Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He witje succes dinsdag. Ik hoop dat ik dinsdag mag beginnen met stimuleren. Ik kan neit wachten!! Ik hoop dat je trosjes in je buikje hebt!!

groetjes

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden!

Net een heerlijk dagje Amsterdam achter de rug. Wel moe, want die eierstokken zijn lekker bezig.

Vandaag 1e fm gehad en er zitten links en rechts 7 follikels! Dus 14 totaal... 1 hele grote (18 mm) en de rest tussen de 11 en 14 mm. Normaal gesproken zat ik al veel verder, maar nu toch even anders. Vooralsnog donderdag punctie..

Eerst maandag de 2e fm en dan maar hopen dat we donderdag redden en het niet vrijdag wordt!! Na een dag lopen en/of zitten, is mijn buik het zat!

Ben wel blij met de 14 follikels!!!

Jullie heel veel succes maandag en dinsdag en lekker genieten van het weekend!

Groeten, Gerda

Geplaatst

Fijn zeg Gerda!! mooi resultaat. Zie je op tegen de punctie?? Waar ik loop doen ze het zonder verdoving. Vorige keer scheet ik in mijn broek hihi maar viel 1000% mee. Nu ben ik dus niet meer bang, wel spannend natuurlijk. Hopenlijk onderschat ik het nu niet!! succes meid!!

Geplaatst

Succes morgen Caroline!!! Ik heb alle wekkers en telefoons ingesteld zodat dinsdag gewoon een echo gaat plaatsvinden hahahaha

Fren hoe-is-tie??? komen nu die ongi duivels niet!!

Geplaatst

He meiden...ik breek even in in dit topic. Met verschillende van jullie heb ik het afgelopen jaar op een wachtbankje gezeten. Goed om te zien dat jullie weer bezig zijn! Heeeeeeeeeel veel sterkte de komende weken, toi toi toi en ik hopo over een paar weken goede berichten te kunnen lezen van jullie. Ga er voor meiden!

Dikke knuffel

Geplaatst

Goed hoor. Druk met werken. Ik geniet enorm van de rust. Geen stress en spanning meer. Wel regelmatig verdrietig maar te handelen zeg maar. Al onze vrienden zijn zwanger (echt waar, bizar gewoon, 6 stellen tegelijk) en dat steekt af en toe maar dat laten we maar gewoon gebeuren, dat gevoel.

We hebben ons aangemeld voor adoptie en gaan in de wachttijd naar de cursus toe (1,5 jaar) de cursus voor pleegzorg doen. En verder genieten, genieten, genieten!

Wat spannend weer voor jullie! Oh meid wat zou het super geweldig enz. zijn!

Ik ga je volgen hoor!

Geplaatst

Jeetje Esther, wat een mooie en dappere beslissing.

Hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig mag gaan voor jullie.

Caroline, morgen jouw 1e fm, ik ga morgen voor de 2e! Hopen dat ze weer iets zijn gegroeid!Succes morgen!

Icsi; punctie gaat in het AMC ook zonder verdoving. Wel krijg je 2 valiumtabletjes en dat helpt best veel. Ik kijk er niet tegenop, maar juist naar uit! HEb steeds veel last van die eicellen in mijn buik.. en toch weer een stapje verder!

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Fren: hahaha sorry maar dit is zooo bizar. Als je het niet wil dan komen ze (rode duivels) en nu je wilt starten pfff wat luistert ons lichaam toch slecht!!

Ester: Respect, respect en nog eens respect. Hoe je schrijft echt enorm krachtig! Ik hoop dat adoptie brengt wat je hoopt. Ga je ook voor pleegzorg want dat is iets totaal anders. Succes met alles!

Gerda: Ja dat kan ik me voorstellen. Ik had vorige keer ook heel veel last terwijl er maar vier zaten zaten, mijn god wat dan als er 10 zitten. En idd de punctie stap dichterbij!!

Geplaatst

Esther wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat naar omstandigheden. Natuurlijk mag je verdrietig zijn en ook iedereen mag dat weten en/of zien toch, er wordt ook blij gereageert op de 6!!!!!! zwangeren in jullie omgeving. Moeilijk hoor.

Hopelijk hebben jullie over een tijdje een heel mooi adoptie kindje in jullie armen.......

Caroline succes vandaag met je meting, ik kan niet wachten tot morgen ochtend. Ik hoop dat ik er net als Gerda een stuk of 7 aan elke kant heb. Helaas zal dat er niet inzitten denk ik. Had de eerste keer 7 en de 2e keer 5 eicellen, wel van goede kwaliteit.

Icsi jij ook succes morgen hoe laat mag je??? Ik gelukkig al om 8 uur dan heb ik dat maar gehad hahaha. Plan alles altijd zo vroeg mogelijk. Ook omdat mijn mannetje dan 's middags nog kan gaan werken als het nodig is. Morgen hebben we samen de rest van de dag vrij!!!!!!!!!! Heerlijk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de 2e fm gehad. Op dit moment zitten er 15 follikels! 1 uitschieter van al 23 mm en de rest tussen de 13 en 19 mm.

Ze gaan eerst de bloeduitslagen bekijken en aan de hand daarvan heb ik of donderdag punctie of woensdag fm 3 en dan vrijdag punctie!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Wauw Gerda, jij gaat goed! Er is er dus nog eentje bijgekomen en best groot al, ga zo door!

Ik ben net terug van de eerste FM: aan beide kanten zitten er 5. Ik ben dus wel tevreden, al vond de gyn. dat ze wel erg klein waren, er was er maar eentje al groter dan 10 mm en de rest nog heel klein. Hij dacht eerst zelfs dat er maar 2 zaten rechts maar toen zag hij gelukkig die kleintjes. Ik ben nou eenmaal niet zo snel, al waren ze de vorige keren al iets groter bij de eerste meting. Als het 10 bruikbare eitjes worden, hoor je mij niet klagen!

Het BMS was trouwens al 11,7, dus heel goed. Over 2 dagen weer terug, omdat ik eventueel nog Gonal erbij kan gaan spuiten, we weten dat ik daar goed op reageer.

Ben wel opgelucht over dit aantal, was een beetje bang voor heel weinig door de Menopur, pfff. We gaan vrolijk door! De zon schijnt!

Geplaatst

Caroline, haastige spoed is zelden goed, zullen wij maar zeggen!

Voor mijn gevoel ga ik nu langzaam, maar misschien is dat wel even goed. Kunnen de eitjes vast lekker wennen aan mijn lichaam, zodat zij strakkies heel graag nog 8-9 maanden willen blijven zitten ;-)

succes meid!

Gast estrhalita
Geplaatst

Super nieuws dus. Op naar de volgende meeting.

Geplaatst

He ladies, allemaal goede berichten, dat doet me goed! En Caroline... het gaat om de KWANTITEIT, he... en Menopur doet daar goed aan.

Marion, succes morgen weer met de FM! (wat een kilometers moeten jullie nu maken...)

ICSI en Gerda: ook veel succes!

Esther, leuk om weer van je te lezen... spannend, die adoptie! En ook een leuke nieuwe job!

Liefs, Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

Zoooo Gerda, mooi aantal; echt een broedkipje ;-). Die punctie komt helemaal goed!

En Caroline..met de Menopur gewoon 10! IK vind dat een fantastisch aantal hoor en dan eventueel de Gonal erbij (héé dat lijkt op een combi die ik ken... waarvan ook alweer.. tomdietomdietom... hahaha)..

Marion, jij morgen weer... wordt weer een rit meid! Als je te moe bent, dan lezen we het wel woensdag hoor! Anyway, ik hoop en duim dat alles lekker gegroeid is en dat je deze week nog de punctie hebt.... You go girl!

ICSI, jij ook suc6 morgen meis...

Hier nog geen ongi te bekennen :-(... pfff ook NU obsessief broekloeren...) Is er nog nix woensdag, dan ga ik met de gyn bellen (ook omdat ik deze cyclus mijn eisprong WEL heb gevoeld)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden