Ga naar inhoud

Cetro Trail


lonneke

Aanbevolen Berichten

Hoi Marmira en Talya,

 

 

 

MarMira, wat jammer dat de poging mislukt is! Wel fijn om even van je te horen hoe het gegaan is, ik kan me voorstellen dat je er een beetje spijt van hebt. Ik hoop dat de derde poging succesvol is!

 

 

 

Talya, ik ga niet meedoen aan de trial. Mijn ivf-arts heeft besloten dat ik er niet aan mee mag doen omdat ik vorige keer in het ziekenhuis ben beland wegens overstimulatie. Daarom zal ik de volgende poging beter in de gaten worden gehouden en willen ze me niet 'onderwerpen' aan een nieuwe studie.

 

Nu ik MarMira zo hoor, vind ik dat ook niet zo heel erg meer. Bovendien weet ik natuurlijk dat ik met de combi puregon/decapeptyl wel veel mooie embryo's aanmaak, dus waarom zou ik daar vanaf stappen, zeg maar.

 

 

 

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

laika ik zie dat je laatste cryo ook mislukt is, jammer... veel sterkte ermee!

 

 

 

Ik had eigenlijk al besloten om mee te doen aan het onderzoek, maar na het verhaal van marmira twijfel ik nu heel erg... Ik weet dat cetrotide vaker gebruikt wordt. Maar ja minder dan decapeptyl volgens mij...

 

Met puregon/decapeptyl had ik ook goede eicellen, werkte dus prima. Alleen jammer dat het 2 maanden duurt..

 

 

 

pff wat is kiezen lastig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie moeten mijn verhaal niet als norm nemen hoor! Ik had op zich best vertrouwen in de cetrotide als middel, ik had alleen de pech van die overgevoeligheid. En het feit dat er zo weinig eicellen werden gevonden lag denk ik meer aan de (dosering van de) Gonal-F dan aan de cetrotide...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw had ook een iritatie en jeuk reactie op de cetrotide spuit en het schijnt naar ik eerder ergens gelezen heb te helpen als je direct na de spuit gaat uitwrijven vanuit de spuit plek, zodat het sneller verspreid wordt.

 

 

 

Uiteindelijk is cetrotide alleen gebruikt om een eisprong te voorkomen en dus je cyclus stop te zetten en wordt Gonal-F inderdaad gebruikt om de groei van de eicellen te stimuleren. Belangrijk is de juiste dosis en voor mijn vrouw betekende dit dat ze en frequent bloed moest prikken om de 3-4 dagen en gedurende die periode ook een aantal echo's gehad heeft.

 

 

 

Uiteindelijk had mijn vrouw geloof ik 10 folikels en hadden we iets van 5-7 bevruchte embryo's, waarvan we er twee hebben laten terug plaatsen. We hadden alleen geen cryo's.

 

 

 

Inmiddels is mijn vrouw al 12 weken zwanger van een tweeling en kan ik dus zeggen dat wij in ieder geval heel tevreden zijn, ondanks geen cryo's. Uiteindelijk worden er volgens mij ook meer babies geboren uit verse emmies dan uit cryo's.

 

 

 

Groeten,

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik wil me hier ook even bij aansluiten.

 

Ik ga in juli ook meedoen aan het centro onderzoek en ik

 

heb hier ook wel positieve verhalen over gehoord.

 

En ja, elk lichaam is weer anders en zelf is mijn ervaring

 

dat elke behandeling ook niet te vergelijken is.

 

Ik zie wel hoe het gaat en ik ga er gewoon voor en dan zie ik

 

wel of ik eind juli, begin augustus ook nog zo positief ben, ha ha!

 

 

 

Groetjes Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo meiden,

 

 

 

Ik ben nieuw op dit forum en wij zijn ook in aanmerking gekomen voor de Cetro Trial Studie.

 

 

 

Het klinkt goed, minder lang spuiten en minder bijwerkingen, maar als ik hier lees dat je mogelijk minder eitjes ontwikkelt en dat er verder nog niet heel veel over bekend is, vind ik het toch wel spannender dan het gebruikelijke traject.

 

 

 

Het is allemaal al eng genoeg.

 

 

 

Ik ben er dus nog niet uit...

 

 

 

Liefss Maria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar aanleiding van het onderzoek en dit artikel dat ik tegenkwam http://www.ivf.nl/Articles/GnRH_analogen.doc nog wat vragen...

 

weten jullie daar het antwoord op? Anders ga ik het gewoon aan de arts vragen hoor, maar de op één na onderste vraag durf ik denk ik niet te stellen...

 

 

 


     
  1. Volgens het onderzoek is er een significant verschil in zwangerschapscijfers ten gunste van de agonisten. Ik ben benieuwd naar de recente ontwikkelingen hieromtrent en naar de wijze waarop de hier omschreven onderzoeksresultaten weerlegd zijn.
     
  2. Aanvankelijk werd gedacht dat de GnRH antagonisten zouden leiden tot gelijkwaardige of betere resultaten bij kortere stimulatieduur. Ten tijde van het meegestuurde onderzoek waren hier nog geen bewijzen voor gevonden. Is dit inmiddels wel het geval?
     
  3. Is het bewijs inmiddels gegeven voor het feit dat agonisten een betere follikelgroei synchronisatie geven? Ik meen me te herinneren van ons telefoongesprek dat dit onderzoek hier mede antwoord op zal geven (om dit verschil weg te werken). Het is natuurlijk wel zo dat ik van te voren niet weet of ik ingeloot zal worden voor het oude of het nieuwe protocol. Mogelijk loop ik, als ik het goed begrijp, dus wel het risico van ongelijke follikel ontwikkeling?
     
  4. Er is weinig bekend over eventuele lange termijn effecten van GnRH analogen op zwangerschap. Volgens het artikel mogelijk wel een lange termijn cerebraal effect, met een toegenomen risico op ADHD. Op welke wijze zijn de hier omschreven onderzoeksresultaten weerlegd?
     
  5. Bij schapen zou er bij het gebruik van GnRH antagonisten een verminderde eicel kwaliteit gevonden zijn. Bij mensen een drastische afname van de implantatie kans. Wat zijn hieromtrent de nieuwste bevindingen?
     
  6. Resultaten uit onderzoeken tonen aan dat de resultaten met antagonisten lager zijn dan met agonisten. Zijn hierover recente statistieken beschikbaar? In het meegestuurde artikel worden, op de laatste pagina, de resultaten zelfs teleurstellend genoemd.
     

 

Vragen die niets met het artikel te maken hebben:

 

 

 


     
  1. Ik begrijp dat deelname aan het onderzoek vrijwillig is. Ik begrijp ook de belangen van de stakeholders in dit onderzoek. De maker van Cetrotide, Merck heeft belang bij de onderzoeksresutaten en kan op deze manier haar medicijn én deze methode breed in de markt zetten. Bovendien betaalt de verzekeraar voor het grootste gedeelte de behandeling en daarmee ook het onderzoek. De patiente krijgt maar 3 behandelingen vergoed, nu moet één van deze vergoedingen worden ingewisseld in het belang van het onderzoek zonder (zo lijkt het) al te veel garanties in verhouding tot het huidige systeem. Het is natuurlijk belangrijk om het behandelingsprotocol te verfijnen, daar zijn de patiënten uiteindelijk ook mee gebaat. Ik heb ook begrepen dat Merck 400.000 euro geeft voor de aanstelling van een promovendus aan de Universiteit. De artsen in de ivf-centra die meedoen, ontvangen 50 tot 100 euro per patiënt die in de studie wordt opgenomen. Is de informatie die verstrekt wordt dan wel objectief, als de belangen zo groot zijn? Ik begrijp natuurlijk dat onderzoek noodzakelijk is, maar ik vraag me af wat de patiënten die aan dit onderzoek meedoen ermee opschieten behalve dan de kortere behandelduur, helemaal als de informatie die hierover vrij toegankelijk is mindere goede kansen lijkt te beloven dan de reguliere methode.
     
  2. Als deze IVF poging afgebroken moet worden vanwege onderstimulatie, telt dit dan evengoed als eerste poging (voor de verzekering)?
     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik had even een vraagje?

 

Moeten jullie ook de 2e cyclusdag naar het zh voor een

 

startecho?

 

En is de cetrotide een beetje makkelijk te doseren en te spuiten?

 

Ik krijg als het goed is nog instructies, moet namelijk een deze

 

dagen ongesteld worden en dan wordt dit bij de startecho uitgelegd!

 

 

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hermien,

 

 

 

Ik moest ook op dag 2 voor een echro en savond gelijk beginnen met prikken.

 

Mijn vriend die maakt de Cetro klaar voor me(werkt ongveer net zo als de pregnyl) en ik prik ondertussen alvast de Gonal F.

 

Ik ben nu 7 dagen verder, ik heb dinsdag laatste echo en dan zullen ze punctie wel gaan inplannen.Moet zeggen dat ik minder last heb van de hormonen.

 

Bij de vorige twee behandelingen was het echt een 8baan.

 

 

 

Succes.

 

Gr EmEm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Em Em,

 

Gaat dus lekker snel, en gelukkig weinig last van de hormonen.

 

Ben trouwens vanmiddag ongesteld geworden, morgenvroeg maar

 

gelijk bellen naar het zh en zal dan ook wel gelijk moeten komen.

 

En beginnen met de gonal F, zitten we er weer lekker in, ha ha!

 

 

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Em Em,

 

 

 

Wij zitten bij de Isalakliniek in Zwolle en jij?

 

Ik spuit 150 gonal F en jij?

 

Morgen heb je dus weer een echo, spannend!!

 

Kun je de cetrotide net zo prikken als de gonal F?

 

Want ik dacht te lezen dat je deze meer schuin moest prikken of

 

kun je deze ook gewoon recht in de buikplooi prikken?

 

Laat je morgen even weten hoe het is gegaan, ben wel benieuwd!!

 

En het jij het korte of late traject?

 

Ik heb het late traject en ben dus vanmorgen geweest voor de

 

startecho en heb vrijdag de volgende echo, dan begin ik

 

ook met de cetrotide, en vandaag dus begonnen met gonal F.

 

In ieder geval veel succes morgen!!

 

 

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij doen ook mee met de Cetro trail, maar dan in de Isala Klinieken.

 

Dit is de 1e ICSI dus ik kan het nergens mee vergelijken, maar tot nu toe bevalt het goed. Afgelopen vrijdag punctie gehad. 8 eicellen gevonden waarvan 6 rijp genoeg en 5 die zijn gaan delen. Ik ben benieuwd hoe het morgen is.

 

Wij hebben trouwens geloot voor de late start, dus zijn de 6e cyclusdag met de cetrotide begonnen.

 

 

 

@ Hermien:wij hebben de 13e cyclus dag de punctie gehad. Ik vond de cetrotide makkelijk spuiten, en mengen. Ik kreeg een beetje jeuk op de spuitplek, maar dat was zo weer over. Bij de cetrotide is het wel belangrijk dat je binnen 24 uur de volgende spuit alweer zet. Meestal deed ik het steeds een kwartiertje of half uurtje eerder dan de dag ervoor.

 

 

 

Jullie allemaal succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hermien,

 

 

 

Ik zit bij het VU ziekenhuis.En ik heb gespoten 225 Gonal-F.

 

Vanmorgen echo gehad en net als onze vorige ICSI behandeling waren de eitjes niet groot genoeg. Er is er maar 1 mooi, en twee kleintjes.

 

Vorige keer hebben we het door laten gaan, en deze was niet eens gaan nestelen.En achteraf natuurlijk spijt.

 

En dus is er besloten om deze om te zetten naar IUI(!)als het zaad van mijn vriend natuurlijk goed genoeg is. Donderdag zullen we terug moeten komen.

 

Op zich ben ik daar wel erg blij mee.Maar het is ook wel een teleurstelling.. de Gonal was al verhoogd en toch is het minimaal. laten we hopen dat een 3e behandeling niet nodig is.

 

 

 

De cetrotide moet je zelf klaar maken en dan schuin in je buik spuiten, dat is wat er anders is.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomer,

 

Hoe is het gegaan vandaag?

 

Je had toch een terugplaatsing.

 

Wij zitten ook bij de isalakliniek, bevalt ons altijd goed!

 

Ik heb al meerdere behandelingen gehad, en dit is dus de

 

1e keer dat we mee doen aan cetro trail.

 

Hoeveel echo's heb je gehad in totaal?

 

Het wordt nu spannend voor jullie, nog 14 dagen geduld hebben!

 

Sterkte en veel succes!

 

 

 

Em Em,

 

Wat balen meid, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.

 

Hopelijk heb je donderdag goed bericht en wordt het een iui.

 

Ik wens je veel sterkte,

 

dikke knuffel Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomer,

 

Hoe is het gegaan vandaag?

 

Je had toch een terugplaatsing.

 

Wij zitten ook bij de isalakliniek, bevalt ons altijd goed!

 

Ik heb al meerdere behandelingen gehad, en dit is dus de

 

1e keer dat we mee doen aan cetro trail.

 

Hoeveel echo's heb je gehad in totaal?

 

Het wordt nu spannend voor jullie, nog 14 dagen geduld hebben!

 

Sterkte en veel succes!

 

 

 

 

 

 

Hoi Hermien,

 

Terugplaatsing is goed gegaan. Alhoewel ik wel teleurgesteld was in het aantal goede embryo's. Van de 5 die waren gaan delen was er 1 goed en de rest matig. Die matige zijn dus allemaal vernietigd omdat ze maar 1 terugplaatsen en ze te slecht waren om in te vriezen. Onze wens was dat er 2 zouden worden teruggeplaatst aangezien ze anders toch vernietigd werden, maar helaas ze waren niet te overtuigen...

 

Ik vond dat ik vrij veel echo's heb gehad. In totaal 5, de laatste 3 waren dagelijks. Nu maar afwachten.

 

Hoe ver ben jij nu in de behandeling?

 

 

 

 

 

@Emem: Echt balen. Ik hoop dat de IUI positief resultaat zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

 

 

IUI heeft inmiddels plaatsgevonden..nu maar twee weken wachten.

 

Ben teleurgesteld in het aantal eiblaasjes, maar ben erg blij met hoe er met deze situatie is omgegaan.We hebben nu gewoon nog een 3e ICSI behandeling over.

 

Maar die hoeven we voorlopig niet te gebruiken..want dit gaat m worden.

 

 

 

Sterkte Zomer, ik wacht met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomer en Em Em,

 

Ik wens jullie allebei heel veel succes en sterkte met wachten!

 

Voor jullie beiden een wat teleurstellende uitslag, maar dat zegt

 

helemaal niets meiden.

 

Ik zal voor jullie duimen en hoop houden, op naar die groene regels!!

 

:myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed::myfignerscrossed:

 

 

 

Hermien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik heb morgen m'n 3e fm, alles gaat goed!

 

Waarschijnlijk vrijdag de punctie!!

 

Ik heb geen last van de cetrotide en ik vind dat het

 

wel lekker snel verloopt.

 

Moet nu natuurlijk de rest nog afwachten, het belangrijkste gedeelte!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is goed gegaan.

 

Ik heb zaterdag de punctie, en dan maar afwachten of er

 

mooie emmies bij zitten!

 

Hoe gaat het met jou?

 

 

 

Hermien

 

 

 

 

 

Hey,

 

 

 

ja gaat op zich prima.Ik ben sowieso altijd al bewust van mn lijf...en ja nu voel ik nog meer maar probeer t nuchter te bekijken...

 

Verder doe ik erg rustig aan, nog een hele week wachten ..* zucht*

 

 

 

Succes zaterdag, ik ga duimen voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden