Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo Caroline en andere,

Ik heb na een lange pauze van dit forum ook maar weer eens gekeken. Ik ben afgelopen donderdag begonnen met spuiten. pfff daar gaan we weer!! Wij hebben inmiddels ook besloten dat dit de laatste poging is en we laten er als we zover mogen komen, 1 terugplaatsen. Nou meid ik ga je weer volgen en hopenlijk dit keer met positief resultaat

dikke knuffel Marjan

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Marjan,

Wat fijn dat jullie toch nog een laatste poging gaan doen! Je man is dus 'om'? We zijn er allemaal weer hoor, van het november-groepie. Uiteindelijk zijn alleen Sterre en Femke zwanger geraakt van die poging, dus we gaan met zn allen voor die positieve test! Heel veel succes weer!!!

X Fren

Geplaatst

Lieve Caroline,

Heel veel plezier die dagen in Belgie. Geniet ervan en suc6 he met prikken...

'Spreek' je volgende week weer!

:eskimo02:

Geplaatst

hee Aafke: we lopen precies gelijk!! ik ben ook 11 feb begonnen. Ik ga dit keer wel meer puragon spuiten omdat ik maar drie eitjes had. Hoestie met jou?

Fren: hoe is het met jou?? Heb nog veel aan je gedacht. Wat een poging heb je achter de rug zeg pfff.

Ik ben eigenlijk wel goed herstelt van alles. Alle kilo's zijn er weer af en ik ben weer gestopt met roken hahaha daar gaan we weer. We zijn op vakantie geweest en ik heb gemerkt dat ik heel gelukkig ben. Vandaar de laatste keer. Mocht het niet lukken, helaas, maar ik trek dat wel.

Dit geeft veel lucht maar goed we zijn nog maar aan het prikken hahahah wie weet hoe ik over een paar weken praat.

doeii

Geplaatst

Hey Marjan,

Je bent er ook weer! Fijn dat je het toch nog een keer gaat proberen. En nu maar duimen voor een goed resultaat!

Ik ga morgen starten met het spuiten van de Lucrin.

Liefs Moontje

Geplaatst

@ marjan, alles god hoor hier, zij het ietwat ongeduldig. Ik wacht al sinds 5 jan op mijn ongi, want dan gaan we ons speciale cryo traject in (ik heb ingevroren onbevruchte eicellen). Maar volgens mij voelde ik maandagnacht mijn eisprong, dus dat zou betekenen dat ik pas 2 maart ongi zou worden... Pff cyclus van 9 weken!! Maar verder alles prima hoor. We hebben de rollercoaster van de eerste poging achter ons gelaten en afgesproken om nooit meer eerder te gaan testen :-)

Ik vind het knap dat je je neer kunt leggen bij welk resultaat deze poging ook geeft. Maar je bent natuurlijk ook een stuk verder dan ik.

@moontje, spannend, morgen were spuiten. Is lucrin net zoiets als gonal-f?

Geplaatst

mmmmm, vandaag alle medicatie weer opgehaald bij de apotheek, hele tas vol!

Dit is de 1e keer dat ik Menopur ga gebruiken in 1 doos zitten 5 ampullen en poeder maar nergens zitten de spuiten bij dus morgen maar weer terug. Mutsje bij de apotheek zei wel dat alles erbij zat......

Ook nog 4 dozen Cetrotide dat is denk ik in plaats van Decapeptyl ? mmm morgen Dr S maar ff bellen, k snap er geen bal van. Hebben wel gehoord hoe de Menopur te gebruiken maar over de Cetrotide hebben we het eigenlijk niet gehad, volgens mij.

Nou ja, in ieder geval kan het feest weer beginnen!

Geplaatst

@Marion, Cetrotide volgens freya:

Cetrotide 0,25 mg remt het effect van een natuurlijk hormoon, het zogenaamde luteïniserend hormoon releasing hormoon (LHRH). Dit LHRH reguleert de afgifte van een ander hormoon, het zogenaamde luteïniserend hormoon (LH), dat zorgt voor de eisprong tijdens de menstruatiecyclus. Cetrotide 0,25 mg remt een voortijdige eisprong. Een voortijdige eisprong bij hormonale stimulatie van de eierstokken (ovaria) is zeer ongewenst, omdat alleen rijpe eicellen geschikt zijn voor bevruchting.

Dus idd ipv de deca...

Let je wel op welke spuiten je gaat gebruiken bij de Menopur? Of je subcutaan (onderhuids) of in je spier prikt, heb je andere naalden nodig (de 1 wat langer dan de ander)...

Wel weer spannend meis...

Ik ga ook weer beginnen, maar moet ff mijn uitgangsecho van aanstaande maandag afwachten en natuurlijk mijn volgende cyclus...

Geplaatst

@Marjan, ik sluit me even aan bij Moon en Fren...sterk van je! En ook een hele mooie uitspraak: ik ben gelukkig!

Geplaatst

Heee Sannie, thanx voor je antwoord. Dacht ik dus al van die Cetrotide, maar k heb geen idee wanneer ik daar dus mee moet beginnen. Wanneer denk je weer de 1e spuit te kunnen zetten?

Geplaatst

Marion,

Als ik deze maand een 'normale' cyclus heb, dan verwacht ik volgende week donderdag, vrijdag of zaterdag (zit altijd tussen de 26 a 28 dagen) mijn ongi en dan vanaf de 2e dag weer spuiten, dus eind feb/begin maart.

Ga trouwens maandag nog wel even overleggen met mijn gyn of een andere combi van hormonen wellicht wat beter is voor de stimulatie. Zeker gezien het feit van die 1 dominate follikel afgelopen januari...

Geplaatst

Sannie: spannend dat je weer gaat beginnen.

caroline: Ben je al begonnen met spuiten??

Oja meiden ik durf bijna niet tegen mijn baas te zeggen dat ik "weer" bezig ben. Afgelopen x ben ik 14 dgn thuis geweest, denk niet dat hij blij wordt als ik zeg dat ik weer bezig ben. pff denk dat ik nog maar wacht tot ik meer weet en de punctie inzicht komt.

Geplaatst

He marjan, toen je in december mailde dat je een week (en dus kennelijk uiteindelijk 2 weken) thuis was gebleven dacht ik echt, nou... dat lijkt me ietwat overbodig. Maar oef, wat ben ik daarvan terug gekomen!! Ik heb ook echt de punctie-from-hell gehad en ben ruim een week thuis geweest. Toen 2 dagen gewerkt en toen had ik kerstvakantie. Ik snap dus helemaal hoe je je voelt. Heb mn baas zelfs huilend aan de tel gehad om te zeggen dat ik nog niet kwam werken.

Maar, ik weet ook dat de ene punctie de andere niet hoeft te zijn. Er zijn verschillende topics daarover vol geschreven. Zou het dus gewoon in het midden laten bij je baas. Als ie er naar vraagt, gewoon toegeven, en zo niet, dan kun je altijd nog kijken hoe het loopt. Voor hetzelfde geld ben je deze x een van de gelukkigen en kun je de volgende dag weer aan het werk!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben er weer! Heerlijk een paar dagen naar de Ardennen geweest, voor de zekerheid voor 4 dagen medicatie meegenomen, werd ik gisteren pas echt ongesteld... Maar dat komt heel goed uit. Dus gisteravond de eerste spuit weer gezet, gelukkig kan ik morgenavond op mijn gemakje thuis mijn eerste Menopur mengen, zag ik wel een beetje tegenop daar in dat kleine badkamertje...

Op 1 maart de eerste FM, dus later meer!

Caroline

Geplaatst

Ha carolien,

Meldde het net ook al in het andere topic: welkom thuis. Wel lekker dat je ongi pas gisteren doorbrak. Altijd zo'n gedoe met die spuiten. Hier nog steeds wachten :-) maar ik zie het allemaal wel. Voelt het goed om weer te beginnen?

X Fren

Geplaatst

Ze is er weer.. Hoop dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!

1 Maart alweer de 1e FM!

Geplaatst

We hebben het erg gezellig gehad. Mijn vriendin had heerlijke koffielikeur gekocht dus heb wel 2 glaasjes gedronken... moest kunnen vond ik, om het te vieren? Normaalgesproken drink ik trouwens nauwelijks alcohol dus de rest van de tijd zal ik zeker braaf zijn...behalve op mijn verjaardag natuurlijk.

Hoop overigens niet dat er een kink in de kabel komt alsnog want morgenochtend moeten we de uitslag bespreken van de rugfoto's die mijn vriend heeft laten maken... Stel dat hij moet worden geoperereerd kan het zomaar zijn dat ik er weer mee stop. Ik heb dan pas 2x decapeptyl gespoten, dus denk dat het dan beter is om het uit te stellen aangezien ik er geen stress bij kan gebruiken...

Geplaatst

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Spannend morgen de uitslag, ik hoop dat je dan niet hoeft te stoppen met je behandeling, daar hebben jullie niet naar toe gewerkt. Maar zoals je zelf zegt kan je er verder geen stress bij hebben.

Ik heb vanavond mij eerste deca laten zetten en heb 2 maart de eerste follikelmeting!!!

Wij gaan dus heel erg gelijk op samen gezellig.

Succes morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou Caroline, hoop niet voor jou dat die kink komt hoor! Je bent je al weer een tijdje aan het opladen en kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld zou zijn om deze cyclus weer af te wachten tot je volgende...

Geplaatst

Jee, meiden, wat gebeurt er toch veel in een week... Caroline en Sannie, lees ik het nu goed... hebben jullie mannen pijn? Ik lees over medicijnen en operaties... heftig!!

Ik duim dat alles goed gaat en dat de heren kunnen produceren zonder diazepam en/of narcoseresten!

San, morgen alweer de uitgangsecho! SPANNEND!

X Nine

Geplaatst

He caroline, wa heeft je vriend dan, dat hij wellicht een operatie moet ondergaan? Zou wel enorm balen zijn, zowel voor hem, als voor jou natuurlijk, want niemand wil stoppen als je net weer bent begonnen.

Geplaatst

Heeee Caroline, whahahah k ben ook net begonnen, gaaf lopen we gelijk op! Maar wat gaat alles overal toch anders...... Ik ben vrijdag in de namiddag ongesteld geworden (precies op dag 28, netjes he) dus vanochtend op dag 3 begonnen met Menopur! na een hoop gedoe met de apotheek, moesten 3 x terug voordat we alles hadden, wat een dozen zeg! Anyway, mn mannetje is de gifmenger, hoorde ik m toch vloeken en tieren, .....was de opzuignaald te kort!!!! Uiteindelijk wel redelijk gelukt. Wel vanmiddag bij de apotheek die open was ff 2 nieuwe opzuignaalden gehaald voor vanavond en morgenochtend! K moet 2 x per dag spuiten ivm de hoeveelheid. Morgenmiddag dus de rest even omruilen! Verder gebruik ik nog niks. Morgen bellen met Dusseldorf voor de 1e echo, deze is waarschijnlijk vrijdag of zaterdag dan horen we ook wanneer we er Cetrotide bij moeten gaan spuiten......wiiioeiiiiii hoe spannend!, Zweet loopt over mn rug op de 1 of andere manier en toch heb ik er heel veel vertrouwen in ...... fingers crossed dus.

Maarre Caroline, k heb zo rond dag 13 als alles goed verloopt de punctie! Zo rond 3 mrt dus........

Meis ik blijf je volgen!!!!

kussie

Geplaatst

o en trouwens, k heb ook heerlijk aan een wijntje gezeten hoor! Ik zeg maar zo, als we deze behandelingen niet zouden volgen zou je ook gewoon je wijntje nemen! Dus mijn nieuwe motto.....geen krampachtig gedoe, gewoon lekker doen waar je zin in hebt, niet overdrijven natuurlijk maar jezelf ook niet alles ontzeggen, mmm misschien is dat wel de sleutel tot succes, wie zal het zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden