Jump to content

In afwachting van DE brief

Recommended Posts

Posted

Wie is er allemaal net als wij in afwachting van DE brief die het startsein moet gaan geven voor een ICSI behandeling? Wij staan sinds half oktober op de wachtlijst in het AMC. In het begin werd gezegd dat de wachtlijst 3 tot 6 maanden zou zijn, inmiddels dus al bijna 4 maanden op de wachtlijst.

Wie zit er in hetzelfde schuitje en heeft zin om hier over vanalles verder te kletsen?

Posted
Wie is er allemaal net als wij in afwachting van DE brief die het startsein moet gaan geven voor een ICSI behandeling? Wij staan sinds half oktober op de wachtlijst in het AMC. In het begin werd gezegd dat de wachtlijst 3 tot 6 maanden zou zijn, inmiddels dus al bijna 4 maanden op de wachtlijst.

Wie zit er in hetzelfde schuitje en heeft zin om hier over vanalles verder te kletsen?

heb je al wel een intake gehad??en prikinstructies enz

Posted

Wij ontvingen op een gegeven moment een brief dat we in januari 2010 voor de eerste ICSI ingepland werden. Eind november hadden we een tweede intake gesprek en kregen we de spuitinstructies.

Ik neem aan dat het bij jou ook ongeveer zo zal gaan. Het wachten duurt lang. Wij hebben ook ongeveer een half jaar op de wachtlijst gestaan.

Succes.

Posted

Hey Bloem,

Ik heb er geen ervaring mee omdat ik direct mocht starten nadat we ons afgelopen zomer opnieuw bij het ziekenhuis hadden aangemeld. Dat had te maken met onze voorgeschiedenis. we hadden ons eigenlijk in 2005 al aangemeld en kwamen toen op een wachtlijst maar door persoonlijke omstandigheden toen niet doorgezet en ook geen verder contact opgenomen. Eigenlijk hadden we dus al 4 jaar gewacht...

Maar ik vroeg me af of je niet zelf kan bellen om te zien hoever jullie nu al zijn 'opgeschoven' op de wachtlijst? Dat zouden ze toch moeten kunnen aangeven? Of is je echt gezegd dat je perse eerst die brief moet afwachten? Van wachten wordt je niet blijer, dus ik zou zeggen: waag er eens een telefoontje aan, wie weet krijg je meer duidelijkheid!

groetjes, Aafke

Posted

Zou zeker even bellen... wil in het AMC nogal eens schelen als je er zelf achteraan gaat :biggrin:. Dus gewoon tijdens het spreekuur op de CVV bellen om te vragen ze op de planning kunnen kijken wanneer jullie aan de beurt zijn. En als dat er nog niet op staat, vragen of ze je er op kan laten zetten (en morgen dan weer even bellen om te checken of dat gebeurd is... call me a freak, maar helpt toch echt als je zelf alles navraagt en dubbelcheckt in het AMC).

Posted

he meiden,

Thnx voor de tip. ik heb gister gelijk even gebeld met het AMC. we staan 8e op de wachtlijst. de volgende voorlichtingsdag incl prikinstructies is 12 februari. daar zijn we nog niet voor uitgenodigd. Waarschijnlijk de volgende en die zal ongeveer in mei zijn! Volgens mij draait het AMC overuren... toen wij net op de wachtlijst werden geplaatst werd er gezegd: 3 tot 6 maanden wachttijd, waarbij we eerder van 3 dan van 6 maanden konden uitgaan!

Is het in andere ziekenhuizen anders? krijg je daar al eerder je voorlichtingsbijeenkomst en prikinstructies? want bij het AMC, zoals ik het begreep mag je daarna direct beginnen..

Posted

Hey Bloem,

Wij hadden in Zwolle een 2e intake, dus geen algemene voorlichting. Daar zaten ook prikinstructies in. Daarna moesten we officieel in maart beginnen maar omdat ik geluk had met mijn menstruatie kon ik direct beginnen met de pil een week erna....Heel veel succes en hopelijk mag je snel starten na de voorlichting!! Wij staan trouwens ook al vanaf okt op de wachtlijst en zijn nu aan de beurt. Wachten duurt inderdaad er lang...

Posted

Hey Bloem,

Oh ik kan me dat zo goed herinneren wachten op die brief.

Bij het UMC was ook een wachtlijst van 6 maanden, nou bij iedere maand die bij ons voorbij was, kwam een sterretje in de agenda. En dan opeens krijg je die brief, nou ik durfde m pas na een kwartier te openen haha..

Bij het UMC mag je zelf kijken naar welke voorlichtingsavond je gaat, daarna planningsgesprek en dan pas inplannen prikinstructie. Zo zie je maar het gaat overal anders, en misschien ligt dit ook een beetje aan je eigen traject.

Sterkte met wachten... we duimen dat er snel gewenste post op je deurmat ligt.

Posted

He Nath, wat fijn dat jullie aan de beurt zijn! spannend hoor!!

Lonneke, volgens mij gaat het ook echt bij elk ziekenhuis anders. De voorlichtingsdagen in het AMC zijn volgens mij voor patienten van het VU en het OLVG.. dus alles samen.

haha ja erg he, ik zet ook iedere maand wel iets in mijn agenda.. aftellen maar he! Zijn jullie nu volop bezig? Succes!

Posted

He Bloem,

Waarom ga je niet naar het VU ? Wij hebben toen wij daar begonnen niet lang op de wachtlijst gestaan, denk max. 3 maanden. VU heeft z'n eigen voorlichtingsbijeenkomsten, daar zijn we ook geweest. Echt super goede ervaring met het VU. Iedereen weet waar hij het over heeft en hele aardige mensen allemaal. Buiten dat doet VU per jaar zeker 2x zoveel behandelingen als AMC, zijn veel groter. Kijk maar op site van NVOG.

Posted
He Bloem,

Waarom ga je niet naar het VU ? Wij hebben toen wij daar begonnen niet lang op de wachtlijst gestaan, denk max. 3 maanden. VU heeft z'n eigen voorlichtingsbijeenkomsten, daar zijn we ook geweest. Echt super goede ervaring met het VU. Iedereen weet waar hij het over heeft en hele aardige mensen allemaal. Buiten dat doet VU per jaar zeker 2x zoveel behandelingen als AMC, zijn veel groter. Kijk maar op site van NVOG.

Hoi liselot,

De zaadjes van mn vriend liggen ingevroren in t AMC. Ik weet niet of je dan zomaar kan overstappen. En ik heb begrepen dat je weer opnieuw alle onderzoeken doormoet als je overstapt, toch?

Wat gek dat zij zoveel meer behandelingen doen! Jullie lopen nog steeds in t VU?

Posted

Hi Bloem,

Geen idee of je zo kan overstappen. Je kan er een telefoontje aan wagen toch ? Ik liep in streekziekenhuis voor IUI en kwam bij VU voor IVF. Ik heb toen al die rotonderzoeken niet opnieuw hoeven doen. Ze hebben mijn dossier doorgestuurd, dat was voldoende. Wij zijn net weer in VU begonnen voor 2e ronde, we hebben al een dochter uit de 3e IVF poging. Geen wachtlijst omdat we al "klant" zijn. VU doet zeker 2x zoveel behandelingen omdat het een veel grotere kliniek is. Wat ik ook prettig vindt is dat de IVF kliniek helemaal apart van 't ziekenhuis zit, je zit dus niet tussen de hoogzwangeren enzo. Weet niet hoe dat in AMC is. Ben heel tevreden over VU, maar heb geen ervaring met AMC.

Posted

Hello ladies,

We hebben onze intake bij AMC in April. We zullen dan wel kijken of wij in aanmerking komen voor TESE en eventuele ICSI.. We waren daarvoor bij VU. VU doet geen Tese, dus als jullie ICSI nodig hebben vanwege azoospermie (geen zaadcellen in sperma) dan is het beter om maar gelijk naar AMC te gaan... (maar ik ben er niet zeker van de ICSI)..

Ik kan echt niet goed omgaan met de onzekerheid en wachten.... Hoe gaan jullie mee om?

Posted

Hé Bloem, goed dat je gebeld hebt. Zou deze week gewoon regelmatig blijven bellen om te checken of er een plekje vrij is gekomen voor vrijdag, je weet maar nooit. Toen wij (in aug 2008) het intakegesprek hadden konden we direct voor de week erna op de lijst voor de voorlichting. Raar dat dat in 1.5 jaar tijd zo'n wachtlijst is geworden...

In het AMC doen ze zoals Zvez al zei ook TESE, en wij zijn aan het AMC gebonden omdat wij aangewezen zijn op zoek-ICSI, doen ze ook niet in het VU. Wij hebben niet alle onderzoeken opnieuw hoeven doen (geen cyclusanalyse bij mij, ook de urologenonderzoeken van mijn man werden zo over genomen), alleen de bloedonderzoeken die verplicht zijn voor ICSI (chromosomen bij mijn man, HIV/hepatitis) en nog 2x een zaadtest en 1x opzwemtest (om te bekijken of het ICSI of zoek-ICSI werd). Hou er dus wel rekening mee dat dat chromosomenonderzoek verplicht is als er geen oorzaak is gevonden voor de slechte zaadkwaliteit en de uitslag daarvan pas na ongeveer 8 weken bekend is...

Succes allemaal!

Posted

He Zvez spannend dat jullie al een intake hebben in pairl. moeten jullie voor/na de TESE nog onderzoeken ondergaan?

Wat apart dat de VU zoveel meer onderzoeken doet! ik zal er is aan telefoontje aan wagen..

En voor iedereen die nog niet is begonnen, hoe kijken jullie aan tegen de emotionele belasting van de behandeling? Ik zie er best wel tegen op wat ons emotioneel gezien te wachten staat. Ik merk dat de tijd nu al best veel energie heeft gevergd en soms denk ik: 'kan dit nog erger?' maar als ik dan verhalen lees van alle meiden die al een behandeling denk ja, het kan dus nog erger...

Posted

He Zvev, ik heb wat van je berichtjes gelezen en ik leef erg met je mee dat je nu weer moet wachten tot april. Dat is echt LANG. Ik hoop dat ze niet wéér de hele riedel gaan doen bij jullie, zit je meteen al bij degene die de TESE kan doen (Meisner is dat geloof ik)??

Wij waren vanuit UMC naar AMC doorverwezen voor TESE, maar dat nemen ze niet zomaar aan. We moesten het protocol weer afwerken: eerst 2 x een zaadanalyse met twee weken ertussen, dan een echo, en dan nog een overlevingstest en dán nog een afspraak om de resultaten te bespreken - twee maanden later dan de intake ongeveer. Toen kregen we pas advies. Was het TESE geweest, dan had dat weer een x aantal maanden geduurd.

Wij zijn toen overigens weer overgestapt naar UMC want we vonden het advies dat we kregen (ICSI met 1 zaadcel) belachelijk. We kregen uiteindelijk een PESA (dit had UMC maanden eerder ook zelf kunnen bedenken, grmpf). Nu ben ik ook aan het wachten op een brief: de voorbereiding voor ICSI. Godzijdankl al een stap verder, met ingevroren rietjes. Het is echt afgrijselijk, dat wachten, soms grijpt het je aan, je bent zo afhankelijk. Als je van jezelf een planner bent is dat extra lastig denk ik. Gewoon proberen niet te wachten maar iets anders te gaan doen. pff.........

Is het buitenland geen optie voor je? Daar gaat het zóveel sneller!

Veel sterkte, groet, Megan

• 2 weeks later...
Posted

He Megan,

wat een gedoe bij jullie zeg.. en dan uiteindelijk toch weer terug bij hetzelfde ziekenhuis. ik snap soms ook de artsen niet helemaal hoor, heb ook het idee dat de verschillende artsen totaal langs elkaar heen praten (uroloog en gynaecoloog)

Bij ons nog geen nieuws, heb besloten dat ik deze week maar weer ga bellen om te kijken of er al een nieuwe voorlichtingsbijeenkomst gepland staat. Mocht iemand anders intussen iets horen vanuit het AMC dan hoor ik het heel graag!!

Wij zijn nu ook heel druk bezig met ons huwelijk, dus dat is wel een heerlijke afleiding moet ik bekennen. wil er graag nog wat kilootjes (nog 4 nu) dus ben hard aan het sporten.. moet zeggen dat het wel helpt om mijn gedachtes even te verzetten! Misschien een tip voor jullie!

Posted

Hai bloem,

leuk Joh je huwelijk voorbereiden! Heb je al een jurk?

Ik sta trouwens officieel nog op de icsi wachtlijst maar ga dus nu weer in het umc verder. Zal ze bellen, dat scheelt voor jullie weer!

Sterkte met sporten, beste remedie tegen stress!

Grt Megan

Posted

Hallo,

Ik ben toevallig net nieuw hier. Maar ik weet dat er in mei een nieuwe voorlichtingsbijeenkomst in het AMC is. Ik sta daarvoor ook op de wachtlijst.

Groetjes

Posted

Thanx Megan, wij staan op diezelfde lijst (neem aan dat ze met maar 1 zaadcel uitgingen van zoek-ICSI?), scheelt voor ons dus weer ietsje:silly-woohoo:

Bloem, al iets gehoord? Succes met voorbereiden van de bruiloft!

Posted

Hoi Megan, voor ons prettig dat er weer een plekje bijkomt. waarom gaan jullie verder naar het UMC?

Bruiloft wordt super! bijna alle voorbereidingen zijn al getroffen.. het is ook zo gaaf om er mee bezig te zijn. Jurk is uitgezocht, en ik denk eerste week van april passen!zijn jullie allemaal getrouwd?

Hoi Jolene, welkom hier! ben jij al uitgenodigd voor die sessie? en heb je ook al een exacte datum?

Ik heb nog niks gehoord! heb wel het VU gebeld, toch maar. daar is geen wachtlijst, alleen de eerste afspraak voor een intakegesprek is pas eind april. voordat je dan kan beginnen is het ook mei/juni. dus heeft niet zoveel zin voor ons denk ik!

Posted

Nee ik ben nog niet uitgenodigd, mij werd verteld dat er een uitnodiging wordt opgestuurd. De exacte datum wist het ziekenhuis ook nog niet precies. Ik sta in ieder geval op de lijst van mijn ziekenhuis (gemini ziekenhuis in Den-Helder, die werkt samen met het AMC voor IVF/ICSI ) Maar hopelijk ben jij ook voor de voorlichtingsmiddag in mei aan de beurt, ik zag dat je al een tijd op de wachtlijst staat!

Posted

Hoi Jolene,

we staan inderdaad al een tijd op de wachtlijst! sinds oktober... ik had laatst het AMC gebeld maar toen konden ze nog niet met zekerheid zeggen wanneer de nieuwe voorlichtingsbijeenkomst was, ze vermoedde toen mei of juni.. hoop zo op mei!

Zijn jullie zeker bij de volgende aan de beurt? En gaan jullie ook voor icsi of voor ivf?

Is er voor ivf en icsi een aparte wachtlijst, of is het allemaal hetzelfde?

Posted

Hi Bloem,

Poeh wat moet jij lang wachten! Het lijkt wel of het steeds erger wordt bij het AMC.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is of je al wel een afspraak hebt gehad voor een startgesprek. Meestal wordt deze bij het AMC pas gepland na een voorlichtingsavond. Je kan je voorstellen dat het na zo'n avond weer heel druk is met aanvragen voor een startgesprek. Bij mij hield dit weer wachten in. Uit mijn hoofd gezegd 4 weken. Daarna werden we op de lijst gezet voor de behandeling ca. 8 weken.

Mijn advies zou dus zijn om voor de zekerheid te bellen en te vragen of je wel reeds een afspraak mag maken voor bijv. begin juni voor een startgesprek. Dan heb je die tenmiste staan.... Mocht het nodig zijn dan kan je deze altijd nog proberen te verzetten...

Succes

Posted

Bloem, wat naar dat je nog steeds niks gehoord hebt...

De wachtlijsten in het AMC zijn inderdaad apart; IVF, ICSI en zoek-ICSI (en dan ook nog weer apart voor TESE).