Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeeej Mart, wat onzettend balen zeg!! Ik snap je keuze, want je wilt een poging natuurlijk optimaal benutten. Fijn dat je alweer zo snel verder kunt, hopelijk heb je dan ook een keer geluk! Succes meid en voor nu.... rustig aan... denk om jezelf.

Even het lijstje, want het was volgens mij niet de goede idd ;)

Voortraject

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Wombat: Lucrin depot 19 maart

Uitgangsecho

Henne: 23 april

Vanessa: 6 mei

Wombat: 13 april, start puregonpen 225 EH 14 april

FM (Follikelmeting)

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 25 april de 3e

Mirthe: 26 april 1e

Henne: 28 april 1e

Wombat: 1e FM 19 april, 2e FM 22 april

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 24 april

Sonja: 25 of 26 april

Wombat: 29 april

Elvira::tussen 26-30 april??

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Hanneke: 22 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjeetje... nog een van de lijst... wat jammer!!!!

Maar ik snap je.. als je andere keren wel elke keer meer follikels had..

Bij ons is het de eerste poging..... Dus we konden hem wel afbreken, maar als dit het standaard aantal follikels is dat mijn lichaam aanmaakt.... dan kun je beter gewoon doorgaan.

Geplaatst

Martha ontzettend balen zeg. Maar wel een verstandige beslissing. Dat zijn meestal niet de leukste en makkelijkste :-( Neem de tijd om even bij te komen en ik hoop dat het er in juni weer stukken beter uitziet.

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Henne: 27 april 1e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Voortraject

Demi: start deca 15 april

Uitgangsecho

demi: 27 april

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Hallo meiden..Ik heb in het begin meegelezen maar eigenlijk niet zoveel geschreven..we zijn 15 april begonnen met deca dus alweer een weekje en aangezien het onze eerste ivf poging is wist ik niet wat er op me af zou komen.....

Nu we sinds een week spuiten en alles steeds dichterbij komt wordt het wel erg spannend..eigenlijk nog nergens last van godzijdank....

Heb mezelf op het lijstje gezet...En hoop voor iedereen dat alle moeite spanning en soms ellende niet voor niks is..

demi

Geplaatst

Martha ik lees elkedag mee maar post haast (of ) niet,

ik wil jou heel veel succes wensen

Mariska ook jou wens ik heel veel succes morgen

Geplaatst

Henne, echo zag er goed uit las ik. Fijn! 1e FM in de planning, spannend. Hoop dat de bijwerkingen van Menopur meevallen?

Demi, welkom!

Mart heeft gepost in overzicht behandelingen APRIL, helaas geen goed nieuws. Dus dat is echt heel erg &^*%*^%$$#. Martha, hopen dat jullie snel door kunnen en dat al jullie energie gauw bezegeld wordt me iets heel moois. Geldt ook voor Bianca uiteraard (en ons allemaal hoor)!

Hier niet zoveel eitjes bevrucht, denk toch dat er maar 6 rijp waren (aangezien er maar 6 follikels echt groot waren). Als we het zo zien, is 3 emmies prima (50% bevrucht is redelijk normaal zei men). Wel 1 goeie, 8 cellig type 2 en een 5 cellige. Heeel misschien die ander in de vriezer, maar we verwachten nix. Nu afwachten en afleiding zoeken!!

Geplaatst

Ben net gebeld.... maandag de punctie :) Spannend weer hoor!!!

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Mooi, succes Sonja!

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Miki: 23 april

Testen:

Miki: 5 mei

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Sonja: 26 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Miki: 23 april

Testen:

Miki: 5 mei

Geplaatst

Lieve Miki,

Had hier ook al gepost. Eventjes gemist denk ik, maar geeft niet want je het had het al gelezen in je privéberichtje:-)

X, Martha.

Henne, echo zag er goed uit las ik. Fijn! 1e FM in de planning, spannend. Hoop dat de bijwerkingen van Menopur meevallen?

Demi, welkom!

Mart heeft gepost in overzicht behandelingen APRIL, helaas geen goed nieuws. Dus dat is echt heel erg &^*%*^%$$#. Martha, hopen dat jullie snel door kunnen en dat al jullie energie gauw bezegeld wordt me iets heel moois. Geldt ook voor Bianca uiteraard (en ons allemaal hoor)!

Hier niet zoveel eitjes bevrucht, denk toch dat er maar 6 rijp waren (aangezien er maar 6 follikels echt groot waren). Als we het zo zien, is 3 emmies prima (50% bevrucht is redelijk normaal zei men). Wel 1 goeie, 8 cellig type 2 en een 5 cellige. Heeel misschien die ander in de vriezer, maar we verwachten nix. Nu afwachten en afleiding zoeken!!

Geplaatst

Hoi Sonja!!!

Wauwie!!Ziet er goed uit!!!!!!!Ben je al gebeld hoe je bloed was!!?

Hopelijk mag je toch zondag voor een punctie!!Had je ze pokon gegeven hihi!!

Ik had dat precies net zo met de foliumzuur en ook met de Tarwekiemolie slik ik ook alleen maar met behandelen maf he!!

Hoi Miki!!

Heb je er 2 terug geplaatst gekregen!!?Dan moet het wel raak zijn he!!!!!Ga zo duimen voor je!!!!Heb je ook nog cryootjes of niet?

Hoi Nico,

Jij had vandaag ook een fm toch??! Hoe is het gegaan??Ben erg benieuwd!!

Heerlijk he zumba!!!Ik doe het ook iedere week met veel plezier ook gewoon toen ik aan het behandelen was.Ik denk dat het met je eierstok idd net zoals is als wanneer je een been mist gek he!!

Hoi Henne,

Jeetje wat heb jij er een hoop!!Word er bij jou ook bloed geprikt als je nu tegen de punctie aan loopt?

Hier wel boven de 15 follikels!!

Hoi Mart,

Jeetje wat een domper zeg.Alhoewel je het in je achterhoofd misschien ook al wel wist blijft het moeilijk!!Krijg jij zodra je ongi word niet eerst een echo om te kijken of alles foetsie is??Ik namelijk wel.En bij mij blijven er altijd resten te zien op de echo en moet ik helaas een extra maand rust houden pffffffffffff om gek van te worden he!!

Sterkte meid!

Hier gaat alles goed.|

Morgen een echo om te kijken of mijn follikels gekrompen zijn en ook of mijn Eierstokken al wat kleiner zijn.Hopelijk mag ik dan ook stoppen met de deca.Vanmiddag hebben ze een evaluatie gehad met alle Gyn's en morgen hoor ik dus ook wat ze voor mij in Petto hebben.Volgende week ga ik eens achter IVM aan de verpleegkundige had het gelezen op freya en moest gelijk aan mij denken.Zo lief is ze hihi.

Alle meiden heel erg veel succes!!!

Geplaatst

Hey meid,

Voor jou ook weer spannend pfffff.... ben benieuwd! Hopelijk mag je gauw stoppen, want ja... waar doe je het nog voor hè??

Ik ben trouwens vanmiddag gebeld en heb maandag de punctie. Niet echt een gunstige dag om naar Amsterdam te rijd :-S Dat wordt wel heeeel vroeg vertrekken.

Nou ja, we zien het wel :)

Geplaatst

Bianca, wat fijn dat je al zo snel kan komen voor een echo. Hopen dat je stoppen kan met de deca! En heel lief dat ook de verpleging zo met je meedenkt. IVM lees ik ook veel goeds over!

Sonja, wij hadden de punctie dinsdag. Ook zo'n rotdag naar A'dam! Maar het viel mee. Wij waren ook overdreven vroeg gegaan, ff rustig thee en een beschuitje (zelf meegenomen) gegeten in het tentje daar. Ik weet niet hoever je er vandaan zit, maar is een hotelletje anders wellicht een (leuke) optie voor jullie?

Geplaatst

yey...helemaal heppie...ik had het eerst verkeerd begrepen...ik had 1 grotere follikel en twee kleinere die alle drie actief waren en dan nog wat kleintjes...eentje was idd al 10 mm...

nu waren ze flink gegroeid naar 13-14 mm en maandag moet ik terugkomen voor de 3e meting en dan krijg ik te horen wanneer de punctie plaatsvindt...of woensdag of vrijdag...ennieweeijs...ben blij met dit nieuws...en ik ga nu lekker van mijn weekend genieten!

Mart...wat een baalnieuws...echt niet leuk, maar als je er al een beetje rekening mee had gehouden, dan is de klap mss iets minder hard aangekomen, maar balen blijft het zeer zeker...je had toch gehoopt op een goeie poging...ik wens je veel sterkte en hopelijk kun je weer snel beginnen. neem echter de tijd en de rust en denk even aan iets heel anders...Koninginnedag komt eraan...mss effe lekker feesten???

Sonja...goed nieuws voor jou...succes maandag!!

Miki..had je nu wel al de tp gehad??? begreep het niet zo goed uit je berichtje...indien wel, dan zit je nu in het wachtbankje...succes..

ik heb net van een vriendin gehoord dat ze bij de eerste poging ivf zwanger is...ze is twee weken voor mij begonnen...daar krijgt men toch weer goeie hoop van, of niet?!?

liefs,

Nico

Geplaatst

Spannend Nico!

En ja, heb er 2 terug geplaatst gehad. Durven nu niet te hopen... Maar wel duimen!

Gast estrhalita
Geplaatst

@Marth sterkte meid balen zeg.

@Miki succes met wachten. Ik vind de weken enorm erg. En wat jij zegt over je follikels geloof ik ook. Wij hadden steeds op de echo 7 follikels, na de punctie 12 eitjes, maar er waren er maar 7 bevrucht. Dus inderdaad die steeds te zien waren.

Geplaatst

nou nou.... hoop gebeurd hier.....

Miki, dat zijn twee mooie emmy's, die terug geplaatst zijn.... nu hopen dat ze je bijten!!!!

Wij hadden de punctie gewoon in Alkmaar, dat scheelde wel, want daardoor reed vriendlief achter de files aan naar het VUmc. dat scheelde behoorlijk. Was ook wel op een donderdag, en dan is het geloof ik altijd wat rustiger....

Geplaatst

Hoi dames ik ben er net weer en er zijn maar liefst 13 eicellen aangeprikt (nog nooit zoveel gehad) en er is genoeg zaad voor icsi dus wij zijn helemaal gelukkig.

Het was nog wel even spannend omdat na de punctie mijn bloeddruk gevaarlijk omlaag ging en ik dus bijna in het ziekenhuis belande maar na een infuus, een pijnstiller en een kop thee ging die omhoog en mochten we naar huis.

Maandag kan ik bellen of er bevruchting is en dan dinsdag de tp.

Echt pijn heb ik nu nog niet maar de pijnstiller werkt nog dus dat zal straks wel komen.

Maar wat een oplossing die narcose geweldig ik zou niet meer anders willen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een vraagje.Wat is een flair up schema??Is dat het lange of het korte protocol??

hoorde vandaag van de verpleegkundige dat ik dit ga doen mijn eerst volgende poging.

Hoe is het met iedereen!!?

Liefs Bianca

Geplaatst

Hé Bianca,

Ik weet dat er hier meiden zijn die ook een flare-up hebben gehad. Weet zo even niet wie....ff op het forum rondsneupen dus ;)

Wauw Maris, dat is een geweldig aantal. Nu maar lekker bijkomen en je laten verwennen :) Op naar een paar mooie embryo's.

Vanavond gaat hier de Pregnyl er weer in... en dan schiet het alweer lekker op!!!

Op goed geluk.

Liefs

Geplaatst

Hoi Meid,

Had wel al even snel zitten zoeken maar kon het niet vinden.De verpleeg kundige kon het me ook zo snel niet zeggen er is een nieuwe Gyn en die werkt hier veel mee.

Dus vanavond mag je gaan hannesen met al die flesjes!!Joepie!!!!

Hoelaat moet je hem zetten en heb je de punctie maandag???Ga zo voor je duimen meid!!!

Hou je in de gaten hoor!!Ben erg benieuwd!!Weet jij trouwens de waarde van jou die ze toen geprikt hebben of zeggen ze dat niet tegen jou??

Liefs xxx

Geplaatst

Haha volgens mij lijd jij aan geheugenverlies;) Gisteren nog over gehad hihi...

Maar klopt, maandag de punctie idd. Geen gehannes met flesjes, dat doet mijn vriendin altijd! Ennuh... die waarde ... geen idee hoe hoog of laag die was. In ieder geval goed genoeg voor de punctie denk ik!!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden