Ga naar inhoud

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Judith,

Dat is geweldig om te horen zeg!!! Wat een mooi aantal ligt er klaar, wauw!!! Kan me voorstellen dat je blij bent, je zag het toch een soort van sober in ff. Maar goed, op naar de volgende FM :)

Ik ben het trouwens helemaal eens met je motto, zo denk ik er nl. ook over.

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Beter als de vorigo poging (ff afkloppen). Ik heb minder bijwerkingen en voel me rustiger, misschien omdat de 1e poging vreemd en nieuw is.

A.s. vrijdag de 1e fm, ben benieuwd hoeveel follikels er zijn.

Veel succes

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Jij bent ook nog steeds in de race :D Ik moet zeggen, ik heb tot nu toe ook nog nergens last van, niet echt specifieke bijwerkingen. Heb alleen meer vervelende decaspuiten ertussen zitten.

Ben vanavond begonnen met de Puregon en had vandaag de uitgangsecho! Heb zondag de 1e FM.

Ik vroeg vandaag aan mijn gyn. of hij kon zeggen hoeveel follikels er evt. liggen te wachten. Daar kon hij niets over zeggen en even later telde hij elf. Dus als die allemaal gaan groeien door de Puregon, dan ben ik blij.

Eind volgende week waarschijnlijk de punctie vermoed ik, maar eerst zondag maar weer even afwachten. Spannend!!!!

Jij ook heel veel succes, ik zal voor je duimen :D

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat leuk om te lezen dat er zoveel dames rond deze tijd bezig zijn met ivf. Geeft een mooi steunfront. Ik ben 1 feb, begonnen met deca. Dit was voor mij de eerste keer en ik vind het echt rotzooi. Wat ben ik ten nadele veranderd zeg, maak me overal druk om en ben zo labiel als de pest. Sinds vrijdag ben ik begonnen met menopur 450, wat een enorme hoeveelheid zeg. Stemming is iets minder extreem, maar nog erg onaangenaam voor mijn omgeving en mezelf.

Donderdag eerste FM, erg spannend. Ik ben zo bang dat er helemaal niets te zien is. Zal blij zijn als die dag voorbij is.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en het lijkt me leuk om elkaar af en toe weer hier te ontmoeten.

Misschien een beetje stomme vraag, maar heb op dit moment geen geduld om het zelf uit te zoeken......... hoe krijgen jullie onder in het bericht de informatie over wat je al hebt meegemaakt? Tips zijn meer dan welkom.

Groetjes Maartje

Geplaatst

hallo allemaal,

hoe is het met jullie?

hier gaat het wat minder helaas...

heel veel hoofdpijn en oh zo moe!

vorige week door de pil heen ongie geworden het was net 3 dagen gestopt..

en ja hoor weer ongie!

pffff ik meteen het ziekenhuis gebeld, en het kon gelukkig geen kwaad!

vrijdag om 11:10 onze eerste start echo..

op naar onze laatste behandeling.

ik moet eerlijk bekennen dat ik het er best wel moeilijk mee heb!

onze aller laatste kans...

het wordt nu echt zo definitief!!!

en elke keer komt de vraag in mezelf op : waarom moetten wij hier allemaal zoveel moeite doen voor een kindje?

zoveel pijn en verdriet?!

waarom krijgen we maar 3 behandelingen?

pfff ga ik weer met me geklaag. sorry dames.

ik zeg altijd ik heb nooit een wens..

als je zelf maar gelukkig en gezond bent!

maar als ik nu een wens kon doen, wenste ik dat iedereen zwanger raakte!

meiden succes allemaal!!!

heel veel liefs, Angel

Geplaatst

Hallo allemaal!

@ Sonja: Spannend hoor! Zondag je echo? (ik neem aan dat fm echo betekent -> misschien dom van mij hoor??) Hoe laat moet je? Ik moet namelijk ook zondag 12 uur voor een 4e echo. De eiblazen waren gister tussen de 8-9 mm, gaat dus niet echt retesnel denk ik... Ze zeiden dat ze gemiddeld 2 mm per dag groeien.

Misschien gaan we wel gelijk op voor de punctie?

En wat bedoel je met vervelende deca spuiten?

@Linda: Succes vrijdag, wel even laten weten hoe het ging he? Ik heb zelf gelukkig ook geen bijwerkingen van de deca & menopur. (laten we voor de omgeving hopen dat dat zo blijft!! hihi...) Fijn dat je je goed voelt.

@ Maartje: welkom, ik ondervind zelf ook erg veel steun aan dit topic!

Had je bij de vorige pogingen andere hormonen dan nu? Vervelend dat je er zo veel last van hebt... Ik zal voor je duimen a.s. donderdag! (wel ook even laten horen hoe het ging he?)

@ Angel: Ik duim ook voor jou... en ik wens hetzelfde als jij... Succes a.s. vrijdag!

Wat ik ook nog even aan je kwijt wilde is dit: Een vriendin van mij had al 2 pogingen gehad voor haar 2e kindje en die ging aan het einde van dat jaar toevallig naar de verzekering van haar man over (makkelijker om dat samen in 1 pakket te hebben...) en die had toen weer 3 pogingen! Ze had ze uiteindelijk niet nodig, want bij de 3e poging raakte ze zwanger van de laatste cryo TP van een wat minder goede embryo...

Ik bedoel maar te zeggen dat je altijd hoop moet blijven houden, het kan zomaar ineens raak zijn!

Mijn duimen zijn iig nog steeds niet moe... :happy:

Liefs, Judith.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ook ik brn 29 jan begonnen met deca en daarna met gonal-f.\

ik heb het korte protocol, wat betkenet dat ik net thuis ben van e punctie.

Zoals je jkunt lezen gaat het schrijven me nog niet goed af, heb gekozen voor in hetinfuus. Deze keer is me zoooooooooooooooooo enorm meegevallen. Hoop dat dit rustgevend is voor de meidenvan de eerste keer. (ben alleen nog eenbeetje in de war en mijn coordinatie is nog wat zoek.

In ieder geval een oogst van 7 eiblaasjes en vrijdag horen we meer of er bevruchting heeft plaats gevonden..

Was wel een beetje geschrokken van de ooggt, vorige keer 11.

oow..als ik dit lees denk ik dat ik nog maar even moet wchten met tyoen...

Geplaatst

hoi Kyra, ik vroeg me al een paar dagen af hoe het met je ging. Gelukkig mocht je aan 't infuus zo te lezen. Heb erg moeten lachen om je poging iets zinnigs te typen. Gaat het weer een beetje? Hou ons op de hoogte okay?

Geplaatst

Hallo Nanoes...

Wat lief dat je aan me denkt..

hahahaaa...dat typen ging me woensdag nog niet goed af, zo te zien. En ik heb er ook nog eens flink op verbeterd:happy3:

Het gaat goed, voel me goed. Nog wel een beetje buikpijn, maar doe het gewoon erg rustig aan. Ik heb me ziek gemeld voor vandaag en ben elke vrijdag vrij, dus geniet van de rust op de bank. Ik ga mezelf helemaal in de watten leggen...

Wat heb jij een goede oogst trouwens! 6 eicellen en alle 6 bevrucht! Was de rest goed genoeg voor de vriezer? Morgen tp. Spannend!!!!!

Maartje...

Ik werd ook zo leuk van die hormonen! En ik heb ook van die surrealistische dromen, er klopt echt niets van, kan er geen touw aan vast knopen :)

En wat een tranen...over al om. En voornamelijk omdat ik me zo onbegrepen voel...

Hoe is het nu met je?

Geplaatst

@Kyra: Ja, wij lopen redelijk synchroon. Ik ben 27-1 met de deca gestart onze punctie had maar een dag verschil. Voor de vriezer is het nog wat te vroeg: morgen bij de tp horen we hoeveel geschikt zijn. We mogen dan ook ter plekke kiezen voor een tp van een of twee verse embryo's. In mijn leeftijdscategorie (ik ben 39) heb je in mijn ziekenhuis zelf die keuze, hoewel ze in principe aanraden voor een embryo te gaan. Dat vinden we - bij de eerste poging - ook wel een goed idee. Maar dit hangt ook van de kwaliteit af en dat horen we morgen. Ik zou er zelf wel iets langer over na willen denken (als blijkt dat de kwaliteit tegenvalt) en wat mij betreft mogen ze ze ook nog wel een paar dagen in de broedstoof houden. Maar ja, DIE keuze heb je nou juist weer niet :shootme: Oh, well.

@iedereen: sterkte nog met slikken, prikken en snuiven! Er moeten nu toch meer puncties gaan gebeuren hier toch? Ik ben benieuwd en voor straks: op naar het wachtbankje en de kramp in de duimen!

Geplaatst

Nanoes,

Mag ik vragen waarom zij adviseren om er 1 terug te plaatsen?

In Zwolle plaatsen ze er met mijn leeftijd (37 nu en 36 de eerste keer) 2 terug.

Waarop basseer je zelf de keuze voor 1 of 2 tp's? Slik...lijkt me ook geen makkelijke keuze. Kan me voorstellen dat je een langere bedenktijd wil.

Dus morgen is een heeel spannende dag!

Erg leuk dat we zo tegelijk op gaan.

Hou je ons op de hoogte? Erg benieuwd hoe het morgen gaat..

hahahaa...wellicht een revolutionaire vinding: de broedstoof voor wijfelende en nadenkende stellen hahahaa...

Andere meiden: heeel veel sterkte en succes!

Geplaatst

In Leiden streven ze naar zo min mogelijk meerlingen. Argument is dat er meer risico's zijn voor moeder en kleintjes. Daarnaast zetten ze zwaar in op de kwaliteit van cryo's, ze zeggen van zichzelf daar de beste in te zijn. De strategie is dus dat ze vaker een enkele emmie/cryo terugplaatsen en zo per IVF-poging desondanks een hoog slagingspercentage behalen. Volg je 'm nog?

Als onze embryo's erg goed zijn, dan gaan we daar in mee. Maar als ze onverhoopt slecht zijn, dan kan het zinvol zijn toch twee emmies terug te plaatsen en dat zullen ze dan adviseren. Ik ga in principe voor zo min mogelijk risico (dus slechts een emmie terug). Hoewel het verleidelijk is te zeggen "stop mij maar vol". Dus die uitvinding van jou zou ik heeel graag gebruiken.

Een tweeling zou daarnaast wel veel organisatievermogen vragen want we hebben beiden geen ouders meer. En we vinden ons werk allebei ook belangrijk. Ik heb van dichtbij gezien hoe zwaar (en hoe leuk!) een tweeling is. Maar goed, dat is allemaal niet onoverkomelijk... En eerst moeten we maar zien wat 't wordt en of het blijft plakken en blijft zitten en er goed uit komt en.... nou ja. Pffffff...

Geplaatst

Ineens schiet me de naam voor Kyra's vinding te binnen: de Wachtbroedstoof!

Daar zouden we ook wel weer een forum of twee mee kunnen vullen :happy:

Geplaatst

:clap2::clap2::clap2:wachtbroedstoof:clap2::clap2::clap2:Waaaaaaaaaaanzinnig!!

Ja, ik begrijp wel dat men gaat voor een enkele. Want een meerling is inderdaad een hele organisatie. En daar zit geen kracht van mij...

Wij hebben het er uiteraard ook over, want ook wij hebben geen (helpende, ondersteunende) ouders, maar gaan wel voor de 2 emmies, mocht dat lukken.

Wat ik ook in gedachten hou is dat niet alle cryo's tot goede ontdooing komen en dan ben je een poging kwijt.

Zou wel te gek zijn als alle 5 ook cryo's zouden worden en 1 directe tp.

Ach, uiteindelijk zijn overal goede redenen voor en tegen. We hebben maar geluk dat we op deze wijze geholpen kunnen worden!

Volgens mij ben je, net als ik, niet aan het werk vandaag. Klopt dat?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier maar weer eens een teken van leven van mij haha!!! Stuk voor stuk alles maar even teruglezen en hopen dat ik niemand vergeet.

@ Maartje.... als ik het goed heb, zitten wij in hetzelfde ziekenhuis? Althans ik heb mijn punctie en TP in het AMC. Alle andere controles heb ik in Den Helder.

Ik lees dat dit je 3e behandeling is, maar de eerste keer dat je Deca. spuit?

En hoe was je 1e FM vandaag?

@ Angels, meid, ik begrijp je reactie heel goed. Het eind komt voor je gevoel nu wel heel erg in zicht. Hopelijk is dat niet zo en heb je gewoon een geslaagde poging. Ik blijf voor je duimen.... en klagen doe je niet!!! Ten eerste komt het door de hormonen en ten tweede heb je alle recht. Het is niet niks als je met je derde poging bezig bent. Take care en we houden onze fingers crossed.

@ Zjoediezzzz, we lopen idd wel heel erg gelijk op zo. Ik heb zondag om 11 uur mijn echo, spannend. Hopelijk liggen er meer klaar dan de vorige keer, want toen is uiteindelijk de poging afgeblazen.

En die vervelende spuiten haha, nou eergisteren kreeg ik hem er niet meer uit en erin ging ook met een soort van geweld. En die dag ervoor ( begrijp je het nog?) kon ik halverwege het vloeistof niet verder spuiten, dus naald eruit en er even later weer in en toen ging het wel. Het blijven vage spuiten en zo nu en dan zit er een botte, rotte naald tussen.

@ Kyra, spannend hoor. Hopelijk zijn ze allemaal bevrucht en dat ze maar mogen plakken! Fijn dat de punctie meegevallen is, dat scheelt een hoop.

@ Nanoes, zie dat jij morgen een TP hebt, dat ze maar blijven plakken! En dan die killing 2 wachtweken in... pffff!!! Sterkte.

Geplaatst

Wij hebben het er uiteraard ook over, want ook wij hebben geen (helpende, ondersteunende) ouders, maar gaan wel voor de 2 emmies, mocht dat lukken.

Wat ik ook in gedachten hou is dat niet alle cryo's tot goede ontdooing komen en dan ben je een poging kwijt.

Ja, nou ja, dat is ook mijn zorg natuurlijk. maar ik probeer erop te vertrouwen dat het wel goed komt.

Zou wel te gek zijn als alle 5 ook cryo's zouden worden en 1 directe tp.

Ach, uiteindelijk zijn overal goede redenen voor en tegen. We hebben maar geluk dat we op deze wijze geholpen kunnen worden!

Ja, ja, en absoluut! :toppie:

Volgens mij ben je, net als ik, niet aan het werk vandaag. Klopt dat?

Yep, ik ben zelfs ook op donderdag vrij :happy:

Geplaatst

@Sonja81; voel je je al een broedkip en een speldekussen? je hebt wel veel pech met de naalden zeg! Ik vond ze vervelend maar zó erg... (volgens de gyn weet de fabrikant dat ook maar doet er niets aan - laten ze zelf dan een tijdje gaan spuiten, zei ik toen)

Die wachtweken worden weer een hele nieuwe ervaring want dit is toch anders dan tijdens iui. De truuk is veel afleiding zoeken dus ik denk dat ik me maar begraaf in mijn werk!

Geplaatst

:happydance::happydance:geluksvogel!!:happydance:

Ikke de woensdag en de vrijdag:happy3:en vandaag vrij genomen om bij te komen van de punctie van gisteren.

Is het eigenlijk slecht of een afrader om met laptop op schoot te internetten? Weet iemand dat? Ben nl al blij dat ik kan typen en een pagina kan opzoeken, veel meer weet ik niet van pc's. Ik hoorde verhalen van laptops op schoot met een kussen ertussen enzo..

Geplaatst

Jeetje, dat is een goede vraag Kyra. Volgens mij valt het wel mee, maar zeker weten doe ik het niet.

Slikken jullie trouwens ook allemaal foliumzuur? Toen ik nog spontaan probeerde zwanger te raken, deed ik het braaf, maar ik merk dat het er nu steeds bij in schiet.

@ Nanoes, klinkt trouwens erger dan het is hoor denk ik! Het is allemaal voor een goed doel :) Vanavond viel het weer heel erg mee haha....

Ik voel me op dit moment niet echt een broedkip of speldenkussen, eerder een wandelende paastak ( met al die eieren)!!!

Geplaatst

hahahahaaa....wandelende paastak! Geweldig!

Ik slik weer foliumzuur, maar ik moet zeggen; nadat ik bij mijn eerste poging op m'n donder kreeg van de verpleegkundige.

Ben een paar dagen voor poging 2 weer begonnen.

Geplaatst

(effe off topic)

ahhh paastak

ik zag gister al paaseitjes bij de hema liggen

en ik heb nog kerstkransjes in de kast liggen

het moet niet gekker worden pffff

Geplaatst

Meiden,

Net gebeld door het zh en van de 7 zijn er 4 bevrucht!

Zondag tp. Spannend dus! Ik hoor zondag hoe de kwaliteit van de emmy's is. Is dat normaal? Kunnen ze me dat niet nu al vertellen? Ik weet het niet meer van de eerste keer...

Geplaatst

OH wauw Kyra, hopelijk wordt het voor jou een valentijnsdag om nooit weer te vergeten.

Volgens mij vertellen ze het je zondag, omdat ze dan ook echt kunnen zeggen hoe het gedeeld is verder en wat de uiteindelijke kwaliteit is.

Succes!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden