Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi Maris! Hopen dat er van die vier ook nog wat de vriezer in kunnen.

Bianca wat balen dat het niet opschiet. Je hebt de poging moeten staken en dan wél blijven prikken, frustrerend. Ik prik deca zelf in m'n been. Ene avond links, andere avond rechts. Misschien kun je het afwisselen met je buik, word je iets minder beurs ;-)

Het vocht is denk ik idd van de deca, want eerdere pogingen had ik dit niet zo erg. Het lijkt vandaag trouwens iets minder, misschien went het...

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ben net weer thuis van de punctie. Het viel me wederom mee, ze hoefden deze keer niet door mijn baarmoeder hihi.

Dit keer had ik wel wat meerder kleinere follikels die ook aangeprikt zijn, dit was gevoelig.. Maar het is me weer 100% meegevallen. Had ook weer dezelfde lieve dokter. De opbrengst is 13 eicellen (!!!!) daar ben ik heel blij mee. Nu moet er toch wel minstens 1 embryootje komen? Pffff, spannend.... was het maar donderdag :)

Nou meiden, ik ga ff tukken op de bank, want ben doodop, was erg vroeg vanmorgen.

Liefs

Geplaatst

Wat een mooie opbrengst Sonja, van harte!!!

Rust lekker uit en... we gaan duimen dat uit die 13 er minimaal 1 mooie emmie komt!

Geplaatst

Sonja, ik ken je stress na een poging zonder tp. Had ik deze keer ook. Maar toen had je veel minder eicellen toch??? Komt goed, ik ga voor je duimen..!!!! En rust lekker uit.

Geplaatst

Sonja wat goed hetzelfde resultaat als ik. Nou bij mij zijn er 4 bevrucht dus bij jou moeten er toch ook zeker een aantal bevruchtingen komen.

Gelukkig dat het je weer mee gevallen is. Rust inderdaad maar lekker het is allemaal niet niks.

Geplaatst

Ben ik ook weer even.

Het hele weekend in touw geweest, dus even geen compu bij de hand gehad.

We hebben even heerlijk onze zinnen verzet, wat natuurlijk niet zo moeilijk was met dit mooie weer:-)

Inmiddels heb ik het nieuwe behandelschema in de bus gekregen, dus ik kan weer vooruit kijken.

Meiden zet 'm op hè! Ik kom pas in juni weer terug.

X, Martha.

Geplaatst

Sonja, mooi resultaat...daar moet toch zeker wel 1 embryo uitkomen...zal voor je duimen.

Ik krijg vanmiddag te horen wanneer de punctie is...voel het behoorlijk drukken links...alleen maar goed, denk ik dan...vrijdag waren ze 13-14mm...hoop dat ze nu flink gegroeid zijn in die 2-3 dagen en dat we woensdag de punctie hebben...

Mart...wat fijn dat je al zo snel een nieuw schema hebt ontvangen...lekker rustig aan doen eventjes en dan met frisse moed weer verder...duim voor je dat het bij de volgende poging goed gaat!!!

ik laat nog wat van me horen..

baai baai!

Nico

Geplaatst

Spannend Nico! Follikels groeien zo'n 1 tot 2 mm per dag met stimulatie dus het kan zomaar opeens hard gaan.

Mart fijn dat je weer een idee hebt van hoe en wat. Dan sta je tenminste niet echt 'stil'. Hoop dat je een beetje kunt genieten van de opgelegde pauze, opladen voor een succesvolle juni-maand.

Sonja dat is een mooie score, dat moet vast goed komen meid!

Geplaatst

Nico, dat zou geweldig zijn :) Succes vanmiddag en hopelijk komt de punctie nu gauw in zicht.

Mart, fijn weer wat van je te horen, hopelijk wordt juni eindelijk eens jullie geluksmaand.

Henne, hoe voel jij je? Heb je het gevoel dat de hormonen hun werk al doen?

Liefs

Geplaatst

Mirthe, ik zie dat jij vandaag je 1e FM hebt. Hopelijk zijn er een paar mooie follikels aan het groeien :)

Het lijstje aangepast, hopelijk komt het deze poging wel tot een tp!!! Spannend!!!

Voortraject

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Wombat: Lucrin depot 19 maart

Demi: start deca 15 april

Uitgangsecho

Henne: 23 april

Vanessa: 6 mei

Wombat: 13 april, start puregonpen 225 EH 14 april

demi: 27 april

FM (Follikelmeting)

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 25 april de 3e

Mirthe: 26 april 1e

Henne: 28 april 1e

Wombat: 1e FM 19 april, 2e FM 22 april

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 24 april

Wombat: 29 april

Elvira::di 27 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Hanneke: 22 april

Miki: 23 april

Sonja: 29 april ( hopelijk deze keer wel)

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

Miki: 5 mei

Geplaatst

Maris, ik lees nu net dat jij 4 embryootjes hebt. Dat is geweldig! Was vandaag natuurlijk een spannende dag voor je.

Heb je morgen de tp? Ik duim voor je dat het een plakkertje wordt!

Geplaatst
Henne, hoe voel jij je? Heb je het gevoel dat de hormonen hun werk al doen?

Ik ben bij vlagen misselijk en voel ook wel eea in mijn opgezette buik. Maar heb verder echt geen idee, alles gaat zo anders dan de vorige drie keren. Nou ja, dat kan alleen maar goed (of heel slecht) zijn toch? Ben wel erg onrustig, heel benieuwd naar de fm morgen. Ga maar eens strijken ipv achter die pc hangen ;-)

Geplaatst

Heb er even wat oude data uitgehaald!

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Hoi

@henne gelukkig ging wonderbaar goed gisteren wel een beetje stug om het door de huid te krijgen maar het kan nu gelukkig zen werk doen,pff heb wel een opgeblazen buik lijk wel 4 mdn zwanger maar hopelijk zakt dat gevoel een beetje weg ben wel benieuwd hoe de punctie gaat morgenochtend,begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen

Ik las dat je morgen de fm hebt spannend joh,hopelijk is alles goed!!

@Sonja kom maar bij van de punctie en een mooi aantal eicellen,op naar een goede bevruchting en tp!

@Nico spannend voor jou komt ook de punctie steeds dichterbij!!

@Maris geweldig nieuws dat er 4 bevrucht zijn,erg veel succes morgen met de tp krijg je er een of 2 teruggeplaatst?

@Mart super dat je al je nieuwe behandelschema hebt,erg veel succes meissie en dat het deze keer genoeg follikels mag voortbrengen

Liefs Elvira

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Mariska: 27 april

Testen:

Mariska: 11 mei

Ik hen even mijn datums er tussen gezet.

Sonja Dank je wel ja was inderdaad spannend kon gelukkig al vroeg bellen

vanmorgen.

Elvira we krijgen er twee teruggeplaatst en ik hoop dat die andere twee de vriezer in gaan.

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariëtte: 2e FM 27 april 9.15 uur

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Ik heb mij zelf ook even er weer tussen gezet, ik heb morgen 27 april om 9.15 uur de 2e FM om 9.15 uur

Geplaatst

Hallo dames, wie heeft er ervaring met randje overstimulatie? Voor ons is dit de eerste ICSI. Heb zojuist de laatste fm meting gehad en woe heb ik de punctie. Ik heb nu 20 follikels en vanavond spuit ik om 23.00u de Pregnyl. De gyn wist nog niet zeker of er vrijdag een tp plaatsvindt; ligt eraan hoe en of ik (laat maar zeggen, mijn eierstokken) op de Pregnyl ga reageren.

gr. Margo

Geplaatst

Hoi Margo,

Ik heb geen ervaring met overstimulatie. Maar als er nu al sprake van is, dan komt het niet tot een punctie.

Als je woensdag toch de punctie hebt, dan daarna heeeeel veel blijven drinken, dit om overstimulatie te 'voorkomen'.

Heb je ook nog bloed moeten prikken? Want als blijkt dat deze te hoog is, blazen ze de boel af. Pregnyl is meer voor de laatste rijping van je eicellen.

Ik hoop voor je dat het tot een tp komt! Blijf gewoon veel drinken en heel veel succes met je poging.

Groetjes Sonja

Geplaatst

he girls...........

woensdag 28 april hebben we de punctie....jiehaa...

vandaag zijn mijn drie follikels nog iets gegroeid tot 17-20mm gemiddeld...er zat nog een kleine er bij...maar daar kon waarschijnlijk niets mee worden gedaan...

heb met een smile op mijn gezicht teruggelopen naar de auto en naar huis gereden...super blij...ben nog 35 als ik de punctie heb, op mijn verjaardag krijg ik te horen of er bevruchting is geweest en op Koninginnedag is (bij bevruchting) de terugplaatsing...we gaan ervan uit dat het gewoon goed gaat...[:D][:D][:D]

Moet me om 8 uur melden en om 9 uur is de punctie. vanavond om 21.00 uur gaat mijn laatste spuit erin...de pregnyl....donderdag horen we dan of er bevruchting is geweest en als dat het geval is, dan is vrijdag op koninginnedag de tp...

ben zo blij....loop al de hele tijd nu met een smile op mijn gezicht ;-)

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariëtte: 2e FM 27 april 9.15 uur

Punctie:

Nico74: 28 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Sonja, dank je voor de tip. Heb vandaag nog geen bloed hoeven prikken. Het wordt woe bij de punctie verder bekeken, 'hoe de stand van zaken is'. Vrijdag moeten we dan sowieso terug en dan zou er bloed geprikt worden. Het is echt spannend, iedere afspraak blijft het spannend of je wel weer door kunt naar de volgende stap. Maar ik blijf positief. Heb ook geen lichamelijke klachten en voel me verder dus goed.

gr Margo

Geplaatst

Graag gedaan Margo ;)

Nico, dat is geweldig!!! Op naar een mooie oogst. Wat weet jij trouwens al snel of er een bevruchting is. Ik moet tot donderdag wachten grrrrrr!!!

Alvast heeeeel veeeeeel succes!

Geplaatst

Margo, overstimulatie heeft te maken met vocht / verdikt bloed. Doordat de eiblaasjes die worden leeggezogen zich weer volzuigen kunnen er problemen ontstaan. Je bloed kan te dik worden, er kan ook vrij vocht in de buikholte 'lekken'. Dit werkt je lichaam meestal vanzelf weg, maar je moet dan wel veel blijven drinken en rust houden. Pregnyl / hcg heeft hier invloed op, hoe weet ik zo niet precies meer. Ik mocht zelf de eerste poging maar 5000 IE pregnyl prikken voor de punctie omdat ze bang waren dat ik met 10.000 IE in mijn lijf overstmulatie zou krijgen.

Als na de tp klachten van overstimulatie ontstaan ben je vaak zwanger (het hcg veroorzaakt dan je klachten). Als er veel blaasjes zijn aangeprikt kan je daardoor dus een risico lopen met een tp. Ze zullen na de punctie dan eerst kijken hoe je eierstokken eruit zien, of er veel vrij vocht is en ook bloed prikken.

Ik hoop voor je dat je gewoon door kunt, overstimulatie op zich is heel vervelend, maar een poging afbreken ook. Dus idd de tip van Sonja opvolgen en alvast heel veel drinken! Succes!

Geplaatst

oooooo margo wat spannend zeg!!Pfff zenuwslopend he dit!!!!

Ik had nu een overstimulatie dat bleek uit mijn bloed.Op ma werd mijn bloed geprikt dit was al vrij hoog was dinsdag mijn waarde gezakt mocht ik voor een punctie maar helaas was mijn waarde 3x zo hoog!!Ik hoorde toen van mijn Gyn dat als ik wel een punctie gehad had dat ik sowieso geen Tp gehad zou hebben.Ze zouden dan ingevroren worden en op een later tijdstip terug geplaatst worden.Eigenlijk niet echt naar gevraagd hoezo dit was maar volgens mij heeft het met een overstimulatie te maken.

Heel erg veel succes!!!!!

Geplaatst

Nico super! En mooi zo rond je verjaardag. Ik heb dat ook, word zondag 35. De afgelopen drie (3!!) verjaardagen zat ik telkens tegen een dikke buik van en (schoon)zus aan te kijken dus ik hoop van harte dat ik dit jaar zelf al een heel klein beetje, soort van zwanger ben ;-)

Sonja, zenuwslopend he, die dagen tussen punctie en tp. In het EMC belden ze op de ochtend van de tp-dag. Als er geen tp zou zijn kreeg je de arts aan de lijn, anders de verpleegkundige. Nou als ik dan alleen al de naam hoorde viel er zo'n last van mijn schouders, dan hoorde ik de rest nog nauwelijks. In Voorburg mag je zelf de dag na de punctie al het lab bellen. Heb bij voorbaat al de zenuwen, denk dat ik het aan mijn vriend overlaat.

Hier bizar genoeg al zwangerschapsverschijnselen voor de punctie. Ik ben telkens misselijk, wat overgaat als ik eet. Waar ik geen zin in heb. Heel praktisch. En volgens mijn vriend is mijn cupje wat groter. Goed om te onthouden voor in de wachtweken als de hormonen je ook zo lekkker voor de gek houden.:icon_geek:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden