Ga naar inhoud

Mesa / Tese

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo Hildever,

ja dat is ook vreemd om te zeggen dat je blij bent dat je je zo belabberd voelt, toch!!!!!

maar ik begrijp wat je bedoelt !! ik wens je verder wel een fijne en zorgeloze zwangerschap !!

groetjes

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo Arzu !!

en hebben jullie je zwager al gevraagd, of nog niet?

mijn man krijgt 5 augustus TESE, ik ben ook zo bang dat de uitslag tegen zal vallen.

en vooral omdat we ALS we voor donor moeten gaan, het geheim willen houden ben ik nu al bezig met...

hoe houdt ik het geheim als de uitslag tegenvalt, hoe vertel ik mijn familie die leugen dat ik eigenlijk helemaal geen goed nieuws heb, dat soort dingen.

hoe heb jij dat ervaren??

groetjes

Geplaatst

Hoi Lucky T,

Wat rot voor je dat je familie zo reageert. Zij zouden ondanks alles, ook al zijn ze niet eens met jouw keuzes, toch je moeten steunen. Maar ja ik heb ook gemerkt dat je juist van degene waarvan je het meeste steun verwacht het minste krijgt(en andersom).

Wij persoonlijk hebben van begin af aan met vrienden, familie en collega's openlijk over het 'probleem' gehad. Dit ook omdat we al een tijdje getrouwd zijn en iedereen weet dat we heel graag kinderen willen.

Ik ben erg blij om dat ik hiervoor gekozen heb omdat ik nu ook van de meeste een enorme steun krijg en ze het wel begrijpen als ik niet niet naar een feestje kom, of vraag of we alleen op kraamvisitie mogen komen.

Wij hebben in april de slechte TESE-uitslag gekregen. Ik moet zeggen dat ik meer verdriet de periode daarvoor had. De onzekerhied gierde door mijn lijf heen. De definitieve uitslag kwam har daan maar was ook een soort van einde van een onzekere fase en bracht wat rust.

Mijn man riep heel hard dat hij geen donor wou. Vorige week heeft hij toch zelf een afspraak gemaakt voor een intake gesprek bij een donorbank. Wij hebben begin juli ons eerste gesprek daar. Erg spannend dus...

maar geniet eerst van je vakantie en probeer rustig de TESE in te gaan.

groetjes

Nikki

Geplaatst

Hoi Lucky T,

Je schreef dat het lijkt alsof jij er het moeilijker mee hebt dan je man. Ik weet niet of je ooit het boek mannen komen van mars en vrouwen van venus hebt gelezen.

Ik herken de theorie in dit boek erg goed nu mijn man en ik deze problemen en het bijkomend verdriet hebben.

Ik praat er over, zoek op, zoek bevestigingen en jank zo af en toe heel hard.

Mijn man schuift het weg alsof het er niet is en wil er niet over praten. Maar aan chagarijnig gedrag etc. merk ik toch dat ie ergens mee zit. Alleen het is een man die het niet zo gemakkelijk op tafel legt. Kan die schat ook niks aan doen.

Misschien dat we hier ook voornamelijk alleen maar vrouwen op het forum zien.

groetjes

Nikki

Geplaatst

hallo nikki

gelukkig zijn wij ook heel erg open over onze problemen !! mijn familie is van alles op de hoogte en we hebben ook heel veel steun van hun.

alleen de familie van mijn man is niet zo begripvol, helaas kan hij niet bij ze terecht om eens lekker uit te janken ofzo.

toen hij de vorige keer mesa heeft gehad belde ze na 2 dagen eens en kwamen na 2 weken eens een kijkje nemen, en volgens mij ook allleen maar omdat de uitslag slecht was.

ze worden nu opa en oma, een dezer dagen, van zijn zus (kindje eerst ongewenst, zij gebruikte drugs en dwingt nu haar vriendje bij haar te blijven voor de baby), ook zijn broer wordt vader omstreeks december.

dus je begrijpt dat dit voor mijn man heel erg moeilijk is, vooral omdat zijn ouders nu de 'gezonde kinderen' even belangrijker vindt dan hij met z'n ellende, want ja baby's zijn leuker he dan tranen.

vandaar dat we hebben besloten om eventueel donorgebruik geheim te houden.

mijn man is bang omdat ze nu al zou ongeinterresseerd zijn, dat ze helemaal niets van het kindje willen weten als hij niet de biologische vader zal zijn

gelukkig heeft hij ook net als ik een hele goede band met mijn ouders en 2 zussen, daar kan en durft hij ook naar toe wanneer hij even een schouder nodig heeft, en zoals jij al zegt merk je het bij hem aan vreemd gedrag.

helaas dat jullie uitslag niet goed was, ik ben daar ook zo bang voor.

ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jullie deze periode ervaren, en hoe de keuze voor donor zal verlopen.

ik wens jullie heel veel sterkte

• 1 jaar later...
Geplaatst

Geachte lezers,

wil even mijn verhaal kwijt over de UMC, wij hebben ook een TESE behandeling ondergaan in de UMC, we kregen na 3 uur de mededeling dat men niks gevonden had, hierna volgde een vervolggesprek, waar men ons mededeelde dat wij geen kinderen konden krijgen. Wij moesten of adopteren of een donor vinden. Ik kan die moment van mededeling niet vergeten, het is net of je van een flatgebouw met een hoge snelheid plat op de grond valt.

We moesten hele zware tijden doorstaan omdat we het niet konden geloven. Wat we heel erg vonden is dat de UMC ons niet ingelicht had omtrent een nieuwe manier van TESE, want de TESE behandeling die in NL toegepast wordt is al achterhaald, bijvoorbeeld in Turkije past men dit techniek al niet na 2001.

Dus UMC loopt al 8 jaar achter op Turkije kunnen jullie dat begrijpen.

Dus wat denken jullie wij op de vliegtuig naar Turkije voor een informatieve vakantie in maart dit jaar. En in Juni hebben we de nieuwe manier van TESE ondergaan. En wat raden jullie we zijn zwanger........

Aaan allen die negatief resultaat kregen van UMC... GEEF DE HOOP NIET OP... Als men informatie wil mag men me gerust mailen....

Veel succes allen.....

• 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden