Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kimmie!!

Het zijn echt schatten in het ziekenhuis!!

Ik vind Connie echt een schat!!Alleen heb ik haar vaak aan de telefoon helaas heb ik haar lang niet gezien en zoals het er nu uit ziet deze ronde weer niet.Morgen is Monique er weer en maandag ook!!Maar Monique is ook een toppertje!!Alleen liep ik al een jaar in het ziekenhuis met Mireile en Connie dus vandaar dat ik daar waarschijnlijk iets meer mee heb.Hoe staat het met jou wanneer heb je een tp van een cryo?

Hoi Nico!

Lief van je berichtjes!!!!!

De echo was goed 10 follikels beiden eierstokken 5 kleinste 11mm en grootste 16 mm.

Morgen extra echo om me even extra in de gaten te houden en maandag weer een echo en als ze zo blijven groeien als ze nu doen heb ik woensdag de punctie dus ik duim me suf hihi.Vorige keer stoppen ze allemaal met groeien op 2 na dus hopelijk gaan ze nu allemaal mee wandelen!!

Zo te zien heb jij ook al heel wat achter de rug!!Jeetje meid!!

Word jullie eerste ivf toch??Extra spannend dus!!! Al het prikken nieuw voor je???

Heel veel succes!!

Liefs Bianca

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh grappig is dat , ik heb weer minder met Connie.. Maar van begin veel contact met Mireille en Monique. Ach zijn alle 3 toppers! Ik heb in mei me Cryo terugplaatsing... denk ergens achteraan in mei.

Maandje rust nu, erg lekker na alles. Maar sinds een dag of 2 kan ik niet wachten tot het zo ver is. Stom he!

Geplaatst

Ze zijn idd alledrie heel aardig!!! En ze hebben alle drie het beste met ons voort dus dat is het belangrijkste!!

Spannend zeg!!!! Ik herken het wel hoor ik heb ook steeds dat ik door wil!!Hoeveel cryo's heb jij en worden er terug geplaatst?

Liefs bianca

Geplaatst

Ik heb er nu nog 3, en volgende poging wordt er gewoon weer 1 terug geplaatst.

Mocht na de 1e mislukking met Dr.Meir praten maar dat heb ik afgeslagen, eerst maar eens deze poging en dan kunnen we altijd nog zien. Het was pas de 1e keer!

Liefs

Geplaatst

achh!!Dokter van Meir is ook zo lief!!Jammer dat ze steeds zo druk is wij hebben steeds een gesprek gehad met een andere Gyn,Het kon wel met maar eer zij een keer tijd had waren wij alweer een behandeling verder!!

Succes met wachten meid!!

Gast estrhalita
Geplaatst

@paula raar toch he dat elk ziekenhuis weer anders werkt. Bij ons is het 15 dagen na de punctie, vandaar dat het nog net april wordt.

En qua motorrijden ja ik zou het niet doen. Het gaat veel harder dan fietsen dus zijn de klappen veel harder. Fietsen doe ik nu ook even niet. Misschien overdreven, maar ik neem het risico niet. Ik til wel mijn kids gewoon. Maar iedereen op zijn manier toch. Ik ga lekker wandelen.

Geplaatst

Goede morgen meiden!!

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de tp Estrhalita en simba!!Wat is het toch altijd weer een mooi moment he!!

En sonja voor jou de eerste fm!!!Spannend!Hopelijk gaat deze poging eindelijk eens goed en zijn er een hoop mooie follikels aan het groeien!!!

Succes strakkies!!!!

@Mart.

Hoe is het met jou?Trek je het alllemaal nog een beetje??Is de rode duivel al weg??

Jij hebt dinsdag je echo toch??

Geniet van dit heerlijke weertje vandaag!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Na de eventuele TP fiets ik ook niet hoor Es! Maar tillen durf ik dan evenmin. ;-)

Simba en Es, succes vandaag! Het is een mooie dag om embryo(s) te verwelkomen.

Bianca, je klinkt beter.. gelukkig!

Martha, bloeden minder al? Zou zo mooi zijn, 'schoon' de nieuwe week in. Hoop het voor je dame.

Gister waren mijn follikels tussen de 17-20mm, nog 1 avond aan de Gonal+Deca gezeten. Vanavond Pregnyl en dan dinsdag punctietime!!!

Zo lekker rondje strand, gister veel terrasjes gedaan. Wat een kadotje dit weer!

Geplaatst
Simba ik heb ook morgen mijn tp (denk ik, ik hoor het morgenochtend pas) en ik moet morgenochtend met de bolletjes beginnen. Zo zie je maar elk ziekenhuis een ander protocol

@Sannie ik zou zeker geen motor gaan rijden hoor. Gewoon wandelen en genieten van het mooie weer, maar hobbels uit de weg blijven. Maar dit is gevoelsmatig.

@Annie, bedankt voor je tips, maar ik geloof daar niet zo in. Ben zelf 3x zwanger geweest (2 kids) en heb echt gewoon gedaan. Bij de zwangerschap van mijn 2de zoon de dag van de tp een heerlijk feest gehad. Mijn oudste zoon liep toen nog niet dus die moest ik gewoon tillen (de hele wachtperiode en mijn zwangerschap), gewoon alles gedronken (geen alcohol) en gewoon gegeten. Maar gelukkig heeft het bij jou wel geholpen.

@Paula waarom op wachtbankje mei?? Ik heb ook morgen mijn tp en mag 30 april testen dus nog wachtbankje april toch................

Estrhalita,

Vandaag je terugplaatsing! Heel veel succes!

Ik reageer ook even op je reactie naar Annie toe.

Ik snap je reactie heel goed hoor. Mijn idee was ook altijd dat gewoon je eigen ding doen het beste is voor je lichaam, maar na een paar flinke klappen ben ik er toch anders over gaan denken.

Zelf heb ik daarom deze huidige keer ook mijn eetpatroon rigoureus omgegooid. Bij de vorige pogingen heb ik gewoon m'n eigen leefstijl aangehouden, maar dit heeft helaas niet mogen lukken.

Wanneer het je keer op keer mislukt en je weet zelf niet meer waar het aan ligt, dan probeer je je aan elk strohalmpje vast te klampen in de hoop dat dit de goede dingen voor je gaat doen.

Met natuurlijk altijd in je achterhoofd houdend dat het nog steeds tot niks kan leiden.

Maar geprobeerd hebben we het dan in ieder geval en dan weet ik dat ik er echt alles aan heb gedaan!

Iedereen moet het dan ook doen op de manier waarop hij/zij zich het best bij voelt.

Dit is overigens niet verkeerd bedoeld hoor, maar zo heeft iedereen zijn eigen mening en gevoel erbij:-)

X, Martha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Om 12.55 uur vindt bij mij de tp plaats. Spannend dus.

Miki ik snap dat je niet durft te tillen hoor. Durfde ik bij mijn 1ste zwangerschap ook niet. Deed ook geen boodschappen meer, maar ja bij mijn 2de zwangerschap moest ik wel, want Robbie liep nog niet en woog 12 kilo. En toch ben ik zwanger geworden en is de hele zwangerschap goed gegaan.

Daarom laat ik het fietsen, til nu 1 boodschappen tas ipv 2 tegelijkertijd en ja helaas moet ik de jongens wel tillen, vooral de trap op. Maar dat is de natuur daar heb ik vertrouwen in snap je me een beetje haha.

Geplaatst
Na de eventuele TP fiets ik ook niet hoor Es! Maar tillen durf ik dan evenmin. ;-)

Simba en Es, succes vandaag! Het is een mooie dag om embryo(s) te verwelkomen.

Bianca, je klinkt beter.. gelukkig!

Martha, bloeden minder al? Zou zo mooi zijn, 'schoon' de nieuwe week in. Hoop het voor je dame.

Gister waren mijn follikels tussen de 17-20mm, nog 1 avond aan de Gonal+Deca gezeten. Vanavond Pregnyl en dan dinsdag punctietime!!!

Zo lekker rondje strand, gister veel terrasjes gedaan. Wat een kadotje dit weer!

Goeiemorgen!!

Bloeden lijkt minder te worden, dus ik ga ervan uit dat het heel snel stopt.

Wat een weertje steeds hè. Heerlijk!

Als we een weerstationnetje in Engeland mogen geloven, dan wordt 2010 ook een van de heetste zomers allertijden. We kunnen ons borst maar nat maken:-)

Fijne dag!

X, Martha.

Geplaatst
Goede morgen meiden!!

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de tp Estrhalita en simba!!Wat is het toch altijd weer een mooi moment he!!

En sonja voor jou de eerste fm!!!Spannend!Hopelijk gaat deze poging eindelijk eens goed en zijn er een hoop mooie follikels aan het groeien!!!

Succes strakkies!!!!

@Mart.

Hoe is het met jou?Trek je het alllemaal nog een beetje??Is de rode duivel al weg??

Jij hebt dinsdag je echo toch??

Geniet van dit heerlijke weertje vandaag!!!

Liefs Bianca

Blij dat het beter met je gaat Bianca. Zo moet het!

I.p.v. dinsdag mag ik maandag al komen, vanwege het bloeden. Dan bekijkt ze of ik dinsdag terug moet komen ja/nee.

Ben heel benieuwd morgen. Wel weer spannen hoor!

X, Martha.

Geplaatst

Ik begrijp ook goed (en hoop zelfs) dat iedereen doet waar hij/zij zich lekker bij voelt hoor dames!

Voor ons is dat, helaas door de herhaalde vroege mk-en, heeeel voorzichtig zijn. Maar inmiddels iets minder extreem dan een tijdje terug, want dat voelt nu inmiddels beter. Ik leef niet (meer) alleen maar voor deze wens. En bovendien hebben wij inmiddels het gevoel dat we er niet zoveel invloed op hebben. Een soort balans gevonden nu, wat te laten en wat (toch) wel te doen.

Maar iedereen heeft zijn eigen pad hierin, en dat is -hoe frustrerend de weg ook kan zijn- ergens ook weer mooi en inspirerend om te zien.

Ow tof een warme zomer, zin in!!! Ik zeg: lekker met z'n allen waggelen, met dikke buik en slippers. ;-)

Geplaatst

Dank jullie wel....

We moeten om 15:45 in het VUmc zijn.

Ik denk dat ik straks ook met gekruiste benen zit..... Alles om het binnen te houden...

Maar ik las ergens op het forum dat een arts een mooie metafoor gebruikte:

"Zie je baarmoeder als ee dubbelgeklapte boterham met pindakaas. Als je je embryo vergelijkt met een hagelslagkorrel... die tussen de boterham zit.... die valt er ook niet zomaar uit"

Maar ja..... verstand en gevoel............

Ik vind het wel spannend. Ben niet heel erg nerveus..... ik heb hier toch geen zeggensschap over.... Ik kan hier geen invloed op uitoefenen...

We laten het vanmiddag maar een beetje over ons heenkomen...

Estralitha, jij bent al eerder... ga jij gewapend met touw naar het wachtbankje?

Dan kom ik je vamiddag acherna...

Gast estrhalita
Geplaatst

Simba succes. Wel laat op de dag zeg.

Ik ga alleen. Mijn jongste slaapt dan dus ja papa moet dan thuis blijven. Vanmiddag lekker even naar het bos of de stad lekker genieten van het mooie weer.

En inderdaad iedereen moet doen waar zij zich gelukkig bij voelt. De een neemt 2 weken vrij en rust alleen maar en de ander doet gewoon zijn dagelijkse ding. Helaas met 2 kids en 2 honden kan ik niet veel rusten. Ik kijk wel uit dat ze niet onverwachts op mijn buik springen of heel wilt doen. Maar ook dat heb ik niet altijd in de hand. As we speek staat er ook weer een op mijn lichaam te rammen haha.

Geplaatst

Hoi Meiden

nou vanmorgen de eerste fm gehad en er was idd nog niet zoveel op te zien

Men bms was nog erg dun,en rechts zat er nog niets en links 3 kleine iniminie's,dus nog even doorgaan met de gonal en a.s donderdag de 22e de tweede fm dus wederom super spannend

Simba veel succes vandaag

Jij ook Es op naar een goede tp:icon_rr:

Liefs Elvira

Geplaatst

Heyy

Kom net terug van het ziekenhuis.Ik heb de 3e fm gehad. En yes het is moeilijk te geloven maar weer een goed bericht.

Ik mag vanavond pregnyl spuiten. En dinsdag is het punctie dag.

Het is voor ons de 1ste ivf behandeling. Dus best spannend allemaal. Ik heb het niet zo met spuitjes en alles. Dus ik hoop dat de punctie niet al te pijnlijk is.

Maar ik laat het jullie nog wel weten hoe het afgelopen is.

Geplaatst

Heleen, voor ons is ook alles de eerste keer...

Laat de punctie over je heenkomen. Jij kunt niets doen op dat moment, alleen ontspannen...... Laat het gebeuren..

Mij is het erg meegevallen.

Geplaatst

@ Elvira, dat gaat dan inderdaad nog niet zo snel. Hoeveel eenheden gonal spuit je?

We gaan er gewoon voor dat het er donderdag meer zijn en dat ze goed zijn gegroeid!

@ Heleen, dat gaat de goeie kant op. Alvast succes dinsdag!

@ Miki, vanavond ook pregnyl zetten hè :icon_thumleft:

Geplaatst

Hey Mart

Ik spuit sinds afgelopen maandag de gonal-f 187,5 IE want dat hebben ze voordat ik kon starten iets verhoogd omdat er een hormoon in men bloed iets verhoogd was,dus vandaar de 187,5 ja ik hoop het ook dat ze a,s donderdag mooi gegroeid zijn,had jij dit ook in het begin van het starten van hormonen?

Liefs Elvira

Geplaatst
Heyy Meiden.

Ik heb gisteren mijn eerste fm weer gehad en het zag er goed uit. Vandaag de tweede fm en het zag er weer toppie uit. Ik moet nu beginnen te prikken met cetrotide en gonal f. Zondag moet ik voor de 3e fm. Ziet alles er dan nog goed uit. Dan word er een punctie dag afgesproken. En dat word dan misschien dinsdag. Pff begin het nu toch wel heel spannend te vinden. Maar doordat ik vele malen teleurgesteld uit het ziekenhuis kom, Heb ik ook weer zoiets van. Ja zal allemaal wel. Die punctie dag komt er vast niet. Maar we zullen zien.

Heb gelijk de lijst ff weer bij gewerkt.

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

Mariëtte: 16 april 9.40 uur

FM (Follikelmeting)

KiKI: 16 april 2e

Bianca: 17 april 1e

Miki: 17 april 3e

Heleen: 18 april 3e

Sonja: 18 april 1e

Mariska: 19 april 3e

Martha, 19 april 1e

Martha: 20 april 2e?

Mirthe: 26 april 1e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 22 april de 2e

Punctie:

Miki: 19 april?

Kiki: 19 april?

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...??

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Marie10: 15 april

Paula: 16 april

Estrhalita: 18 april

Simba: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Hoi Meiden

Heb even de datum veranderd van de 2e fm die ik a.s donderdag krijg

Liefs Elvira

Geplaatst
Heyy

Kom net terug van het ziekenhuis.Ik heb de 3e fm gehad. En yes het is moeilijk te geloven maar weer een goed bericht.

Ik mag vanavond pregnyl spuiten. En dinsdag is het punctie dag.

Het is voor ons de 1ste ivf behandeling. Dus best spannend allemaal. Ik heb het niet zo met spuitjes en alles. Dus ik hoop dat de punctie niet al te pijnlijk is.

Maar ik laat het jullie nog wel weten hoe het afgelopen is.

Ik heb het er ook echt niet op, maar had gedacht dat de punctie pijnlijker zou zijn. Het was geen pretje, maar het was echt wel te doen. De IVF arts en de verpleegkundige die het deden waren ook super lief en de sfeer was daardoor goed en dat scheelt al de helft vind ik!

Succes!

Paula.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden