Ga naar inhoud

OP weg naar onze 3de IVF poging

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw Ikke super nieuws dus voor je. Snap het wel hoor dat ze het doen. Er is nog geen poging gelukt. Bij mij is het 2x gelukt met 1 eitje dus daarom deden ze misschien wel zo moeilijk bij mij. meid op naar een zwangerschap succes he.

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar zijn we weer. Poging 3 gaat dichterbij komen, want ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Dus dat betekend 21 maart beginnen met het spuiten van de decapeptyl. Nog 21 dagen genieten van het leven zonder hormonen. haha.

Geplaatst

hoi esther,

wij hebben net de punctie gehad (zondag) voor de 3e x nu

andere 2x helaas niet gelukt.

nu gaan ze bij mij ook 2 em terug plaatsen (erasmus mc rotterdam)..

ik heb as woens de terugplaatsing heeel spannend weer zeg!!!!

maar het mag nu wel is een x raak zijn!!

je heb groot gelijk dat je ff lekker de sauna voor laat gaan (t is niet niks allemaal)

ik nam ook iedere x lekker een breake van een maand!!

welk zieknhuis loop jij? oook toevallig erasmus mc?

Groetjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Succes woensdag Zoey. Ik loop inderdaad ook in het EMC. De dr. met het 0roden haar (weet een zijn naam niet zo 1, 2, 3) is echt mijn favoriet

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Es, jij wel! Grapje... goed dat 'het' er nu is. Dan kun je weer gaan aftellen ;-)

Gast estrhalita
Geplaatst

He Sannie zie dat je 4 dagen overtijd bent? balen he als je erop zit te wachten. Ik was gelukkig 3 dagen te vroeg ongesteld geworden. Hopen dat het snel komt?

Geplaatst

He Esther,

Fijn dat je bijna kan beginnen veel succes alvast. Ik moest helaas stoppen na een week te hebben geprikt. Had maar twee grote follikels. Wacht nu ook op mijn menstruatie. Hopen dat ik dit keer meer geluk zal hebben.

groetjes ikkie

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Ikke,

Jeetje wat klote zeg dat je maar 2 follikels had. Hoe kan dat nou?

Geplaatst

he esther,

het is inderdaad klote het is de ene teleurstelling na de andere.

ik had wel meerdere follikels maar die waren allemaal klein. alleen twee waren er groot genoeg.

volgende poging moet ik een andere schema hebben. dan zal ik een dag of twee eerder moeten beginnen met prikken. afgelopen keer was ik een beetje te laat met prikken.

• 2 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

Zo de laatste poging komt steeds meer inzicht. Vandaag de medicijnen besteld. Begin volgende week zullen ze binnen zijn en maandag 22 maart begin ik weer met spuiten. Nog 1,5 week zonder hormonen en dan hopelijk 9 maanden volop met hormonen in mijn lichaam.

Geplaatst

Hey Es,

Geniet nog maar even van het leven zonder hormonen, dat is wel lekker. Maar fijn dat het ook weer in zicht komt!

Liefs Moontje

• 2 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

Zo de eerste spuit zit er weer in. Het aftellen is begonnen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nieuwe ronde en laatste ronde. Dus extra spannend. grrrrrrrrrr

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja maar bij jouw zijn het cryo's dat lijkt me helemaal eng, want je zit ook nog met ontdooien. En wat lees ik nu, eisprong gemist? Wanneer denk je dat je nu je eisprong krijgt? Misschien lopen we gelijk, zou gezellig zijn

Geplaatst

Haha, daar dacht ik ook al aan! Nou, als'ie niet gemist wordt geloof ik week 15 terug plaatsing? En welke datum de eisprong....dat is 5 april geloof ik. Ik weet het niet zo...heb geen agenda bij de hand en te lui...om hem te pakken. Ja, ik ben blij met de cryo's maar er is er nog niet een blijven plakken...Ik had met de verse meer geluk. Ligt misschien ook wel aan mezelf want ik geef nog steeds borstvoeding. De een zegt maakt niets uit de ander zegt dat het toch beter is om te stoppen. Ach, we zien wel. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik denk zelf week 16 punctie en tp. Dus een weekje verschil. Geef jij nog borstvoeding. Hoe oud is je dochtertje dan nu? Ik zie namelijk in je handtekening dochter 2008?

Geplaatst

Ja, van eind 2008. Op naar de 2 jaar???Zoonlief kreeg ook zolang de borst.Ben even gestopt toen ik met de pil/icsihormonen bezig was. Na de terugplaatsing werd hij heel erg ziek (Ziekenhuisopname) en gewoon weer verder gegaan met de borst. Het leek net een poesje toen hij de borst na twee maanden weer zag. Helemaal met zijn neusje er tegen aan en toen hap, zo weer ver...haha toen werd/was ik zwanger en na 4 maanden stopte de melk.

Hij kon toen al praten....en zei nee mama niet op. Ja maar ...(naam)....... er zit geen melk meer in..... Wel diksap zei hij. haha. Lachen!! Ik voede toen alleen nog thuis hoor, voelde me niet zo op mijn gemakkie met een dreumes aan de borst. Maar ik vind het geweldig dat het lukt en dat we er 'allemaal' van genieten. Zelfs mijn zoontje geeft zijn knuffels de borst. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat knap van je zeg. Echt mijn petje af.

Bij Robbie heb ik gekolfd omdat hij niet mocht drinken na de geboorte (ivm een darmafsluiting). Maar door het heen en weer gerij naar het zkh en terug en de stress had ik weinig voeding dus na 2 weken kolfen gestopt. Maar hij is echt nooit ziek dus misschien heeft het geholpen.

Jens wilde ik borstvoeding geven. Na 2 weken was ik kapot. Jens had reflux (bleek 2 maanden later) en heeft de 1ste 3 maanden alleen maar gehuild. En ik dacht huilen is drinken dus dan snap je het wel. Maar ook hij is nooit ziek.

Mocht er een 3de komen ga ik het niet nog een keer proberen. Ik vond het mooi om te doen, jammer dat het niet langer kon, maar de fles toch wel makkelijker omdat ik het dan niet altijd hoef te doen en ook ''s nachts papa er eens uit kon.

Maar dat zeg ik nu wie weer ga ik het zeker wel weer 2 weken proberen? We zien wel.

Laten we maar duimen he dat er een 3de mag komen.

Geplaatst

Ja, de derde, ik hoop het met jullie! Zou heel bijzonder zijn!!

!T.a.v. de borstvoeding.Ja, je hebt al het nodige zo meegemaakt in de eerste maanden, dan lijkt het me ook wel een "gedoe", met alle respect he? Doen wat goed voor jou en de baby is/voelt en dat kan voor een ieder weer anders zijn. Nou, ik ga je zeker volgen! Misschien delen we straks een wachtbankje! (Naast natuurlijk de bakfiets! Bevalt nog steeds goed??????) Joy1

ps. Ach, het kost me niet echt moeite hoor, je mag het natuurlijk wel knap vinden!1Thanks

Gast estrhalita
Geplaatst

Waar kan ik jouw volgen? Want dat wil ik natuurlijk ook wel want toch spannend samen voor een 3de

En die bakfiets. Ja hij bevalt nog steeds, maar man wat is het zwaar zeg. Ik vergeet steeds hoe zwaar het is., Vooral nu ze groter worden haha

Geplaatst

Ik schrijf bij Isala kliniek Zwolle. Ja, de kilo's gaan wel tellen dan in zo'n bakfiets. Maar je kunt natuurlijk de achterkant van je fiets omruilen voor een automatische, "beetje" bijbetalen dan.....Wel mooi dat het kan! Joy1

ps. Je valt er wel van af.....kilo's dan he?

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo netjes ongesteld geworden op de exacte dag. Vanmorgen dus het ziekenhuis gebeld en 10 april de 1ste fm. Als alles volgens planning verloopt dan 15/16 april de punctie en dus rond 1 mei testen. Spannende tijden komen nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden