Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje...Bianca...wat een baalnieuws...kan me voorstellen dat je gejankt hebt en dat je vriend erg kwaad is geworden...sterkte meid en ik blijf duimen dat de oestradiol waarde flink omlaag gaat dat het alsnog kan doorgaan!!!

Kiki, niet fijn dat de punctie niet zo fijn gegaan is...hoop op een goede bevruchting en op een goeie terugplaatsing.

Miki...succes met de punctie morgen!

Mart...wat een goed nieuws zeg ! en dat ondanks al dat bloeden...nu gaat het toch goed komen zeker....ik hou mijn duimen in draaistand voor je!!

Heb zojuist mijn toets (3e kans) mega verknald...heb alle formules door elkaar gegooid...niets aan te doen...

fijne avond verder allemaal en rustig aan doen!!!

liefs,

Nico

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca hoe is het vandaag meis?

Wij net de punctie gehad. Bij de 1e FM kwamen we op 7 follikels, later leken er 5 mooi geijkmatig mee te doen en geen kleinjtes. Maar nu zijn er alsnog bij de punctie 9 aangeprikt en 9 eitjes meegekomen. Verrassing! En hiervan zien 8 er bruikbaar goed uit.

Donderdag bellen en als het goed gaat, dan vrijdag de TP... Nu weer slapen, nog helemaal suf, dikke pupillen, dorst en ook wel wat beurs. ;-)

Voortraject

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Mariska: 21 april 4e

Martha: 22 april 2e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 22 april de 2e

Mirthe: 26 april 1e

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 23 of 24 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 3 mei

Geplaatst

Lekker je bed in Miki...

wat fijn.. van die 8 (9) moeten er toch we een paar bevrucht worden????

Ik zal voor je duimen donderdag als je moet bellen. Hoe laat weet je meer?

Wij moesten zaterdag om 9:30 bellen... nou de koffie was net champagne, en om 11:00 heeft mijn vriend er een pilsje opgedronken.

Om daarna weer braaf op de koffie over te gaan ;-)

Geplaatst

Hoi Miki

Super 8 van de 9 is een mooi aantal nou op naar een goede tp

Hoe voel je je nu zo vlak na de punctie?hopelijk mag de pijn meevallen en laat je maar lekker vertroetelen

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik zal niet met jullie op het bankje komen te zitten!!!

Ik heb net zelf maar even gebeld want het duurde me te lang naar mn in en ze wilden mij gister het voordeel van de twijfel geven als mijn bloed zoals gister rond de 7000 zou zitten.Naar onderzoek blijkt dat mijn waarde niet is gezakt maar juist verhoogt is nu was mijn waarde 21000!!!Dit word dus te riskant om een punctie te laten doen.

Het komt dus omdat ik PCO heb.Echt super balen.Gister kwam het nieuws hart aan dus wisten al dat het afgelopen was.Nu heb ik er vrede mee wat was er gebeurd als ik toch een punctie gehad zou hebben.

Ze vertelden me ook dat als ik wel een punctie had gehad met die waarde van 7000 dat ze de embryo's in gingen vriezen en dan later een terug plaatsing gingen doen.Aangezien dit al riskant was!!!

Dus ik kom begin juli weer aanschuiven op het forum!!!

Iedereen heel erg veel succes!!Op naar allemaal groene regels!!

Geplaatst

Bianca, wat ontzettend shit!!!

Maar als het zoveel te hoog is die waarde... kan je ook echt niet doorgaan. Pfff... Benieuwd hoe het volgende ronde wordt aangepakt. Hoop dat jullie nu eens gauw een poging goed mogen doorlopen!

Geplaatst

Hier nog heel vaag en wel last van mijn buik onderin. Veel slapen en drinken, want ik had weer een te volle blaas en dus doe moesten ze die leegmaken. Advies is dan altijd veel cranberry en sinaasappelsap drinken, tegen een blaasontsteking.

Simba, jij zit toch ook in het VU? Hoe voel je je vandaag? Voel je al iets?

Martha, hoe gaat ie dame? Bloeden weg he eindelijk. En verder, niet meer zulke hoofdpijnen?

Hoe vordert het bij jou Elvira? Voel je al wat groeien?

Kiki, beetje hersteld van gister? Weer een stapje dichterbij de TP!

Nico, misschien valt het mee die toets en heb je minder fouten gemaakt?

Sonja81, nog zo'n last of valt het vandaag mee?

Henne, al ongi???

Geplaatst
Hoi Meiden,

Ik zal niet met jullie op het bankje komen te zitten!!!

Ik heb net zelf maar even gebeld want het duurde me te lang naar mn in en ze wilden mij gister het voordeel van de twijfel geven als mijn bloed zoals gister rond de 7000 zou zitten.Naar onderzoek blijkt dat mijn waarde niet is gezakt maar juist verhoogt is nu was mijn waarde 21000!!!Dit word dus te riskant om een punctie te laten doen.

Het komt dus omdat ik PCO heb.Echt super balen.Gister kwam het nieuws hart aan dus wisten al dat het afgelopen was.Nu heb ik er vrede mee wat was er gebeurd als ik toch een punctie gehad zou hebben.

Ze vertelden me ook dat als ik wel een punctie had gehad met die waarde van 7000 dat ze de embryo's in gingen vriezen en dan later een terug plaatsing gingen doen.Aangezien dit al riskant was!!!

Dus ik kom begin juli weer aanschuiven op het forum!!!

Iedereen heel erg veel succes!!Op naar allemaal groene regels!!

Jeetje Bianca meis, wat ongelofelijk k*t voor je. Het is natuurlijk wel beter zo, maar toch!

Ik hoop echt dat het in juli allemaal wel goed gaat komen.

X, Martha.

Geplaatst

Bianca wat ongelooflijk balen zeg, om het nog netjes uit te drukken. Het risico op overstimulatie moet je idd niet hebben, maar och wel erg zuur dat het telkens wéér niet goed gaat. Zou IVM niet iets voor jou zijn? Daar doen ze nu in twee ziekenhuizen onderzoek naar. Volgens mij speciaal voor vrouwen met pco. Maar goed, daar heb jij op dit moment niks aan, nu is het gewoon zwaar ***.

Miki, mooie score. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf!

Hier nog steeds niets....nou ja, eind vd middag heeeeel vaag beetje roze. Niet noemenswaardig. Gisteravond bedacht ik opeens dat ze in Voorburg in het weekend geen puncties doen voor icsi. En ik kom nu waarschijnlijk wel net in het weekend uit, echt balen dus. Hoop dat het dan wel door kan gaan. Hoop me morgen aan te kunnen melden....eindelijk :tongue9:

Geplaatst

Hier alles oké.

De meeste kwaaltjes nemen met de dag af met hier en daar nog een uitschieter.

Vandaag wel slecht begonnen, doordat de puregonpen z'n werk niet goed deed.

Hierdoor heb ik iets teveel gespoten (ca. + 50eh). Direct maar weer gebeld (ze zullen onderhand wel denken...), maar gelukkig niks aan de hand.

Miki, moet jij niet uitrusten???? Of lig je languit op de bank met je laptop onder je neusSmileyFaceLaptop.bmp

Geplaatst

Nico74, wat balen zeg van de toets, maar misschien toch nog een beetje geluk???

Sonja81, je staat volgens mij niet op het lijstje, hoever ben je?

Henne, je ongi zit er aan te komen. Gaat de goeie kant op!!! Bij ons doen ze ook geen puncties in het weekend, maar volgens mij kunnen ze daar heel goed omheen plannen.

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hoi Hoi

@Miki ja voel me op zich redelijk alleen zo,n opgeblazen gevoel in men buik en nu ook wat steekjes links en rechts dus volgens mij is er wel wat aan het groeien in men buik hihi ik heb overmorgen de 2e fm dus ben erg benieuwd hoe het gaat en hoe alles er uit ziet

Nou hopelijk mag je je snel weer beter voelen en klopt idd dat cranberrysap door het zuur goed is tegen blaasontsteking en hopelijk gaat dat ook snel over is ook niet fijn zo vlak na de punctie

@Bianca wat erg voor je zeg!Hopelijk mag het in Juni wel goed gaan en dat het riscico dan minder is op overstimulatie

Maar gelukkig neemt het zkh geen risico en houden ze je goed in de gaten

Liefs Elvira

Geplaatst

Hey meiden,

@ Bianca, jemig hé, het zit je echt niet mee, het is gewoon niet eerlijk. Je hebt er vrede mee zeg je, maar evengoed hakt het erin. Bewonder je positiviteit heel erg, hopelijk heb je de volgende keer ECHT GELUK!!!! Ik zal je missen... want we hebben in deze paar dagen toch een leuk contact opgebouwd. Maar goed, we hyven vast nog wel. Ik begrijp dat je even afstand neemt van het forum, take care!!

@ Miki, wat een geweldige score meid, dat noem je nog eens een kindersurprise!!! Op naar een tp en mooi embryootjes.

Ennuh.... heb vandaag niet zo heel veel last trouwens, valt eigenlijk weer heel erg mee. Gelukkig maar. Misschien heeft het toch met mijn verkoudheid te maken. Zat afgelopen dagen potdicht en dat gaat nu ook weer beter.

@ Mart, dan heeft iemand mij eraf geknikkerd... maakt niet uit. Ik zal het lijstje zo weer even aanpassen. Morgen heb ik mijn 2e FM!!!!

Groetjes

Geplaatst

Zo, ik sta er weer tussen :) en me er nu niet meer vanaf gooien hè ;)

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Sonja: 21 april 2e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

@ Miki: pff, ik moet zeggen dat die hele punctie me zwaar valt! Ben echt nog niet opgeknapt, wel al wat beter dan gister. Dus hopelijk is het morgen wel over en ben ik helemaal fit voor de terugplaatsing.

Doe mij een toppertje en een breezer ananas....... haha, nee alleen een top embryo is genoeg!!

en voor jou ook een mooie oogst!!! duimen op goede bevruchting en dan vrijdag de terugplaatsing!!! succes!

liefs Kiki

Hier nog heel vaag en wel last van mijn buik onderin. Veel slapen en drinken, want ik had weer een te volle blaas en dus doe moesten ze die leegmaken. Advies is dan altijd veel cranberry en sinaasappelsap drinken, tegen een blaasontsteking.

Simba, jij zit toch ook in het VU? Hoe voel je je vandaag? Voel je al iets?

Martha, hoe gaat ie dame? Bloeden weg he eindelijk. En verder, niet meer zulke hoofdpijnen?

Hoe vordert het bij jou Elvira? Voel je al wat groeien?

Kiki, beetje hersteld van gister? Weer een stapje dichterbij de TP!

Nico, misschien valt het mee die toets en heb je minder fouten gemaakt?

Sonja81, nog zo'n last of valt het vandaag mee?

Henne, al ongi???

Geplaatst

Mart wat was er mis met de puregonpen dan? Mijn 2e poging is namelijk mislukt door een waarschijnlijk kapotte puregonpen. De farmaceut en het ziekenhuis hebben gezegd dat ik de 1e was. Nu zal t bij jou waarschijnlijk wel iets anders zijn geweest maar was toch ff nieuwschierig.

Geplaatst

Hanneke,

Ik had m'n pen op 150eh ingesteld en tot twee keer toe drukte hij door tot (ik denk) ca. 25eh zonder dat er vloeistof uitkwam. Ik moest dus de laatste hoeveelheid een beetje op de gok doen. In totaal heb ik dus drie keer moeten spuiten met de pen.

Morgen ga ik extra goed opletten hoeveel eenheden ik werkelijk spuit om te voorkomen dat het me weer gebeurt. Misschien is het dan wel goed, maar het was wel gek dat het twee keer achterelkaar gebeurde op precies dezelfde manier.

Wat was er bij jou stuk dan?

Ben wel benieuwd.

Gr.

Martha

Geplaatst

Vandaag de 2e FM gehad en het zag er goed uit. Er zitten nu links 8 à 9 follikels van 11-12 mm/14-15 mm. Rechts zitten er nu 5 follikels ook van 11-15 mm.

Hopelijk gaan de kleintjes nog ff meedoen. BMS was prima, 8,5 mm!!!

Vrijdag 3e FM en waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie. Maar ik hoop nog steeds zondag... maar dan moeten ze gigantisch gaan groeien, dan zou het nog kunnen. Maar ja, ik heb liever dat die kleine van 11 mm nog mee gaan groeien, want dat zijn er nog wel een aantal.

Groetjes

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Sonja: 23 april 3e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

he Kiki...je hebt vandaag de tp...succes meid.

Bianca...wat een PIEP-nieuws, maar wel fijn dat het zh het zo in de gaten houdt en nu dus duimen dat het in juli wel gaat lukken...komt het dan door de PCO dat je de overstimulatie hebt?

Mart, morgen de tweede fm...hoe voel je je? is het vloeien nu gestopt?

Sonja..fijn dat de 2e fm er goed uitzag...zal voor je duimen dat de 3e fm nog beter is en dat je snel de punctie en tp hebt!

vandaag om 13.10 uur mijn eerste fm...heb echt geen idee wat ik kan verwachten...

had op zondag opeens weer wat vloeien, maandag gebeld, maar dat was niet zo erg...alleen als ik er woensdag nog last van had, dan moest ik dat natuurlijk wel zeggen...gelukkig is er gisteren niets meer gevloeid...

hadden gisteren een etentje met collega's en heb 1 glaasje rosé gedronken...dat zal toch niet al te erg zijn, of wel???

voel het links behoorlijk, weet ik tenminste waar mijn eierstok precies zit...hahahahaha...

Henne. mag je vandaag met de menopur beginnen?

Vanessa...morgen kun je eindelijk met de deca beginnen...weer een stapje dichterbij!

ik ga maar weer eens aan de slag...ben hier altijd 'stiekem'....hihihihihi

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, succes vanmiddag bij je 1e FM!! Komt vast helemaal goed ennuh.... een rosé kan volgens mij geen kwaad hoor!!

Op naar een mooie eierhandel :)

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Sonja: 23 april 3e

Punctie:

Mariska: 23 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Even het lijstje aangepast. Vanmorgen de laatste fm gehad en vrijdag is de punctie. Dus vanavond de pregnyl erin en dan zondag of maandag op het wachtbankje hoop ik.

Geplaatst

Jeempje zeg.... je kijkt een middag noet, en dan dit allemaal....

Bianca wat ONTZETTEND K*T!!!!!

Maar goed wat je al zegt, een echt overstimulatie is nog slechter....

Blijft het feit dat dit niet is wat je wil....

Doe ff lekker rustig aan...

Miki, ik heb de TP inderdaad in het VUmc gehad. Voor de rest van de behandeling zitten we gewoon in het MCA hier in Alkmaar. Ik heb er wel aan gedacht om alles in het VUmc te laten doen, maar voelde me daar toch niet prettig bij.

Zowiezo, mdat ik heel veel onderzoeken op onze vrije dag heb kunnen plannen. En dan scheelde het in vrije uren, en een hoop reizen. Plus, en dat was voor mij toch wel doorslaggevend. Ik werk in het VUmc. En dat vond ik geen prettig idee.

Nico, 1 rozeetje maakt echt niet uit hoor... en ik hoop voor je dat je een mooi aantal follikels gekweekt hebt.....

Geplaatst

Sonja81, ziet er goed uit, we zitten mekaar op de hielen...

Nico74, succes straks!

Maris83, vrijdag de punctie! Heel veel succes alvast.

Simba, hoe voel je je?

Elvira, voel jij al wat? Morgen ook 2e fm!

Kiki, is de tp goed gegaan?

Hier alles onder controle. Voel me een stuk beter! De pen deed het vanochtend weer goed, gelukkig maar.

Soms denk ik wel dat ik wat voel, maar toch nog niet echt heel duidelijk. Het kunnen m'n darmen ook zijn.

Morgen zullen we zien wat er gebeurd is...

X, Martha.

Miki, ben je al bijna weer de "oude", of nog wat beurs?

Vanessa, morgen mag je alweer beginnen, toppie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden