Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Dames,

Ik vraag me af of er verschil en de TP kan zitten nl:

1 ste - pijnloos

2 de - pijnlijk

3 de - pijnlijk

4 de - pijnloos

Nu zijn de eerste en laatste door 2 andere artsen gezet dan mijn eigen ivf arts, en de tweede en derde door mijn eigen ivf arts.

Die deden me toch zeer, terwijl je er normaal niks van hoort te voelen.

Nu zij die twee pogingen ook geeindigd in BBZ, zou het al vanaf t moment van TP in de eileider kunnen zitten,

Of hebben jullie ook wel eens pijn bij de TP?

Groetjes suus

Posted

Hoi Suus

Ik heb beide keren niks gevoeld van de tp.

Maar of dat van invloed heeft of je wel of niet wat voelt weet ik niet. Bij mij zijn beide keren mislukt.

Groetjes Maris

Posted

Beetje gevoelig tijdens de tp, maar heel erg veel pijn tijdens de punctie. Denk dat mn eierstokken mega geirriteerd waren en dat het daarom gevoelig was tijdens de TP. Dus mn vraag: de tp die pijnlijk waren: had je toen veel pijn tijdens de punctie?

Posted

Mm, ik heb HEEL VEEL pijn gehad van de punctie, maar de tp was echt pijnloos (en raak maar helaas geeindigd in een miskraam). De tp van de cryo was ook geheel pijnloos maar geeindigd in een bbz. Volgens mij kan de embryo op het moment van tp niet al in de eileider zitten aangezien ze hem gericht terugplaatsen in je baarmoederslijmvlies. Mijn arts legde uit dat de embryo bij ivf wel een iets grotere kans heeft om zich vervolgens toch in te nestelen in je eileider omdat hij, door de druk van het in je baarmoederslijm plaatsen, weer iets makkelijker terug kan 'stuiteren' richting je eileider. Daarom heb je bij een ivf (of cryo)poging ook een iets grotere kans op een bbz dan bij een natuurlijk bevruchting (waar het allemaal wat langzamer richting je baarmoederslijm verplaatst).

Maar ik lees dat er bij jou nu een blastocyst is teruggeplaatst? Dat is wel heel positief! Ik ga duimen voor een mooie valentijnsdag....

Posted

Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze tijdens de TP al in je eileider kunnen zitten, dan zouden ze helemaal boven in je baarmoeder wezen??

Ik kan me de 3 TP's eigenlijk niet meer echt herinneren ... gek eigenlijk.

Posted

Ik heb na beide tp veel last gehad, alsof ze met naalden in mijn buik aan het steken waren. Beide keren had ik ook last van een beginnende overstimulatie, misschien ben je dan gevoeliger.

Posted

De 2e keer heb ik de tp als vervelend ervaren, toen had ik ook even een positieve test. Maar of dat nu met elkaar te maken heeft.... Ik had toen ook veel vrij vocht en mijn volle blaas drukte tegen een toch al gevoelige buik / baarmoeder. De ene of ander arts maakt wel verschil. Mijn 1e en enige iui was een hel terwijl dat ook pijnloos moet zijn.

Posted

@ fren

Nee met de punctie vond ik het wel mee vallen.

Maar ik dacht hier ineens aan omdat ik aan de gyn gevraagd had of er iets met mijn baarmoeder kon zijn omdat er 2 BBZ waren achter elkaar.

Hij zei toen van niet, maar toen had hij het over de tp en zei toen als de cryo gelijk in je eileider gespoten wordt dan doet dat heel erg zeer.

Vandaar dat ik hierop kwam.

Posted

Ik heb een pijnloze TP gehad van mijn geslaagde IVF (en ook pijnloze IUI's trouwens die niet geslaagd zijn). Wat ik wel 's gehad heb is last van een echo. Dat na de echo ik buikpijn had. En eenmaal heb ik na de IUI ook buikpijn gehad. Volgens mijn arts had dat te maken met baarmoederslijmvlies wat een beetje geirriteerd reageerde op het vocht wat meekwam met het zaad.

Ik weet ook niet wat voor pijn je bedoelt? Want soms moeten ze tijdens een TP ook wel 's je baarmoedermond "vastpakken" en dat schijnt ook behoorlijk pijnlijk te zijn.

Succes met deze poging!

Posted

De pijn komt op het moment dat de cryo erin gespoten wordt, ik vond het ook al vreemd omdat het de eerste x geen zeer deed, maar dacht toen dat is mss nog door de punctie.

Maar afgelopen maandag deed het ook geen zeer, en toen dacht ik er weer aan.

Ik vroeg het nog aan de ivf arts en die vond het ook vreemd dat het de keren ervoor zeer had gedaan.

Ik zal het uiteraard nooit weten, maar denk er wel over om over te stappen naar een andere ivf arts.

De mijne is op dit na ook altijd heel kortaf en ongeinterreseerd.

Posted

Hij zei toen van niet, maar toen had hij het over de tp en zei toen als de cryo gelijk in je eileider gespoten wordt dan doet dat heel erg zeer.

Vandaar dat ik hierop kwam.

Maar ze checken toch waar ze iets terugplaatsen? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat een cryo in je eileider terecht komt. Ik kan me herinneren dat ze eerst een echo maakten van mijn slijmvlies, vervolgens de TP, daarna de check of de emmy echt weg was uit het buisje en vervolgens een echo van mijn baarmoeder (als ik 't me goed herinner...) en tijdens de TP kon je precies zien waar het instrument zich bevond (op het echoscherm).

Posted

Hoi Suus,

Na de TP werd er bij mij direct een echo gemaakt om te zien waar de luchtbel zat (hierin bevindt zich het embryo). Ik neem aan dat ze die check bij jou toch ook uitvoeren??

Gr. Pien

Posted

Bij ons wordt de TP gedaan met een echo (uitwendig) zo zien ze precies waar ze de embryootjes spuiten. Pijn heb ik er nooit van gehad gelukkig. Van de IUI's ook niet.

Posted

Bij mij hebben ze het niet in combi met echo gedaan. Dit wordt dus niet overal gedaan. Mijn eerste tp voelde ik niets en de tweede x (goede keer!) deed mijn eigen ivf arts het en deze tp deed zeer. Goed resultaat!

Posted

Hoi.

Ik heb pas 1 keer een tp gehad en deze was iets gevoelig. Bij mij komt het doordat m'n baarmoeder gekanteld ligt en daardoor kunnen ze niet "recht" naar binnen en moeten ze dus even "rommelen". Ik hoop binnenkort weer een tp te hebben dus ben benieuwd hoe ik die dan zal ervaren.

Liefs

Posted

Bij mij waren alle 3 de keren pijnlijk.

Steken in m'n onderbuik (zal in de baarmoeder zijn)

Te omschrijven als een hele heftige korte menstruatiepijn.

Er werd bij mij voor de tp niet meer gekeken naar het bms, speculum erin, schoonmaken, rietje erin, in lab. wordt het rietje gecontroleerd of dat de embryo's eruit zijn, dan het speculum eruit en het is gebeurd.

Ook geen echo meer daarna.

Mocht het nodig zijn gaan wij een voor verdere behandeling naar het Geertgen.

Hier hebben wij al een prettig intake gesprek gehad.

Hoe het daar in zijn werk gaat weet ik nog niet.

Lfs

Posted

Bij mij maken ze geen echo met de TP, de afgelopen keer was de laatste echo een week ervoor, heb er ook al naar gevraagd maar ze willen het niet doen.

Ik hoop zo dat deze wil blijven zitten, moet anders weer opnieuw beginnen.

Posted

Jee, ik ben echt verbaasd over de verschillende wekwijzes van de ziekenhuizen!

In het VU wordt de tp volledig met behulp van een uitwendige echo gedaan. Ze plaatsen de embryo precies in het midden van je bms, dat kun je zelf ook helemaal volgen op het scherm. Op deze manier kan ie dus nergens anders terecht komen dan op de goeie plek (wat niet betekent dat ie daarna dus ook op de goede plek innestelt, want de embryo kan zelf weer aan de wandel gaan en alsnog in je eileider nestelen, dat is ook bij mij gebeurd).

Posted

Bij mij was de tp helemaal niet pijnlijk

Er werd meteen een echo gemaakt met luchtbelletjes die vrij komen bij de tp om te kijken of ze in de baarmoeder zaten

Posted

Nu we het er toch over hebben dat ieder ziekenhuis andere werkwijzes erop na houd, ik moet na de TP ook 3 uur blijven liggen, dit is toch eigenlijk helemaal niet meer nodig.

Groetjes

Posted

Als het rietje gecontroleerd is haalt de gyn het speculum weg en mag ik meteen op staan.

Wel advies om thuis echt rustig aan te doen.

2 weken geen 'zwaar' huishoudelijke taken verrichten, niet zwaar tillen etc.

Ik ga wel werken, ik werk in de zorg.

Maar daar houd ik echt wel rekening met mijn lichaam. Doe rustig aan, wat ik normaal niet kan.

Maar dan kan ik mezelf niks verwijten als het mis gaat.

Posted

Bij mij was de eerste verse tp niet pijnlijk nu bij mij tweede tp vandaag was het wel pijnlijk dus ik hoop maar dat dit alleen maar wat goeds kan betekenen.

Bij ons in het zh moet je ook gelijk opstaan en mag je alles doen behalve zwaar lichaamlijk werk en niet in een heet bad.