Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi yolande,

Hier ook succesvolle verhalen uit het vu. Wij hebben meegedaan aan een onderzoek over iui en daardoor steeds ook dezelfde arts. Helaas zette dit voor ons geen zoden aan de dijk en gingen we door voor ivf.

Eerst moet je dan wel de infoavond volgen, die is verplicht maar bijna elke twee maanden wordt die gegeven. (Dit kun je vinden op de site.) Daarna nog een orienterend gesprek met Dr. Schatz gehad en mochten toen meteen beginnen. Hij adviseerde ons om eerst een embryo terug te plaatsen omdat het zomaar wel eens de eerste keer raak zou kunnen zijn. Daar zijn wij in meegegaan, maar misschien mag je ook wel aangeven dat je er graag 2 terug wilt, als die er zijn natuurlijk. Als je begint met ivf in het vu krijg je wel iedere keer een andere arts, maar ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Het personeel is er echt erg vriendelijk en begripvol. Iedereen is zeer goed op de hoogte en als ze zeggen dat ze bellen tussen één en drie kun je er je hand voor in het vuur steken dat ze dat ook doen. De punctie was helemaal niet vreselijk. Je krijgt een pilletje dormicum (VET heftig spul... ik dacht ik ga nog even naar de wc, waarna ik niet meer alleen van de wc af kwam en mijn vriend me op moest halen hahahaha) en daarna nog een prik in je bil. Geen idee wat daarin zat, je bent niet knock out maar pijn?... nee. Er is een verpleegkundige bij je die je helpt ademen en dat scheelt ook hoor. Soms leunt ze op je buik, niet schrikken! om ervoor te zorgen dat je eitjes niet te flexibel alle kanten opschieten. Daardoor hoeven minder hard te prikken.

Als je klaar bent ga je terug naar het kamertje waar je ook de prik en het pilletje kreeg. Daar hoor je dan ook wat de opbrengst van jullie beide prestatie's zijn. hahaha. Als je je weer wakkerder voelt mag je weer naar huis. Echt, ik kan je gerust stellen, onderga het maar gewoon, laat maar rustig op je af komen. Een dagje picknicken in het park is leuker, maar dit doel is mooier en van dat doel staat nu een 15 weken echo op de kast!

Op de site van het ivf centrum stond laatst ook een bericht over weer nieuwe onderzoeken en vloeistoffen waarin de "geoogste" eitjes werden bewaard. Die vloeistoffen hebben ervoor gezorgd dat hun succespercentages behoorlijk zijn gestegen.

Als je nog vragen hebt, mail me maar!

Heel veel succes, ik zal je volgen!!

Liefs. jeegeetje.

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeegeetje, superbedankt voor je gedetailleerde positieve verhaal.

Het geeft me een duidelijk beeld en nu ben ik echt minder bang voor die punctie!!

Leuk dat jullie 1ste poging meteen gelukt is en dat je over de 12 weken bent, GEFELICITEERD!

Nog een ruime week en dan weet ik hopelijk ook meer!

Leuk dat je blijft volgen, zal het onder dit topic wel vermelden hoe het de 19de was!

Thanks.:toppie:

Liefs Yolande

Geplaatst

he Yolande,

nog even ter aanvulling: VU is heel duidelijk in terugplaats beleid: 1 emmie voor vrouwen onder de 35. Wij hebben nu wel de aantekening dat - mochten er bijv alleen 4-cellige emmies zijn - er wel 2 worden teruggeplaatst. Maar alleen dus als er geen top-emmie tussen zit. Meerlingzwangerschappen willen ze absoluut niet in de hand werken (niet vanwege risico voor mams, maar juist voor de babies, veel vroeggeboortes), bovendien is je kans maar 5-10 % hoger op een zwangerschap dan bij tp van 1 emmie.

Geplaatst

Hoi, lees met belangstelling dit VU & IVF topic. Als alles meezit, of tegen, het is maar hoe je 't bekijkt ;-), ga ik in april/mei starten met IVF. Ik loop in een streekziekenhuis waar ze wel IUI doen, maar niet de gehele IVF procedure. De punctie wordt gedaan in mijn 'eigen' ziekenhuis, de afgifte van de zwemmers en de eitjes + de terugplaatsing gebeuren in het VU. Logistiek niet zo prettig, maar ik zag wel dat het VU hoge resultaten behaalt, dus daar zijn we heel blij mee. Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi Yolande, en andere mee-lezers,

Ook hier niets dan lof. Na een traject van onderzoeken van circa een half jaar is een eileider verwijderd. Twee maanden later al de IVF intake en nog geen vijf maanden later zwanger van de tweede poging. Ook de punctie en zelfs de bevalling in de VU heb ik als positief ervaren. Al met al is het dus best snel gegaan en als we voor nog een kindje zouden gaan, zou ik dat heel graag weer met het VU doen.

Succes met je traject!

Groeten,

Leeuwtje.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb nu 6 iui behandelingen achter de drug in het Vu en ben nu sinds woensdag begonnen me het lange protocol.Ben nu met de pil bezig.

Ik zie het meest tegen de punctie op.Het prikken heb ik inmiddels al een aantal keer gedaan bij iui en dat valt dan weer mee.

Zelf ben ik 39 en wordt dit jaar 40.

Heel veel succes met alles wat jullie doen.Zet hem op

Geplaatst

@ Fren, nog bedankt voor je aanvulling. Ik moet zeggen dat ik 5-10% extra kans bij tp van 2 emmy's toch nog best een hoog percentage vind, Het moeilijke lijkt me dan de afweging of je die extra risico's wilt nemen mbt vroeggeboorte en complicaties....

@Lexa, het zou zomaar kunnen dat ik rond die periode ook met ivf begin in het vu! Misschien zien we elkaar nog eens in de wachtkamer...

@Kath en Leeuwtje: mooie positieve verhalen, klinkt goed!!

Fijn weekend lieve VU-gangers!

Geplaatst

Haha Yolande, wie weet, maar mij zul je daar dan alleen maar zien voor de tp, want de rest gebeurt allemaal in Blaricum.

Kan iemand van jullie me trouwens vertellen hoe lang van tevoren je een intake gesprek krijgt? Ik weet dat ik op de wachtlijst sta, maar ik heb nog niets gehoord. Als ze het lange protocol volgen, dan wordt het toch wel eens tijd, of ben ik te voorbarig? Ik heb overigens wel een informatieboek over de hele procedure gekregen, dus dat is al een begin.

Geplaatst

@ Faye: dikke valentijnsknuffel terug:hugg:

Het wachten valt mee, tijd vliegt en bij jou?

Het is toch weer opnieuw een gevoel van wachten tot de eerste echo of niet?

Hoe is het met je Faye en met kleine::Baby1s:

En voor alle anderen ook natuurlijk een happy valentine!Ik doe er zelf nooit echt aan eigenlijk maar toch!

Liefs Yolande

Geplaatst

Hee Yolande,

Kwam even kijken hoe het met je was! Gelukkig vrij relaxed begrijp ik.:clap2:

Goedzo meid, ik kom vrijdagavond weer langs om te horen hoe het met je gaat. Vrijdag ben ik lekker vrij en mag dan eindelijk toch nog met m'n moeder naar de negen maanden beurs. Al heel wat jaartjes heb ik die hal behoorlijk gemeden hoor... maar nu, nu mag het... Hoop dat het vrijdag allemaal mooi nieuws wordt hoor!!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

ohja, voor wie geinteresseerd is, aanstaande vrijdag, 19 februari op National Geographic, om 9.00 uur tot 11.00 uur, de film In the womb, prachtige film over de ontwikkeling van een embryo...

Heb hem al eens gezien, maar toen liep de dvd niet, aanstaande vrijdag dus zeker wel!! Ben benieuwd of jullie hem ook zo mooi zullen vinden.

Liefs

Jeegeetje

Geplaatst

Nog 4 dagen Yolande! Wat kan ik me voorstellen dat je niet meer kan wachten!

Met mij alles erg goed! Niet al te veel last van klachtjes maar genoeg om me zwanger te voelen. Vanmorgen moeders voor moeders langs geweest en dan denk je: het is tóch echt echt! :happy7:

Geplaatst

@Jeegeetje, ja ben gelukkig wel relaxed. Komt ook zeker doordat mijn man zo relaxed is en altijd zegt: we zien het wel stap voor stap. En hij heeft altijd iets positiefs zoals bijvoorbeeld plannen van leuke vakanties.

Maar ja dat is nu even niet te plannen want dat is afhankelijk van wat de planning voor me wordt.

Ook besef ik me wel degelijk dat elke keer dat ik tot nu toe naar de gyn in het streekzkh ging ik elke keer weer een nieuwe dreun kreeg dus in die zin hoop ik nu toch op z'n minst op een hoopvol gesprek...

Leuk zeg naar de 9maandenbeurs!! Ik heb hem vorig jaar ook gemeden toen ik met m'n moeder (voor t eerst in mijn leven) naar de huishoudbeurs ging. Ik hoop er volgend jaar ook zwanger heen te kunnen!

ALvast veel plezier en ik laat vrijdag zeker van me horen hier.

@ Faye, wat goed dat je meedoet aan moeders voor moeders, misschien help je mij er wel mee!! Ik ga hetzelfde doen als het me lukt zanger te worden!

Ook goed dat je je zwanger voelt en wees maar blij dat je nog niet kotsmisselijk bent!! Heb je al een voorgevoel of je zwanger bent van een eenling of tweeling en heb je een voorkeur of is het allebei prima?

Zo fijn voor je dat het gelukt is!

Slaap lekker met jullie baby's!:Baby01c:

Geplaatst

Lieve meiden,

ik zou even laten weten hoe het vandaag is gegaan in het vu.

AL met al redelijk positief gevoel:

Hele aardige duidelijke arts Dr. Mijatovic.

Hij zei dat ik goede actieve eierstokken hebben, dat kon hij aan de hormoonwaarde in mijn bloed zien.

Baarmoeder ziet er ook mooi glad/rond uit en het slijmvlies heeft de goede dikte.

Nog wel een paar obstakels die uitgezocht moeten worden om met een goede startsituatie voor ivf te beginnen:

1 eierstok ligt goed bereikbaar en de andere ligt helaas vast aan de baarmoeder op een moeilijk of misschien niet bereikbare plek. Nu krijg ik 21 april een afspraak bij zijn collega dr. Schatz om dat dan nogmaals te bekijken en of ze dan met flink duwen er toch bij kunnen of dat het eerst operatief losgemaakt moet worden van mijn baarmoeder.

Verder ziet hij ook 2 holtes in mijn buik, die waarschijnlijk gevuld zijn met vocht maar dat zijn niet de eileiders maar gewoon holtes tussen de verklevingen. Hij wil dat ik een MRI scan krijg om even zeker te weten of dat vocht of bloed is.

En er wordt nog weer bloed afgenomen om bepaalde zaken te bekijken, dit schijnt standaard te zijn. Op 20 mei moet ik dan bij dr. Mijatovic terugkomen om alle onderzoeksresultaten te bespreken en het vervolgplan te horen...

Wel irritant dat er zoveel tijd overheen gaat maar hij zei dat dat beter is omdat ze dan alles goed in kaart hebben en ik nog maar 31 ben en die tijd heb.

Zo dat is het even in een notendop.

Hij was zelf wel positief over de ivf kansen omdat er ook veel wel goed lijkt te zijn dus voor ons was dat ook wel even goed om eens iets positiefs te horen (relatief gezien).

Tot nu toe een goed gevoel bij het vu dus!

Liefs Yolande

Geplaatst

Klinkt goed Yolande, het duurt allemaal even maar ze zijn goed met je bezig zo te horen! Dr. Schatz, die je op 21 april ziet, zal wel even flink aan je gaan duwen en trekken, het is een zeer capabele man maar niet de meest zachtaardige, wat dat betreft. Maar hij weet wel heel goed wat hij doet dus dat is wel fijn.

Succes met alles!

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het wel een eeuwigheid lijkt 25 mei!!!! Ik had dat ook maar gaandeweg kwam de IVF toch wel snel. Omdat er nauwelijks (of zelfs geen) wachtlijst momenteel is. En ja, 1 voordeel; alles wordt nu goed bekeken zodat je kansen optimaal zijn voor IVF toch?

En dan misschien wel van de zomer een positieve test!!!!!!!! Ik blijf je volgen en ga heel hard voor je duimen!

Geplaatst

Laika en Faye; inderdaad het is nog even wachten maar beter dat ik goed ben bekeken en betere ivf kansen heb.

En de tijd gaat inderdaad vast redelijk snel!

Fijn te horen dat die Dr. Schatz een capabele man is maar dat duwen en trekken zal geen pretje zijn. Vandaag heeft dr Mijatovic ook al aardig wat geduwd dus heb het al een beetje mogen ervaren....

Laika; wanneer mag jij weer verder met ivf of bepaal je dat zelf?

Faye; gaat het me jou nog steeds goed? Nog even tot de eerste echo, blijf ook voor je duimen! Maar ik heb een goed gevoel dat alles goed gaat met je zwangerschap.

Fijn weekend!!

Liefs Yolande

Geplaatst

Hai Yolande,

Ach ja, dat duwen en trekken hoort erbij he :-), dr Schats (kom er opeens achter dat het met een s is ipv een z...) heeft bij mij een punctie uitgevoerd om vocht uit mijn buikte halen toen ik overstimulatie had. Dat gebeurt normaal meestal met een kleine verdoving (hoorde ik later!) maar dr Schats jaste de punctienaald zo door mijn buikwand hoor! Dat deed wel even zeer maar hij zat wel direct op de goede plek en binnen een paar dagen mocht ik alweer naar huis. Toen was ik blij dat hij 'even flink z'n best had gedaan'.

Ik heb inmiddels groen licht gekregen voor een nieuwe poging, Ik verwacht mijn menstruatie dit weekend en dat zou betekenen dat ik maandag naar de ivf-poli kan bellen voor een nieuwe cryo-poging....spannend en sneller dan verwacht!

Jij ook een goed weekend!

Geplaatst

Hee Yolande,

Inderdaad goed nieuws! Het controleren van je bloed gebeurt regelmatig hoor, ik heb daar ook meer bloed achtergelaten dan ik nu in mijn systeem heb... hahaha, nouja zo voelt het...

Ja ze kijken eerst alles helemaal na, dan maken ze een plan en bespreken dat in een team, waardoor alle artsen op de hoogte zijn. Pas daarna kun je gaan beginnen, maar liever goed kijken en onderzoeken, dan over een half jaar zeggen, oh wacht, dit moeten we eerst behandelen toch??

Heel fijn bericht, Komt vast wel goed als dr. Schats zegt dat je goede kansen hebt. Dat zegt hij echt niet zomaar en zeker niet tegen iedereen!

Heel veel liefs,

Jeegeetje

Geplaatst

Hey Jegeetje,

Nou inderdaad liever een half jaar langer wachten met meer kans inderdaad.

Dus hebben we net besloten eind mei nog even lekker een verre vakantiereis te maken nu het nog kan!

En dan hopelijk in de zomer met ivf starten!

fijn weekend!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi Vu dames,

Hoe is het met jullie?

Ik heb even een vraag. Ik was vorige week op de voorlichtingsavond met mijn man en toen gaven ze aan dat er in principe altijd 1 embryo wordt teruggeplaatst in het vu. Ik weet wat de risicofactoren bij een tweeling kunnen zijn maar stel nou dat we toch liever voor een tp van 2 embryo's willen gaan, mag je dat dan wel zelf beslissen of is dat echt iets wat ze dan niet doen in het vu (ik ben 31)?

Hopelijk willen jullie de ervaring aangaande deze vraag met me delen.

Trouwens ze hadden het nu over een slagingskans van 35-40% per verse tp in het vu, veel hoger dan we tot nu toe gehoord hebben....

Groeten Yolande

Geplaatst

Hai!

Heb ervaring met beide. We hebben al een zoon die in 2007 geboren is na de 1e terugplaatsing van een embryo. De zwangerschap ging op rolletjes en hij is uiteindelijk 10 dagen overtijd geboren nadat ik ben ingeleid.

Nu zwanger van een tweeling na de 6e tp. We hebben na de zoveelste terugplaatsing gekozen voor tp van 2 embryo's en net die twee zijn blijven zitten. We zijn heel blij dat het nu gelukt is

Ik ervaar de zwangerschap wel veel zwaarder dan de eerste. Je wordt veel sneller dikker en zwaarder en krijgt al vroeg klachten als brandend maagzuur en rugpijn. Ook al twee keer in het ziekenhuis gelegen omdat ik blaasontsteking had die in combinatie met het snelle groeien van mijn baarmoeder ertoe heeft geleid dat ik al heel veel harde buiken kreeg in een vroeg stadium.

Ik moet zeggen dat ik mij veel meer zorgen maak om de baby's dat ik deed bij onze zoon. Dit kan natuurlijk te maken hebben met het feit dat het de tweede zwangerschap is maar ik denk ook dat het komt dat ik in het ziekenhuis verschillende mensen gesproken heb waar ze bevallen zijn van een tweeling rond 30 weken. Daarna liggen de kinderen nog maanden in het ziekenhuis met alle gevolgen en infecties van dien. Ik hoop dat dat ons niet gaat overkomen.

Ik wil je zeker niet afschrikken maar denk goed na wat je wilt en neem dan een keuze. Een tweelingzwangerschap kan ook heel goed verlopen. Laat je dus goed voorlichten door de artsen die er ervaring mee hebben. 1 kind is al mooi en wellicht zijn twee kinderen nog mooier maar er komt wel wat bij kijken (In mijn geval dan).

groeten en succes met je keuze,

Caroline

Geplaatst

Ik heb hetzelfde dilemma gehad: wij hebben altijd weinig emmies en geen cryo's dus wilde voor onze 2e tp ook 2 emmies hebben. Aangezien ik 31 ben, wilde het VU dit niet. Ze zien een meerling als een 'foutje' van de natuur en vinden het niet verantwoord de kansen op zo'n 'foutje' te vergroten, mede vanwege de zwaardere zwangerschap, maar meer nog vanwege de vaak moeilijke start van de kindjes,aangezien die vaak te vroeg geboren worden.

Het enige compromis dat we hebben weten te bereiken is dat er 2 teruggeplaatst zouden worden als er kwalitatief alleen matige (dus 4 of 5-cellige) emmies waren. Helaas is het zover niet gekomen aangezien het vu ons doorverwezen heeft naar het amc.

Geplaatst

Hoi,

Ik ben 34 en bij mij is tot nu toe ook altijd maar 1 embryo teruggeplaatst maar de laatste keer (bij de derde cryo-poging) mocht ik wel kiezen of ik er een of twee teruggeplaatst wilde hebben. Bij mijn intake (toen was ik 32) werd ook gezegd dat ze liever een embryo terugplaatsen maar als ik er twee teruggeplaatst wilde hebben, dat dat altijd mogelijk was. Mijn ervaring in het VU is dus dat ze liever voor 1 gaan maar dat je zelf het laatste woord hebt, wel zo prettig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden