Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Henkiepenkie! Superspannend hè, die eerste echo morgen!!

Wees maar blij dat je nog geen zwangkwaaltjes hebt! Ik had ze al zo'n 10 dagen na de tp en er zijn er alleen maar bijgekomen... Nu heb ik 'last' van pijnlijke borsten (die ook al minstens 1 cup groter zijn); maagzuur (soms zo erg dat het zuur echt tot in mijn mond komt: lang leve de rennie's); misselijkheid (zonder primperan en cola zou ik regelmatig boven de pot hangen, nu voel ik mij alleen maar constant groggie); puistjes in mijn gezicht en borsten; eeeeeeeenorm vermoeid (pfffff) en suuuuuper emo (kan ik eigenlijk wel van genieten, zo ns ongegeneerd janken).

Ik heb dan ook nog een hele tijd met een soort griep - keelontsteking gesukkeld. Na 10 dgn toch antibiotica gekregen (neem ik nu nog altijd), waarvan ik van die babypoep-diaree heb...zucht...

Ik heb tot nu toe nog niet veel roze wolk gezien :(

Mijn temperatuur en bloeddruk doet ook heel raar...Telkens wanneer ik ook maar ìets doe, bijv vaatwasser uitruimen, dan stijgt mijn temp naar 37,6 en voel ik me heel flauw op mijn benen (alsof ik een bloeddrukdaling heb). Dokter dacht dat het gewoon door de griep kwam, maar ik heb het nog steeds...

Zou dat door de oververmoeidheid kunnen komen?

Genoeg gezeurd, deze week weer een spannende week voor veel dames hier :)

Leuk, leuk, leuk! In geuren en kleuren graag jullie verhalen :)

Tot toi toi en veel liefs xxx

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Henkie,

fijn dat je weer terug bent " heb je gemist".

Morgen is voor jou een belangrijke dag lekker spieken bij jullie ukkepuk ohmeis ik hoop toch zo dat alles goed is.Laat je het ons zo snel mogelijk weten?

Hoelaat moet je er eigenlijn zijn morgen?

Hier helaas een fikse verkoudheid en keelpijn er bij gekregen en mensen wat kunnen we moe zijn zeg ken ik helemaal niet heb altijd energie voor 10 en nu niet eens voor 1 dus ik hoop maar dat dit snel minder wordt.

Liefs

Geplaatst

@Oena wat goed dat de echo goed was. Ik hoor hier wel meer dat de keine een paar dagen achterloopt, kan helemaal geen kwaad. Oer 2 weken de volgende echo, leuk. Mag ik vragen waarom je zo veel echo's krijgt, vanwege het bloed verlies?

@Niki wat een verhaal. Van harte Gefeliciteerd! Gelukkig zijn de spuiten niet schadelijk voor het embryo. Mocht je metren beginnen met de lekkere bolletjes. Als het goed is mag ik er mogen eindelijk mee stoppen.

@henkiepenkie daar ben je weer. Morgen de echo spannend he. Gelukkig hab ik afglopen donderdag al gezien dat het hartje klopte, maar dat maakt het er niet minder spannend om. Hopelijk is ons hummetje gegroeid en klopt het hartje stevig. De eerste foto's hoop ik morgen mee naar huis te krijgen.

@Gerreber jij ook een goede en mooie echo toegewenst morgen. Hebben we mogen allemaal wat bij te lezen.

Geplaatst

Hey meiden,

Linda J en Gerreber, veel plezier bij de echo vandaag!

Ik ben vanmiddag om 15.00 uur aan de beurt. Ben nu wel misselijk, misschien gewoon van de zenuwen...

Chantal, dat van weinig energie herken ik ook wel. Ben normaal ook altijd super aktief. Nu kan ik de hele dag wel in mijn bed blijven liggen :-)

Gelukkig valt het allemaal erg mee als ik het lijstje van Bettyboopke hierboven zo zie, dan mag ik zeker niet klagen...

Meiden, laat jullie zo snel mogelijk iets weten!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Heee meiden,

Jeetje is alweer veel gebeurd hier!

Verdrietig nieuws jammer genoeg ook weer; meiden heel veel sterkte!

VAndaag weer een aantal echo's.. Stond een fout in de lijst; sorry heb het zelf niet eerder gezien, maar ik ben morgen pas aan de beurt!!

Voor mij blijft het dus nog heel even spannend en afwachten..:misc_expressions-wh

Als we morgen te zien en horen krijgen dat het op een goede plek zit, gaat het dak eraf!

Linda en Henkie; op naar een mooie echo en geniet ervan!

Liefs, Gerda

Geplaatst

De echo van ons hummeltje was helemaal goed. Hij (we noemen t embryo hij) is 13 mmgroot en het hartje klopte flink. Het wasniet nodig om de hartslag te meten, het ging snel genoeg zij de dokter. Alleen ben ik niet 7 weken zwanger, maar 3 dagen extra. Ik had de tp als uitgang genoen, maar het is dus de dag van de punctie. Ben dus ook eerder uiterekend nl 13 november.

Wel ook een beetje minder nieuws, Mijn beide eierstokken nl 2x zo groot als normaal met pseudo-cysten erin. Daardoor heb ik vaak buikpijn/krampen. Ik mag nu niet sporten en moet het rustiger aan doen ook op het werk tot zeker week 12. Moet morgen meteen naar de bedrijfsarts, misschien korte of halve dagen werken en dan lekker rusten. De eierstokken slinker dan vanzelf.

@Henkie hoe was jouw echo vandaag?

@Gerreber alvast veel succes voor jouw echo morgen!

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Bianca77 02-12-2010

1ste Echo

Gerreber 30-03 2010

Saaab 01-04-2010

Snoeske 01-04-2010

Sjors en Sjimmie 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Bianca77 15-04-2010

2e echo

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

Celeste 30-03-2010 (+afspraak gyn)

6e echo

Celeste 02-04-2010

Heb het lijst aangepast met mijn nieuwe uitgerekende datum. Ik heb nog geen afspraak voor een 2e echo. Ik mag een afspraak maken bij een verloskundige en dan krijg ik pas weer een cho rond de 12 weken.

Geplaatst

Linda,

Wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie hummeltje maar wat balen van die cyste zeg hopelijk wordt die inderdaadminder met wat meer rust.

Henkie, waar blijf je alles goed met je ukkepuk ben erg benieuwd.

Gerreber heel veel succes morgen hopelijk is ook alles goed met jou ukkepuk.

Wij hebben het dit weekend verteld aan mijn moeder en mijn broer en schoonzus( kunnen helaas ook geen kinderen krijgen)

Ze hebben allemaal erg leukk en blij gereageert en we hebben zelfs al de eerste kadootjes gekregen vandaag, van mijn moeder een heel leuk pakje en van mijn broer de eerste sokjes zo schattig die kleine kleertjes....

Verdergaat het hier wel goed heb alles aardig onder controle het spugen is al veel minder mits ik maar geregeld kleine beetje eet..... ja en de rest hoort er gewoon bij zere tepels en moe maar verder dus nergens last van.

Heb vandaag wel even met het ziekenhuis gebeld of ikmijn asma medicijnen wel mag nemen maar ik moet daarvoor morgen eerst naar mijn huisarts mag ze namelijk niet zo maar meer nemen en dat is wel balen heb het net allemaal zo goed onder controle en ik hoop maar dat er iets is wat ik wel kan gebruiken nu ik zo verkouden ben.

Meiden deze week is het heel spannend voor veel meiden ik hoop maardat we allemaal goed kunnen brengen deze week.

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een hoop nieuwe berichten en ook enkele nieuwe mensen erbij. En gelukkig meiden die op de romantische manier zwanger zijn geraakt. Gefeliciteerd allemaal.

Ik ben ook heel benieuwd naar alle echo verhalen deze week, want wat mogen een hoop meiden naar hun hummeltje kijken. Ik hoop dat ik morgen een echo krijg. In principe ga ik voor de medicijnenboel nog steeds naar mijn behandelend arts in Wirdum en voor de echo's naar het UMCG. Maar ik hoop dat mijn arts morgen ook even wil zien of alles nog goed gaat. We hebben deze lastige constructie omdat mijn man in Wirdum niet in de behandelkamer kan komen.

Verder weinig nieuws hier. We zijn er heerlijk even tussenuit geweest dit weekend. We zaten met onze beste vrienden op de Veluwe. Zij hebben sinds september weer een kleine en dus hebben we heel veel gepraat over de aanschaf van babyspullen e.d.. Echt even leuk.

Verder voel ik me redelijk goed. Ik moet net als de meeste meiden zorgen dat mijn maag gevuld blijft. Ik heb het idee dat de klachten ook samenhangen met hoe goed/slecht ik geslapen heb. Maar al met al genoeg klachtjes om er toch steeds meer in te gaan geloven dat we dit jaar Kerst vieren met z'n drieën.

Ik wil nog even reageren op Chantal haar verhaal. Hoe reageerde je moeder? Als het bij je broer en schoonzus ook niet lukt om kinderen te krijgen, dan ben ik erg benieuwd naar de reactie van je moeder dat ze toch oma gaat worden. Bij ons is het zo dat mijn zus en zwager geen kinderen willen en dat wij ervoor moeten zorgen dat mijn ouders opa en oma gaan worden. Mijn moeder is dolblij en is meteen gestopt met haar haar verven (want als oma dan mag je toch echt wel grijs haar hebben, ha ha ha). Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er meer meiden zijn die nu hun (schoon)ouders voor het eerst opa en oma laten worden.

Sorry dat ik niet uitgebreider op alle verhalen reageer, maar dat komt volgende keer zeker weer.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hoi meiden,

hier even een snel berichtje, ben een beetje op vandaag.

De echo was super! We krijgen een tweeling!!

Wel een beetje spannend, zeker met de vroeggeboorte van het jochie van mijn zus nog vers in het geheugen, maar we zijn in de wolken.

Linda: fijn dat jou echo ook zo goed was.

Ga zo lekker slapen, morgen weer vroeg op en een lange drukke dag werken. Bleh!

Liefs, henkie

Geplaatst

Henkiepenkie, gefeliciteerd!!! Ik zat er al op te wachten totdat iemand hier op het forum zwanger zou zijn van 2. Je blijft nu zeker onder behandeling van de gynaecoloog? In ieder geval heb je nu dubbel iets om naar uit te kijken. Geniet ervan!!

Geplaatst

Henkie!!!!! Wat geweldig een tweeling! slaap lekker, enne wel binnenkort wat meer details he! Ben reuze benieuwd wat jullie gezien hebben maar vooral heel blij voor je met dit leuke nieuws!

Ha Linda fantastisch nieuws dat je hummel het goed doet:-) fijn he die bevestiging? Wel waardeloos van die complicatie aan je eierstokken, kwamen ze er toevallig achter of had je er zo veel last van dat ze op onderzoek gingen.

Die echo's heb ik door die bloedingen gekregen, en ik denk ook wel een beetje omdat de arts (hele jonge die net begonnen is) het zelf ook zo leuk vindt. ik heb het idee dat ik één van haar eerste successen ben en dat zij het daarom graag op de voet volgt...

Overigens denk ik dat jij met jouw complicatie best voor de zekerheid om een extra echo kan vragen. Kan je gelijk de hummel checken...:-)

Kyra, wat lijkt mij dat gezellig, dat gekeuvel én serieuze gesprekken met je dochter over de komst van de baby, heel lief en mooi.

Celeste veel plezier morgen!

BettyB; balen joh al dat gekwakkel hoop dat je er voorlopig vanaf bent!

Chantal ook veel sterkte herken het helemaal, mijn eigen man herkent mij niet meer! van het ene uiterste (overdag hard werken en savonds altijd de hort op) in het andere (korte werkdagen en savonds met thee in bed of in bad...)

Qua kwalen heb ik veel last van misselijkheid, tot nu toe ben ik 5kg lichter dan voor mijn zwangerschap, maar gek genoeg zie ik dat als een constante bevestiging dat het goed zit, dus vind ik het wel geruststellend...hmmm!?

liefs en veel succes aan alle echo dames van deze week; graag verslag!

Geplaatst

Henkie!!!!! Wat geweldig een tweeling! slaap lekker, enne wel binnenkort wat meer details he! Ben reuze benieuwd wat jullie gezien hebben maar vooral heel blij voor je met dit leuke nieuws!

Ha Linda fantastisch nieuws dat je hummel het goed doet:-) fijn he die bevestiging? Wel waardeloos van die complicatie aan je eierstokken, kwamen ze er toevallig achter of had je er zo veel last van dat ze op onderzoek gingen.

Die echo's heb ik door die bloedingen gekregen, en ik denk ook wel een beetje omdat de arts (hele jonge die net begonnen is) het zelf ook zo leuk vindt. ik heb het idee dat ik één van haar eerste successen ben en dat zij het daarom graag op de voet volgt...

Overigens denk ik dat jij met jouw complicatie best voor de zekerheid om een extra echo kan vragen. Kan je gelijk de hummel checken...:-)

Kyra, wat lijkt mij dat gezellig, dat gekeuvel én serieuze gesprekken met je dochter over de komst van de baby, heel lief en mooi.

Celeste veel plezier morgen!

BettyB; balen joh al dat gekwakkel hoop dat je er voorlopig vanaf bent!

Chantal ook veel sterkte herken het helemaal, mijn eigen man herkent mij niet meer! van het ene uiterste (overdag hard werken en savonds altijd de hort op) in het andere (korte werkdagen en savonds met thee in bed of in bad...)

Qua kwalen heb ik veel last van misselijkheid, tot nu toe ben ik 5kg lichter dan voor mijn zwangerschap, maar gek genoeg zie ik dat als een constante bevestiging dat het goed zit, dus vind ik het wel geruststellend...hmmm!?

liefs en veel succes aan alle echo dames van deze week; graag verslag!

Geplaatst

Hallo allemaal, fijn dat het bij jullie zo goed gaat naast wat zwangerschapsklachten. Mooi dat je echo goed was Linda J, gefeliciteerd. En een tweeling bij henkie, geweldig! Bij mij lijkt het nog goed te gaan, ben naast moe verder ok, alleen sneller overprikkeld. Aanstaande vrijdag weer echo, heel benieuwd of het vruchtje weer gegroeid is. Wel spannend, want ik ben nog niet gerust gezien ons rare begin en de miskramen die ik heb gehad. Maar we geloven in onze kleine Petit! :tongueP: Oo ja, ik ben ook 13 november 2010 uitgerekend. De dag dat we 16 jaar geleden verkering kregen, de dag dat we 9 jaar geleden getrouwd zijn. Zou dan toch bijna goed moeten blijven gaan niet..... :tongueP: We shall see.

O ja, ik ben niet zo vaak online, heel druk met studie, werk, huis, kindje, maar ik zal het wel proberen bij te houden. Denk maar zo, geen nieuws van mij is goed nieuws. :tongueP:

Ik hoop dat iemand me op de lijst wil zetten. Zou ik leuk vinden. Dank! groetjes, niki

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Bianca77 02-12-2010

1ste Echo

Gerreber 30-03 2010

Saaab 01-04-2010

Snoeske 01-04-2010

Sjors en Sjimmie 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Bianca77 15-04-2010

2e echo

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

Celeste 30-03-2010 (+afspraak gyn)

6e echo

Celeste 02-04-2010

Niki heb je op de lijst gezet je kunt hem zo knippen en plakken en dan aanvullen met je gegevens.

Geplaatst

Henkie,

:woohoo: Een Tweeling wat gewelig meis Van harte gefeliciteerd.

Henkie ik snap dat je het heeleng vind een tweeling en vooral na wat er is gebeurd met jelieve kleine neefje maar probeer wel te genieten je zult goed ondercontrole blijven bij je eigen gyn denk ik en maak het dan ook bespreekbaar waar je zo bang voor bent hij/zij kan je vast gerust stellen.

Wanneer mag je week kijken naar jullie hummeltjes?

En is het een eeneiige tweeling of tweeeiig tweeling, ben zo beniewdna het hele verhaal.

Liefs

Geplaatst

Hey Chrissy33,

Mijn moeder is al oma van 2 kids van mijn jongste broer alleen zie ik deze nooit omdat wij daar erg weinig contact mee hebben dus die weten het nog niet.

Moet wel zeggen dat de band met mijn moeder ook niet zo heel goed is( ze heeft nooit in het hele traject gevraagt van hoe het was) en ik dus geen spontane leuke reactie had verwacht maar ze begon met mijn man erover dat wij al zo lang niet meer waren geweest en toen zei mijn man van ja daar komen we nu ook voor we willen je graag wat vertellen en toen draaide ze zich naar mij en vroeg heel anstvallig of ik zwanger was en toen ik daardus met ja op atwoorde begon ze te huilen en was ze helemaal door de dolle heen.

Had dan ook niet verwacht dat ze al gelijk iets zou gaan kopen dus misschien is ze gaan inzien dat ook wij heel veel verdriet hebben gehad en soms nog hebben.

Wat leuk dat jou moeder gelijk haar haar niet meer laat kleuren dat zegt wel genoeg denk ik hoe graag ze oma wil worden.

Liefs

Geplaatst

Even een kort berichtje vanaf mijn werk. Ik heb zojuist weer een controle gehad en een echo en "Dinges" (dat is de werknaam voor onze ukkepuk) doet het helemaal perfect en loopt wat lengte betreft nog 2 dagen voor op schema. De arts hoeft me verder niet meer te zien en ik mag een afspraak gaan maken bij de verloskundige.

Dan ga ik nu weer aan het werk, want daar zit ik hier uiteindelijk voor.

Geplaatst

Henkie; een tweeling!!!!!! Was je er direct blij mee, moest je wennen, had je het gehoopt? Hoe voelde dat?

Ben nl erg nieuwsgierig omdat ik juist zo bang was voor een tweeling en ik uiteraard hele blije fantasctische verhalen van anderen lees.

Vind Dinges wel een supergave werknaam haha!

Niki, voel je welkom! En gefeliciteerd!!!

Hier alles nog steeds rustig aan boord...

Geplaatst

@Henkie wauw een tweeling, dubbel gefliciteerd. Is het een eeneiige of tweeeige tweeling? We willen wel de volgende keer meer details over de echo.

@Chrissie wat goed dat DInges goed groeit en zelfs voorligt op schema. Jij mag ook naar een verloskundig net zoals ik. Voelen we ons toch een beetje zoals "normale zwangeren" zeg maar. Volgens mij stons alleen je datum verkeerd in het lijstje onder eerste echo.

Mijn man en ik gaan beide ouders voor het eerst opa en oma maken. Ik heb een jongere broer (net 24) die bijna klaar is met studeren en eerst komend jaar gaat samenwonen met zijn vriendin, dus dat duurt nog wel even denk ik. Mijn man heeft wel een oudere zus maar die is helaas gehandicapt, dus zijn ouders kunnen alleen opa en oma worden door mijn man zeg maar. Beide ouders vinden het echt heel erg leuk, hebben er lang op moeten wachten.

@Saab, Snoeske en Wilma veel plezeir bij jullie echo morgen. Voor sommige de eerste, spannend en voor andere alweer de tweede echo.

@Niki leuk, we zijn op deelfe dag uitgerekend. Maar ja de meeste babys worden niet op de uitgerekende datum geboren. Ik ben bv een dikke 2 weken te laat geboren, ik zat lekker.

Geplaatst

Vanmorgen bij de bedrijfsarts geweest. Een aardige meelevende man. Vanaf vandaag werk ik tijdelijk 4 halve dagen. Ik werkte nl 32 uur, dus 4 hele dagen. Iedere dag werk ik nu van 8:30 tot 12:30 of als het echt niet anders kan in de middag van 13:00-17:00. Over 4 weken meot ik contact opnemen met de bedrijfsarts om te kijken hoe het gaat. Waarschijnlijk ben ik dan ook al bij de verloskudige geweest, dus dan kunnen we samen kijken wat het beste is. Heb vanmiddag lekker lang op de bank gelegen voor de tv. Straks eten bij mijn moeder omdat mijn man op cursus is boven in het land.

Geplaatst

Joehoe, vanmiddag een prachtige echo gehad. Bijzonder want door dezelfde echodame als die ik bij Daan* regelmatig gehad heb... We hebben elkaar nog regelmatig gezien bij poli-afspraken en zij was helemaal blij dat ze ons nu weer zwanger mocht zien!! Hartje gezien én gehoord, pfff emo hoor. Volgens deze meting ligt frummel helemaal op schema. A.s. vrijdag weer op controle bij de IVF-doc en over 2 weken weer op de poli.

Helaas was onze eigen gyn weggeroepen en hebben we niet meer duidelijkheid gekregen over een eventuele cerclage. Dat zal dus nog even moeten wachten.

Henkie, twins!! Wauw, wat ontzettend leuk. Ik ben zelf de helft van een tweeling (waarschijnlijk eeneïg maar dat is niet helemaal zeker omdat de uitslagen zoek zijn geraakt bij onze geboorte) dus ik weet hoe leuk het kan zijn!

Linda, fijn dat je wat rust kunt nemen deze dagen. Ik werk inmiddels al een paar weken halve dagen (net als jij 4x4uur) omdat ik zo moe en vooral 's avonds/'s nachts misselijk ben. Heerlijk in de middag op de bank of zelfs gewoon lekker even 'm'n bedje in. Goed voor jezelf zorgen!

Nu nog even op de bank en dan een hapje eten want mijn lief is jarig vandaag!

Lieve groet,

Geplaatst

Henkie gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

Linda, wat fijn dat de bedrijfsarts zo meegaand is! Dat helpt enorm. Geniet van je rust, je lijf heeft het nodig!

Celeste, heel fijn om te horen dat je echo zo goed is gegaan, het is en blijft toch even een spannend moment he?! Succes vrijdag bij de IVF-doc, en dan wellicht weer een echo?

Chrissy, ben je blij dat je nu naar de VK toe mag? Het is toch wel weer een mijlpaal die dan bereikt is?

Niki, het komt met Petit vast helemaal goed! Ik heb daar alle vertrouwen in. Ik snap wel dat je je zo onzeker voelt hoor. Maar we gaan gewoon voor een positief resultaat. De vorige keer waren we ook samen zwanger en dat is toch super verlopen? Gaan we dit keer ook gewoon doen!

Geplaatst

Linda,Celeste en Chrissy wat fijn dat jullie echo's goed waren en dat jullie hebben kunnen genieten van jullie ukkepuks

Gerreber, bij jou ook alles goed gegaan vandaag?

Henkie, ook ik ben heel benieuwd naar je verhaal, wil graag alles horen vind het zo leuk....hihihi

Hier niet zo veel te melden moet helaas weer aan de medicijnen voor mijn astma en dat staat mij een beetje tegen wil liever helemaal niks gebruiken in deze periode ik had het zo goed onder controle heb namelijk niks meer gebruikt vanaf oktober en het ging gewoon erg goed. Bha balen maar weer........

Geplaatst

Linda, wat leuk om even te lezen hoe bij jou 2 paar ouders opa en oma gaan worden. Lijkt me heel speciaal. Mijn schoonouders hebben al 3 kleinzoons. We zijn benieuwd of wij hun de eerste kleindochter gaan leveren, of de eerste stamhouder.

Wat betreft de datum van de echo ... die van 1 april stond vast. Ik hoopte op een echo vandaag, maar wist niet of mijn arts dat weer zou overlaten aan het andere ziekenhuis. Omdat de ene praktijk niet rolstoeltoegankelijk is, zitten we even met deze lastige constructie. Ik weet wel dat we donderdag ook ontslagen zullen worden uit het UMCG. Dus dan kunnen we (op een mogelijke combinatietest en 20-weken echo na) het medische gebeuren na bijna 5 jaar achter ons gaan laten. Diana, je vroeg of dit een mijlpaal is ... ja dus. Maar ook heeeeeel onwerkelijk.

Celeste super dat je een mooie echo had. Je had het over een cerclage ... is dat dat ze een bandje om je baarmoedermond leggen?

Linda, wat fijn dat je medewerking hebt gekregen van je bedrijfsarts. Lijkt me een fijn idee dat je even de ruimte krijgt om wat rust in te kunnen bouwen.

Henkiepenkie, hoe is het met jou na het grote nieuws dat je een tweeling krijgt? Ik zal heel eerlijk bekennen dat wij blij waren dat het er uiteindelijk 1 gaat worden bij ons, maar dat komt omdat veel aanpassingen die mijn man misschien moet/wil gaan gebruiken vaak voor slechts 1 kind zijn. Vandaar dus wel de opluchting.

Wilma, hoe is het met jou? Hoe is het met de misselijkheid? En kijk je al uit naar donderdag. Lijkt me gezellig om weer even bij te kletsen voor/na de echo. (Voor de nieuwelingen ... Wilma en ik zijn ongeveer even lang onder behandeling geweest in het UMCG en kennen elkaar. Allebei zijn we zwanger na ICSI 10 en onze echo's gebeuren toevallig steeds vlak na elkaar)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden