Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk al die reacties weer, heb jullie een heel klein beetje gemist, hihi...

Mijn vriend heeft eigenlijk al zijn hele volwassen leven last van zijn rug. Hij is ruim 2 meter lang en heeft veel groeispurts gehad in zijn jeugd. De ene keer gaat het beter dan de andere. Hijwas een paar weken geleden eindelijk naar de huisarts (had ik al zo vaak gezegd), die verwees hem door naar de fysio en die zei vervolgens weer dat hij een foto moest laten maken (wat van de huisarts niet meteen mocht want dat had hij al gevraagd, nee, eerst maar naar de fysio, zucht). We belden vanuit de Ardennen en hij dacht: ze zullen wel niks zien. Dat geloofde ik al niet als ie zo'n last heeft (kon niet op of neer na 2 uur in de auto) en inderdaad: de dokter wil het zelf met u bespreken. Ik ga wel mee, want ik wil precies weten wat er nou aan de hand is. Het is dus niet zeker dat hij geopereerd moet worden maar voor hetzelfde geld heeft hij een hernia ofzo. Afwachten dus, ik zal het laten weten morgen en ga ondertussen vanavond gewoon spuiten.

Wat leuk om zo gelijk op te lopen Sandra en Marion!!

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoop op goede berichten voor jullie Caroline. Dat er niks gevonden wordt maar het wel opgelost wordt. haha dat zou ff mooi zijn.

Marion helemaal mee eens. Ik slikte me het rambam de vorige keer aan vitamines e.d. ga nu alleen nog maar voor de foliumzuur en gezond eten en drinken. Geen alcohol daar heb ik geen goed gevoel bij maar de kattebak doe ik ook gewoon. (vriendlief vergeet die gewoon altijd en ik ben toch immuum voor toxo), Geen accupunctuur meer. Helemaal geen flauwekul meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Normaal zouden we ook gewoon van alles doen en wie weet is dat ook wel "het" recept. Bij mijn vriendin heeft het immers geholpen dus het moet nu ook bij ons!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Het spuiten en slikken is weer volop begonnen. Ook ik heb gister de uitgangsecho gehad en die was prima. Nu 125 eenheden menopur spuiten. Dat was nog best even rekenen hoeveel ml ik nu moet spuiten.

Dus nu doen we maar 1 ml vloeistof met 150 IE menopur en dan 0.83 ml spuiten... pfff. die prikpen toch wel wat gemakkelijker ;-)

Zaterdag de 1e fm, spannend weer!

Meiden veel succes en blijven genieten van alle leuke dingen!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik ben wel een beetje blij want voorlopig geen operatie voor vriendlief... Er blijkt een tussenwervelschijf te zijn versleten, is hij eigenlijk wel jong voor maar waarschijnlijk een combinatie van lengte, verkeerde houding en veel staand werk. Nu moet hij veel naar de fysio, oefeningen doen om sterkere rugspieren te krijgen. Huisarts zei: opereren kan altijd nog, eerst een paar maanden fysio. Pfff... ik kan gelukkig door met deze poging!

Ik ga vanavond voor het eerst aan de Menopur Gerda, denk dat ik de Gonalpen ook wel zal missen! Zaterdag alweer de eerste FM voor jou! Ik heb net een afspraak gemaakt voor 1 maart...

We zijn weer met een paar meiden die vrijwel gelijk op lopen, leuk hoor!!

Geplaatst

Hee Caroline,

Wij lopen echt in alles gelijk op. Ook de 3e poging en ook voor het eerst aan de menopur.

hoeveel eenheden moet jij spuiten? Hoop dat je wat minder gegoochel hebt dan mij.. haha, echt een scheikunde lab aan het worden bij mij thuis!

Wel fijn dat je door kan met je poging en dat je vriend het voorlopig zonder operatie af kan.

Hoe was je uitgangsecho? en loop jij ook in het AMC?

Geplaatst

Hoi Gerda,

Ik moet 225 spuiten, ze heeft gewoon hetzelfde gedaan als bij de Gonal, dus dat zijn 3 ampullen, niet zo moeilijk rekenen dus, haha!

Ik heb geen uitgangsecho gehad, maar bij de evaluatie op 4 februari zag alles er goed uit, dus ik moest gewoon weer bellen op dag 1 en dat was eergister.

Ik zit in het Maasstad/Zuider en het EMC, dus in Rotterdam.

Ik ben wel heel benieuwd naar de aantallen follikels nu met Menopur. Ze zeggen dat het betere kwaliteit embryo's worden he, maar dan soms minder eitjes. Nou was ik al van 13 eitjes terug gegaan naar 7 dus hoop eigenlijk niet dat het er nog minder worden... We zullen zien!

Geplaatst

Ik ga je volgen!! Ben erg benieuwd hoe het nu met de menopur verloopt, omdat dat ook ons 'plan' was voor de 3de icsi. In het zuider/emc.

Toi Toi Toi!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

Ohw okee, dat wist ik nog niet.. Hoop ook niet dat het er minder worden met de menopur. Had de laatste poging 8 eicellen. Het AMC heeft daar niets over gezegd, dus wie weet valt het mee!

Geplaatst

Caroline wat fijn dat je door kan gaan met deze poging. Wel vervelend van die rugklachten natuurlijk. Hopelijk kan een operatie zo lang mogelijk uitgesteld worden. Dat is ook tenslotte niet niks.

Ben blij dat ik gewoon aan de gonal blijf, lekker makkelijk zo'n pen. Vraag me echt af of het ene nou echt beter is dan het andere. Ligt er volgens mij meer aan hoe je lichaam op de stimulatie reageert. Bij de een is het gonal bij de ander menopur.

Geplaatst

Aan de ene kant goed nieuws Caroline dat je mannetje eerst naar de fysio moet. Aan de andere kant heel vervelend zo'n tussenwervel, ik weet er helaas alles van zoals je weet. Wens hem maar sterkte.

Jij vanavond voor het eerst aan de Menopur. Ik mag aan een combi: Menopur + Gonal. We hebben vanochtend prikinstructie gekregen hoe de Gonal pen werkt. Super makkelijk zeg! Kind kan de was doen...

Geplaatst

mmm k wist ook niet dat je minder eitjes kan krijgen met Menopur. Nou ja we zien wel. K ben zeker de enige die 2 x moet spuiten met de menopur? Net even de juiste lengte opzuignaalden gehaald want die we hadden waren te kort dus kreeg net het laatste beetje niet uit de ampul. nou ja was alleen gisterenochtend smiddags gelijk naar de noodapotheek gegaan. Mn mannetje vind het wel een beetje lastig, zuigt ie de vloeistof op maar het loopt wel eens vanzelf terug in de ampul nog meer mensen last van?

@ Sannie, jij mag ook vanavond weer?

@Sandra, ah jij ook gisteren gestart met spuiten en ook vrijdag de 1e FM meting? aan je ticker te zien.

@Gerda en Caroline, wordt zo gezellig he? hahaha op naar een groene maart, zou toch mooi zijnnietwaar meiden!

Geplaatst

@Marion, dat teruglopen kan. Gewoon doortrekken...krijg je wel een luchtbel, maar die tik je met je vingers er wel weer uit.

Ja, met die naalden heb ik in het begin ook ff lopen hannesen, maar nu heb ik de juiste maten. Ik neem die ook ff mee zodra ik mijn meds ophaal, want ik heb expliciet gevraagd aan mijn apotheek of ze Menopur ZONDER naalden wilden bestellen.

Voor wat betreft die start van mij: nog niet. Zit te wachten op mijn volgende cyclus (dus menstruatie)...deze week hoop ik...

Geplaatst

Hoi,

Even inbreken bij jullie! Ik zit nu in de wachtweken van IVF 3. Deze ronde ook met Menopur gespoten. Vooral omdat ik in december 38 ben geworden en zo her en der lees dat er dan met Menopur wat betere resultaten worden behaald.

De overige twee keer heb ik Gonal-f gespoten (1e ronde kort protocol met 150 eenheden, 2e ronde lang protocol met 225 eenheden, 3e ronde kort protocol met 225 eenheden Menopur). De ronde met de Menopur had ik 8 follikels en 6 eicellen. Dit resultaat had ik ook met de Gonal-f! Erg constant wat dat betreft dus.

Wel was de kwaliteit van de embryo's beter!! Ik heb deze keer (terugplaatsing op dag 3 na punctie) een goede 8- en 5-cellige terug gekregen. En dit week wel af van de vorige ronde (2 matige 5-cellige embryo's teruggeplaatst, geen cryo's). De 1e ronde was het resultaat vergelijkbaar met nu! Ligt dit nu aan de Menopur of toch aan het gevolgde korte protocol?! Geen idee maar ik hoop deze keer wel op een ander resultaat!

Succes met het mengen en spuiten! Ik voelde me net een gifmengster met al die spuiten, naalden en potjes om me heen;-) En natuurlijk: op naar mooie goede en vooral ook positieve resultaten!!

Groetjes,

Geplaatst

Ik heb ook al mijn pogingen gonal gespoten hoor Sandra, en nu dus weer. Heb er verder weinig moeite mee. Ik vertrouw gewoon op wat de artsen mij voorschrijven en tot nu toe is het altijd netjes geweest.

1e icsi 9 follikels en de 2e 7 follikels. En de eicellen die gevonden waren, weet niet meer precies hoeveel, die waren altijd goed van kwaliteit. En de emmys bijna altijd hoogste score. In Gent gaan ze voor 5 tot 10 eicellen dus daar zit ik elke keer mooi tussen. Er is er tenslotte maar 1 nodig die blijft plakken.

Geplaatst

Op zich had de Gonal bij mij ook best gekund hoor, maar omdat ik hier een aantal keren had gelezen over betere kwaliteit embryo's, wilde ik voorstellen om het te proberen, ivm de laatste poging. Bleek dat de arts het ook al wilde voorstellen, gewoon omdat het de eerste 2 keer met best veel embryo's niet gelukt is (en niks kon worden ingevroren). Het is dus zeker niet zo dat Gonal slechter is dan Menopur, alleen wij hebben gekozen voor iets anders.

Geplaatst

Precies. Als de arts had gezegd: nee, ik wil dat je weer Gonal gebruikt, had ik het waarschijnlijk gewoon gedaan, maar ik vond het te toevallig dat zij het ook al wilde doen, dus dan is het zeker het proberen waard.

Geplaatst

Gelukt! Appeltje eitje... Nee hoor, wel een gedoe, maar de eerste spuit Menopur zit er in!

Vriendlief had een goed idee met het breken van het flesje: duim ertegen en van me af duwen en de bovenkant bleef heel (Sannie)! Wat ik steeds deed bij de pregnyl en toen ik oefende vorige week was teveel knijpen en nu ging keurig de bovenkant er af. Ook viel de hoeveelheid vloeistof me mee, ik dacht dat het hele buisje gevuld was maar je duwt 'm een heel stuk terug omdat er door het opzuigen veel lucht in zit. Heb mijn vriend steeds het potje laten vasthouden want dat is handiger met opzuigen, op zich wel fijn dat hij dan ook iets kan doen. Hij schrok wel erg van de lange opzuignaald, haha! Moest 'm geruststellen dat ik die niet in mijn buik ging zetten... Er zitten mooi korte naaldjes bij, stuk korter dan bij de Gonal, een voordeel ontdekt dus. Maar het blijft een gedoe, drie potjes mengen met vloeistof.

Ik voel nog niks branden maar het zit er net in. Kan dat nog komen dan of is dat meteen als het zo is?

Pfieuw, de kop is er af, ben wel opgelucht moet ik zeggen!

Geplaatst

Lekker Caroline dat je eerste menopur er in zit. Moet er niet aan denken dat ik 3 vloeistoffen moet mengen. Vind het zo al moeilijk genoeg. En dit soort verpleegtechnische handelingen vind ik heerlijk op het werk, maar daarbuiten...............

Vanavond gaat bij mij de eerste gonal erbij, ben benieuwd. Ben nu aan het vloeien dus heb ontzettende buikpijn, normaal niet maar niks is nu normaal.

Laat de druiventrosjes maar in ons groeien!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Joepie Caroline !!!

:eskimo02:

Als het niet brand dan is het met de juiste ´snelheid´ ingebracht..

:alright:

Geplaatst

Hi Caroline,

Fijn dat je je eerste spuit hebt gezet! Het is idd veel gedoe maar door dit gedoe vond ik het ook wel een fijn ritueeltje. Was ik (of soms we) even in alle rust bezig met onze grote wens!

En als hart onder de riem.. Ik ben poging 2 overgegaan naar Menopur. Ik had idd minder eitjes (2! terwijl ik wel veel folikels had).... MAAAAR... deze zijn allebij bevrucht en waren beiden van topresultaat.. en er is er 1 netjes blijven plakken.

Ik heb echt het gevoel dat het aan de Menopur ligt dat er een mooie bevruchting heeft plaatgevonden.

Bij mij adviseerde ze om over te stappen op Menopur omdat bij poging 1 bleek dat er van de 7/8 folikels maar 1tje matig bevrucht was. Bij dit soort resultaten vinden ze dat het de moeite loont om de iet wat betere maar veel onhandigere menopur voor te schrijven, is mij verteld. Het AMC gaf ook aan dat ze nog aan het onderzoeken waren wat nu de iets betere (rijpere) kwaliteit van de eitjes kan verklaren. Maar als het niet hoeft schrijft het AMC nog steeds liever Puregon of iets dergelijks voor omdat het minder gedoe voor de patient is en het verschil minimaal.

Nogmaals veel succes deze poging!

Liefs keesje

ps. He sannie, hoe bevalt de rustperiode?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden