Ga naar inhoud

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Linda, spannend meid, voor jou komt de punctie nu wel heel dichtbij :) Lijkt me ook gezellig om met z'n allen op het wachtbankje te gaan zitten en als het ff kan.... over een paar weken allemaal groene regels :) toi, toi, toi!

Moet je trouwens nog een keer extra voor controle komen woensdag?

@ Pleun, wauw,... dat is een topscore man!! Hopelijk groeien ze allemaal netjes door, dan heb jij een goede oogst ;)

Ik heb morgen mijn 2e FM en ben heel benieuwd of ze doorgegroeid zijn. Begin zo nu en dan wel wat steken te krijgen aan de linkerkant. Ennuh... met vlagen misselijk, niks aan, hebben jullie dat ook?

Voor de rest hoor je me niet klagen hoor haha!!!

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou volgens mij heb ik iets te vroeg gejuicht. Het zal ook eens volgens plan gaan ... maar goed.

Vanmorgen dus mijn 2e FM gehad, nog niets opgeschoten. Amper gegroeid, nog steeds zo'n 10-13 mm. Het enige positieve is dat er aan de rechterkant nu toch 1 aan het groeien is.

De punctie wordt hem niet dit weekend! En als klap op de vuurpijl mag ik nog meer Puregon gaan spuiten, nl. 250 eh.... kan er nog wel bij haha.

Verder moet ik een dagboekje gaan bijhouden, omdat ik steeds zo misselijk ben. Dit komt nl. niet zo vaak voor.

Donderdag weer heen en ik hoop dan echt zo... dat de Puregon zijn vruchten heeft afgeworpen.

Want ik ben blijkbaar moeilijk te stimuleren :s

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Sonja wat balen zeg. Heb je eindelijk lekker wat follikels, groeien ze niet! Ik zou je buikje maar eens streng toespreken, groei groei groei! Succes hoor meid, hopelijk val je donderdag uit die "fijne" stoel van verbazing over hoe snel ze gegroeid zijn.

Geplaatst

Heey Sonja,

Getver, wat balen!

Ik was ook voortdurend misselijk tijdens hormonen. Liep soms van tafel weg of het kwam ineens.

Mij is vertelt dat dat erbij hoorde. Nu ik niet meer spuit is het over.

Ik spoot 300 eenheden, dus je hebt nog wat speling haha..

Succes!!! En ga lekker broeden op je eitjes! Neem tijd voor jezelf en ontspanning..

Geplaatst

@ Sonja: Jeetje, klinkt minder positief dan je eerdere bericht. Maar niet getreurd hoor, er groeit iig wat! Bij mij groeit het ook iets langzamer dan volgens mij zou moeten zijn. Ik zit nu op mijn 18e CD en moet nu nog 1 dag menopur prikken.

Door die decapaptyl maakt het niet uit dat er langer gestimuleerd moet worden, heb ik nagevraagd omdat ik ook een beetje onzeker werd. Gelukkig weten ze in het ziekenhuis echt wel waar ze mee bezig zijn...

Ik heb vrijdag eindelijk de punctie (CD 21) En ik heb lekker om dat roesje via infuus gevraagd!!! Dan maak ik me denk het minste druk om evt pijn.

Ik heb trouwens iets idioots gedaan: Ik heb gister een positie skinny-jeans gekocht!! Voelde een beetje raar, maar alles knelt zo verschrikkelijk op mijn buik dat ik het toch maar heb gedaan... Mijn lief vond het wel een slim idee van me! hihi...

Ik moet zeggen: je ziet er niets van, hij zit hartstikke mooi en ik heb echt nog NOOIT een spijkerbroek gehad die zo LEKKER zat!!! (hoop niet dat jullie het raar vinden??)

Iedereen veel succes en ik denk echt aan jullie.

Judith.

Geplaatst

@ Linda: Spannend hoor! We lopen nu gelijk geloof ik! Hoe laat heb je de punctie vrijdag? Ik ben om 9:30 aan de beurt.

Is de afdeling niet open dan op zaterdag? Volgens mij moet je zaterdag na 11:00 uur kunnen bellen, toch? Voorburg is iig gewoon open, ik hang natuurlijk direct aan de telefoon!!

th23_29_107v.gif

Geplaatst

@zjoediieee/Judith

Die heb ik ook gedragen hoor tijden het stimuleren ! Ik snap niet dat het geen mode is, die broeken zitten verschrikkelijk lekker ;) en idd je ziet er helemaal niks van !

Gewoon lekker dragen en is niet raar !

Geplaatst

@ Judith, idioot? Laten we hopen dat dit voorbestemd is.

Meiden, bedankt voor jullie reactie. Het enige waar ik van baal is, dat de vorige poging moest ik ook heel lang door en uiteindelijk is deze gestaakt.

En nu loop ik er weer zo tegenaan te hikken.

Heb volgende week vakantie en ik ben dus weer de hele week de (**^$##@

Maar goed, positief blijven en donderdag maar weer afwachten, hopelijk zijn ze dan gaan puberen en hebben ze een groeispurt gemaakt :)

Trouwens Judith, wat goed dat je een roesje krijgt. Ik wou dat ik het kon, maar helaas... ik zal het met diazepam en een prik in mijn bil moeten doen.

En Linda, Heids, alvast heeeeeel veel succes voor vrijdag, erg spannend, duim, duim, duim en toi, toi, toi!!

Dat het maar iets goeds mag opleveren!!!

Geplaatst

@Sonja, een kleine tegenvaller gister maar morgen heb je vast beter nieuws. We gaan hard duimen dat de follikels een tragere start gehad hebben en morgen mooi groot zijn. Veel succes morgen bij de fm. Ik hoefde niet meer terug voor een fm. Vanavond moet ik de pregnyl spuit zetten, jakkes, die voel ik altijd goed.

@Zjoediezzz ik meot me om 8:30 melden voor de prik in debil en om 9:30 hebben we de punctie. Vanmiddag heb ik het IVF spreekuur gevraagd, a.s. zaterdag worden we gewoon tussen 9 en 11 gebeld of er bevruchting heeft paatsgevonden. Heb jij ook maandag de terugplaatsing? Kunnen we maandag samen op het bankje plaats nemen. Succes en sterkte vrijdag, ik zal aan je denken.

@Pleun wat een super oogst, hopelijk waren ze vandaag allemaal gegroeid. Weet je al wanneer je de punctie hebt of moet je nog voor een 3e fm?

@Kyra, de eerste dagen zitten erop. Volgende week komen we je vergezellen.

Groetjes Linda

Geplaatst

eerste keer minder fijne ervaring 2e

nou bah

ben net terug uit het ziekenhuis (14:30) en ben er gewoon sjaggie van

het begon er mee dat ik om 13:10 daar binnen moest zijn

dus ik braaf om 13:00 naar boven meteen naar het toilet braaf mijn blaas legen ,en dan braaf in de wachtkamer

om 13:10 gaat er nog een ander vrouwtje naar binnen dus het uitlopen was al begonnen

dus na een tijdje komt dat vrouwtje naar buiten en sta al op om naar binnen te gaan voor de echo

bam deur dicht voor mijn neus

hoor ik binnen 2 mensen samen over van alles kletsen en lachen

dus ik maar weer zitten

weer 10 minuten later gaat de deur opeens weer open

en staat er een man in de deuropening

ok niet fijn , ik hou er niet van als er andere kerels dan mijn eigen vent naar mijn doos kijken

geef hem een handje en loop naar binnen

daar staat dr Cuijpers (oef heel even de hoop dat alles gewoon als normaal gaat ) maar nee zij staat er bij en kijkt er naar

dus dan toch maar uitkleden en in de "fijne stoel"

daar propt die vent (van wie ik echt niet meer weet hoe hij heet )

het echo ding naar binnen en begint meteen te mopperen

U MOET VOORTAAN EERST NAAR HET TOILLET ,UW BLAAS IS ZO VOL,

ja dat heb ik gedaan maar jullie laten mij vervolgen nog een hal uur wachten

mopper mopper mopper , mompel mompel

en ondertussen maar roeren met dat app. in mij

ik geef aan dat hij me toch echt pijn doet

ja effe tanden bijten hoor is het antwoord komt door uw blaas

en roert gewoon bruut verder

ik vraag hoe het er voor staat

alles bij elkaar 6 redelijke grote

en de rest vraag ik

ja die heb ik niet gemeten hoor die waren nog wat te klein

(heb ondertussen geen idee wat "wat" is )

ook werd mij niet verteld hoe het met mn bms is

en ik kan weer gaan

ik weet dus eigenlijk niets meer dan vanmorgen

behalve dat ik vrijdag weer om 13:10 daar moet zijn

en dat ik nu barst van de buikpijn maar daar op mijn werk niets aan kan doen , en dat er tot nu toe 6 redelijke folikels van redelijke grote zijn

maar dit gebeurt me vrijdag dus echt niet nog eens

ik ben geen pan waar iedereen zomaar met geweld in kan komen roeren

het kan normaal en met beleid

en als dr cuijpers er is dan gewoon door haar

en ik wil van haar de antwoorden en niet meer van een of andere gynocoloog die nog aan het oefenen is

oh en ik heb van de verpleegster al mijn proppenschieter voor de mutsenbollen gehad

duss

dat is het weer voor vandaag

ga maar weer wat doen

mss dat ik mijn humeur weer wat opgekrikt krijg

Geplaatst

@ Linda, vrijdag de punctie dus!!! Nou ik zal voor je duimen, toi, toi, toi en succes met de Pregnyl vanavond, die brandt inderdaad zo lekker.

Hopelijk heb je een goede oogst en worden ze allemaal bevrucht.

@ Judith, jij natuurlijk ook heel veel succes vrijdag.

Laten jullie nog even weten hoe het is gegaan?

@ Kyra, hoe is het met je? Houd je het nog steeds vol?

@ Pleun, jemig, soms kan je het ziekenhuis wel schieten en voel je je een nummer. Dat bewijst jouw verhaal wel weer. Hopelijk heb je de volgende keer je eigen? Hoe is het verder?

Ook zo benieuwd wat er in je kindersurprises zit?

Ik wel en ben erg benieuwd naar morgen. Hopelijk zijn ze gegroeid en komt de punctie toch echt in zicht.

Maar goed, morgen ff afwachten en dan horen jullie weer meer!!:)

Geplaatst

Pleun wat vervelend dat het zo gegaan is. Normaal voel je eigenlijk niets van een echo. Waarschijnlikjk scheelt het wel of een vrouw of een man het doet, omdat een vrouw weet hoe het is voor ons. Hopelijk doet je eigen dokter vrijdag de fm en vertelt ze je ook meer, anders gewoon vragen hoor.

Geplaatst

Nou meiden, kom net uit het ziekenhuis :) Links zaten er nog steeds 10, waarvan 3 nu té snel waren gegroeid, deze waren nu 17 mm. De andere 7 waren nu 14/15 mm. Rechts zitten er nu 2 die meedoen, ook elk 14/15 mm.

Vanavond moet ik dus 150 Puregon gaan spuiten ipv 250, omdat het nu weer te snel gaat.

Morgen iig weer terugkomen en als het meezit, mag ik zaterdag de Pregnyl spuiten en heb ik maandag de punctie.

Judith en Linda, jullie hebben inmiddels de Pregnyl erin. Het komt voor jullie nu heel dichtbij, sppppaaaaannnnnneeeend!!! Toi, toi, toi meiden, ik zal aan jullie denken morgenvroeg!

Geplaatst

Hallo meiden! Ik merk dat de spanning begint op te lopen, iedereen heeft echt n aantal onzekerheden of kwaaltjes... Het is eigenlijk best bizar: We kennen elkaar helemaal niet persoonlijk, maar jullie voelen zo dichtbij... Ik denk erg vaak aan jullie!

Heb vandaag een slechte dag... gisteravond 10.000 eenheden pregnyl dr in... Pfjoew... voel me vandaag niet lekker en relaxed.

Het huilen staat mij op dit moment nader dan het lachen, was het maar vast morgenochtend 8:30......

:devilcollection:

Geplaatst

Ow en Sonja, ik vroeg vorige keer aan mijn gyn of sommige follikels niet te groot zouden worden in verhouding tot de anderen en vroegtijdig zouden gaan springen. Ze vertelde mij dat ze ze soms wel tot 24 mm door laten groeien, door de deca kan dat. No worries dus, komt helemaal goed bij jou hoor!

Geplaatst

Hoi allemaal, het is echt punctie-tijd hier zo te lezen. sorry voor mijn afwezigheid, ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken en er niet te veel mee bezig te zijn. Lukt aardig, behalve op de fiets ivm zere (.)(.)...

Succes iedereen! ik ben benieuwd naar de resultaten.

@Pleun: kun je er geen opmerking over maken? Dit vind ik echt over 't randje. Je bent geen ding, toch? Sterkte met de stokjes en doe rustig aan.

Geplaatst

heb net gebeld met de verpleegkundige over het roer gebeuren

en ze gaan er voor zorgen dat ik dokter Engels niet meer ga treffen en er een echte klacht van maken want mijn opmerking dat de gemiddelde pan erwtensoep met minder kracht door geroerd word kwam wel aan

morgen is mij gewoon dokter Cuijpers beloofd

en zij heeft ook de weekeind dienst deze week dus als ik eventueel zondag de punctie heb is dat gewoon door haar

jeeeeeh

ben er weer wat geruster op

Geplaatst
Heb vandaag een slechte dag... gisteravond 10.000 eenheden pregnyl dr in... Pfjoew... voel me vandaag niet lekker en relaxed.

Het huilen staat mij op dit moment nader dan het lachen, was het maar vast morgenochtend 8:30......

Ik zal aan je denken morgen. Dus de pregnyl hakt er bij jou ook zo in? Heftige dosis, he? Hou je haaks!

Geplaatst

@ Pleun: Goeie aktie!! het is allemaal al heftig genoeg zonder zo'n incompetente zak!

@ Nanoes: ja, zeer heftig idd... ik had buiten mijn eerste grijze haar vorige week (AAARRRGGGHH) nergens last van! Maaar nu sinds ik vanmorgen wakker werd... Ik heb zelfs een pijnlijke plek waar ik geprikt heb + voelt een beetje warm aan...

Sterkte allemaal! (ik zet mijn hersens ff uit tot morgen als ik bijkom van dat roesje!)

xx, Judith

Geplaatst
Hallo meiden! Ik merk dat de spanning begint op te lopen, iedereen heeft echt n aantal onzekerheden of kwaaltjes... Het is eigenlijk best bizar: We kennen elkaar helemaal niet persoonlijk, maar jullie voelen zo dichtbij... Ik denk erg vaak aan jullie!

Haha, grappig Judith. Dat gevoel herken ik, komt denk ik ook, omdat je hier echt met lotgenoten erover praat. En bovendien kun je hier alles van de daken schreeuwen, omdat je eigenlijk toch niemand kent.

Judith en Linda, hoe is het met de zenuwen gesteld? Judith, jij krijgt een roesje, ben jaloers! In welk ziekenhuis zit je ook alweer? En heb je er zelf om gevraagd? Ik dacht nl. dat ze dat in NL niet standaard doen.

Geplaatst

Ging niet helemaal goed, maar in ieder geval heeeeeeel veel succes! Ik zal aan jullie denken en morgen natuurlijk heel benieuwd naar de ervaring.

Liefs

Geplaatst

Linda en Judith,jullie hebben nu zo ongeveer ( als het goed is) de punctie erop zitten. Hoe is het gegaan meiden? Ik heb aan jullie gedacht.

Ik ben ook net weer terug van het ziekenhuis en het is nu een feit. Zondag of maandag de punctie.

Ik word vanmiddag tussen 14-16 uur gebeld en dan hoor ik wanneer ik de Pregnyl mag gaan zetten, vind het heeeeeeel spannend nu!

Kyra, tnx... en hoe is het met jou nu?

Geplaatst

Meiden: hoe is de punctie gegaan?

Sonja, dat is snel! spannend!

Hier alles goed, ben wel erg erg erg moe. Er komt niet veel uit mijn handen en dat vind ik wel ok, eigenlijk. Manlief is aankomend weekend druk in huis :))))Maar dat vindt ook hij prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden