Ga naar inhoud

In afwachting van DE brief

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Sorry, ik had even de berichten niet gezien.. Wij zijn inderdaad nog steeds aan het wachten, en we moeten alle onderzoeken op nieuw doen.. Maar goed gelukkig hadden wij het afspraak met Meisner (hij doet inderdaad de TESE) al in November ingepland (dat is dus ergens eind April) wij hebben ook gelijk een afspraak met Dr. Mochtar gepland. Het schijnt dat Dr. Meisner de Tese and Dr. Mochtar de ICSI doet, ze werken samen dus. Wij willen nog steeds voor tweede opinie naar buitenland gaan. Waarschijnlijk naar Dusseldorf. Ik heb het gevoel dat ze qua techniek beter zijn, maar dan weet ik weer ok niet. Belgie schijnt ook heel goed te zijn, maar ik wil niet weer in de wachtlijsten zitten. Maar eerst wil ik het gesprek met Dr. Meisner wachten. Ik heb zo veel goede dingen over hem gelezen, dat ik wel even wil wachten.. Voor de rest heb ik ook gehoord dat als je eenmaal in de procedure zit, dat alles heel snel gaat bij AMC, maargoed dat zullen we nog zien.

Megan, ik zie dat jullie rond 8 Maart met de Icsi moest beginnen, zijn jullie al begonnen? Hoe bevalt dat? Heel veel success in ieder geval!!

Bloem gefeliciteerd met jullie bruiloft! Ik had het zelf eerder nooit gedacht, maar het was een van de leukste momenten in mijn leven =)

Heel veel success aan iedereen, en een hele fijne weekend!

Geplaatst

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen...

Wij hebben gisteren een telefoontje gehad van het UMCG dat alle voor onderzoeken voor de ICSI zijn afgerond, en we groen licht hebben om verder te gaan!!!

Ik mag zaterdag met de pil beginnen.

De arts zei dat we dan snel aan de beurt zouden zijn, en terwijl zij keek wanneer ongeveer kwam het gesprek ergens anders op, en hebben we het er niet meer over gehad, erg jammer.

Vanmorgen het ziekenhuis gebeld om dit alsnog te vragen, maar zij konden het me niet vertellen, en ik moet wachten tot we volgende week de brief hierover krijgen.

Baal hier best wel van, wil graag weten waar we aan toe zijn, en of we uit moeten gaan van een paar weken, of een paar maanden...

Iemand misschien enig idee??

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Hoi Keesje,

Niet normaal dat het zo lang duurt! ik moest vandaag toch in het AMC zijn, dus ben gelijk even langs CVV gelopen. en die mevrouw gaf aan dat de voorlichtingsbijeenkomst pas in juli zal zijn!! niet normaal zo lang... mijn vriend en ik hebben daarom besloten om in ieder geval 1 afspraak te maken bij het Vu, en goed door te spreken hoe, en wat als we zouden willen overstappen!

Geplaatst

Vanwege onverschilligheid van het AMC (heb ik eerder hier al ergens over geschreven ;-) waren wij zeker van plan om meteen over te stappen naar het VU. Meteen gebeld en ook snel contact gehad met het VU over het eventuele overstappen. De arts was heel vriendelijk heeft mijn verhaal aangehoord en verteld dat we mogen overstappen maar dat wel alle onderzoeken opnieuw zouden moeten. zaadtesten, opzwemtest etc etc. En dat de eerste mogelijkheid voor een afspraak (toen ik belde in februari) in april zou zijn. Qua wachttijd zou het dan voor ons niets uitmaken zei de arts, dus maar blijven zitten waar we zaten.

Vorige maand ben ik weer in het AMC geweest voor een test en toen vertelde dr. Tonch dat de mensen die in oktober op de wachtlijst stonden, in maart zouden worden opgeroepen. Met 5 maanden wachttijd kan ik leven. Dat zou voor ons betekenen januari op de wachtlijst mei/juni beginnen.

Nu ik dan weer lees dat er pas in juli een voorlichtingsavond is dan zinkt de moed me wel in de schoenen.

Ik vraag me eigenlijk af waarom er steeds zo geheimzinnig word gedaan over de wachttijd. Aan wie ik ook wat vraag in het AMC, niemand schijnt er ook maar een zinnig woord of uitspraak aan te willen wagen.

Het is altijd maar: Dat weten we niet precies, hangt van allerlei factoren af, kunnen we niet zeggen, geen idee. De enige die er een uitspraak over deed was dr. Tonch. (hele aardige man trouwens)

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om bijv. een IVF/ICI/ wachtlijst agenda op een pc te open en te zeggen zo rond maand X bent u aan de beurt met een speling van een maand of zo.

als je weet waar je aan toe bent heb je de keuze om te blijven wachten of om op zoek te gaan naar een ander ziekenhuis.

Geplaatst

Sidney, ik weet niet hoe het zit met de IVF-wachtlijst, maar weet wel dat de reden waarom het voor ICSI moeilijk aan te geven is, is dat ze door de opgelopen wachtlijst eerst de mensen die al op de wachtlijst stonden (wat dus wel na te gaan is) en de mensen die al in behandeling zijn en doorgaan voor beh. 2 of 3 helpen. Dat laatste is natuurlijk niet helemaal na te gaan; ze weten van mij bijvoorbeeld nu nog niet of de behandeling van mei gaat slagen. Zo niet, word ik weer op de bestaande wachtlijst gezet en neem ik dus 4 maanden later weer een plekje in wat als ik wél zwanger ben naar iemand die nieuw binnen komt kan gaan.

Dat ze nu geen voorlichting doen heeft ook weer te maken met die wachtlijst; ze hebben het liefst zo weinig mogelijk wachttijd tussen de voorlichting en het starten van de behandeling, dus doen ze geen voorlichting zolang die wachtlijst niet geslonken is. Ze hebben inmiddels wel nieuw lab-personeel, dus kunnen meer puncties per week doen, dus als het goed is zou de lijst langzaamaan korter moeten worden.

Voor iedereen die nog wacht; blijf er achteraan bellen (ervaring leert dat je in het AMC vooral zélf assertief moet zijn) en heel veel sterkte met wachten.....

Geplaatst

@ Miepie

Bedankt voor je uitleg! Het klinkt allemaal heel logisch en ik snap nu een beetje hoe het systeem in elkaar steekt.

Het zou wel heel fijn zijn dat ze de uitleg die jij nu geeft ook geven aan patienten als ze vragen hebben over de wachtlijsten.

Jij verteld het nu heel duidelijk en dan heb ik zoiets van ja, dat klinkt logisch.

Maar als je alleen maar hoort: "weet niet" "hangt van factoren af" "kunnen we niet zeggen" etc zonder verdere uitleg dan heb ik daar wel heel veel moeite mee.

Geplaatst

Kan ik me helemaal voorstellen, Sidney. Frustrerend...

Ik moet ook zeggen dat ik dit ook pas na flink wat aandringen over wanneer wíj weer aan de beurt zouden zijn uitgelegd kreeg, en in losse delen, haha. Heb de verschillende verhalen van de artsen bij elkaar opgeteld en kom dan tot bovenstaande conclusie (voornamelijk dankzij Tonch).

Echt heel naar zo lang te moeten wachten als je uberhaupt al zo lang hebt moeten wachten om tot dit punt te komen...

Wij hebben in augustus 2008 de voorlichting gehad (was toen 2 weken na de intake!) en in oktober 2008 het startgesprek. Doordat wij toen een paar maanden in het buitenland zaten hoor, normaal gesproken was dat september geweest. Na het startgesprek moest ik nog 1 onderzoek (SIS-echo, begreep afgelopen x van Loendersloot dat ze dat nu niet meer standaard doen) en daar kwam uit dat ik een poliepje in mijn bm had wat eerst verwijderd moest worden. Dus eerst daar weer 3 maanden (!) voor op de wachtlijst, en toen uiteindelijk in februari begonnen met spuiten. Als je eenmaal bezig bent gaat het wel snel allemaal, maar eerst die wachtlijst he.....

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag heb ik dan eindelijk gebeld naar het AMC om me van de lijst te halen. Ik heb gevraagd op welke plek ik inmiddels stond.

Nou, sinds 3 november sta ik erop, en ik stond op plek 21.

Althans, de mevrouw zei: het is niet echt een wachtlijst, het is meer een map waarin iedereen zit. (en ik vermoed op datum want ze vroeg sinds wanneer ik er ongeveer op zou moeten staan). Ik stond voor ICSI, daarvan zei ze, voor ICSI zou het langer kunnen duren.

Vervolgens heb ik weer niet gevraagd wanneer je dan aan de beurt bent, stel dat ze er 3 per week uitnodigen is het misschien nog te overzien, maar ik vond plek 21 wel heel erg ver weg klinken.....

ik hoop dat dat gevoel onterecht is en dat de AMC-wachtenden gauw uitgenodigd worden. Degenen van na 3 november schuiven iig een plaatsje op!!!

Sterkte meiden, Megan

Geplaatst

Hoi megan, wat een verschil al plaats 21... wij staan sinds 15 oktober op de lijst, slechts twee weken eerder en staan, volgens de laatste berichten op plaats 12.

ongeveer 1,5 maand geleden op plaats 8 en 3 weken terug wilden ze ons niet vertellen op welke plaats we stonden. om gek van te worden dus! mijn vriend is daarop nogal uit zijn dak gegaan omdat wij het niet kunnen begrijpen dat je ineens 4 plaatsen zakken! nog even en we staan gewoon een jaar op de wachtlijst ipv de 3 tot 6 maanden zoals ze hadden aangegeven in oktober. We hebben nu 13 april een afspraak met een gyneacoloog om dit alles te bespreken. Als wij aan dit gesprek geen goed gevoel over houden maken we ook 1 afspraak met het VU om door te spreken hoe en wat als wij zouden overstappen. En als het dan nut heeft zullen we die overstap ook maken. Maar goed nu eerst 13 april maar is afwachten.

Ik denk ook dat als je eenmaal in het traject zit dat het wel snel gaat, maar om in het traject te komen is niet normaal zo lang... en ik vind het niet erg als ik weet dat het lang duurt, maar dan wil ik wel een datum hebben waar wij naar toe kunnen leven. En niet eerst 3 tot 6 maanden, dan een gesprek in mei en dan uiteindelijk pas juli!

• 3 weken later...
Geplaatst

he meiden

nou wij hebben ons gesprek gehad, en we hebben er uiteindelijk wel een goed gevoel aan overgehouden. in het begin leek het erop dat het niet echt duidelijkheid ging bieden, maar uiteindelijk was het prima. we hebben nog steeds niks concreet maar hij heeft iig even uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat. en in mei wordt er weer bekeken wanneer de volgende voorlichtingsavond is. het verschil in plaatsen op de wachtlijst kon hij niet verklaren, waarschijnlijk een telfout gemaakt door iemand..

• 5 weken later...
Geplaatst

even een ego berichtje...

maar wij hebben vandaag de brief ontvangen!!! eind deze maand voorlichtingsbijeenkomst.. startgesprek gaan we nu inplannen!

Geplaatst

Geweldig Bloem!!

Eindelijk dan DE brief!!! Super, nu weet je eindelijk wanneer je mag gaan beginnen.

Wij horen 20 mei meer....maar ik durf nergens op te hopen in ieder geval!

Geplaatst

ja eindelijk een stapje verder!!

Spannend voor jullie 20 mei... ben benieuwd. gelukkig horen jullie volgende week meer.. al kunnen die dagen heel lang duren.

Laat je het even weten als je wat gehoord hebt?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hee die Bloem

Hoe gaat het ermee? Al op voorlichting geweest? Wij kregen ook diezelfde brief...mijn telefoontje om ons eraf te halen was niet afdoende dus :-) maar nu weer gemaild en nog een keer gezegd.

Veel succes met de behandeling!!!!

groeten Megan

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi Megan,

haha had ook niet anders verwacht hoor, die communicatie is dramatisch. voorlichting was interessant voor zover we het nog niet wisten allemaal. maar wel weer een grote teleurstelling. tussen neus en lippen door werd even vermeld dat de er weer een wachtlijst is voor icsi na het startgesprek, van zo'n 5 maanden!! dus dat is pas november starten...

wij hebben morgen ons startgesprek dus ben erg benieuwd...

hoe gaat het nu met jullie?

Geplaatst
Geweldig Bloem!!

Eindelijk dan DE brief!!! Super, nu weet je eindelijk wanneer je mag gaan beginnen.

Wij horen 20 mei meer....maar ik durf nergens op te hopen in ieder geval!

wat fijn dat jullie doorgaan voor de 1e IUI! (lees t in je ondertekening...)

Geplaatst

He Bloem,

Morgen het startgesprek! Spannend! Da's toch het gesprek waarin ze gaan uitleggen hoe je moet gaan spuiten en hoeveel?

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat gesprek krijgt en dan vervolgens 5 maanden moet wachten.... Ik vind dat zo raar.

Het zou me niets verbazen als je morgen prikinstructies krijgt en vervolgens mag gaan beginnen. 8 maanden wachttijd heb je er tenslotte al opzitten. Normaal gesproken zou je alle informatie al weer vergeten kunnen zijn na 5 maanden en dan zou je het gesprek bij wijze van nog een keer moeten doen?

Ben reuze benieuwd en hoop echt dat je meteen kunt beginnen.

Liefs,

Sidney

Geplaatst

Hoi Sidney,

Zoals jij schrijft, dacht ik ook! maar helaas niet, mede door de verhuizing van de afdeling daardoor wordt er in september en oktober niet behandeld! maar we hebben een def datum, september start ik met de pil! eind oktober de 1e spuit decapeptyl dus dan gaat het echt beginnen!! Jullie gaan nu 2 spannende weken tegemoet he? zal voor jullie duimen!

Geplaatst

Hai Bloem,

Gelukkig hebben jullie dan al wel een datum gekregen...!! Nu weet je echt waar je aan toe bent, ei-nde-lijk!!!

Ik heb nog helemaal niet gehoord dat er niet behandeld gaat worden in september/oktober? Is dat alleen voor de zoek-ICSI of ook de IVF/ICSI en IUI?

Krijg de kriebels alweer zeg...

Ja hier de spannende twee weken fase bijna... vrijdag de IUI, maar ik ben er wel nuchter onder hoor. (nog wel....) ;-)

• 4 weken later...
Geplaatst

He Bloem!

Ook wij hebben nu DE brief ontvangen. 22 juli is de voorlichtingsmiddag en 26 juli heb ik het startgesprek, gelukkig weet ik van jou dat het startgesprek niet betekent dat we meteen gaan beginnen.. We willen zelf eerst nog 5 x IUI doen en daarna door voor de IVF (hopen alleen dat het niet nodig is...)

Ben je eigenlijk verplicht om met je partner te gaan? Mijn man kan echt niet op die dag...dus ik neem m'n schoonmoeder (LOL) mee....

Zijn er nog meer meiden hier die DE brief hebben ontvangen en er ook de 22e zullen zijn?

Geplaatst

Hoi Sidney,

Wat fijn dat jullie de brief hebben. Mag je ook nog 5x iui doen? dat zou wel fijn zijn! je bent niet verplicht met je partner volgens mij. Alleen mijn man vond het wel fijn dat hij nu ook de info had (hij is niet zo van de boekjes doorlezen...) Voor regulier ivf heb je grote kans dat je snel na startgesprek mag starten hoor! wij hebben zoek-icsi en daar is maar weinig capaciteit voor in het lab...

Spannend hoor deze data! laat je het even weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden