Ga naar inhoud

Wie ook gestart met decapeptyl rond 29 januari?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed nieuw, we gaan vanmiddag naar het Amc om terug te plaatsen. Hoeveel en welke kwaliteit is nog onduidelijk, het blijft spannend tot het eind. Ik hoop zo dat het er in ieder geval drie zijn.:gekruiste vingers 1

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geweldig Maartje, dat is goed nieuws! Hopelijk blijven het plakkertjes, we blijven duimen!!!

Ik moet nog ff wachten, maar vind het wel heeeel spannend worden nu!

Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Geplaatst

Jee (AMC)- dames, wat spannend allemaal weer! Ik duim mee voor mooie embryo's en soepele terugplaatsingen!

(is Laura niet dezelfde als Loendersloot??)

Groetjes, Nine

Geplaatst

He nine en Sonja,

Bedankt voor duimen, het helpt echt. Gelukkig heb ik goed kunnen slapen, heb alleen veel buikpijn van de utrogestan tabletten. Komt dat jullie bekend voor? Het liefst zou ik de rest van de week met mijn benen omhoog tegen een muur willen liggen, zodat ze niet kunnen ontsnappen hahaha. Maar ja, morgen weer aan ''t werk, ga echt helemaal niets tillen.

Zat jij ook in het Amc Nine? Hoe is het nu met je?

Sonja, nog maar 1 nachtje slapen en dan op naar de volgende stap, het gaat zeker lukken!

Geplaatst

@Maartje wat goed dat je vandaag de TP hebt. Hoe laat meot je in het ziekenhuis zijn? Waarom zetten ze bij jouw 3 embryo's terug? In ieder geval veel succes en dat jij ook een plakkertje mag hebben haha.

@Sonja nog 1 nachtje slapen en dan is het voor jou ook eindelijk zo ver. De hele poging lijkt wel uit wachten te bestaan, wachten totdat je mag beginnen, wachten op de groei van de follikels, wachten op de punctie, TP en natuurlijk de 2 wachtweken...

De eerste dag overleefd, maar wat gaat de tijd toch langzaam zeg. Gelukkig hebben we de komende 2 weekende allemaal leuke dingen op het programma staan.

Veel succes allemaal!!

Geplaatst

@ Linda: (en eigenlijk iedereen...) Jemig, idd, dat wachten is echt killing! Maar als je het vergelijkt met het wachten tot je eindelijk kon beginnen met de behandeling, dan vallen deze laatse 2 weekjes nog wel mee toch?

Bij ons alle 13 mooie kwaliteit trouwens, 2 die er met kop en schouders boven uit kwamen (klein koppetje & schoudertjes!) Dus 1 hele mooie terug geplaatst. We horen binnenkort hoeveel er ingevroren worden. We mochten zelf kijken toen ze de emmy onder de microscoop hadden gelegd, het was te zien op het computerscherm wat er aan gekoppeld was.... echt geweldig!

Volgens de dokter ben ik nu chemisch zwanger door de pregnyl injecties die ik nog tot zondag moet zetten (nu nog 2) En dat klopt ook wel, ben doodmoe en heb borsten als ballonnen! Ben nu aan het werk, maar eigenlijk wil ik naar huis!!!

Iemand nog iets van Angel vernomen by the way?

Geplaatst

Vandaag al een brief gekregen dat we nog 1 cryo hebben, JIPPIE!

Hopelijk hebben we die pas in de toekomst nodig. Maar is in ieder geval een fijn gevoel dat we nog eentje hebben.

@Zjoediezzz Wat leuk dat jij hebt mogen meekijken onder de microscoop, hebben wij nog nooit gedaan. Ik ben ook erg veel moe en heb niet veel zin om dingen te ondernemen. Maarja, dat nemen we maar voor lief. Jij hoeft geen bolletjes te gebruiken alleen 3x een pregnylspuit?

Geplaatst

He Linda,

Ik zou er 3 terugkrijgen vanwege mijn leeftijd. In het Amc plaatsen ze er altijd 3 terug als je boven de 38 bent. Helaas voor ons waren het er maar twee......snik. Gelukkig is er 1 heel mooi en klasse 1, alleen beetje sloom ( 4 cellig ). Die ander moet echt veel geluk hebben, klasse 3 en nogal rommellig ( zal wel op mij lijken, dat zei mijn man de grapjas! )

Geplaatst

Ik wou dat ik jou was Maartje, wij hebben vandaag te horen gekregen dat er helemaal geen bevruchting is geweest. Dan zakt de grond onder je voeten vandaan.

Als ik 1 toppertje had gehad, was ik nu dolgelukkig.

Succes!

Geplaatst

Ach meisje,

Ik snap dat zo, vind het daarom ook wel een beetje ondankbaar van mezelf. Ik gun het jou ook zo. Kan me voorstellen dat het dan irritant is om over mijn teleurstelling gezeur te lezen als je zelf zo'n kutbericht hebt gehad. Heel veel sterkte en ik leef erg met je mee

dikke knuf

Geplaatst

Dank je, ik weet het! Hopelijk blijven die van jou lekker plakken en heb je over 2 weken een knalpositieve test!

Ik zal voorlopig wat minder aanwezig zijn op dit forum.

Geplaatst

@ Linda: Ja, in totaal 4x 1500 e.h. pregnyl prikken. Zal misschien wel zijn vanwege ICSI? Het hele IVF plan is bij ons niet doorgegaan vanwege te weinig zaadjes in verhouding tot de hoeveelheid eitjes. Mijn hubbie moest nog een 2e potje inleveren, maar daar zat gewoon helemaal niets in! Ik denk dat daar ook het probleem ligt waardoor het niet vanzelf gaat.

@ Sonja: Ik begrijp het dat je ff wat minder aanwezig zal zijn hier... Ik zou ook ff afstand nemen denk ik, het is al moeilijk genoeg. Ik denk dat je nu helemaal zal beseffen hoe veel hoop je eigenlijk had gevestigd op deze poging, net zoals alle meiden hier... Het is een groot bizar emotioneel kansspel met een heleboel variabelen waar je geen reet invloed op hebt.

Misschien is het beter om ook voor ICSI te gaan? Dan weet je tenminste zeker dat de eitjes en zaadjes samengevoegd zijn. Je had zo'n mooie oogst...

Ik vind het echt zo erg voor je!

Ik wacht al 12 jaar en iedere cyclus had ik toch nog hoop dat het eindelijk MIJ eens zou gebeuren, zo'n positieve test in handen hebben. Terwijl ik eigenlijk al die tijd al heb geweten dat het hier op aan zou komen om een echte kans te hebben op een kindje... en dan nog steeds hebben we geen garanties.

Ik durf wel te zeggen dat ik veel geduld heb gehad en nooit echt negatieve gevoelens heb gehad tegenover alle vriendinnen om mij heen die binnen no time zwanger waren (bijna iedereen), maar nu vind ik het moeilijker om daar mee om te gaan... (al zal ik dat natuurlijk nooit laten blijken!)

Misschien ben ik wel een beetje emo van de hormonen, maar ik zou op dit moment nog hele verhalen kunnen schrijven over hoe ik de weg hiernaar toe beleefd heb! Ik zal het jullie besparen...

Succes allemaal....

Geplaatst

Hi meiden,

Eindelijk kom ik ook weer even kijken hier en er is een boel gebeurd zie ik.

Voor de meiden die nog 'moeten': succes en sterkte!

@Sonja: waarschijnlijk lees je dit niet meer maar wat ontzettend kl*te zo'n resultaat! Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent.

Even een update over ons: sinds het weekend had ik eigenlijk al het gevoel dat alle bijwerkingen van de progesteron aan het afnemen waren, behalve de vermoeidheid. Gisteren bevestigde de bloedtest dat het inderdaad niet is gelukt. Ontzettend balen natuurlijk, maar ik ben onmiddellijk naar de drankwinkel gerend en voor zessen hadden we al een fles port achter de kiezen :-) Heerlijk gekletst samen en zo is t ook goed. Op zich hebben we verplicht een maand rust nu en dan terugplaatsing van twee cryo's. Wat mij betreft kunnen we gelijk door - het is net als gokken wat dat betreft. Maar ik liep echt op m'n tandvlees dus even zien hoe de komende week gaat.

Nu moet ik naar de fysio, tot gauw meiden!

Geplaatst

Hai Nanoes,

Wat onzettend balen voor je. Kan me die drankwinkel zo voorstellen, niet dat het echt helpt maar lekker is het wel weer een keertje.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel weer mag beginnen. Op naar het succes!

@zjoed.... ( moeilijke naam hoor ) Herkenbaar verhaal over dat je het moeilijk vindt om om te gaan met zwangeren in je omgeving. Ik moet echt toegeven dat ik zeer zeker wél jaloers was en ben op vriendinnen die zomaar een kindje in hun schoot krijgen. Bij mijn vorige ivf kreeg ik 2 dagen voor testen het bericht dat mijn beste vriendin ongepland zwanger was ( net een vriend, je kent het wel ) De volgende dag werd ik ongesteld........ ik was zo boos en verdrietig en jaloers. Vreselijk om dat van mijzelf te zien. Gelukkig ben ik de schaamte een beetje voorbij en ontloop ik verhalen van zwangere vrouwen om mezelf een beetje te onzien. Niets mis mee.

Hoe ver zit jij nu? Zit je ook op het wachtbankje? Veel succes!

Geplaatst

hey Maartje!

tja... zjoediezzz is mijn naam fonetisch geschreven met een frans accent!! hihi.. ik heet gewoon Judith. T is ooit uit een geintje ontstaan en sindsdien gebruik ik die naam als ik ergens een schermnaam op moet geven ofzo.

Moeilijk is dat he? Bij een vreemde vind ik die gevoelens van jaloezie niet zo erg, das lekker ver weg... maar iemand zo dichtbij als je beste vriendin wordt op een gegeven moment lastiger, zeker zoals jouw ervaring! Ik heb zelf meegemaakt dat een van mijn (nu ex) beste vriendinnen zei dat het hun gewoon gegund was, zij hadden volgens haar hulp van bovenaf gehad... (niet te hopen dat dat de bovenbuurman was by the way!! wahahahaha....)

Die opmerking blijft soms nog doorgalmen in mijn hoofd en deed echt heel erg pijn, contact is nu ook verbroken nadat ik haar hier op heb aangesproken.

Ik heb afgelopen maandag de terugplaatsing gehad en mag 8 maart testen denk ik. Jij dinsdag toch? En er zijn bij jou 2 teruggeplaatst?

Ik moet erg wennen aan het feit dat je hier geen invloed op hebt... ben een beetje een controle freak!!

Wij mochten onze embryo (heet eigenlijk nog zygote) zien op een computerscherm dat aan de microscoop vast zat, echt super cool als het daadwerkelijk een kindje gaat worden. (hoe vroeg zien ouders hun kind voor het eerst??)

liefs, Judith (of eigenlijk word ik altijd Juut genoemd...)

Geplaatst

He Juut,

Wat een kreng van een "vriendin", vreselijk dat je zoiets kunt zeggen tegen iemand. Zelfs als het een vreemde is dan kan je dat niet maken. Wat moet dat ontzettend veel pijn hebben gedaan. Dan zit je met al met de pijn van kinderloos zijn en dan blijkt je vriendschap ook nog een desillusie. Grrrrrr, kan al helemaal pissig worden op zo'n vrouw. Iedereen heeft recht op geluk!!! Behalve dat soort lui Hah!!!:mad: Ik geloof dat het universum wel met die lui afrekend.

Ben zelf ook een controle freak pur sang, vandaar ook burnout enzo. Kan hier zo slecht tegen. Ga lekker een wierrookje bij de buddha brandenn voor ons allemaal. Dat we over een paar maanden gezellig dikbuikig mogen rondlopen,

Geplaatst

ja, ik heb er ook wel een paar slapeloze nachtjes van gehad... maar nu maar op de toekomst richten!!

Ik heb ook een hele grote boeddha in huis, als ik vanavond thuiskom zal ik ook een wierrookje branden en een kaarsje voor iedereen hier. (heb koopavond in onze winkel)

xx, Juut.

Geplaatst

@Nanoes, wat een sh#t nieuws. Gelukkig hebben jullie wel nog cryo's, en hoef je ook niet zo lang te wachten op de volgende poging. Veel sterkte en geniet (met mate) van de drank.

Mijn schoonmoeder heeft bijna dag en nacht een kaars branden. Zelf doe ik thuis valer een kaarsje aan, maar niet iedere dag. Tot nu toe ben ik nog blij van binnen. We kunnen jammer genoeg niet veel doen, hebben het niet in de hand. Dus lekker warm op de bank zitten maar met een kopje thee erbij.

Geplaatst
Dan zit je hier helemaal goed!! Het lange protocol houdt in dat je eerst aan de pil gaat en dan aan de deca. Ik ben begonnen op CD23 met de deca. en wacht nu op mijn ongesteldheid. Dan begin ik vanaf dag 5 met de Puregon en zal dan ook zo rond de 14e CD de punctie hebben. Dat hangt altijd van de groeiende follikels af.

Ook het onderdeel waar ik het meest tegenaan hik. Bij de vorige poging is het net niet zover gekomen ivm afblazen van de poging.

Maar er valt op dit forum genoeg te lezen over ervaringen mbt de punctie.

Maar vraag maar raak :) We slaan ons er met elkaar doorheen :) Wel fijn om ook met lotgenoten te praten hoor die je gewoon volledig begrijpen en in hetzelfde schuitje zitten.

Hoi Sonja,

Ik lees al een poosje mee op dit forum, maar wordt nu toch ook wel geprikkeld om mee te schrijven. Ik ben do. de 25 e begonnen met de deca. Dit wordt onze tweede ronde (toen ivf, nu icsi). Zit ook te wachten op m'n ongesteldheid, die te laat is.

Kom zelf ook uit Noord-Holland en ben ook juf.....grappig...

Geplaatst

Hoi

Ik ben op 01-02-2010 begonnen met de decapectyl. Op 23-02-2010 gestart met GONALF 225 erbij. Eerste meting op 2 maart liet 3 middel zien, vrijdags wel al meer maar toch nog ff tot afgelopen zondag GONAL gezet en savonds op 21 u de pregnyl. Vandaag de punctie gehad en met de broedkoffer naar het EMC. Na een uurtje bleek 11 eicellen dus nu kijken hoe het zich verder ontwikkeld en bij positieve ontwikkeling a.s. vrijdag de terugplaatsing in het EMC.

FF duimen dus....

Geplaatst

Heeeey Pieternel..

Je gaat een spannende periode in dus.

En wat een goede score!

Ik heb ook geschreven bij deze topic, maar hier wordt niet meer geschreven. Wellicht kun je je aansluiten bij starten in feb. of maart??

Hoewel starten in feb ook niet meer zo actief is.

In maart zijn de mensen nog druk doende. En je zit nog in de race deze maand...

Hartstikke veel succes en hopen op een goede bevruchting!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden