Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo allemaal.

zoals de meeste van jullie wel weten ben ik vorige week woensdag op 06-01-2010 bevallen van een mooie zoon Yari.

we mochten dezelfde dag al lekker naar huis van het ziekenhuis.

afgelopen maandag begon ik ineens buikpijn te krijgen en later op de dag ook lichte verhoging mijn kraamzorg had de verloskundige gebeld en die kwam langs. ze wilde dat ik mijn urine iet testen omdat ze dacht aan een blaasonsteking. mijn urine was schoon later op de avond begon de buikpijn erger te worden en ik kreeg hoge koorts 39 graden. wij weer de verloskundige gebeld en die wilde dat ik meteen naar het ziekenhuis ging.

in het ziekenhuis werdt er bloed afgenomen en onderzocht daaruit bleek dat ik een infectie had. ze gingen een echo maken van mijn baarmoeder en daar konden ze ze zien dat mijn baarmoeder niet schoon was. ik kreeg het bericht dat ik moest blijven en dat ik de volgende dag (dinsdag) gecuretteerd zou worden. ik mocht op dinsdag niks meer eten omdat ik elke moment opgehaald kon worden voor ok. ik werdt uiteindelijk om 17:00 uur opgehaald ik had dus de hele dag niks gegeten en had ontzettende honger. ik werd onder algehele narcose gebracht en toen hebben ze mijn baarmoeder schoon gemaakt. na de opratie kreeg ik te horen dat er nog heel veel rommel in mijn baarmoeder zat (placenta, vliezen en veel bloed) omdat het zoveel rommel was was de gyn verplicht om te stoppen met de opereratie omdat hij anders mijn baarmoeder te veel zou beschadigen en hij wist niet of dat hij alles eruit had gehaald. gisteren moest ik voor controle nog een echo maken en jahoor mijn baarmoeder was nog niet schoon. ze konden nog 1 groot bloedstolsel zien het was wel gevuld met helder bloed. maar omdat ik geen buikpijn of koorts meer had gingen ze er nog niks aan doen omdat het nog alle kanten op kon gaan. gister middag kreeg ik ineens een verschikkeleke kramp die voelde als een hele pijnlijke wee en die duurde zo een 15 min ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. en ik kreeg ook meteen weer hoge koorts. dus ik kreeg te horen dat ik waarschijn morgen (dus vandaag) weer gecuretteerd zou worden. vannochtend werdt ik wakker en ik was helemaal doorgelekt mijn hele bed lag onder het bloed en het maandverbandje was door en door nat. dit was een goed teken want dit zou kunnen beteken dat mijn baarmoeder zichzelf had geschoond. ik moest bloedprikken en ja mijn infectie waarden waren gezakt.. ik kreeg later op de ochtend te horen dat ik naar huis mocht en dat nu alles goed is ik heb antibiotica mee gekregen en als ik weer buikpijn en koorts krijg moet ik meteen weer komen maar daar gaan ze nu niet meer vanuit.

bij de opreratie hebben ze ook nog blaasjes op mijn baarmoedermond gezien en daar moet ik over 6 weken een uitstrijkje voor maken. ze verwachten dat die blaasjes door de bevalling komt maar ze willen voor de zekerheid er nog naar kijken.

ik ben nu gelukkig weer thuis en kan weer lekker genieten van mijn drie kids want die heb ik behoorlijk gemist de afgelopen dagen . mijn man is wel met ze langs geweest en heeft heeft Yari steeds meegenomen maar je mist ze toch.

dit was een lang verhaal ga er nu ook maar mee stoppen

Posted

Tjemig Svenja, wat een verhaal.

Gelukkig gaat het nu wat beter en kan je thuis weer genieten van je kids en man.

Let goed op jezelf en doe rustig aan.

Liefs, Dorine

Posted

Jeetje Svenja, dat is nogal wat allemaal. Ben je lekker aan het genieten van de kleine en aan het bijkomen van de bevalling, krijg je dit er nog eens bovenop. Gelukkig ben je weer lekker thuis bij je gezin. Rustig aan meid.

Liefs, Linda

Posted

Wat vervelend zeg (en dit is nog zachtjes uitgedrukt!). Zit je net lekker op je roze wolk met je kleine en dan dit! Sterkte gewenst en rust lekker uit!

Groetjes Nathalie

Posted

Hey Svenja, wat lees ik nou?! Pfff, wat een toestanden! En het ging allemaal zo vlekkeloos... Gelukkig ziet het er nu naar uit dat alles ok is en de infectie waarden zijn gedaald. Dat zal wel even schrikken zijn geweest. Als ik me goed kan herinneren dan hadden ze ook helemaal geen tijd voor jouw bevalling door de drukte. Kan het zijn dat ze het niet goed nagekeken hebben? Normaal controleren ze toch of alles eruit gekomen is en de baarmoeder schoon is of niet? Nou ja, eind goed al goed. Ik hoop maar dat je het nu allemaal achter de rug hebt.

Bedankt voor pb-tje. Ik gebruik nu ook de Small speen van Difrax en ik volg je raad op wat betreft de doppen iets losser draaien. Het gaat nu met de voeding hartstikke goed allen de krampjes blijft ze houden. Hiervoor heb ik nu ook wat in huis gehaald en dat ga ik haar straks geven.

Beterschap

Liefs

Posted

zo wat een verhaal zeg

gelukkig is alles er uit gekomen zodat je niet overnieuw naar de ok hoef

hoop ook dat de blaasjes wegtrekken

en nu maar genieten van je zoontje

veel geluk

Posted

SVENJA!!! Schik me rot. En ik maar denken dat je het druk had met de kleine en de andere kids. Wat een verhaal! Had het er iets mee te maken dat ze je na de bevalling zo lng hadden laten liggen? Hebben ze je wel goed (je niet dus anders gebeurt dit niet) gecontroleerd? Nou meid geniet lekker van de kids en ik hoop dat je snel weer opknapt!

Posted

hallo dames

mijn eerste gedachten gingen er ook naar uit dat het kwam door de slechte begeleiding en nazorg van de bevalling. maar mijn eigen verloskundige zei dat je dat niet waar kan maken omdat het inderdaad wel is voor komt dat er placenta in de baarmoeder blijft en dat dat niet te controleren is omdat de placenta heel borrelig is.daarom is het moeilijk om te zien of er iets mist aan de placenta. de verloskundige in het ziekenhuis die de bevalling had moeten doen stond er raar van te kijken dat er placenta was achtergebleven omdat mijn placenta heel snel na de bevalling kwam en dat is juist een goed teken.

bij bijna elke bevalling blijft er placenta achter alleen dit verlaat in bloedstolsel je lichaam kan zelf in de grote van je eigen vuist. alleen bij mij zaten er ook nog vliezen in die de boel blokeerde zodat het er niet vanzelf uit kwam.

het was dus niet te voorkomen gewoon pure pech. maar nu alles eruit is voelt mijn buik ook een stuk beter en heb ik geen buikpijn meer.

liefs

Posted

Getver! Iedereen uit het januari topic heeft ook wel wat. Ik weet dat je gecheckt wordt op baarmoeder infecties maar dat je het ook krijgt...

Vervelend. Gelukkig heeft je lijf het laatste beetje zelf opgelost.

Van harte beterschap!

Posted

Wat een verhaal Svenja!

Niet zón leuke na sleep...als je denkt dat je t ergste hebt gehad..de bevalling...en dan dit er nog achter aan ..pffff

Gelukkig is dat weer achter de rug en ben je nu weer thuis.

Laat je lekker verwennen door je man, kalm aan doen!

Groetjes Manon

Posted

Svenja toch, wat een toestanden. Gelukkig ben je nu weer lekker thuis bij jouw kinderen en jouw mannetje maar wat een spanningen had je weer even te verduren. Nu eerst maar lekker bijkomen en rustig aan doen hoor!

Posted

Jheetje meid, wat een toestanden en je voelde je zo goed en vol energie.

Dit heeft er wel even aardig ingehakt. Doe het maar lekker rustig aan en geniet van je man en drie kinders. Wel lekker dat je man nog een paar dagen de nachtdiensten voor zijn rekening neemt, kan je even bij tanken.

Succes hoor.

xxx

Posted

Jeetje Svenja

wat een nasleep zeg!!! klinkt behoorlijk heftig en akelig.Wat fijn om te horen dat je lichaam het laaste restant opgeruimd heeft en dat je je ook al weer beter voelt.

Ik hoop dat je snel volledig opknapt maar dat komt vast goed met je grote gezin om je heen!!

Beterschap

groetjes

Babeth