Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd Chantal met je mooie echo. Ben ook heel benieuwd naar Gerreber.... Nog niets gehoord. Ik ga maar uit van het adagium dat geen nieuws goed nieuws is.

Hier gaat het goed. Ik blijf onder controle bij het ziekenhuis ook omdat ik al wat ouder ben. Maar ga tegelijkertijd ook bij een verloskundige onder controle. Dat werkte de eerste keer ook goed en wat bevalt hou ik maar zo... :icon_biggrin:

Maar ik ben zzzzzzzzzzooooooooooooo moeeeeeeee.. Kan niet genoeg slapen, heb de hele paasdagen uitgeslapen en het helpt helemaal niet. Pff. Maar ja, verder lijkt het prima te gaan. Dus ik klaag maar een beetje hoor. :icon_biggrin:

Hoe is het met jullie allemaal? groetjes, niki

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey niki,

Leuk weer wat van je te horen.

Een VK en bij de Gyno, dat is wel apart.

Waarom blijf je bij beide?

Ik blijf alleen bij de Gyno, en niet vanwege mijn leeftijd want ik ben pas 30, maar ik vond de VK hier echt niet leuk, en omdat ik ivm de keizersnede van de vorige keer toch met 32 weken weer naar de gyno terug moet vond hij dat ik net zo goed kon blijven.:toothy4:

Daar waren we wel heel blij mee!

Dat moe heb ik ook heel erg gehad, al sliep ik oneindig door dan was het nog niet genoeg.

gelukkig is het nu wel wat minder geworden! Het moet ook wel want Jamillah is nog steeds heel erg ziek, en die slaapt ook weinig, en mama moet toch blijven werken (bah)

Hebben jullie wel eens naar het ouderschapsverlof gekeken? Mijn moeder kwam met wat info hierover, en het lijkt mij wel heel interessant voor mij of voor hubbie, maar hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana

MIjn man heeft 1 dag ouderschapsverlof opgenomen toen onze dochter geboren werd

In principe heb je hier gewoon recht op, wel in overleg met je werkgever natuurlijk. Beviel ons supergoed. Het voordeel is dat je "recht" houdt op je uren. mocht je situatie veranderen.

Ik ben ook benieuwd naar Gerreber... hoop van harte dat ze een goede echo heeft gehad.

Snoeske

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmiddag om 15.45 uur mochten wij weer voor een echo. Gespannen en hopend dat we nu meer konden zien en er een hartje zou zijn...

En... we hebben hartje zien kloppen!!!!!!:blob3:

Maarrrrr... aangezien er vorige week ook nog een heel klein vruchtzakje was, toch verder kijken en ja hoor... hepie en hepie hebben beide een kloppend hartje!!!!

WE ZIJN ZO BLIJ MET ONZE TWEELING!!!!!

Over 3 weken mogen we alweer.. als dan beide hartjes nog volop kloppen, is de kans 90% dat ze saampies opgroeien..

WAUWIE! Nooit durven dromen dat het hartje zien zo mooi zou zijn!!

Geplaatst

Gerreber,

Wat een geweldig nieuws en een tweeling nog wel geweldig.

Liep de hele middag al te spieken of er nieuws was van je maar zag niks staan dus was erg bang dat het niet goed zat maar gelukkig nu dan toch geweldig nieuws.

Ben super blij voor jullie.

Liefs

Geplaatst

wauw gerreber!!!!! twee kloppende hartjes!!! fantastisch wat een wonder!!!! gefeliciteerd!!!!!!

liefs wilma

Geplaatst

Gerreber, wat fantastisch!! Dat zullen jullie nooit verwacht hebben, toch. Ben enorm blij voor jullie. Geniet ervan!

Chantal, lieverd, ook voor jullie eindelijk dat lang verwachte en zooo verdiende kloppende hartje gezien. Geen zorgen maken over die meds hoor! Ze geven je echt nkis wat schade kan brengen aan het kind en alleen maar misslijk zijn en afvallen, dat is zeker niet goed! Hoop dat je nu nog meer kan gaan genieten!

Liefs, henkie

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

1ste Echo

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

2e echo

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Henkiepenkie 15-04-2010

saaab 15-4-2010

Kyra 21-04 2010

Chantal 11-05-2010

3e echo

Gerda 23-04-2010

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

Geplaatst

wauwie! Gisteren niet alleen mooi weer, maar ook hele mooie berichtjes :toothy9:

Chantal en Gerreber, superfijn voor jullie dat alles goed is. Dat kloppend hartje is toch wel iets heel byzonders hè.

Ik ben vanochtend ontwaakt uit een mooie droom, ik was bij de gynae en ons boeleke was al heel goed gegroeid, draaide in het rond zodat we hem aan alle kanten konden bewonderen, en het was idd een 'hem'.

Zaaaaalig om zo wakker te worden! Hopelijk is dat een voorbode voor onze echo as maandag!

Meiden, geniet nog van dit mooie dagje!

xxx

Geplaatst

Gerreber dubbel gefeliciteerd!! Zo zie je maar weer, het kleine vruchtje was gewoon een beetje lui en doet nu mooi mee. Nu hebben we al 2 tweelingzwangerschappen in november. Kunnen jullie hier lekker kletsen met elkaar, en met ons natuurlijk.

Geplaatst

Nog n klein vraagje:

Mag je rolmopsen (haring in t zuur) eten als je zwanger bent?

Ik heb er vorige week eentje gegeten en het smaakte suuuuuper goed!

Geplaatst

Vanmorgen in de keine pauze heb ik met het echo apparaat, wat bij ons op de afdeling staat, zelf ff gespiekt naar ons hummeltje. Het beeld was niet zo mooi als op de gynaecologie, maar ik heb "hem" wel gezien, en... het hartje zelfs horen kloppen. SUPER. Dit ga ik nu niet iedere keer doen hoor. Straks als het echt een baby is (richting 20 weken) wil ik soms wel een fotootje maken om te kijken hoe "hij" groeit.

Geplaatst

Gerda 2x plezier!! Gefeliciteerd!!

Chantal, wat fijn dat je ook een mooi kloppend hartje hebt mogen bewonderen, super!

BettyB, hoop voor je dat je droom uit komt!

Ennehh..lekker genieten van je rolmopsen!

Hebben jullie trouwens een (lichte) voorkeur voor het geslacht van je baby? Nadat het uiteraard gezond is? Ik wel haha, zou graag nog eens een meisje krijgen. We horen het over een paar weken...

Ook wij hebben besloten te gaan voor een combinatietest. Spannend, weer bloed prikken...erg ververlend. Moet alleen het zh nog bellen en hen op de hoogte stellen van onze beslissing, maar dat stel ik nog even uit...

Fijne woensdag!

Geplaatst

Ik heb vandaag toch een echo gehad omdat ik al een paar dagen bloedverlies had. Ik ben pas 6 weken volgens de echo dus in december uitgerekend maar we hebben wel een kloppend hartje gezien, jeetje wat was dat emotioneel zeg en zooooooooooooooo mooi. Ze zag ook nog een leeg vruchtzakje dus ik hoop niet dat die schade gaat aanrichten maar dat moeten we maar afwachten. Ik mag dinsdag weer terug voor nog een echo.

Fijne avond nog allemaal

Geplaatst

Sjors en Sjimmie,

Wat moet dat een enorme opluchting geweest zijn. Geweldig! Gefeliciteerd.

Snoeske

Geplaatst

Sjors en Sjimmie, fijn dat je nu gerustgetseld bent hè! Bah, die eerste weken/maanden kunnen op dat vlak toch zenuwslopend zijn, niet?!

Kyra, ook wij hebben binnenkort onze trippletest (as maandag). Wij hebben er eigenlijk nooit over nagedacht, vonden gewoon dat we dat moeten doen. Ongelooflijk om te zien hoe iedereen daar helemaal anders mee omgaat hè.

Vind je na het IVF'en bloedtrekken nog steeds vervelend? Zelf ben ik er immuun aan geworden, ik kan er zelfs gewoon nr kijken als ze prikken...waar IVF'en al niet goed voor kan zijn ;)

Vanmiddag weer lekkere rolmops gegeten...mmmmmmm

Ik heb op een paar gezondheidssites gelezen dat die ok zijn ivm lysteria. Dus vanaf nu wordt dat toch al 1x per week smikkelen en smullen :)

Geplaatst

Bettyboopke, heerlijk die rolmopsen!! Ik was er bij mijn vorige zwangerschap aan verslaafd!! (ongeveer 1 maand, en toen vond ik ze walgelijk, hahaha)

Maar als ik het mij goed herinner mag je er niet al teveel van hebben vanwege de zuren en zouten voor je bloeddruk. Maar ik weet het niet meer zeker (misschien ff googlen?)

Maar goed 1 in de week moet prima kunnen (ik at er 1 a 2 per dag)

Liefs Diana

Geplaatst

helemaal gerust ben ik nog niet hoor hahahaha maar ik ben wel blij met het hartje. Moet wel door blijven gaan met de ascal ivm de stolling. Waarschijnlijk was ik er nu snel bij en werken die medicijnen heel goed hahaha. Heb me nu ook maar alvast opgegeven voor moeder voor moeders. Heb er toch ook gebruik van gemaakt de vorrige keren.

Geplaatst

Hey Diana,

Even een vraagje had jij ook z'n last van wazig zien en ik ben erg duizelig, moet wel zeggen dat de med redelijk helpen ben wel misselijk maar heb vandaag nog niet hoeven te spugen dus wat dat betreft gaat het redelijk.

Geplaatst

BettyB, weetje ik ben er eigenlijk gewoon niet mee bezig geweest. Ik ben een soort van slapend geweest en werd wakker toen de arts me een folder in de hand drukte. Dan kont bij mij nog de periode van wegstoppen en dan idd de werkelijkheid en je hebt gelijk; het is eigenlijk niet 'im frage' om het niet te doen. Het heeft te maken met mijn nog steeds bestaande angst idd die niet minder is geworden met de IVF. Wil het graag weten, al heb je geen 100% garantie dat besef ik maar al te goed.

S&S wat fijn dat je een kloppend hartje hebt mogen zien. Dat geeft hoop!

Meiden, fijne dag morgen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden