Ga naar inhoud

ik wil me ook voorstellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben moki ik ben 33 jaar en ga in maart beginnen met de 3e ivf behandeling.

ik ben 8 jaar samen met mijn man, en we proberen al zo ongeveer 6 en een half jaar zwanger te worden, wat tot op heden nog steeds niet gelukt is.

de 1e ivf behandeling hebben wij ondergaan in 2006 en de 2e in 2007, de reden dat wij zolang hebben gewacht met de 3e heeft voor mij vooral te maken met het feit dat ik het eng vind omdat het de laatste behandeling is die vergoed word door het ziekenfonds, dat zet voor mij toch wel een extra druk achter de behandeling. ten tweede moest ik wat afvallen omdat ik toch wel wat aan was gekomen van de hormonen, die kilo's had ik eraf willen hebben.

ik hoop op deze site wat steun te krijgen en ervaringen de wisselen, ik merk nog steeds in mij omgeving dat veel mensen niet begrijpen wat een ivf behandeling emotioneel met je kan doen.

groetjes moki

Geplaatst

Hoi Moki,

Welkom!

Hier krijg je zeker steun en antwoorden op evt. vragen die je hebt.

Wij gaan ook onze 3de icsi poging ondergaan.

Het blijft een pittig traject.

Succes!

Geplaatst
..ik hoop op deze site wat steun te krijgen en ervaringen de wisselen, ik merk nog steeds in mij omgeving dat veel mensen niet begrijpen wat een ivf behandeling emotioneel met je kan doen...

We kunnen dat alleen maar beamen. Het is ook moeilijk voor anderen om het hele traject te begrijpen. Het is nl. niet alleen maar hormonen spuiten, he meiden?

Iid geval van harte welkom hier Moki en we hopen dat deze 3e poging wél succesvol is...

Geplaatst

hier ook een lotgenoot die in de wacht staat voor poging 3 mag donderdag beginnen met deca

heb ook van die gratis kilo's gekregen van het spuiten maar had het voordeel toen we begonnen maar 56 kilo te wegen nu dus 66

volgens het ziekenhuis niet te zwaar maar mijn oude gewicht had ik liever gehad

maar ja het is voor een goed doel

wil gerust nog 10 kilo erbij maar dan wel omdat er iets moois in mijn buik groeit

veel succes met je 3e poging

mag je in maart beginnen met de medicijnen of heb je dan al de punctie?

nog 6 daagjes en het is al weer maart gelukkig

liefs sandra

Geplaatst

Welkom hier.

Wij gaan ook in maart waarschijnlijk beginnen met de derde behandeling. Spannend dus weer.

Heel veel succes.

Groetjes Maris

Geplaatst

hoi! heel heel heel veel succes bij de derde poging en hopelijk vind je hier wat extra steun en begrip want begrijpen doen we het hier allemaal!

Geplaatst

hoi meid,

leuk dat je er bent. je kan hier indd. je ei kwijt. Ik ben begonnen met mijn 3e ivf poging. Ik hoop dat het voor ons beiden zal lukken dit keer.

groetjes ikkie

Geplaatst

Hoi Moki,

kan me voorstellen dat je extra druk voelt. Ik heb ook nog maar 1 poging die vergoedt wordt. Het wordt toch een tijd dat dit wordt opgeschroefd naar 6 pogingen.

Veel succes met je behandeling.

Groet Sylvie

Geplaatst

dag meiden,

iedereen bedankt voor de reacties, het is ook heerlijk om te lezen dat je begrepen word.

we hadden eigenlijk vorige maand willen beginnen maar ik had nog een probleempje op het werk namenlijk een leidinggevende die het bloed onder je nagels vandaan haalt, dus ik dacht deze situatie moet opgelost worden.

ik moet wachten op mijn menstruatie die moet volgende week komen ik heb 3 maart een afspraak om een planning te maken. ik verwacht zelf zo rond 19 maart te beginnen met spuiten.

ik hoop dat iedereen hier snel een wondertje kan verwachten.

gr. Moki

Geplaatst

Welkom op het forum Moki!!

Inderdaad spannend nu jullie de derde poging ingaan. In ieder geval veel succes de komende tijd. Weet je leidinggevende wel van jullie situatie af?? Hopelijk dat ze dan ook wat begrip kan tonen.

Geplaatst

Hallo Wannebemom,

ja hoor mijn leidinggevende weet van onze situatie af, ik heb net toevallig een heel stuk geschreven onder de topic hoe reageerd je werkgever.

mijn leidinggevende vergelijkt het namelijk met een borstvergroting, daar kies je zelf voor. Alsof ik er zelf voor kies om onvruchtbaar te zijn.

dus ik denk dat ik van gegrip weinig kan verwachten.

gr. Moki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden