Ga naar inhoud

Doorslapen???


mijnbaby

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

 

 

Mijn prinsje is 5.5 week te vroeg geboren, hij woog bij de geboorte 2430.

 

Hij was meteen al een hongerige baby en wilde niks liever dan zijn groei achter stand inhalen. inmiddels weegt die 6025 gram...haha....

 

 

 

We geven hem sinds een paar dagen s ochtens en s avonds pap in de hoop dat die doorslaapt,maar naar max 5 uur meld hij zich aan voor zijn fles...

 

 

 

We gaan volgende week in overleg met de CB met fruithapje beginnen.

 

 

 

Wie heeft er tips voor mij?

 

 

 

hij krijgt zijn laaste fles om 00.00 ( inc pap) en meld zich 5 uur later weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk kindje is anders.... Yinthe is 10 maanden en slaapt nog steeds niet door. Ze is aan de dunne kant (te) en dus ga ik er nog elke nacht uit om haar een fles te geven als ze wakker wordt. Gelukkig slaapt ze daarna direct verder, dus het zijn korte uitstapjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi MijnBaby,

 

 

 

Doorslapen, het blijft een lastig fenomeen.

 

Wat bij Thijmen hielp was hem de eerste keer dat hij komt z'n speentje te geven. Hij slaapt nu meestal 7 a 8 uur. Overdag krijgt hij om de 4 uur borstvoeding, maar zijn laatste voeding geef ik meestal al na 3 /3,5 uur. Ik zorg er dan wel voor dat hij goed wakker is en laat hem bijv iets langer in zijn blote billetjes liggen (wel meer kans op ongelukjes!!).

 

 

 

Hoop dat je hier iets aan hebt. Hoe is het verder met Yassine?

 

 

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorslapen schijnt een soort van taboe te zijn, het niet doorslapen dan. Mij werd zo vaak gevraagd 'en slaapt 'ie al door?' Alsof ik het dan beter deed of dat hij een liever kind was ofzo.

 

Onze zoon heeft tot zijn 1e jaar borstvoeding gehad, ook 's nachts. Toen hij eenmaal geen borstvoeding meer kreeg duurde het nog een héle tijd voor hij echt een goede nacht maakte. En nog slaapt hij heel licht en dat heeft 'ie van mij. Ik slaap ook zelden goed in en goed door. Zulke slapers heb je nu eenmaal.

 

 

 

Tips heb ik helaas niet voor je. Misschien je kindje een keertje laten logeren zodat je zelf een goede nacht kunt maken. Want slopend is het wel dus ik snap dat je graag hebt dat 'ie door gaat slapen. Alleen kun je dat naar mijn mening niet afdwingen of beinvloeden.

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Michelle.. Met Yas gaat het prima, thnx!! hoe gaat het met je dochter? is ze al een beetje jaloers op broertje lief? Ons prinsje vindt het eerlijk de billen bloot te hebben, hij is dan heel bewegelijk ( alsof die wil zeggen even verlost van de luier)

 

 

 

@ Mariek... Ja dat heeft ons zoon ook, sta rond 5 uur op en geef hem dan de fles en verschoon hem en dan ligt die naar 30 a 40 min weer in bed.... Maar hij krijgt zijn laaste fles ook nog behoorlijk laat.... wordt ze elke nacht wakker?

 

 

 

Thnx voor de reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn baby..

 

Dion slaapt nu sinds 2 weekjes door..

 

Daar zijn we ook even mee bezig geweest.

 

Hij krijgt de laatste fles rond 21:00 uur.

 

Wij hebben er in de nacht als hij kwam een tut in gedaan en zijn slaapmuzikje aangezet.

 

Even bij de deur blijven wachten, bij huilen weer gelijk de tut erin en ga zo maar door..

 

Dit hebben we een paar nachten zo gedaan en hij sliep vervolgens op een gegeven moment door.

 

Als hij echt goed doorhuilde kreeg hij wel een fles, maar met de tut erin doen is het toch uiteindelijk gelukt.

 

Hij wordt nu elke morgen wakker van onze wekker, zo rond 6:00 uur (vanaf 21:00 uur)

 

Ik hoop voor je dat je mannetje uiteindelijk door zal slapen..

 

Kost wat energie, maar dan heb je ook wat...

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijnbaby,

 

 

 

Op zich zelf doet je baby het hartstikke goed hoor. Met 3,5 maand al vijf uur lang slapen! Klinkt niet zo, maar het begin is er al.

 

 

 

Onze oudste woog bij geboorte 2272 gram en deed er 3-4 maanden over om door te slapen (0.00 uur tot 06.00 uur). Onze dametjes wogen iets meer bij geboorte, ongeveer 2500 gram, maar Kim deed er toch nog 4,5 maand over om door te slapen (ook van 0.00 uur tot 06.00 uur). Een baby gaat pas langer slapen als het gewicht er naar is (en nu weet ik mijn god niet meer hoe veel dat dan moet zijn :sad:) en als hij/zij zonder de nachtvoeding (dus overdag) voldoende melk (ik meen minimaal 700 cc) drinkt. Als dat zo is, dan zou hij/zij door moeten kunnen slapen. Wat je dan kunt proberen is om de kleine rond 0.00 uur wakker te maken en te kijken wat hij drinkt, ongeacht hoe laat hij de voorgaande voeding gehad heeft. En dan maar kijken hoe laat hij komt. En wordt tie inderdaad te vroeg wakker dan kun je inderdaad proberen om hem met een tutje te neppen, mits hij een tutje accepteert (die van mij pikten dat dus niet :sad1:). Maar ja, als dat allemaal niet lukt, dan is tie er blijkbaar toch nog niet aan toe en zul je nog even door moeten bijten. Op een gegeven moment zul je een keer 's ochtends wakker worden en je afvragen "heb ik hem vannacht nu wel of niet hoeven voeden?"!

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Maatje

 

 

 

Ik denk dat wij dat ook maar eens gaan proberen. hij krijgt nu zoals ik al zei zijn laaste fles 180 cc water en 6 schepjes + rijstebloem om 00.00 stip 5 uur later meld die zich weer aan... hij is erg hongerig ben benieuwd of hij het gaat pikken....

 

Leuk om te horen dat jullie kerel het al door heeft, lijkt me heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vonnie

 

 

 

Ja dat had ik dus toen ik ipv 2 keer snachts op staan( om de 3 uur) in eens 2 uur langer kon slapen schrok me helemaal wild hahahah....

 

 

 

Hij is vanaf de geboorte al een hongerige baby, hij krijgt 3 x 150 cc en 2 x 180 cc inc rijste bloem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje had ook altijd honger, ik ben na 2 weken borstvoeding gestopt en over gegaan op flessenvoeding. Hier had hij nog niet genoeg aan, toen heb ik voeding voor hongerige baby's gepakt en dit ging overdag beter. voor de avond deed ik wat rijstbloempap bij de melk. Iedere baby is anders de een slaapt vlug door en de ander later. Mathijs zo ongeveer na 3 maanden.

 

Groetjes Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een mama van een hongerige baby (dronk de maximale hoeveelheid...).

 

Wat ons toen geholpen heeft is om de fles van 5 uur anders te maken: normale hoeveelheid water, helft van de schepjes poeder. En dan de andere helft als hij weer wakker werd. Tijd schoof langzaam op.

 

En wat wij merkten: hoe meer voeding je erin stopt 's avonds, hoe eerder hij wakker werd. Kortom: probeer de papfles eens niet om 12 uur te geven, maar eerder en kijk eens of hij dan wel doorslaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, hielp hier ook! De fles s'avonds eerder geven! Sliep hij langer door.

 

En het speentje geven, hielp hier ook. Moest ik er wel telkens uit voor die speen..

 

 

 

Heb ook wel eens gehoord dat ze s'nachts gewoon een beetje water geven, en dan weer slapen.

 

Vind dat zelf een beetje weet niet.. nee zou ik niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames, thnx voor jullie tips en reactie's

 

 

 

@ Maatje

 

 

 

Hahha hij kreeg om 00.00 zijn fles, en was tegen 00.30 klaar met flesje en verschonen en om 4.30 werd die wakker, ik heb hem een paar keer de speen geven maar die spugte hij er keihard uit haha... helaas is hij niet zo van de speen, overdag heeft hij ook nooit een speen in zijn mond, we proberen hem wel vaak de speen aan te bieden maar hij is er niet echt dol op... maar als die hem eenmaal in zijn mond heeft dan kan die hem gerust non stop een uur in zijn mond hebben hahah( vaak alleen in de auto of als we winkelen)

 

 

 

We zijn nu 2 dagen begonnen met fruithapje, echt super cute... gewoon een paar lepeltjes om alvast te wennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn zeg, dat was zeker gek wakker worden voor je?

 

 

 

Nu hopen dat 'ie de smaak te pakken heeft van de langere nachten.

 

 

 

Ik vind trouwens doorslapen na bijna vier maanden helemaal geen slechte score hoor! Hier heeft het zo'n acht maanden geduurd om van de fles van 19u naar de pap om 8u te gaan.

 

 

 

Groetjes en rustige nachten gewenst! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mijnbaby,

 

 

 

Zo zie je maar weer, als ze eraan toe zijn, dan slapen ze door! Op naar de volgende nietgebroken nacht!!

 

 

 

Slaap ze vannacht :sleepy1::sleepy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai lieve meiden,

 

 

 

Thnx voor jullie reactie's, hij krijgt zo zijn laaste fles en hoop dan dat die weer doorslaapt....

 

 

 

Leeuwtje was inderdaad onwijs gek, ik schok om 6.30 en rende meteen naar zijn kamer,

 

maar hij sliep nog zo lekker, en toen pas realiseerde ik me huh hij heeft doorgeslapen...

 

 

 

Vonnie wie weet misschien was gister toeval? of gaat die het vanacht weer flikken?

 

 

 

Laat jullie het morgen weten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties, onze zoon Rick was ook een slechte slaper en meldde zich elke nacht om 5.00 uur totdat hij 12 maanden was. Het CB gaf toen de tip om hem maar te laten huilen als je zeker weet dat er niets aan de hand is (overdag genoeg voeding, geen vieze luier, koorts o.i.d.).

 

 

 

Wij legden hem in het campingbed in het kantoor beneden en gingen dan (met pijn in ons hart) naar boven. Na 3 weken had hij het door en sliep hij door tot 7.00 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze prinsesjes willen ook nog steeds niet door slapen. De ene keer lukt het en de andere dag lukt het niet. Rond 4u, 5u of 6u worden ze wakker. Ik geef ze de fles (terwijl ze weer in slaap vallen tijdens het drinken) en dan verschonen en weer in bed. En dan de andere prinsesje ook het zelfde. Ik denk zo van; als zij maar lekker vol zitten dan kan ik met goed gevoel slapen. Zo denkt toch iedere mama! Ik heb ze gelukkig de speen afgeleerd.

 

Mijn baby; kijk eerst of je prinsje geen natte luier heeft. Want daar houden ze echt niet van. Misschien slaapt hij daarna weer...

 

 

 

Sterkte, komt goed

 

 

 

Gr.

 

 

 

Babies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden