed dat is mijn beleving, kan zijn dat jullie er weer heel anders tegen aan kijken.

Posted

hey Dani,

Ook ik las het op de zelfde manier als jou hoor!

ze heeft het toch immers zelf gezegt en dat soort dingen zeg je gewoon niet. iedereen weet toch dat de pers dize woorden gaat plaatsen.

Posted

Als een bekend / beroemd iemand aangesproken wordt op een uitspraak zeggen ze altijd dat ze verkeerd begerepen of geciteerd zijn. Zo werkt dat nu eenmaal. Maxima is de enige die ooit zei 'hij was een beetje dom' ;-) En dat had ze volgens iedereen nooit mogen zeggen.

Ik vind het ook niet de beste excuses die ik ooit gelezen heb, maar ze zijn er in ieder geval wel.