Ga naar inhoud

Mesa / Tese

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja we hebben vorig jaar al alle onderzoeken gehad.

en door een negatieve reactie van de gyn hebben we eigenlijk ff alles laten berusten.

voor de rest was alles prima met het bloed en de chromosomen.

Dus dat is een lichtpuntje.

is je man er erg nerveus onder?

het is allemaal zo spannend heh.

ik duim voor jullie

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Arzu,

We lopen volgens mij een beetje gelijkop. Veel succes met de TESE.

groetjes

Nikki

Geplaatst

wauw, geweldig, een man op het forum!! vind het fijn om te horen hoe een man hier op reageert!

13000... wat een geld zeg pppfff!

weet wel dat het , als het niet lukt met 3 behandelingen, we er 1 zelf betalen.

kost ongeveer 5000 euro met alles erbij. dat heb ik er voor over maar daarna kunnen we dat gewoon niet meer..

ook al werken we beiden, dat gaat helaas niet.

maar ik wens iedereen veel succes die met tese bezig is!!

Geplaatst

oooh nikki dat is wel fijn kunnen we elkaar helemaal steunen en begeleiden door de onderzoeken heen.

in belgië krijg je 6 icsi behandelingen vergoed.

wel enkel de medicijnen moet je betalen zo'n 500 euro. per keer.

dus ben benieuwd hoor.

iedereen succes

Geplaatst

Hallo,

Wij zitten ook middenin het proces voor tese,alle vooronderzoeken zitten er inmiddels op, uitslagen waren goed,alleen heeft mijn man op jonge leeftijd een dubbele liesbreuk gehad waardoor ze de ballen hebben vastgezet, echter te hoog waardoor ze nu niet geheel volgroeid zijn.

Bij ons is het dus maar de vraag of ze weefsel weg kunnen halen,20 mei gaan ze dit weer bespreken en dan horen wij of we mogen komen voor tese.

Wij zitten trouwens ook in het amc, en moet zeggen dat ik het cvv en het personeel erg fijn vind, ze leven echt met je mee en dat heb je toch ook niet overal.

Voor iedereen heel veel succes en dat er maar mooie baby's mogen komen.

Geplaatst

Tjonge Nala, dat is niet niks!

Hopelijk zijn het creatieve artsen en hebben ze nog leuke mogelijkheden voor jullie!!!

Groetjessssssssssssssss

• 3 weken later...
Geplaatst

helaas hier slechter nieuws.

er is niks gevonden dus het houdt op voor ons alleen nog donor is mogelijk.

moeten ff dat laten bezinken

Geplaatst

Arzu, wat een enorme tegenvaller zeg... Is er niet nog een ingreep mogelijk? Dat ze nog verder wat weghalen aan weefsel?

Sterkte meid!

Groetjes Bianca

Geplaatst

hallo Arzu,

wat vervelend voor jullie om te horen. Wij staan momenteel op de wachtlijst want na de 1e operatie wisten ze ons te vertellen dat er niets in de bijbal was gevonden dus nu moeten we afwachten wanneer ze voor de 2e keer gaan opereren en dan uit de zaadbal proberen.

ik moet zeggen dat ik er niet echt een goed gevoel over heb maar mijn man heeft alle hoop erop gezet dus probeer ik zijn positieve instelling maar over te nemen, maar dat is wel moeilijk

ja en het is ook een moeilijke keuze om wel of niet voor donor te gaan, ik moet eerlijk zeggen dat wij er wel al rekening mee houden maar als je eemaal voor die keuze staat dan is het toch weer anders denk ik.

ik wens jullie heel veel sterkte, en vooral veel kracht voor het maken van de volgende beslissingen.

dikke knuffel, lucky-t

Geplaatst

heel veel succes luckyt straks met de 2e operatie.

hier gaat het wel weer een beetje.

nu ff concentreren op de vakantie en dan zullen we wel weer verder zien.

dank jullie wel voor de lieve woorden

xx

Geplaatst

hallo Arzu

ja daar heb je wel gelijk in, even proberen te relaxen met de vakantie.

dan wordt denken ook weer wat helderder.

wij hebben ook begin dit jaar een vakantie geboekt, want ik houdt inmiddels al 3 jaar overal rekening mee en had dit jaar zoiets van.. mocht het dan gebeuren dan kunnen we best op vakantie en anders is hij ook zo geannuleerd toch??

dikke knuffel

Geplaatst

hai Elin,

ik las dat jij zwanger bent van donorzaad, was dat een moeilijke keuze voor jullie of waren jullie er snel uit??

wij hebben nog een kleine kans dat ze wat vinden met TESE, maar ik blijf er een slecht gevoel over houden. mn man heeft al gezegd dat als er blijkt dat er niets bruikbaars is, dat hij graag voor donor wil gaan omdat hij wel heel erg graag kinderen wil.

maar ik vraag me af als zo'n moment daar is om die keuze te maken, maak je die dan wel zo makkelijk als dat we er nu over praten.

mijn man heeft het nu erg moeilijk omdat zijn zus en schoonzus zwanger zijn, dus blijkbaar is hij de enige uit dat gezin met vruchtbaarheidsproblemen, hij voelt zich nu erg schuldig naar mij toe, maar ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan, ik neem hem natuurlijk helemaal niets kwalijk, hij heeft hier ook niet voor gekozen.

groetjes lucky-t

Geplaatst

luckyt dat wat je verteld over het schuldgevoel en al komt me heel bekend voor.

mijn man komt ook uit een groot en vruchtbaar gezin, mijn schoonmoeder hield haar man al na de 5e op afstand zodat het er niet nog meer werden hihi.

ik heb altijd gezegd ik wil geen donor.

dan gaan we maar adopteren.

maar mijn man was er niet helemaal overtuigd van.

nu na een lang gesprek willen we zijn jongste broertje vragen om donor te zijn.

hopelijk en zoals mijn man verwacht zal hij ja zeggen.

alleen zijn hele familie woont in turkije dus we moeten voor een gyn zoeken naar daar en kijken wat zij de beste optie vind. gewoon kunstmatige insiminatie of dan toch iets ingewikkeldere procedure.

poeh dat hadden we allemaal niet verwacht heh meiden.

xxx

Geplaatst

Lucky, voor mij was het moeilijker dan voor mijn partner, ook hij is de enige uit zijn familie, zijn broer heeft 4 kinderen. Dat hij kinderen wilde stond voorop, en hij zei 'Of dat zaadje nu van mij is of niet, dat het in liefde opgroeid is het belangrijkste'

Bovendien hadden wij de 'voordeel' dat ik al een dochter uit een andere relatie heb, hij zorgt voor haar alsof het zijn kind is en weet dus dat hij ook veel kan houden van een kind dat zijn genen niet draagt zeg maar. Ook heeft hij al tijdens de onderzoeken gezegd dat hij niet degene is die bepaald of ik nog een kind mag dragen of niet, dus mocht het inderdaad aan hem liggen dat we dan verder zouden kijken omdat wij graag nog een kindje zouden mogen krijgen.

Ik had zo mijn twijfels, over of ik hem bijvoorbeeld wel als 'vader' kon zien, of ik niet met verwijten zou komen, en ga zo maar door. Maar dat is absoluut niet het geval. Tenminste nu niet. Ik zou het ook zo weer doen. Maar het is en blijft een moeilijke keuze.

Na de eerste echo fietsen mijn partner en ik terug naar huis en er stond nog al een windje, ik keek hem aan en hij had tranen in zijn ogen, ik zeg 'wat een rotwind he?' hij zegt: 'wind?' ik moet gewoon huilen, dat daarnet was óns kindje op het scherm...

Soms valt het kwartje en besef ik dat het een donorzaadje is geweest dat deze zwangerschap tot stand heeft gebracht maar 9 van de 10 keer denk ik er niet eens bij na.

Ik denk dat als de uitslagen negatief zijn dat je er vanzelf inrolt, je hoeft niet meteen de keuze te maken, maar door het er af en toe over te hebben groei je er naar toe zeg maar.

Wij hebben september vorig jaar te horen gekregen dat het niet ging lukken, in november was de 2e zaadtest, ook hier kwam niets uit, eind december de eerste inseminatie (met eigen gezochte donor) en nu ruim 22 weken zwanger, achteraf ging het heel erg snel maar we hebben er wel naar toe kunnen leven doordat we het er zo duidelijk over hadden met elkaar.

De uiteindelijke inseminatie blijft heel vreemd, zeker als je een eigen donor kiest en je partner je insemineerd zoals mijn partner bij mij deed, maar het is voor een goed doel en uiteindelijk overwint de liefde en niet het zaadje...

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het graag.

Geplaatst

hai Elin,

als ik het zo lees is de keuze eigenlijk best makkelijk zou je denken he !!

mijn man zegt ook precies hetzelfde, hij wil gewoon heel erg graag kinderen samen met mij en hij zegt dat, mocht het zover komen, hij graag voor donor zal kiezen, omdat hij allang blij is dat die kans er is.

maar wij zullen waarschijnlijk voor een anoniem donor gaan, aangezien zijn familie er allemaal heel anders tegenover staat dan wij.

toen wij de eerste berichten kregen dat het allemaal er niet zo goed uit zag voor ons, heeft onze schoonzus (vrouw van zijn broer) al laten weten dat zij niet wil dat zijn broer eventueel donor zou worden, dus die keus valt al weg.

we weten eigenlijk wel zeker dat zijn 2 neven wel donor zouden willen zijn, maar aangezien mijn schoonfamilie nu al zo raar er tegen over staat hebben wij de keuze gemaakt dat als we voor donorzaad moeten kiezen, dat we dat alleen voor ons zelf houden

alleen mijn moeder en oudste zus zullen op de hoogte zijn, voor eventuele toekomst, mocht het nodig zijn, je weet maar nooit.

maar het lijkt wel of ik er meer moeite mee heb dan mijn man, was dat bij jullie ook zo??

verloopt jouw zwangerschap verder goed??

groetjes Lucky-t

Geplaatst

Ja ik had er persoonlijk ook meer moeite mee dan mijn partner.

Wij hebben een voor ons tot toen aan ook een onbekende donor gekozen hoor, maar aangezien we het niet in het ziekenhuis wilden doen hebben wij een advertentie geplaatst. En uiteindelijk hadden wij een heel geschikte donor gevonden.

Dus voor ons nu wel bekend voor de familie verder onbekend.

Mijn zwangerschap verloopt perfect, heb nouwelijks klachten en mag echt niet mopperen.

Geplaatst

Arzu, wat een vreselijk nieuws,hoop dat jullie het een beetje een plekje kunnen geven, heel veel sterkte!!!

Geplaatst

hallo Allemaal !!!!

eindelijk weer nieuws vanuit Radboud Nijmegen, waarschijnlijk komt mijn man in aanmerking voor TESE aankomende maand, lekker snel he !! ben zo zenuwachtig, ik bedoel ze kunnen nog altijd vertellen dat ze niets hebben kunnen vinden, en dan.................

liefs lucky-t

• 2 weken later...
Geplaatst

hallo allemaal !!!

nou eindelijk hebben we een datum te horen gekregen wanneer mijn man TESE zal ondergaan.

het is heel anders dan verwacht maar nu kunnen we wel eerst ff lekker op vakantie, dus dat is ook wel ff fijn om alles op een rijtje te zetten voordat we eraan gaan beginnen, dus dat wordt in spanning afwachten en hopen op het beste.

want de angst op een slechte uitslag blijft natuurlijk ook door mijn hoofd spoken, maar ik moet positief denken !!!!!!!!

doegggg

Geplaatst

hallo Hildever

ja dat gaan we zeker doen, want daarna breekt er gewoon een hele zware tijd aan, maar dat hoef ik jouw niet te vertellen he !!!

dus we gaan echt er van genieten !!!

hoe gaat het verder met jou?? verloopt alles goed?? hoe voel je je??

nou eens wat !! ze zeggen toch altijd dat baby's die via IVF of ICSI geboren worden meestal te of iets te vroeg geboren worden en kleiner en lichter zijn??

nou de schoonzus van mijn zuster is gister bevallen van een ICSI-baby, ze weegt 9,5 pond en is 53 cm en ze is een week te laat geboren, zegt dus ook niets he !!!

groetjes lucky

Geplaatst

Hey Lucky,

Ik voel me moe en gammelig de hele dag. Niet echt misselijk, maar het hangt er zo tegen aan. Ach.... ikmag al lang blij zijn dat ik zwanger ben, dus klaag er maar niet over. Maar... ik heb me wel eens fitter gevoeld!

Groetjessssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden