Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik word hier blij van :happydance:

Mijn zus heeft destijds haar jurk in Rotterdam gekocht bij No Label, maar die bestaat geloof ik niet meer, in ieder geval niet onder die naam. Vond dat wel een leuke zaak, heel modern, je mocht ook zelf meezoeken (we kregen allemaal handschoentjes) en er waren meer bruiden tegelijk aan het passen dus het was echt een gezellige boel. Ze hadden daar heel veel, maar wel allemaal enkele exemplaren dus als het je maar niet was had je pech. Voor 500 euro had ze een prachtige jurk.

Voor mij is het wel duidelijk dat ik (denk ik nu) geen echte witte trouwjurk wil. Zeker niet als ons bbq plan doorgaat. Dan wil ik liever iets lossers. En iets gekleurds, vrolijks. De site van Assepoester is een geweldige tip wat dat betreft!

Met een locatie is vooral de catering voor ons belangrijk. Ik mag geen lactose, suiker en tarwe dus er moet wel enige flexibiliteit en vrijheid zijn. Standaard stokbrood mag ik al niet eten namelijk. We wonen vlakbij de zevenhuizerplas / rottemeren, een locatie aan het water en dan een bbq lijkt me wel heel gaaf. Maar goed, zover in de details zijn we nog niet bezig. Dan moet ik toch echt eerst officieel gevraagd worden hihi.

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben a.s. zaterdag een jaar geleden gevraagdGroteFoto-7EKZK7G7.jpg

was zo'n grote verrassing op mijn 30e verjaardags feest(1 dag voor mijn echte verjaardag)

had zo graag al snel willen trouwen en als ik dit alles zo lees krijg ik er ook weer zoveel zin in maar eerst maar proberen voor een kindje zodat die ooit bruidskindje kan zijn

• 1 maand later...
Geplaatst

Na mijn verslag van Voorburg ook hier even een update ;-) Afgelopen woensdag waren we zeven jaar samen en....heeft mijn vriend gevraagd of ik wil trouwen! Het voornemen is nu dus officieel :aaaflowersmiley:

Wat, wanneer, hoe etc. hebben we het nog niet over gehad. Ik weet dat mijn vriend het best een eng idee vindt, dus zal hem niet gelijk overspoelen met een plan van aanpak en planning hihi. En natuurlijk gaat een nieuwe icsi poging nu ook een rol spelen. Zelf zou ik liever niet zwanger trouwen, maar wachten op de afloop van poging 4 met een datum prikken wil ik ook niet. Dus eigenlijk hoop ik dan stiekem toch maar op een dikke-buiken-jurk. Who cares, als dan twee dingen die je zo graag wil tegelijk gebeuren???

De positieve vibes zijn hier in ieder geval weer helemaal terug. :goodnews:

Geplaatst

Gefeliciteeeeerd!!!!

Rustig aan genieten van de voorbereidingen, begrijp ik.

Heel veel plezier!!

Geplaatst

Meid wat gun ik je dit! Wat super voor jullie. GEfeliciteerd hoor! En geniet van alle tijd die eraan vooraf gaat. Het kan zo leuk zijn!

Geplaatst

:-D ' sochtends in bed.... Er komt dan meestal niet veel meer bij 'm uit dan 'uhhuh', dus hij had zich woordeloos voorbereid hihi. Ik kreeg met een slaapdronken kop een kaartje van een paard in mijn handen gedrukt. Dus ik mompel-heel wakker- een paard??? Paard?? Wit paard...toen ging er een lampje branden...prins op het witte paard.... "Ja, wil je met me trouwen?", was hij toen opeens heel helder. Heb niet erg lang na hoeven denken.

Geen romantische locatie, geen ringen, geen speech, niet op z'n knieeen, maar voor mij zo echt zoals ie is. Lekker gek, met een rare kronkel. Ik zit hier met een smile van oor tot oor als ik het opschrijf. 2010 wordt eindelijk echt een goed jaar voor ons, dat moet wel.

Geplaatst

Oh henne, ik vind het een erg lief aanzoek. (Vertederend).

Leuke reactie trouwens van jou, Een paard??

Die one-liner kan je vast nog op vele belangrijke ogenblikken in je leven gebruiken. Ha haha

Geplaatst

Hoi Henne,

Afgelopen juni ben ik getrouwd en zat (en zit nog steeds) boordevol ideëen! Wij hadden alles op 1 locatie, lekker relaxed geen heen en weer rijden enzo! Getrouwd in strandclub WIJ in Scheveningen, helemaal cool. Als bedankjes hadden we hardroze strandballen laten bedrukken, we hedden een kleuren dresscode: zwart/wit/zilver/grijs of hardroze. Dan komen er geen oudtantes in pimpelpaarse gewaden aankakken!! hihi... en iedereen heeft wel iets in die kleuren in de kast.

De dag van tevoren ben ik gaan picknicken met 3 vriendinnen met lekkere kaasjes en een paar flessen prosecco.... Dan ga je je alvast ontspannen en ga je niet meer lopen stressen, echt een aanrader!

Sonja international vond ik superslecht, allemaal vuile jurken en onwijs weinig keuze! Ik ben voor een jurk geslaagd bij Avenue in Rotterdam, echt megaveel keuze en hele fijne verkoopsters.

Zelf hebben wij een winkel voor maatkleding: www.tailorsandco.nl wij hebben veel bruidegommen, echt alles is mogelijk qua styling & stof en het is 100% maatwerk.

Nou... ik kan dit hele forum wel volschrijven denk ik.... een goeie afleiding is het zeker!! Ik zal nog even kijken of ik er een foto bij kan doen!

Veel succes, veel geluk & geniet lekker van de voorpret!

PatrickEnJudithGingenTrouwen2#5363955540336169106

Geplaatst

Ik ben meer een fan van 80-er jaren muziek dan nederlandstalig, mag ik 'dansing horses' van echo and the bunnyman voorstellen?

(vind het heerlijk jouw berichtje, wordt er helemaal vrolijk van!

Geplaatst

Geweldig, die koe!! Zeker geen slechte suggestie....mijn dank is groot!

Ja, ik ben vandaag behoorlijk uitgelaten en melig moet ik zeggen. Ik ben zo vreselijk opgelucht, dat is niet te omschrijven. Kan nu ook pas écht genieten van het vooruitzicht op trouwen.

Geplaatst

ok jammer... foto lukt dus niet!! Weet iemand hoe dat moet? (kon je het effect van de kleuren dresscode goed op zien)

je kan ook ff kijken op http://picasaweb.google.nl/creabea daar staan bijna al onze foto's op.

Wij hadden ook een hele relaxte fotograaf, we kregen achteraf alle bestanden van hem zonder bijbetalen (dat vind ik altijd zo stom!) www.bruidsfotojournalist.nl

Groetjes. Judith.

Geplaatst

Hi Henne,

Heerlijk een bruiloft in het vooruitzicht! Wij zijn afgelopen september getrouwd en het was geweldig!

Zoals je zegt ook een mooie afleiding van alle IVF stress, bij ons heeft het in ieder geval geholpen daarna ;-)

Wij hebben wel echt uitgepakt dus ik weet niet of je wat aan mijn tips hebt qua budget maar een aantal dingen wil ik je niet onthouden!

Omdat wij allebei niet van gebak houden maar wel een bruidstaart moment wilden hebben we gekozen voor een Aardbeienboom (http://www.strawberrytree.nl). Jan Robben heeft een aardbeienkwekerij met de lekkerste aardbeien die je ooit geproefd hebt. Was een geweldig succes. Iedereen zat nog vol van de high tea en dit was verfrissend en anders.

Verder hebben we alles op 1 lokatie gedaan. Dat was echt heel relaxed doordat er niemand hoefde te rennen met spullen, iedereen zijn zooi gelijk ergens kon laten en de lokatie wordt gedurende de dag een beetje van jou en je gasten. Dat maakt het heel vertrouwd.

Verder hadden we een geweldige band Hotspot, ze komen uit Purmerend maar wij trouwden in Rijswijk en dat was geen enkel probleem.. http://www.hotspotdeband.nl/. Wat kan zij zingen en wat een geweldige sfeer!

Voor de trouwfoto's hadden wij iemand uit de vriendenkring die profi wil gaan fotograferen. Dat was NIET handig. Volgende keer zou ik nooit meer iemand nemen die ik persoonlijk ken. We waren het niet eens met haar manier van fotograferen en al helemaal niet met de prijzen van de foto's voor anderen. Nooit aan gedacht van te voren natuurlijk dat zij daar geld voor zou kunnen vragen. Vraag om je negatieven of dat je zelf kan laten bijmaken.

Al met al was het een geweldige dag die ons heel veel plezier heeft gegeven. Vloog natuurlijk om. Gelukkig hadden we aan het eind van het feest een frietkraam geregeld zodat we met zijn allen nog een frietje konden eten voordat we weg gingen. Vooral bij de mannen was dit een doorslaand succes ;-))

Geniet van al je voorbereidingen en hopelijk wordt je binnenkort op een ongelofelijk romantische manier gevraagd!!

Liefs

Cjee

PS: Hopelijk heb je ook een goede afspraak vandaag in het Voorburgse!

Geplaatst

Zie dat onze berichten zich gekruist hebben en dat hij je al evraagd heeft!!

Gefeliciteerd!!:wav::circle2:

Geplaatst

Geweldig die strawberrytree! Ik ben gek op aardbeien en gebak is voor mij erg lastig ivm allergieen (suiker, lactose en tarwe, ga er maar aanstaan als bankerbakker hihi). Super tip.

Ons budget zal niet zo groot zijn. Mijn vriend is net voor zichzelf begonnen en de 4e icsi moeten we ook zelf betalen, inclusief de medicijnen omdat ik andere hormonen krijg en wat ik over heb dus niet kan gebruiken, grrrrr. Maar ook low budget moet je een geweldige dag kunnen plannen lijkt me.

Geplaatst

Van harte, Henne! Dubbelgoed nieuws: vol vertrouwen door naar ICSI 4 én een bruiloft in het verschiet!!!

Benieuwd welke tips je voor jullie bruiloft van het forum over neemt...

(bij mijn gynaecoloog is het mogelijk medicatie die je over hebt en niet meer gaat gebruiken in te leveren; zij verstrekt dit dan aan anderen die hun behandelingen zelf moeten betalen en voor wie dit financieel moeilijk is... Tip voor jouw medicatie als je ze toch niet zelf meer gaat gebruiken? Apotheek vernietigt het, is ook zonde.)

Geplaatst

Ik heb al best veel sites die hier genoemd zijn bekeken. Assepoester in Arnhem ga ik denk ik zeker kijken. En de strawberrytree vind ik ook wel erg leuk (en lekker!)

Vandaag hebben we zitten bedenken hoe en wat, ook een beetje rondgereden in de omgeving op zoek naar een leuke locatie. Van de week gaan we zijn ouders bellen om het te vertellen. Zij moeten 12 uur vliegen om hier te komen, dus we willen de periode wel even met ze afstemmen. Zelf denken we aan eind vd zomer. Evt. (nee, zeker natuurlijk!) zou ik dan een aantal maanden zwanger zijn, maar dat maakt ons niet uit. We hebben al zo lang van alles en nog wat uitgesteld ivm icsi, daar stoppen we nu mee.

Judith leuke foto's! Ik vind het alternatief voor een boeket geweldig. Loop je niet de hele tijd met zo'n ding te zeulen. Dat ga ik zeker overnemen. De site van de fotograaf ziet er ook goed uit. Lekker duidelijk en compleet wat je krijgt voor welk geld.

Moon wat betreft de medicijnen, dank voor de tip. Ik gooi ze zeker niet weg, ook niet via de apotheek. Heb zelfs naalden die ik over had via een bevriende arts naar oost-europa gedaan. Die maten zijn universeel dus ze kunnen het altijd gebruiken.

Geplaatst

Hi Henne, gefeliciteerd! Zelf ga ik in april trouwen en houden wij het heel klein en met een klein budget.Ook omdat wij mischien nog pogingen zelf moeten betalen. Op maandagochtend om 10.00 uur gaan wij gratis trouwen, daar zullen rond de 12 mensen bij zijn. Dan gaan we bij ons thuis champagne drinken en wat borrelen. Ik hoop op mooi weer dan kunnen we nog foto's maken buiten. Rond lunchtijd gaan we lunchen in de stad bij een leuk tentje ,daar kunnen we lopend heen. Ik koop geen bruidsjurk maar wel een leuk nieuw jurkje wat ik altijd aan kan naar een feestje. De ringen hebben we al wel uitgezocht en daar niet op de prijs gekeken maar de allermooiste uitgezocht. De huwelijksreis gaat naat Sardinie. Wij zijn dus alleen de lunch kwijt en verder de ringen. Succes en veel plezier met jullie voorbereidingen.

Groetjes Herma

Geplaatst

Hi Henne,

wat leuk dat jullie gaan trouwen, zeker goede afleiding. Ik weet er alles van.

In Januari de eerste icsi gedaan, week na de terugplaatsing te horen gekregen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek is. We hadden besloten om volgend jaar te gaan trouwen, we wilden eerst afwachten hoe de behandelingen gingen. Toen we hoorden dat mijn moeder zo ziek is hebben we besloten om de bruiloft op 26-03-2010 te houden, dus over 2,5 week. In totaal hadden we 4 weken om alles te regelen, natuurlijk wel goed op het budget gepast maar we hebben alles wat we wilden, inclusief mijn moeder die er dan nog bij kan zijn(dit is even spannend)! ik een jurk mijn vriend een mooi pak we borrellen met 60 vrienden s'middags inc de taart en in de avond hebben we een buffet voor onze gezinnen: ouders broers/zussen met aanhang en 1 oom en tante/en 1 neef en nicht, van beide kanten, lekker knus......

Dus het kan echt in korte tijd!!!!!

Geniet van het voorbereiden, doen wij ook, ondanks het verdriet wat er is.....

Geplaatst

Hey Henne!

Ja, dat vond ik ook echt super, ik wilde niet de hele dag met 1 hand voor me lopen. Was echt relaxed die corsage. de fotograaf was ook echt leuk, wij wilden niet van die supergeposeerde foto's en iemand die heel erg aanwezig is. Hij is ongemerkt op de juiste plaatsen. Hij woont in zoetermeer.

Succes met je voorbereidingen....

Groetjes, Judith.

Geplaatst

Hoi Henne,

PROFICIAT met je verloving. Heerlijk om te gaan trouwen. En natuurlijk een heerlijke afleiding van de MMM.

Ben stiekem een heel klein beetje jaloers omdat je nu lekker alle voorbereidingen mag gaan doen. Lekker naar een jurk kijken en nadenken over locatie, taart,.... Maar tja heb al een man en die wil ik zekers niet kwijt!!

Wij zijn in juni 2009 getrouwd na 7,5 jaar samen. Was zelf in september gevraagd(heel romantisch bij ondergaande zon op een berg in sicilie) en in januari begonnen met de voorbereidingen. 3 weken voor de bruiloft heb ik nog een bbz gehad. Dus net op tijd hersteld. Alleen de vrijgezellendag heb ik iets rustiger aan moeten doen.Wij zijn in de dierentuin getrouwd(zooparc overloon) en hebben daarna echt een knalfeest gehad.

Hopelijk kan je zo snel mogelijk beginnen met dromen en voorbereiden. Heb je zelf wel al een idee van wat je wil??(klein/groot, binnen/buiten trouwen, wat voor jurk??, ....). En oh ja wat je aanstaande wil is ook belangrijk tuurlijk maar ik merk in mijn omgeving dat het meestal toch de vrouwen zijn die uiteindelijk voor een groot deel hun zin krijgen......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden