Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames

ik lees jullie topic op afstand wat mee. Het doet me goed hier zoveel positieve verhalen te lezen!

@Henne, wat een enorme opbrengst en wat heerlijk dat de punctiedatum al wat in zicht is, succes!!!!

@Elvira, een goed bericht hoor, op naar een mooie tp en wie weet nog wat cryos...

groeten

Babeth

Geplaatst

Henne jeetje wat een geweldige opbrengst. Ik hoop dat ze goed groeien komende dag en en dan snel de punctie.

Elvira 11 eitjes ook een geweldige opbrengst. Ik zal duimen dat ze allemaal bevruchten.

Wij zijn er net weer en er zitten 2 toppers aan boord en ook nog 2 cryo's dat hebben we nog nooit gehad dus wij zijn helemaal gelukkig.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd niks laten horen, sta ook niet meer op het lijstje zag ik.

Ik heb het heel druk gehad met mijn werk, erg prettig. Zorgt voor een goede afleiding!

Ik ben inmiddels gestart met de deca en heb komende donderdag de uitgangsecho in het AMC. Dus ben benieuwd.

Wil iemand mij in het lijstje zetten? Ik ga dan proberen weer wat actiever te zijn, heb de komende 2 weken ook heerlijk vakantie.

Geplaatst

Succes met je poging Lindada! Hopelijk is voor jou ook 3-maal=scheepsrecht :D

Hoe laat moet je donderdag? Ik heb ( als het goed is) donderdag een tp in het AMC.

Vind het erg spannend, omdat er de vorige poging geen bevruchting was.

Wie weet kom ik je tegen :P

Geplaatst

Uhm weet ik nog niet, moet om 9 uur eerst bellen :s. Maar de tp is 's middags!

In ieder geval veel succes! Dat alles er donderdag maar rustig bij ligt in je buik :)

Geplaatst

Hoi Elvira

Ik heb vandaag ok mijn punctie ghead. Op zich viel het wel mee, alleen even op de tanden bijten bij aanprikken van d efollikel. Wel wat bloedverlies gehad maar dat is gelukkig nu ook rustig. Vanavond wel erg veel krampen, net als bij de menstruatie. Leuk hoor, wij hebben ook 11 eitjes. Totaal van 12 follikels, maar 1 was blijkbaar leeg. Morgen kregen we te horen of ze zijn bevrucht en vrijdag de TP. Ondanks het feit dat vanmorgen toch veel spanning met zich bracht, we vinden het nu heeeelemaal spannend om bericht te krijgen of ze zijn wel embryos geworden.

Aan alle dames, dank voor de goeie wensen .

@Elvira, voor jullie ook heeel veeel succes

Geplaatst

Hey Meiden

Thanks!voor jullie lieve,bemoedigende reacties

Het gaat alweer wat beter,heb nog wel last van bloedverlies en het is nog pijnlijk om de urogostan bolletjes in te brengen,en af en toe wat krampen en spierpijn in de bovenbenen,maar vanwege het roesje gisteren was ik goed van de kaart ik hoorde van men vriend dat de verpleegkundige me heeft moeten aankleden en dat toen de gyn vroeg of ik de benen in de steunen wou doen dat het rond lag te zwalken en dat hij het maar heeft gedaan,ik voelde alleen aan de rechterkant dat het aangeprikt werd maar was zo ver heen om ook maar iets te zeggen(LOL)al met al is het me reuze meegevallen,paniek voor niets eigenlijk ze hebben wel alles aangeprikt de 10 grote en de 9 kleitjes om overstimulatie tegen te gaan,maar 11 eicellen echt super blij er mee

Nog 1 dagje tot we een tel krijgen hoeveel er bevrucht zijn super spannend

@Wombat Wauw ook 11 eicellen gelukkig gaat het met jou ook beter!!Je krijgt wel een dag eerder de tp ik krijg het pas a,s zaterdag,en is je bloedverlies nu helemaal over en ging het inbrengen wel goed van de bolletjes

@Henne super 27 follikels :bf_new:jeetje wat een mooi aantal vandaar dat opgezette buikje denk ik erg veel succes meissie

Liefs Elvira

Geplaatst

He Elvira, super nieuws..nu hopen op een even supernieuws van de bevruchting!

Henne...wow...27...dat moet toch wel goedkomen!!

heb vanochtend de punctie gehad...vond het meevallen...was al behoorlijk dizzy van de verdoving die ze me gegeven hadden. heb eigenlijk alleen maar gevoeld toen ze door de wand moesten gaan om bij de eierstok te komen en verder hadden ze me gezegd dat het uitzuigen waarschijnlijk iets van krampachtige pijnen kon veroorzaken, maar die heb ik dus niet gevoeld (allang blij :-))...Van de 4 follikkels zijn er 3 met een eicel uitgekomen (die 4e follikel was die follikel waarmee ze waarschijnlijk ook niets konden doen). Nu dus hopen dat het zaad van mijn mannetje zijn best heeft gedaan en alle eitjes heeft bevrucht zodat we morgen tussen 9 en 11 uur goed nieuws krijgen (leuk verjaardagskadootje zou dat zijn ;-))...en dan krijgen we ook te horen hoe laat de tp is op vrijdag...(als de bevruchting is gelukt)...

Margot...was jij er nu ook vandaag??? hoop dat het bij jou ook goed is gegaan!!!

liefs,

Nico

PS: sorry dat ik niet op iedereen reageer

Geplaatst

wombat: ook van jou natuurlijk super nieuws!! weet je al of de bevruchting is gelukt? hopelijk heb je morgen dan de tp!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Elvira

Ik was ook gisteren helemaal van d ekaart. Heb grotendeels van d emiddag geslapen. Schrok een beetje van de krampen en bloedverlies, dit ging door tot vanmorgen. Gelukkig is dat nu weer afgenomen. In verband met de bloedverlies heb ik de urogestan geslikt ( dit mocht van de gyn maar staat ook op de bijsluiter). Vanmiddag hebben we goed bericht uit Leiden..... van de 11 follikels zijn er 8 embyo's ...yippeeeeee. Dus vrijdag ochtend hebben we de TP. Heel veel succes met jullie TP

@ Huanne veel succes met de follikel stimulatie

Geplaatst

Goed nieuws hier meiden. Nico super drie eitjes uit vier follikels! En Wombat zoveel bevruchtingen!

Sonja, voor jou wordt het nu heel spannend. Morgen toch? Ik duim voor je meid!

Hier is alles nog rustig. De bijwerkingen vallen nog steeds mee, moet me alleen niet te druk maken. Hoop dat die 12 wat grotere goed hun best doen. Zelf hoef ik echt geen 27 follikels / eitjes te hebben hoor, dat moet ook allemaal aangeprikt worden en op overstimulatie zit ik al helemaal niet te wachten. Gewoon een aantal mooie embryo's, eentje terug en nog een paar in de vriezer voor een (of twee) brusje(s). Geen hoge eisen toch? :-)

Geplaatst

Hoi!

Ik heb vandaag ook de punctie gehad. En idd Nico, die verdovingsspuit is een goede cocktail, ik werd er erg dizzy van. De punctie is mij erg meegevallen, het is pijnlijk maar goed te hebben. Mijn oogst is maar liefst 17!! eicellen. Ongelooflijk, maar nu maar hopen dat er toch een x-aantal bevrucht zijn. De kans op overstimulatie leek nu kleiner, maar hoor morgen ook of mijn bloedwaardes goed zijn voor terugplaatsing. En dat zou dan ook vrijdag zijn!

Henne, voor jou ook echt een hele goede oogst! Succes met de laatste fase.

Verder wens ik ook iedereen heeel veeeeel succes en duimen voor iedereen dat de bevruchting goed is!! Dat er maar veel bevallingen mogen zijn rond januari/februari 2011!

gr Margo

Geplaatst

hoi

Er wordt maar 1 teruggeplaatst (blijkt dat zolang je onder de 36 ben is dit de beleid) en de rest ga ze invriezen. We zijn super blij met de resultaat natuurlijk. Vandaag was echt slopend wegens alle spanning.

@Henne, succes met het verder grooien van de follikels en je punctie

@ Margo, we ga voor je duimen op een mooi opbrenst van embryo's

Aan iedereen veel succes en sterkte met de behandelingen en veel gewenste zwangerschapen. Uiteraard, het zal super zijn als onze babies in januari/februari mogen aankodigen.

Gr

Geplaatst

Vandaag een 2e follikelmeting gehad. De follikels waren iets gegroeid ten op zichte van gisteren. Bij de echo troffen wij onze eigen ivf/PGD-arts. Er is besloten om zaterdag de punctie te doen. Hier ben ik erg blij mee. Er bestaat nog kans dat er nog een paar kleinere follikels (naast de 8) gaan bijgroeien. Morgen krijgen wij meer te horen over datum tijdstip pregnyl-injectie en tijdstip van de punctie.

Henne, wat heb jij trouwens deze keer veel follikels zeg. Je zou toch zeggen dat er nu meerdere rijpe eitjes zijn. Ik hoop het voor jullie en dan natuurlijk de volgende stap; het ontstaan van embryo's. Een tip voor jullie. Onze eerste icsi-poging hebben wij gehad in Voorburg. Bij de terugplaatsing mag je bij Voorburg het lab in. Je krijgt uitleg over de groei van de ontstane embryo's (en de fase waarin zij verkeren). Daarnaast mag je onder de microscoop de embryo bekijken. Je mag er zelfs een foto van schieten. Wij hadden als enige optie onze mobiele telefoon (die wij uit hadden gezet), maar het was geoorloofd om deze aan te zetten en er een foto van te schieten. Wij vonden dit wel heel bijzonder.

Verder wens ik iedereen veel succes.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Oh wat gaaf zeg! Dat was in het EMC niet. Ik heb daar wel een keer een echofoto van de terugplaatsing meegekregen toen mijn vriend er niet bij kon zijn.

Geplaatst

Haunne Dat is zeker bijzonder dat je het lab in mag.

Ik Dusseldorf hebben wij dinsdag ook 3 foto's gekregen 2 van de embryo's en 1 van de echo toen de embryo's op hun plek zaten.

Ook wel heel bijzonder vond ik.

Geplaatst

Wat bijzonder dat je het lab in mag! Toevallig heb ik laatst nog een balletje opgegooid bij onze eigen arts maar die zei dat dat niet tot de mogelijkheden behoort. Wij hebben de behandeling in Apeldoorn maar de bevruchting en terugplaatsing is in Nijmegen. Dat maakt de kans sowieso al kleiner.

Maar gaaf!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik verkas naar het wachtbankje van mei. Vanmorgen het verlossende telefoontje...vanmiddag de tp!

Ben zoooooo blij, want eindelijk komt het wel tot een tp.

Ik wens iedereen heel veel succes met de poging en hopelijk zie ik jullie allemaal op het wachtbankje.

Ik blijf jullie volgen, big brother is watching you ;)

@ Bianca en Mart, voor jullie speciaal toi, toi, toi.... duimen dat de volgende poging voor jullie voor de wind gaat!!!

Zet 'm op meiden!!

Liefs

Geplaatst

Wat een lieverd ben je Sonja, ook even via hier: fantastisch... eindelijk mag je emmie(s) welkom heten!!! Hopen op een lekkere plakker voor je.

En ik sluit me bij je aan, Bianca, Mart, dat jullie maar gauw weer aanhaken en dan een enorme succesronde induiken samen.

De rest ook succes, hopelijk tot gauw @ wachtbankje van mei.

Simba, jij nog een staartje van april... heb je je kunnen inhouden met testen vandaag???

Wij hebben ook foto's van onze ukkies! Gemaakt met de iphone van het scherm, dus niet super scherp. Maar mooi genoeg om verliefd te zijn!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden