Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Margo dit is wel een goede link

http://www.freya.nl/web_medisch/overstim.php

In Voorburg moet je trouwens na de punctie standaard wegen en temperaturen sochtends.

En hieronder de uitleg van het verband tussen pregnyl en overstimulatie:

De overgebleven verpakking van de eicel (het gele lichaam), de follikel, vult zich met bloed. De wandcellen ervan gaan zich vermeerderen. De follikel krijgt nu een andere naam en taak. Hij heet voortaan het gele lichaam en moet progesteron en oestrogeen produceren.

Hij hoopt een beetje dat de eicel die hij uitgestoten heeft, bevrucht zal worden. Door middel van die hormonen laat hij de klieren in het slijmvlies van de baarmoeder harder groeien dan de rest van het slijmvlies. Die klieren gaan vervolgens slijm maken om te zorgen dat die eventueel bevruchte eicel in een keurige babykamer met heerlijk bed terechtkomt. Doordat jij meerdere follikels had, gaan die zich allemaal vullen met bloed en per stuk worden ze wel ongeveer zo groot als een druif. Je kunt je voorstellen dat je eierstokken ongeveer van grootte verdubbeld zijn en dat geeft toch klachten. Hierdoor ga je bv vocht lekken in de onderbuik en hierdoor kan je bloed dik worden. Als het echt ernstig is, kan dit heel gevaarlijk zijn.

Als er geen zwangerschap ontstaat, geeft de baarmoeder dit door aan het gele lichaam. Het gele lichaam gaat dan langzaam te gronde. Hierdoor vermindert de productie van oestrogeen en progesteron. Dan volgt de menstruatie.

Als er wel een zwangerschap volgt, dan maakt het embryootje HcG aan en

dat zorgt ervoor dat het Gele lichaam (of de Gele lichamen) nog een tijdje bestaan en vervolgens wordt de taak van Progesteron produceren overgenomen door de placenta.

Die Pregnyl-injectie die je hebt gehad, bevatten HcG. De Gele lichamen weten niet of dat afkomstig is van een embryootje of van een injectie en reageren daar onmiddellijk op.

Als je meer dan een kilo per dag aankomt, begint het echt zorgelijk te worden. Ik duim voor je dat dat niet gebeurt. Je moet in elk geval jezelf in acht nemen en, rustig aandoen en erg veel drinken. Meer info vind je op: http://www.nvog.nl/files/11_ova_hyper_syn.pdf

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He dames, bedankt voor jullie reacties en medeleven! De waterkan blijft de komende dagen bij me in de buurt ;).

@Nico, volgens mij zaten wij vanmiddag samen in de wachtkamer (ik zat er nog toen jij wegging). Ik zie je iig woe denk ik wel!

@Bianca, ik kan me nu echt goed voorstellen hoe jij je moet voelen. Bij mij is er nog geen bloedgeprikt, bij jou doen ze dat dus al preventief. Succes met de volgende poging!

@Henne, veel succes morgen!

@Sonja, nog even volhouden tot donderdag, ik duim met je mee!

gr Margo

Geplaatst

Voortraject

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Wombat: Lucrin depot 19 maart

Demi: start deca 15 april

Uitgangsecho

Henne: 23 april

Vanessa: 6 mei

Wombat: 13 april, start puregonpen 225 EH 14 april

demi: 27 april

FM (Follikelmeting)

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 25 april de 3e

Mirthe: 26 april 1e

Henne: 28 april 1e

Wombat: 1e FM 19 april, 2e FM 22 april

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 24 april

Wombat: 27 april

Elvira::di 27 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Hanneke: 22 april

Miki: 23 april

Wombat: 30 april

Sonja: 29 april ( hopelijk deze keer wel)

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

Miki: 5 mei

Hallo lotgenoten

Bij de 2e FM blijkt dat de groei van de follikels liep iets langzamer. Dus moesten we een paar dagen doorprikken. Morgen kregen we dus de punctie en vrijdag de terugplaatsing. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn lichaam voelt erg vreemd sinds de Otrivelle. Erg moe, opgezette/volle buik en mijn borsten zijn erg gevoelig/pijnlijk. Komt dit bekend voor??

Aan iedereen, veeeel succes

Geplaatst

Hoi Wombat,

Die zere (.)(.) herken ik, daar heb ik deze keer ook last van. Het is toch een zwangerschapshormoon wat je binnen krijgt.

Maar ja, iedereen reageert er weer anders op!

Ik wil je alvast heeeeel veeel succes wensen voor morgen, dat er maar een mooi aantal eicellen gevonden worden, toi, toi, toi!

Geplaatst

Ja hoor Wombat, van de ovitrelle / pregnyl werd ik ook zo opgeblazen, zere borsten, misselijk... heel herkenbaar.

Elvira en Wombat veel succes morgen!

Geplaatst

Hai meiden,

Ik heb mn intake gehad bij Geertgens. ik ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben verder hormaal gezond etc. Ik heb ivm een vroegere infectie, dichte /verstopte eileiders. Ik ga in mei terug voor de 2de gesprekken. daarna beginnen met ivf.

Ik ben al moeder, via spontane zwangerschap.

Ik hoop op reacties

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nu 12 dagen bezig met deca...en heb morgen de uitgangsecho..wat moet ik hiervan verwachten...wat moet er bv nou juist niet te zien zijn en wat juist wel????

Geplaatst

Bij de uitgangsecho gaan ze kijken of er eventueel cystes zitten. Tenminste zo is het mij uit gelegd toen bij mij was het alle 3 de keren rustig en mocht ik met de puregon beginnen. Succes

Geplaatst

Ze kijken of door de deca alles rustig is, dus je baarmoeder en je eierstokken. Als dat zo is, mag je beginnen met de deca.

Geplaatst

Bij mij keken ze ook hoeveel follikels er al 'klaar' lagen, zodat ze de dosis menopur konden bepalen.

Maris ik heb vandaag om 11.15 de 1e fm. Ben erg nieuwsgrierig want sinds gisteren begint de misselijkheid wel erger te worden. Het gaat tussendoor niet meer weg, wat erg irritant is. Van mij mag de punctie voor het weekend nog wel plaatsvinden, zodat ik kan stoppen met die rothormonen. Maar dan moeten ze vandaag zeker al wel zo'n 16mm zijn en dat zou echt snel zijn..... Ik pas het lijstje wel even aan als ik terug ben, dan weet ik hoe en wat.

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Mariska: 27 april

Testen:

Mariska: 11 mei

Ik heb mij zelf er weer even tussen gezet was eraf gevallen.

Henne heel veel succes ik hoop dat er een mooi aantal zit.

Geplaatst

dank jullie wel voor de antwoorden..

ik dacht namelijk dat er door deca geen eitjes "klaarliggen"......en ik voelde al iets van steken en dacht dus dat is niet goed.....nou ja ik hoor het vanmiddag wel...

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Nico74: 28 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Sorry, sorry.... ik had Wombat al veel succes gewenst, maar ik zie dat Elvira vandaag ook de punctie heeft.

Elvira speciaal voor jou.... HEEEL VEEEEL SUCCES VANDAAG!!! Dat er maar een paar mooie eitjes geoogst mogen worden.

Henne, succes vanmiddag met je FM, zou geweldig zijn als je de punctie nog voor het weekend hebt. Want die misselijkheid is niks aan :(

Nico, morgen de punctie wauw, alvast heel veel succes!!!

En voor alle spuiters, nog even volhouden meiden!

Fm'ers, heel veel succes en maar gauw op naar de punctie :)

Liefs

Geplaatst

Sta nog op terugplaatsing en die heb ik natuurlijk al lang gehad...

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Hanneke: 6 mei

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariëtte:29 april 3de FM 10.30 uur

Punctie:

Mariëtte:waarschijnlijk 1 of 2 mei de punctie

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Vandaag heb ik de 1e follikelmeting gehad op stimulatiedag 8. Wij staan te kijken van het resultaat. De follikels zijn qua grootte al behoorlijk op dreef ten opzichte van de vorige twee keren (ik reageerde altijd vrij laat op de stimulatie-injecties).

Wij voldoen gelukkig al aan de minimale grens van 4 follikels (ivm PGD). Momenteel heb ik er rechts 3 (17, 15 en 14) en links 3 (14, 11 en 10). De vorige twee keren had ik in mijn rechter eileider om een bochtje nog iets liggen. Ze kon dat nu niet zo goed met zekerheid zeggen, we zagen wel iets wat op follikels leken. Ze zijn wel opgemeten (1 van 16 en 1 van 12). Ik hoop morgen te kunnen zien dat dit echt follikels zijn, zodat de opbrengst wel meevalt. Er valt dan nog af te wachten hoeveel eitjes er uit zullen komen. Stap voor stap...

Wij mogen morgen weer terugkomen voor een 2e follikelmeting. Vroeger dan verwacht. Er is voorzichtig uitgesproken dat de punctie vrijdag of zaterdag zal plaatsvinden. Ivm PGD is onze wens zoveel mogelijk follikels met rijpe eitjes. Wij zullen morgen ook waakzaam zijn op de kleinere follikels (meer sturing geven aan zaterdag voor de punctie, zodat de kleintjes wat groter kunnen groeien). Ik heb even navraag gedaan wanneer Utrecht een punctie verricht. Ze willen +/- 3 follikels van 17 mm hebben.

Wij hadden trouwens niets vernomen over de opbouw van mijn baarmoederslijmvlies. Ik was hier toch niet zo gerust op (ivm het vele bloerverlies van de afgelopen weken). Wij zijn even teruggegaan om navraag te doen. Gelukkig is er sprake van een goede opbouw.

Wij zijn gelukkig weer een stapje dichterbij gekomen.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Ik ben echt helemaal verbluft..... net terug van de 1e fm en het is bizar gewoon. Er zijn 27 (zevenentwintig!!!!) follikels te zien. Hiervan zijn er 12 al wat groter, zo'n beetje tussen de 12mm. en 15mm.

Dit is echt nog nooit gebeurt, in al die drie pogingen. Er waren er altijd een stuks of twee, soms drie, die voor de muziek uitliepen. Daarnaast wel veel kleintjes, maar die liepen de achterstand dan niet meer in. Nu met de deca lijkt het dus veel beter te gaan. Ben zo blij.

De klachten die ik heb, komen echt van de hormonen. Dat is heel vervelend, maar daar moet ik even doorheen. Voor overstimulatie hoef ik nu nog niet bang te zijn, zei ze. Ik moet vrijdag terug voor de 2e fm. En dan is zondag of maandag de punctie. In principe doen ze geen icsi's in het weekend, maar als het te riskant wordt om te wachten (er zit nogal wat natuurlijk), overleggen ze met het lab en wordt het misschien toch zondag. Da's mijn verjaardag, wordt een leuk kadootje :biggrin:

Ik durf nog niet al te hoopvol te zijn, want ook die 12 eitjes moeten natuurlijk wel rijp zijn. En dat was tot nu toe altijd het grote probleem. De echte vreugde kan dus pas komen na de punctie en pas helemaal na bericht over bevruchting. Maar so far so good, toch?! En 'so good' is het nog nooit geweest dus HOERA!

Geplaatst

Heb het lijstje weer even geupdate, maar volgens mij klopt het niet helemaal met het topic overzicht behandelingen in april?

Huane super dat het er bij jullie goed uitziet. Het is toch altijd maar weer afwachten wat er gaat groeien. Lijkt me wel erg spannend, met PGD. Je weet dan echt pas bij de tp of het goed zit.

Mariette wij gaan aardig gelijk op zo te zien!

Demi hoe was de uitgangsecho? En Mirthe hoe is het bij jou?

Wombat en Elvira, ik hoop dat alles goed is gegaan. Zorg goed voor jezelf en rust lekker uit!

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariëtte:29 april 3de FM 10.30 uur

Henne: 30 april 2e

Punctie:

Mariëtte:waarschijnlijk 1 of 2 mei de punctie

Henne: 2 of 3 mei

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi meiden

vanmorgen de punctie gehad,en het is me reuze meegevallen,in totaal hebben ze 11 eicellen gevonden en donderdag worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatst gevonden

Voel me nog wel stram en pijnlijk in men buik dus ga nog even liggen

Liefs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden