Jump to content

Uitgangsecho alleen bij lang protocol??

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over de uitgangsecho waar ik hier soms over lees. Beide ICSI's heb ik het korte protocol gehad en beide keren geen uitgangsecho, ik moest gewoon op dag 1 beginnen met decapeptyl, dag 3 met Gonal en dag 10 de eerste echo, waarvan ik nu weet dat het een follikelmeting is. Over uitgangsecho's is nooit gepraat, wat ik eigenlijk wel raar vind.

De eerste keer was er niks aan de hand, maar de tweede keer werd er bij die eerste FM dus een cyste op mijn eierstok ontdekt. Volgens mij hadden ze die dus eerder moeten ontdekken en had ik die cyclus niet eens mogen beginnen?

Dus nu vraag ik mij af: is de uitgangsecho iets dat je alleen krijgt bij het lange protocol? Of is er bij mij sprake geweest van slordigheid/onoplettendheid??

Uiteraard ga ik het ook vragen bij de evaluatie, maar dat is pas op 4 februari en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, er zitten hier zoveel experts...

Caroline

Posted

Ik heb alle keren een kort protocol gehad mét uitgangsecho. Maar mijn korte protocol was wel wat anders. Ik begon op dag 2 met gonal-f en dan kwam er op dag 8 cetrotide bij (da's ipv deca). Op dag1 of 2 had ik dus een uitgangsecho.

Posted

Hoi Caroline,

Ik moet ongeveer 5 februari ongi worden dan moet ik diezelfde dag beginnen met de deca en ook meteen bellen voor een echo die dan dag 1 of dag 2 zal zijn en na de echo zeggen zij of ik mag starten met de puregon op dag 2! Weet niet of dat standaard is hoor zo doen ze het dus in elk geval in het Catharina. Maar ben wel benieuwd naar de antwoorden van de rest van de dames, of het bij iedereen zo gaat. Heel veel succes meid alvast voor je evaluatie en hopelijk zitten we samen snel in een uitgerekend in ... topic!

Posted

Hoi,

bij de 1ste ivf kort protocol in het SFG heb ik ook een uitgangsecho gehad.

Bij de 2de bij MC Konderwens geen echo, ook kort protocol.

Ik denk dat elk zkh of kliniek zijn eigen protocol hierin heeft.

Groet Sylvie

Posted

Hallo Caroline,

1e x kort protocol op cd3

2e x was anders ivm het gelijk lopen met onze donor wel het lange protocol ( maar hier heb jij eigenlijk niks aan volgens mij)

Ook ik denk dat elk zh zijn eigen protocol heeft.

Lfs

Guest estrhalita
Posted

Volgens mij verschilt het gewoon per zkh en niet bij lang of kort protocol.

Posted

Hier ook geen uitgangsecho met het lange protocol. Dat doen ze per dit jaar niet meer standaard, omdat het niet veel extra info opleverd. Alleen als daar reden toe is krijg je die nog. Heb het toevallig van de week nagevraagd omdat ik het gek vond dat er geen uitgangsecho ingepland stond.

Posted

Ik heb zowel bij lang als kort protocol een uitgangsecho gehad op dag 1,2 of 3.

Bij kort protocol start ik op dag 1 met deca en vanaf dag 2 komt daar Puregon bij.

Posted

Hallo Caroline

Ik heb voor de zekerheid mjin gegevens weer opgezocht:

1ste poging: lang protocol:

Uitgangsecho op dag 21 van mijn cyclus, toen gestart met Suprefact neusspray om te onderdrukken.

2de poging: kort protocol: geen uitgangsecho!

Dag 2 van de cyclus bloedafname tbv.de bepaling van E2 (Oestradiol), Progesteron,LH en FSH. die dag begonnen met onderdrukking dmv. Superfact neusspray en op dag 3 gestart met Menopur (225).

Ik was blij dat ik geen uitgangsecho hoefde vanwege de menstruatie.

Kan best zijn dat ze bij jou in eider geval een echo doen vanwege de cyste die er ooit gezeten heeft?

maar zoals ik het hier lees verschilt het toch wel per ziekenhuis.

Carloine, heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi Meiske (en anderen),

Bedankt voor de reacties! Ben wel weer iets wijzer geworden. Had het idee dat ze het gewoon vergeten waren ofzo, maar er zijn er dus meer die het niet hebben gehad. Het lijkt me heel vervelend tijdens de menstruatie... dus wat dat betreft hoeft het van mij niet, maar omdat ik de vorige keer een cyste had, wil ik toch wel weten of die weg is. Ik ga dus zelf vragen of ze van tevoren willen kijken maar misschien kan dat wel eerder al.

Thanx allemaal!

Caroline

Posted

hey hey,

Ik heb ook alle keren uitgangsecho gehad (lang protocol).

Ben er wel blij om want bij de poging in november kwamen ze er door die uitgangsecho achter dat de deca bij mij niet aansloeg, en werd de poging dus afgebroken.

Volgens de arts was dat de reden voor de uitgangsecho's, maar gebeurt het maar zeer zelden (hooguit 1 keer per jaar) dat ze wat vinden, maar bij mij dus wel.

Liefs Diana

Posted

Ik had voor de 1e ICSI/ kort protocol een uitgangsecho.

Op cyclusdag 7 en 9 een fm.

Bij de 2e ICSI/ kort protocol geen uitgangsecho meer.

Beide keren begon ik met deca op dag 1 en op dag 3 met puregon.

Groetjes Nathalie

Posted

Het Caroline,

Ik heb het lange protocol gehad en geen uitgangsecho, alleen de eerste keer een baarmoedermeting.

Er zijn toch wel veel verschillen tussen ziekenhuizen. Ik moet bijvoorbeeld maar 15 urogastan gebruiken vanaf dag van de punctie. terwijl er ook dames zijn die dat nog moeten gebruiken tot 3 weken na de bloedtest als ze zwanger zijn.

Liefs Moontje

Posted

Sterker nog, sommigen moeten het de eerste 3 maanden van de zwangerschap blijven gebruiken!! Ik 10 dagen trouwens, na de punctie.

Maar goed, er blijven inderdaad grote verschillen, alleen ik vind het steeds onlogischer om geen uitgangsecho te hebben, het is toch belangrijk dat alles in orde is voordat je begint met hormonen?

Posted

Dames,

Ik heb mijn IVF-behandeling gehad bij het VU, lang protocol en met een uitgangsecho. En toen later bleek dat ik zwanger was heb ik tot 3 weken daarna Utrogestan moeten gebruiken.

Sandy

Posted

Ik heb zowel bij de eerste (korte p.) als bij mijn 2e (lange p.) een uitgangsecho gehad, de eerste keer in Voorburg, de tweede keer in het VU.

Ik denk dat het echt per ziekenhuis verschilt. In Voorburg bijvoorbeeld helemaal geen bolletje en in het VU weer wel. Kortom?

Posted

ik heb net in mijn schema gekeken en ik moet ustrogan vanaf de ovitrelle spuit gebruiken tot minimaal aan de test datum en dan wordt er bekeken hoelang ik dan nog door moet

en volgens mij heb ik een echo bij lang protocol de dag dat ik met gonal-f begin maar ik weet niet of dit nou een fm is of een uitgangsecho

Posted

Elinorac,

Pleun en ik hebben hetzelfde schema.

Je begint met de Deca en na ongeveer 10 dagen heb je een uitgangsecho.

Dan kijken ze of alles rustig is in je eierstokken en als dat zo is mag je beginnen met de Gonal-f.

Als je met de Gonal-f bent begonnen krijg je op de 8ste dag de 1ste fm.

Lfs

Posted
Sterker nog, sommigen moeten het de eerste 3 maanden van de zwangerschap blijven gebruiken!! Ik 10 dagen trouwens, na de punctie.

Maar goed, er blijven inderdaad grote verschillen, alleen ik vind het steeds onlogischer om geen uitgangsecho te hebben, het is toch belangrijk dat alles in orde is voordat je begint met hormonen?

Volgens mij hoef je alleen zo lang Utrogestan te gebruiken bij een cryo. Ik heb er nog naar gevraagd, had iets te maken met de hormonen die je dan niet van jezelf aanmaakt.

Ik vind het ook erg onlogisch om geen uitgangsecho te hebben. Ben benieuwd wat ze in je ziekenhuis er van zeggen.

Guest Sannie66
Posted

Zoals je weet Caroline, zit ik zo wie zo in een beetje een versneld traject. En bij het SFG hanteren ze standaard een uitgangsecho, anders geen start (bij IVF).

Voor de 1e IVF (begin november) een week voordat ik mijn nieuwe cyclus zou verwachten een uitgangsecho. Bij de IUI 1e echo 1,5 week na start cyclus, dus eigenlijk een FM.

Voor IVF van januari op dag 2 (dus tijdens mijn menstruatie) een uitgangsecho. Was al wel begonnen met de Synarel, maar mocht echt nog niet starten met de Menopur, voordat die echo was geweest. Ze willen echt kijken of er geen cystes, kiesters e.d. zitten (zeker ook omdat ik een historie heb hierin hoor..)

Ik zou het op tafel leggen tijdens je evaluatie 4 februari, dat je erop staat dat deze echo plaatsvindt? Ook voor je eigen gemoedsrust...

Liefs!

Posted

Ga ik ook doen, lijkt me geen probleem. Misschien wil ze ter plekke wel even kijken, het is dan tenslotte een kleine 2 weken voordat ik begin... En anders bel ik zelf naar het zh hier, om een afspraak te maken. Ze vragen sowieso niet of je bent doorverwezen neem ik aan, zit nou eenmaal in het traject en ze kunnen in het dossier zien dat er een cyste zat.

Zit jij nou te schrijven vanuit Tsjechie??

Guest Shanna42
Posted

Sannie klinkt goed, vanuit de sneeuw, heerlijk vakantie (ben jaloers op je).

FF over die uitgangsecho, ik heb geen idee of ik het lange of korte protocol krijg maar had op 18-1 de intake en moest 20-1 aan de pil, 8 februari terugkomen dan krijg ik een uitgangsecho (gebruikt verder dus nog helemaal niets) en de uitslag van het bloedonderzoek (3e cyclusdag).

Groeten van Shanna