Ga naar inhoud

OP weg naar onze 3de IVF poging

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, Nou dat samen oplopen kon nog weleens gaan lukken! Ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden, 3e paasdag mag ik voor het eerst weer mijn ei showen! Joy1

• 2 weken later...
Gast estrhalita
Geplaatst

Zo maar weer even een update. Morgen mijn 1ste fm. Nou er groeit vanalles want ik heb echt enorme pijn in mijn buik al. Dus ik ben heel benieuwd. Helaas kan mijn man niet mee, dus ik ga alleen met mijn 2 knullen. Kunnen zij mama in de beugels zien liggen haha.

Geplaatst

Hoi Hoi, Zo he, op zaterdag! Dat voelt voor mij altijd zo speciaal. Lege wachtkamers, geen hectiek. (Maar nu woon ik ook in een klein stadje....) Even helemaal tot rust komen aan de tafel met heerlijk leesvoer, nou bofkont! Succes met de kinders erbij Zeg je dan ook; de dokter moet even naar mama's buik kijken???? Of mogen ze de tent afbreken op de gang?

Succes! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee joh de jongens zitten netjes in de kinderwagen. En snappen nog niet wat er bij mij gebeurt. Dus ik zeg helemaal niks. Ik moet er niet aan denken om ze alleen op de gang te laten. Robbie loop meteen weg en gaat de lift in. Jensje is helemaal nog veel te klein. Laatst bij mijn moeder in de flat liep hij ook weg, zo de lift in en net voordat hij dicht in kon ik hem er nog net uitpakken MOet er niet aan denken dat ik de hele flat af had moeten zoeken.

Geplaatst

Hoi, Nou was meer als grapje bedoeld hoor! Ik zou ze ook niet alleen op de gang laten. Idd. speelgoed mee en in de kinderwagen.(We hebben kinderen in dezelfde leeftijd.) Moet je ver reizen naar het ziekenhuis? Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee gelukkig niet. in het weekend 10-15 min rijden. en in het zkh is het nu lekker rustig. Dat is zo lekker aan het weekend. Ga lekker slapen. Laat het morgen weten hoe het was.

Geplaatst

Nou, Dat is dan wel lekker zo dicht bij. Nu ik dit schrijf, denk ik je weet vast al wat meer he? Wel heel leuk om je te volgen. Groetjes Joy1

Geplaatst

Hoi Esther

Ik lees dat je begonnen bent met de 3e poging

en dat je vandaag de eerste fm hebt hopelijk is alles goed gegaan

ik zal ook voor je duimen dat het mag lukken allemaal

Liefs Elvira

Gast estrhalita
Geplaatst

Super goede fm gehad. 7 hele goede eitjes tussen de 12-14 mm en nog een paar kleine die zeker ook meedoen. Dinsdag de 2de fm, donderdag punctie, zondag tp en 30 april testen. Ben er klaar voor.

In het EMC doen ze de punctie nu met hele goede pijnstilling. In oktober verleden jaar ben ik testpersoon geweest en echt ik voelde niks. Dus kijk niet op tegen d epunctie dit keer.

Leuk dat jullie me volgen.

Geplaatst

Hallo Esthralita

wat een goed bericht, en ook fijn dat jullie nu al weten wanneer de punctie is en de tp.

Voor jullie wordt april een hele spannende maand, veel succes!! Ik ga je volgen!

groetjes

Babeth

Gast estrhalita
Geplaatst

Na zoveel IVF pogingen weet je een beetje hoe en wat. Het ziekenhuis heeft deze data nog niet aan mij gegeven hoor. Maar gezien mijn oude schema's heb ik dit zelf gewoon opgezet.

Geplaatst

Krijg je 3 dagen na je punctie al een TP denk je?

Bij mij is dat (in beide gevallen) pas na 5 dagen geweest...

Vooral bij de laatste ben ik daar achteraf blij mee. Ik denk niet dat ik 3 dagen na deze punctie (30 follikers!) al in staat was geweest om een TP te kunnen hebben. Alles was nog zo opgeblazen en opgezet. Ik kon nog niet eens naar mijn buik wijzen, dat deed al zeer ;-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij ons in het ziekenhuis is het altijd 3 dagen na de punctie.

Maar 30 follikels dan heb je toch oversimulatie? dat is wel heel veel hoor. Bij ons doen ze de punctie ook met hele goede pijnstilling via het infuus. En dan voel je niks, een beetje na pijn maar meer niet.

Geplaatst

ik zat ook wel tegen overstimulatie aan, was op het randje.

Bij ons krijg je ook een licht vorm van morfine via het infuus. Alleen....30 follikels weghalen is gewoon a hell of a job. Ik was er toch ruim 30 minuten zoet mee. En hoe meer ze moeten weghalen hoe gevoeliger alles wordt. de vorige keer had ik 20 follikels en liep ik twee dagen later weer huppelend rond. Ben nu anderhalf thuis geweest en heb alleen maar op de bank kunnen en mogen liggen. Daardoor heeft het gelukkig niet tot overstimulatie geleid en kreeg ik 5 dagen later de TP.

Voor de volgende keer vind ik iets minder ook goed hoor:tongue1:

Geplaatst

Nou, idd. toppie zeg! Je hebt er zin in las ik, nou, dat is mooi hoor!Ik hoorde en las dat iemand schreef, dat je na elke geborene, weer 3 pogingen vergoed krijgt?!? Is jou daar iets over bekend? Niet dat ik dat ga doen maar....wil het ook wel graag weten. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

ja dat klopt. Maar ook bij een miskraam na 12 weken gaat de teller weer op 0. Dat creert weer kansen haha

Geplaatst

Haha, Ja, hoe verdrietig ook maar dan heb je dus weer kansen. Nooit geweten. Ze deden bij onze verzekering al moeilijk bij de cryo's. Ik snap daar nu eigenlijk niet meer van! Nu ik dit lees.I s dat bij wet geregeld dan? Je hebt er zelf een topic mee gestart las ik. Je bent een kenner. groet Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Vandaag de 2de fm meting gehad en de 7 waren grote goede eitjes en nog een paar kleintjes. Donderdag om 10.15 uur de punctie. En dan zondag de tp.

Geplaatst

heej esther,

wat laat heb je de tp na je punctie! bij ons zat er 1 dag tussen en op dag 2 zeg maar is bij ons (nu julian) terug geplaatst.. int umcg zeggen ze .. ze horen in je buikje thuis natuurlijk.. en dat is ook zo. De eerste 2x hadden ze ook pas op dag 4 de tp. maar gelukkig hebben ze bij onze laatste(betaalde) poging een andere aanpak ivf gehad.

naja wilde ik even kwijt..

Ik wens je heel veel suc6! bij jullie laatste poging voor een brusje voor Robbie en Jens.

Liefs

Desiree

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik begreep dat bijna iedereen hier 3 dagen na de punctie de tp heeft. Hij moet eerst goed gedeeld zijn voordat de embryo terug geplaatst kan worden heb ik begrepen. Ach ja het zal wel goed zijn, want ik ben er al 2x zwanger van geweest dus heb er wel vertrouwen in hoor :)

Gast Diane180
Geplaatst

Wij kregen de emmies, bij beide poging na 4 dagen teruggeplaatst.

Dus het is verschillend en niet standaard na 3 dagen.

Ons is gezegd tussen de 3 en 5 dagen.

7 grote eitjes bij de fm ! goed hoor.

Hopelijk worden er veel bevrucht.

Zelf heb ik de punctie op 1 april gehad en tp van 1 emmie op 5 april (2e paasdag)

we hopen dat het paaseitje goed blijft zitten en mogen 19 april testen.

De 1e wachtweek zit er op en we zijn al over de helft, vandaag is wachtdag 8 bijna om.

Zit dus al op het wachtbankje van april, kom je er binnenkort mooi bij zitten,

we houden vast een plekje voor je vrij !

Succes en sterkte met de punctie.

liefs Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden