Ga naar inhoud

VU en ivf


yolande2009

Aanbevolen Berichten

Thanks voor jullie antwoorden. Ik hoorde inderdaad ook op de voorlichtsavond dat ze een tweeling als een foutje in de natuur zien... heftige uitspraak vond ik dat...

 

We weten ook nog helemaal niet of we voor twee gaan, de eerste keer zullen we waarschijnlijk voor 1 gaan. Maar mochten we daarna als het niet gelukt is voor 2 willen gaan dan heb je dus het laatste woord als ik jullie verhalen goed begrijp.

 

 

 

@ Caroline: poeh klinkt wel zwaar deze 2de zwangerschap maar wel super dat het tot nu toe goed gaat. Hoop echt voor je dat ze inderdaad wat langer lekker in de buik blijven dan die 30 weken!! Succes!

 

 

 

@FRen; hoe bevalt het AMC, ik lees daar elke keer veel over langere wachtlijsten of valt het mee voor jullie? Veel succes in het AMC.

 

 

 

@Laika; goed om te horen dat we het uiteindelijk zelf kunnen beslissen. Ik vind het een hele heftige beslissing want het gaat ons erom om de kans zo hoog mogelijk te laten zijn dat er een zwangerschap ontstaat. We willen niet perse een tweeling gezien alle mogelijke risico's, maar de kans dat het een tweeling wordt met 2 tp's is 25% dus dat is best hoog... Nou ja nog maar even goed afwegen....

 

 

 

Fijne zondag,

 

Yolande

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Oh wat balen, je wordt niet goed van dat wachten wachten en nog eens wachten he? Enige indicatie gekregen hoe lang jullie moeten wachten? Wat mij tijdens het wachten erg geholpen heeft is om veel leuke dingen (etentjes, vakantie) te plannen en er zo min mogelijk aan te denken voor zover je dat lukt. Dat is bij ons goed gelukt, we hebben het al 3 maanden nauwelijks over ons ivf-gebeuren... Nu is het nog 4 weken voordat we eindelijk alle onderzoeken achter de rug hebben en de conclusie en hopelijk de startdatum horen.

 

Veel sterkte met wachten en hopelijk vinden jullie ook veel afleiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yolande, we hebben 8 juni de intake, en inderdaad tot die tijd genoeg leuke dingen staan (weekendjes weg enzo). Daarna horen we verder, maar er moeten heel wat onderzoeken gedaan worden voordat de tese gedaan wordt en als dat goed gaat, moeten we nog een half jaar wachten op de icsi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik loop ook in VU en heb alle 3 de pogingen 2 teruggeplaatst gekregen op ons verzoek. Dit heeft ook met leeftijd te maken. Ik was 35 toen ik daar begon. Uit de 3e poging is onze dochter geboren. Over het hoge slagingspercentage heb ik het volgende gelezen: ze hebben hun laboratorium technieken aangepast waardoor er nu meer doorgaande zwangerschappen en cryo's hebben. Gunstig heh ! Succes in VU, super aardige mensen daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Mag ik me hier aansluiten?

 

Ik zet komende dindag de eerste Decapeptyl-spuit in m'n buik.:toothy9:

 

Het engste van alles is wat mij betreft de punctie. brrrrr.

 

Maar Norwegean Sky (van het bericht hierboven) ken ik ook van een ander forum en zij had bijvoorbeeld nergens last van. Ik kan er nu natuurlijk nog helemaal niets over zeggen.

 

 

 

Oh, over de prikinstructie: oefen je op jezelf? Moet je dan niet tíg keer jezelf lekprikken of valt dat mee?

 

 

 

XxMaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maria,

 

 

 

Het valt echt enorm mee, je oefent op je zelf. Ze laten je zien hoe het moet, en that's it. Het valt echt enorm mee, je voelt het nauwelijks, want het is maar een heel klein spuitje. Ze laten je het de eerste keer doen terwijl de verpleegkundige naast je zit en ik had er geen enkel probleem mee.

 

 

 

Ik denk dat je een beetje bang bent voor het onbekende, met de punctie en het prikken enzo, maar probeer alles over je heen te laten komen en probeer je niet té druk te maken. Ik heb het de eerste keer allemaal - zeker doior de goede zorgen van het VU - allemaal als heel relaxed en goed ervaren. Tuurlijk, je hoopt altijd dat je op de normale wijze zwnger raakt, maar als je je neerlegt bij het feit dat je een beetje hulp nodig hebt, dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.

 

 

 

Nogmaals: succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben ook heel tevreden over de VU. Ik heb de indruk dat ze professioneler en flexibeler zijn dan veel andere ziekenhuizen; zo doen ze altijd een bloedtest na IVF (ipv thuis urinezwangerschapstest), en als de zaadopbrengst voor IVF tegenvalt doen ze een escape-ICSI zodat er geen poging verloren gaat.

 

 

 

Van een wachtlijst heb ik nooit wat gemerkt, alleen rond kerst is het soms druk en laten ze je een cyclus wachten. Bij ons waren ze wel heel streng: 1 embryo omdat ik pas 29 was. Achteraf ben ik daar heel dankbaar voor: een eenlingzwangerschap en 1 kind is al pittig genoeg, twee tegelijk lijkt me erg veel van het goede! Plus alle risico's van dien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden