Ga naar inhoud

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sonja, dank je voor je info, werd er een beetje onzeker van.

Ooooww...jaa..zondag is het valentijnsdag! Dat is leuk!

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sonja en Kyra, ja zo heb ik het ook begrepen. Ik hoorde ook vanmorgen pas hoe de kwaliteit is. Maar dit is al een stap in de goede richting Kyra, vier bevrucht!

Paaseieren zijn toch ook een vruchtbaarheidssymbool? Dus ik zou zeggen dat ze precies op tijd in de winkels liggen. Hang je huis er maar vol mee!

Vanmorgen hebben wij een terugplaatsing gehad van een pre-embryo, vier gaan naar de vriezer. Ze zien er allemaal netjes uit maar zijn een tikje langzaam: zes cellen ipv acht. Maar goed genoeg om er slechts een terug te plaatsen in eerste instantie. Als het op een cryo-tp aankomt gaan we er WEL twee laten ontdooien. Ik ga dus lekker op de bank hangen en zend de komende dagen veel positieve gedachten richting mijn buik, met AL mijn vingers en tenen gekruisd.

Nu ga ik weer uitloggen want ik zit op een koude kamer achter de pc omdat de laptop kuren heeft. Aaarggg!

Geplaatst

En wel braaf foliumzuur slikken hoor allemaal! Dat is niet alleen belangrijk voor de ontwikkeling van de vrucht, maar ik heb uit diverse bronnen gehoord dat het kan helpen bij de bevruchting zelf. Dus gewoon doen!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaa Nanoes...

Heb toch een beetje op je bericht gewacht!

Dus 1 tp en de rest in de vriezer? Tjee, wat een goede oogst!

Dank voor je info, nu ben ik helemaal niet meer onzeker en er van overtuigd dat het zo hoort. Spannende dag dus, zondag.

Wanneer mag je ook al weer testen? haha, ik weet het allemaal niet meer!

Alle goeds in je warme kamertje en straal idd alle positieve vibes richting buik! Successss

Geplaatst

Het gaat allemaal lekker snel. Een aantal van jullie zit alweer op het wachtbankje. Veel succes en sterkte met deze tijd.

Ikzelf heb gister de 1e fm gehad, aan bieide kanten waren 4 grotere follikels te zien en een paar kleine. Het baarmoederslijmvlies was al 9mm. A.s. maandag (hier in Limburg carnavals maandag) de 2e fm. Dan woensdag of vrijdag de punctie. Ben echt benieuwd hoe ze groeien en wanneer de punctie is.

Vanavond gaan we met een hele groep carnaval vieren! Nu kan het nog, volgende week moeten we het weer rustig aan doen.

Veel succes allemaal.

Liefs Linda

Geplaatst

Linda, dat is een mooie score wat er nu aan het groeien is. Hopelijk groeien er nog een paar mee en anders.... 8 is ook een mooi aantal.

Tjee, ja, is ook zo.. carnaval in het zuiden des lands. Lijkt me geweldig! Geniet ervan en maak er een leuk feestje van, want nu kan het inderdaad nog :)

Leuke afleiding en kun je ff alles van je af zetten.

/Wow, de punctie komt nu al echt in zicht voor je, spannend hoor.

Ik mag morgen heen en dan weet ik ook hoe dik mijn BMS is en hoeveel follikels er liggen te wachten, spannend hoor. Want de vorige keer was het een drama :P

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik ben eind januari begonnen met de deca in het korte protocol. Afgelopen vrijdag de punctie gehad maar die was .... hmmmm hels te noemen, zeker in vergelijking met de vorige. Is het dan toch zo dat alles daar gevoeliger wordt naarmate je meer puncties hebt gehad?! Iemand van jullie dezelfde ervaring?

Telkens als doc de follikels wilde aanprikken, schoten ze weg = AUW!! Zelfs met het infuus met Dormicum;-( Een volgende punctie wordt wellicht onder narcose gedaan want dit was écht afschuwelijk.

Uiteindelijk 8 follikels aangeprikt (de kleinere hebben ze laten zitten want die zouden té pijnlijk zijn) en 6 eicellen gevonden. Nu wachten tot maandag en dan horen we of er embryo's zijn ontstaan! Spannende dagen dus.

Voor degenen die nog volop aan het spuiten zijn, veel succes met alle fm de komende dagen en natuurlijk met de punctie daarna. Voor degenen die inmiddels al emmy('s) terug hebben gekregen: veel succes met wachten!

Groetjes,

Geplaatst

hallo allemaal,

wij zijn gisteren naar het ziekenhuis gegaan om te kijken of alles stil ligt..

alles zag er netjes uit!

ook heb ik gevraagd of ze me wat meer medicatie kunnen geven als ik de punctie krijg.

want de laatste keer ben ik flauwgevallen op de stoel, ik had echt zo een Pijn!

helaas konden ze me niet meer pijn medicatie geven maar wel iets tegen dat flauwvallen.

plus ik had nog wat vragen wbt onze miskraam,en daar konden ze mij geen antwoord op geven...

Helaas...

de 17de starten wij met purogon omdat de carnaval hier vollop bezig is..

en de 24ste om 15:30 echo om te kijken hoeveel eieren we hebben :clap2:

en wanneer ze geoogst worden haha.:happydance:

ik moet zeggen ik had het er echt wel moeilijk mee in het ziekenhuis...

er waren 2 vrouwen met kinderen op de ivf afdeling aanwezig en beiden gingen ze voor een 2e poging.

ik kon wel janken!!!

ik had echt zo iets van waarom wij niet???

maar helaas krijg je geen antwoord op je vraag.

ik ben nu al in totaal 11 kg aangekomen..

ik heb alweer een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben, dus ik blijf ook lekker binnen voordat ik ALWEER die vragen ga krijgen ; en wat zie ik? ben je zwanger wat leuk! gefeliciteerd !! BRRRR

m aar goed.

wat ik wou zeggen tegen jullie allemaal en ik ook elke keer maar weer tegen mezelf zeg'; ooit op een dag komt alles goed!

en ooit op een dag zijn we allemaal zwanger!

of het nou is met deze behandelingen,of gewoon spontaan!

meiden kop op!!!

mijn duimen staan voor jullie klaar!

en ik gun het jullie allemaal!!!!

liefs, Angel

Geplaatst

Heeey Celeste,

Welkom welkom! Leuk dat je je bij ons voegt!

Ik weet niet of ik het in deze topic schreef of in een andere, maar deze 2e is me juist zo enorm meegevallen. Wat een pech dat je zoveel pijn hebt gehad. Mijn lief vertelt net dat ik ook bij iedere aanprik heftig reageerde, maar daar weet ik dankzij, de dormicum niets van af. Ik was half bewusteloos.

6 eicellen is super dus! Spannend wat je maandag te horen krijgt!

Geplaatst

Zometeen om 12 uur de 4e fm... ben best zenuwachtig... zouden ze wel genoeg gegroeid zijn? deca is op sinds vrijdag en menopur ook bijna, heb er nog 3 in huis.

Sonja: veel succes om 11 uur, ik denk aan je!

Pffff.....

Geplaatst

Zjoediezzz, ik ga zo die kant op, vind het ook spannend en ben erg benieuwd.

Ik zal ook aan jou denken en hopelijk zijn ze genoeg gegroeid, zodat voor jou de punctie in zicht komt.

Maar jouw deca. is op sinds vrijdag? Dat moet je eigenlijk nu toch nog steeds spuiten?

Geplaatst

Zjoediezzz en Sonja...ook ik ga zometeen naar het ziekenhuis..spannend moment dus. Ik ga voor tp. Jullie ook heel veel succes en sterkte!

Zjoediezzz, idd mag je al stoppen met de deca?

Wellicht tot zo meiden!

Geplaatst

Spannend Kyra! Heel veel succes !

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en het lijkt goed :) Ben eigenlijk heel blij :)

Er zaten nu links 9 follikels van 10-12 mm. Rechts zater er 2 hele kleine en die doen waarschijnlijk niet mee, dus worden zoals het nu staat ook niet aangeprikt.

Maar goed, het kan nog... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik hoop zo dat links alle 9 blijven doorgroeien. Dinsdag moet ik weer heen voor de 2e FM. Als alles heel voorspoedig gaat en netjes groeit dan heb ik waarschijnlijk zaterdag/zondag de punctie!

Mijn BMS groeide ook netjes en was nu 0,7, dus helemaal prima :)

Zjoediezzzz, vertel meid... hoe is het gegaan?

Geplaatst

@Sonja we lopen weer aardig tegelijk op. Jij had ook een mooi aantal follikels. Ik mag worgen weer voor een fm, hopelijk zijn de follikels in aantal en grootte gegroeid, 11 zou een leuk getal zijn (gekke getal en carnaval haha), maar anders vind ik 8 ook al goed hoor. Ik spuit net als de vorige poging 100 eenheden Puregon.

@Celeste, gelukkig heb je de punctie alweer achter de rug. Vervelend dat het zo'n pijn deed. Jammer dat je zolang moet wachten om te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Wij worden de dag na de punctie gebeld of er bevruching heeft plaatsgevonden, alleen vertellen ze niet hoeveel.

@Angel succes met spuiten. Heb je de vorige pogingen veel last gehad van bijwerkingen?

@Kyra, hoe is je tp gegaan? Heb je 1 of 2 embryo's teruggeplaatst gekregen? Veel succes op het wachtbankje. Houd je een plaatstje vrij voor ons allemaal?

@Zjoediezzz, hoe was het bij jou in het ziekenhuis??

iedereen veel succes, op naar het goud!

Geplaatst

Hey , wat goed om te horen dat er zo veel klaar liggen. Als ik het goed begrijp was dat de vorige keer de reden dat de poging werd afgeblazen? Super dat het nu anders is!!!

Bij mij aan beide kanten 4 die flink doorgroeien en een flink aantal kleinere, dus iig 8 die mee doen. Met een beetje geluk doen die andere 9 nog even een eindsprint! hihi... zit nu rond de 17-18 mm, BMS 13mm.

Ik moet ook dinsdag terug om 11:15 en dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie.

De deca hoef ik niet meer te prikken, dat werkt nog wel even door werd er gezegd. Ik heb wel extra menopur gekregen,vandaag nog 3 en morgen nog 3.

@ Kyra: SPANNENNNNNDDD!!! (zou willen dat er een smilie met gekruisde vingers of duimende duimen was.... !!)

@ Linda: Beetje bijgekomen van het carnaval?:happydance:

Geplaatst

Klopt Zjoediezzzz, dat was idd de reden! Dus daarom ben ik eigenlijk wel heel blij. Het is nog niet veel, maar iig een mooi aantal :)

Wat goed dat er bij jou sowieso 8 meedoen, dat is een mooi vooruitzicht. Zou mooi zijn als je do/vr de punctie al hebt, want ze hebben al een aardige doorsnee zeg.

Nu wachten of het inderdaad rijkelijke, gevulde kindersurprises zijn ;)

Linda, ja, we gaan idd weer heel gelijk op. In welk ziekenhuis zat jij ook alweer? Morgen dus weer een FM, succes! Laat je weer ff weten hoe het gegaan is?

Kyra???? Hoe is het met je meid???? Ben zo benieuwd... mijn duimen draaien inmiddels overuren, als dat uitbetaald zou worden, dan was ik nu rijk geweest :)

Nou succes meiden.

Geplaatst

@Pleun: HAHAHAHA! Zo kunnen we wel weer even voort!:laughing9: Ik hoop dat het weer een beetje gaat met je buikpijn..

@ Sonja: Lekker voelt dat he, als het zo meevalt. Mag ook wel 's toch?

@ Kyra: ???? hoe is het nou?

@ Angel: succes, het is extra zwaar nu voor je dus ik hoop dat het zwoegen straks beloond wordt. Hier zijn duimen genoeg! 5856.gif(om Pleun te citeren)

Geplaatst

hahahahaaa....meiden! Geweldig! Ik ben al blij als ik een pc aan krijg, laat staan ook nog plaatjes..respect voor julllie!

Voor mij goed en wat slechter nieuws.

Jut en juul zijn met 18 en 20 cellen aan boord! Gyn en embyoloog superenthousiast. Ook over hoe ze er uit zien. Dus ik zei: oooww...lijken nu al op mij dus :toppie:

Maar de andere 2 zijn te slecht ontwikkeld, dus geen cryo's. Dat was wel even een tegenvaller.

Op het moment van schieten werd ik enorm emotioneel! En ik barstte steeds opnieuw in janken uit wanneer ik naar mijn lief keek of als ie wat liefs zei. Was wel een mooi moment dus.

Maandag en dinsdag neem ik vrij, wo is mijn vrije dag en do ga ik wel werken (vrijdag ook vrije dag) dus dat is een geweldig vooruitzicht. Alleen weet mijn leidinggevende dat nog niet hahaaaa, morgen even doen..

Sonja en sjoediezzz...dat ziet er goed uit! Goed doorgaan zo!

Nanoe: hoe bevalt het wachten???

Geplaatst

hee kyra

rechter muis knop op een plaatje wat je leuk vind en kopieren klikken

en daar waar je m hebben wil doe je rechtermuis klikken en plakken

ik heb echt nog veeeeeel meer leukes gevonden (zie topic extra smileys )

goodluck.gif

met jut en jul

nog effe en dan loop ook jij zo

pregwalk.gif

dat moet gewoon

Geplaatst

Net terug van de 2e fm. Er waren nu 10 grotere follikels van ca 17mm en een paar kleinere. Het baarmoederslijmvlies was 10,9 mm. Ik moet nog 2 dagen Puregon doorspuiten en woensdagavond de Pregnyl zetten. A.s. vrijdag hebben we de punctie. Maandag dan hopelijk de terugplaatsing van een top-embryo.

We weten nu alleen niet wanneer we te horen krijgen of er bevruchting heeft plaatsgevonden, de vorige keer kregen we dit de dag na de punctie te horen maar die valt nu op zaterdag. Wanneer krijgen jullie dit te horen?

@Kyra jouw top-embryo zit alweer aan boord. Jammer dat jue geen cryo's hebt. Hadden wij de vorige poging ook jammer genoeg niet. Geniet van de vrije dagen en doe het rustig aan. Wanneer mag je testen?

@Sonja en Zjoediezz alvast succes met jullie fm morgen. Dat de follikels maar goed zijn doorgegroeid. Zitten we dadelijk allemaal tegelijk op het bankje.

Geplaatst

net eerste folikel meting gehad

rechts zaten 9 folikels waarvan de grootste nu al 16 mm

was en de kleinste 10 mm en de rest zat er tussen

links waren het er 7 met de grootste was daar 14 mm

en de kleinste was nog zo klein dat ze die niet gemeten heeft

mijn bms is 11 mm dus dat was ook al erg goed

woensdag om 13:00 weer terug

waarschijnlijk zondag punctie

alles bij elkaar een score van ongeveer 16 folikels

met daarvan een 7 goede grote

nu maar hopen dat de kleintjes nog effe wat extra willen groeien

maar geen slechte score denk ik

mijn buik pijn was normaal zou waarschijnlijk de komende dagen nog wel erger worden

en ook dat ik zo moe ben is normaal

heb deze afgelopen week dus wel behoorlijk last gehad van de gonal

kon ooit rechtop slapen

en het spuiten ging ook niet altijd even goed

heb nu 2 grote blauwe plekken op mijn buik

en van de week had ik ook voor het eerst dat het bloedde met spuiten

brrrrrr

liever niet in mijn been spuiten op aanraden van de dokter net

op naar hopenlijk de laatste week prikken

zal woensdag weer updaten

Geplaatst

Pleun, wat spannend! En wat ziet dat er goed uit!!

Geweldig!

Veel succes woensdag en alvast een goede zondag gewenst!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden