Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden..

Wij hebben vanmiddag echo gehad. Ze moest flink zoeken naar mijn baarmoeder, eierstokken waren nog behoorlijk opgezet. Er zat een heel klein vruchtzakje en een grotere. Van de kleinste verwachten ze niet veel en de andere kon ze ook nog niet goed zien. Het lijkt wel of er iets zit, maar zeker is ze niet. Niet slecht niet goed dus... nu weer een week in spanning en volgende week weer echo.

Hebben er meer meiden hier ervaring mee? We hopen zo dat het volgende week goed is!

groetjes

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi Gerreber, wat een lastig nieuws voor je! maar ik zou goede moed houden; wij hadden een eerste echo bij precies 6 weken (zo ver ben jij nu ook toch?) en na lang zoeken vond ze het zakje en met heel goed richten vond ze het vruchtje wat mijn gyn als goed omschreef voor het prille stadium. Sterkte en probeer positief blijven!!!

Geplaatst

Meiden,

heb net snel even bijgelezen op mijn iPhone. Ben net Thuis en het Internet doet het niet.

Dus jullie moeten voor details wachten op morgen.

Gerreber spannend hoor. Hoe ver Ben je nu volgens de telling? Bij 6 weken zegt het allemaal nog niks!

Celeste, super he die 1 e echo, goed nieuws!

Meiden, morgen reageer il

uitgebreider op de rest.

Dikke kuzz

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil me graag aansluiten bij jullie! Ik heb 24-03 en 26-03 een positieve bloedtest gehad! De uitgerekende datum is 30-11-2010. Ik heb dinsdag 13-04 de 1e echo, dan zit ik op precies 7 weken.

Hebben jullie nog last van kwaaltjes?

@ Gerreber, wat leuk om jou hier ook te treffen!! Wel een spannende tijd voor je zag ik een paar berichtjes terug. Positief blijven hoor!

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Bianca77 02-12-2010

1ste Echo

Saaab 01-04-2010

Snoeske 01-04-2010

Sjors en Sjimmie 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

Bianca77 15-04-2010

2e echo

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

Dafke je staat in ons mooie lijstje. Hartelijk Gefeliciteerd! Kan je het al een beetje geloven? Geniet ervan.

Geplaatst

@Gerreber, hoever ben je nu officieel? Ik heb van meerdere dames hier gelezen dat een vruchtzakje/hartje in het begin niet altijd goed zichtbaar is. Hoop houden. Helaas kan je niets anders doen dan wachten tot de volgende echo. We duimen met je mee.

@Chantal33 vervelend dat je nu toch weer moet beginnen met die medicijnen. Kan me voorstellen dat je ze met een dubbel gevoel gebruikt. Ik probeer ook de komende tijd niets te gebruiken.

@Henkiepenkie zijn je man en jij al bijgekomen van het goede nieuws over de tweeling? Is wel een beetje speciaal. Maar zelf ben ik eerlik gezegd toch wel blij dat het maar eentje is. Eerst zien hoe dit allemaal gaat en dan kunnen we altijd nog voor een tweede kindje gaan.

Voor degene die morgen de echo krijgen, veel plezier en succes.

Geplaatst

Hoi Linda,

Ik kan het nog niet helemaal geloven hoor!

Zit nu op 5 weken en 1 dag.

Ben ook heel benieuwd naar de 7 weken echo.

Geplaatst

Hoi meiden,

Dafke, weer een nieuwe zwangere erbij, gefeliciteerd! Het wordt al een aardig lijstje zo.

Vandaag geen echo' s geweest geloof ik. Maar morgen wel weer een paar op het programma. Veel succes morgen, chrissy en wilma!

Ik ben inmiddels een klein beetje gewend aan het idee van een tweeling. We vinden het super leuk maar ook wel een beetje spannend en vraag me af hoe dat in godsnaam in mijn buik gaat passen...

Het is vrijwel zeker een twee eiige tweeling (er waren meerdere follikels en bij echo een vrij dik septum tussen de vruchtzakjes). Wie weet een jongetje en een meisje. Ga nog wel proberen een foto hiet te plaatsen. Ze zijn beiden 1,7 cm en dat past bij de termijn van 8 weken. Hartjes klopten beiden prima!

Op donderdag 15 april heb ik weer een afspraak bij de gyn, want blijf in het ziekenhuis onder behandeling. Ws dan ook weer een echo. Kan gelukkig ook nog wel een keer tussendoor naar mijn hummeltjes gluren, :0

We moeten wel veel regelen, kinderopvang, nieuw huis, andere auto etc. Pffff.

Maar wel leuk!

Gerreber, hoop dat je je niet teveel zorgen maakt. Ik had zelf ook heel even gekeken bij 6 weken en zag toen 1 vruchtzakje en een kleinere, en dacht dus ook dat die 2e niks was en nu dien ze het allebei, dus komt ws helemaal goed!

Kus voor allemaal! henkie

Geplaatst

Ik wil even alle meiden die morgen een echo hebben heel veel plezier en succes wensen ik hoop dat bij iedereen alles goed is.

Henkie blijf het geweldig vinden dat jullie een tweeling krijgen en ja misschien wel een koninks koppel dat zou helemaal geweldig zijn.

En wat een geluk dat je nu af en toe ook zelf kunt spiekennaar jullie twee ukkepuks zou bijna een beetje jaloer worden hihihi......

Hier gaat alles zijn gangetje ook al vind het wachten op de echo echt vreselijk lang duren maar nog een paar dagen en dan zijn ook wij aan de beurt.

Hier is trouwens echt het hek van de dam ben echt de hele dag misselijk en hou bijna niks meer binnen en had vandaag zo iets van dit hoeft nu ook weer niet hoor maar ik neem het toch maar voor lief..hihihi

Ga zo lekker slapen en hoop dat we nu niemand meer hoeven te missen vind het echt zo balen dat het bij een aantal van ons niet goed is gegaan....

Liefs

Geplaatst

Chantal, wat vervelend dat je zo misselijk bent.

Je hebt daar wel wat voor hoor als het echt heel erg is. Gelukkig mag ik wat dat betreft niet klagen. Alleen een beetje moe af en toe en moet zorgen dat ik geregeld wat kleins eet, dan geen probleem.

Pas goed op jezelf hoor.

X

Geplaatst

Spannend hoor allemaal, en ik weet ook niet hoe vroeg die echo was, maar hoop houden zou ik zeggen.

Verder lees ik veel over zwangerschapsklachten. Op de één of andere manier heb ik die nooit. Lucky me. Nooit misselijk geweest, wel heel moe, maar niet zo moe dat ik niet kan werken. Ach ja, wel vanaf maand 6 enorm maagzuur, dus hopelijk voelen jullie je dan kiplekker.

Hou vol allemaal, en het enige wat we kunnen doen is vertrouwen op de levenskracht van onze kleintjes en goed voor onszelf zorgen. Dus hup naar bed niki. O ja, ik heb

vrijdag weer een echo, heel spannend!

En tuurlijk Diana moet het goedkomen, net als vorige keer. X!

groetjes, niki

Geplaatst

Ohw meiden.. denken we de grootste spanning (wachtweken) gehad te hebben. Beginnen we gewoon weer opnieuw.

Bij ons is het nieuws een beetje gezakt. Meer dan afwachten kunnen we niet doen. Wel heb ik meer last van (hele dunne,bijna waterige) afscheiding en heb ik het idee dat mijn tepels weer naar oude staat aan het veranderen zijn.

Gister was ik ook niet meer zo heel erg moe in de middag.

Ach, geen bloed geeft moed en wij hopen gewoon dat onze draakjes ons dinsdag gaan verrassen!

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Bianca77 02-12-2010

Gerda 24-11-2010

1ste Echo

Saaab 01-04-2010

Snoeske 01-04-2010

Sjors en Sjimmie 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

Bianca77 15-04-2010

2e echo

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Kyra 21-04 2010

Gerda 6-04-2010 (please een hartslag)

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

Geplaatst

hoi allemaaal

ik heb vanmorgen de 2e echo gehad, alles is helemaal goed!!! onze uk is nu 2 cm groot!! wat gaat dat snel zeg!

wij hoeven nu niet meer naar het ziekenhuis voor controle maar mogen naar de verloskundige, in ons geval de huisarts.

wij zijn weer helemaal blij.

en eh henkiepenkie, maak je niet te druk om de verschijnselen hoor, de ene dag kan het erger zijn dan de andere.

kan zo zijn dat je morgen weer flink last hebt.

liefs wilma

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wilma wat goed gefeliciteerd met je goede echo. En natuurlijk de andere meiden ook die een goede echo hebben gehad.

Wij zijn vanmorgen bij de gyn geweest voor onze chromosomen onderzoek en die was helemaal in orde. Alleen was de stolling niet goed. Mijn lichaam maakt een antistof aan die waarschijnlijk de vrucht kan afstoten.Ik moet 13 april terugkomen en dan hoor ik meer.

De arts was wel verrast dat ik spontaan zwanger was geworden, en zei nog "geen 1april grap he '' hahahaha.

Het vruchtje zag er goed uit, was goed ingenesteld. Helaas nog te vroeg om een hartje te zien. 13 april horen we hopelijk meer en zien we een hartje kloppen, zou zo blij zijn als ik dat eens een x mocht zien.

Voor alle andere meiden ik hoop dat jullie allemaal een goede echo hebben gehad.

Zijn er trouwens meer meiden die helemaal geen last hebben van kwaaltjes? Het maakt me zo onzeker. Ik heb alleen last van slapeloosheid.

groetjes van mij

Geplaatst

Ik hoor van meerdere zwangeren om me heen da de kwaaltjes schommelen, de ene da wel en de andere dag minder of niet. Zelf heb ik nog steeds last van erge vermoeidheid. De laatste 2 dagen ook super veel buikkrampen gehad door de vergrote eierstokken. Vandaag was gelukkig een betere dag, nauwelijks pijn en lekker gerust. Kijken wat morgen me brengt. Verder geen last van misselijkheid of zo. De buikkrampen zijn al erg genoeg.

Dinsdag 13 april moet ik naar de verloskundige. Zij gaat geen echo maken. Wat later die week moet ik in een echocentrum een echo laten maken zodat er meteen naar de eierstokken gekeken kan worden.

Goed om te horen dat de echos van vandaag goed waren. Op naar de volgende echo's

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook wij hebben vandaag weer een echo gehad. En dinsdag had ik al gezien dat het goed was, maar vandaag kon mijn man er dus ook bij zijn om het zelf te zien. "Dinges" was alweer gegroeid en was nu ruim 2 cm groot. Hij liet zich wat lastig zien, maar toen de arts hem eenmaal in beeld had, zagen we Dinges zelfs bewegen met zijn benen. Echt heeeeeeel gaaf om te zien.

We hebben verder besloten om de combinatietest te laten doen. Op 26 april heb ik de nekplooimeting en volgende week laat ik even bloed prikken. En op 7 mei staat de eerste afspraak bij de verloskundige op het programma. Het begint nu echt ergens op te lijken. We hadden vandaag de eerste 2 kaarten om ons te feliciteren met onze zwangerschap. Echt heel lief allemaal.

Verder vond ik het erg interessant om te lezen hoe iedereen al z'n zwangerschapskwaaltjes beschrijft en beleeft. Ik merk dat ik nu behoorlijk misselijk ben als ik slecht heb geslapen. En ik ben nog steeds erg moe 's avonds. Maar alles voor het goed doel he?

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hallo dames,

Hier even een berichtje van mij. Morgen dan eindelijk de echo!! Ben heeeel erg benieuwd hoor. Heb nu al sinds vorige week vrijdag last van donkere afscheiding (oud bloed) hoop dus dat er verder niks raars aan de hand is. Volgend de arts in het ziekenhuis kan het allemaal niet echt kwaad zolang het maar geen helder rood bloed wordt.

Heb verder ook geen echte klachten in de zin van buikpijn ofzo.

Heb nog steeds mega zere borsten en zijn ook duidelijk groter geworden, plassen nog steeds lekker vaak en de broek zit ook nog steeds strak. Verder gewoon super moe. Dit zijn toch wel alle tekenen van een zwangerschap maar ik ben er toch nog niet echt gerust op hoor met dat oude bloed.

Heb dit nog nooit eerder gehad. Niet tijdens de zwangerschap van mijn zoon 13 jaar geleden en ook niet tijdens de andere zwangerschappen die helaas op een miskraam zijn uitgelopen.

Ik hoop dat jullie met me mee willen duimen dat er echt een ukkie in mijn buik zit en dat hij/zij het goed zal blijven doen.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hey,

Vandaag eerste echo gehad. Weinig te zien. Wel een zwarte "holte" in de baarmoeder. Maar verder niets te zien of in elk geval heel vaag. Volgens de gyn. paste het beeld goed bij een zwangerschap van 5w3d. Dat kan kloppen omdat ik wel een beetje een onregelmatige cyclus heb.

Op 13 april weer een echo. Dan zou er een hartje te zien moeten zijn.

Eerlijk gezegd ben ik er wel wat onzeker van geworden

Nou ja we zien wel

Snoeske

Geplaatst

hoi hoi, wat gaat het allemaal snel hier! Even snel bericht van mij

Kossie / Bianca, natuurlijk duim ik mee, ik duim voor alle november moeders en hoop echt dat we met zijn allen de eindstreep halen! ik snap heel goed wat je bedoelt, ik heb ook een aantal bloedingen gehad (van rood tot bijna zwart) en steeds zat het goed, maar die bevestiging heb je wel kei hard nodig! Overigns de borsten en de vermoeidheid, dat moet goed zitten! Veel succes hoor en wel wat laten horen!

Chrissie jij ook voor de combinatietest. wij gaan het ook doen, hebben we vanavond besloten vond het een heel moeilijke beslissing heb dit danook door manlief laten besluiten; nu maar duimen voor een mooi resultaat!

Wilma fijn joh! super dat alles goed zit.

sjors en sjimmie, vervelend nieuws joh van die stolling! Overigens mijn collega is zwanger van een tweeling en die heeft in de 1e 3 maanden totaal geen last van kwaaltjes gehad, helemaal niks. dus volgens mij is het gewoon heel verschillend.

jongens ik ga knorren...

Geplaatst

haai meiden,

Hier nog even voor het slapen een stukje schrijven. :D

Wij hebben vandaag ook de 1e echo gehad, we zijn nu precies 7 weken zwanger en we hebben het hartje zien kloppen. Echt heel bijzonder om te zien zeg!

Verder gaat alles nu goed en mogen we een verloskundige uit gaan zoeken. Daar was ik gek genoeg een beetje onzeker over? ehm.. geen erasmus controle meer nu?? Maar alleen maar heel positief natuurlijk. Nu hopen dat alles verder goed blijft gaan!

Ik heb niet echt last van gekke kwaaltjes. Ik ben alleen een klein beetje misselijk als ik niet meteen wat eet als ik wakker word. Ik heb wel hele dagen honger, hihi...

En me borsten doen wel zeer!! Verder ben ik wel soms moe, maar veel wakker snachts. toch wel een beetje kwaaltjes dus :) maar alleen maar blij mee.

Ik kan me goed indenken dat de hele dag misselijk na een dag niet meer zo leuk is!

Meiden succes allemaal!!

groetjes, saaab

Geplaatst

Haai Ladies,

Intussen n tijdje geleden dat ik mij heb laten horen hier. Mijn 'ziek zijn' sleepte zo lang aan dat ik ècht doodop was en mijn moraal was beneden alle peil. Ik wilde jullie daar niet teveel mee lastig vallen.

Deze week nog eens opnieuw bloed laten trekken, de infectiewaarden waren een stuk lager dan de vorige keer! Maar aangezien er wel nog iets aanwezig was, moest ik antibiotica blijven nemen en veeeel rusten (bah, na 3 weken heb jeje buik er wel vol van!). Gisteren de eerste keer dat mijn temp niet meer omhoog ging bij 'inspanning' (lees: trap op en neer lopen ed). Vandaag voel ik me effectief EIN-DE-LIJK ook weer wat energieker!! Zou het nu dan bijna over zijn??? I hope sooooooo!!

Ook hoop ik dat dit alles niet teveel weerslag heeft gehad op ons boeleke! Ik heb pas 12 april weer een echo, kijk er enorm naar uit, gaat spannend zijn!

Ik heb jullie verhalen wel zo goed mogelijk proberen op te volgen. Maar mijn excuses als ik sommigen over het hoofd zie!

Saab meid, super hè dat hartje zien kloppen! Ik vond dat zelf heel magisch, maar ergens ook nog zo onwerkelijk. Het blijft een wonder hè :)

Snoeske, ik heb mijn eerste echo ook op 7weken gehad, en net zoals bij Saab was het hartje toen heel duidelijk te zien! Eigenlijk voornamelijk hartje, in verhouding is dat nl supergroot! Op 5 weken nog niet echt veel kunnen zien, is idd heel normaal. belangrijkste is dat je nu weet dat het geen BBZ is, toch?! Tja, de eerste 12 weken zitten eigenlijk vol van wachtbankjes, niet leuk, maar hier sleuren ze je er wel door ;)

Dinges is blijkbaar heel sportief, zo beweeglijk met zijn beentjes ;)

Moet wel heel schattig zijn om dat zo te zien!

Wilma, fijn dat je echo zo goed was! Das toch weer ff een geruststelling en kun je weer een tijdje op voort hè. Geniet ervan meid!

Sjors en Sjimmie, allereerst nog een heeeeeele dikke proficiat en welkom hier! Er gebeurt hier veel als je een tijdje niet meeschrijft ;)

Die stolling idd niet fijn, maar nog niet panikeren hè, blijven proberen erop te vertrouwen! Moet ik net zeggen, voel mezelf momenteel ook niet superzeker ;)

Kossi, vandaag is het jouw dag hè! Geniet met volle teugen van je echo, neem het maar goed in je op, het gaat zo snel. We verwachten natuurlijk straks een uitgebreid verslag :)

Sinds een paar dagen voel ik nu heel duidelijk mijn baarmoeder zitten. Een centimeter of 2 boven mijn schaambeen zit zo'n dikke rand, precies een dikke elastiek, van links nr rechts in mijn buikje. Dat zou dus de onderste 'rand' van mijn baarmoeder moeten zijn :) Daarboven voel ik ook een soort ballonnetje...hihi... Het voelt wel heeeeel speciaal, voel me ineens ook stukken meer zwanger :) Mijn buikje begint nu ook echt wel al wat dikker te worden...mmmmm...toch proberen weer even van te genieten en die stomme angstmonstertjes de kop in te drukken!

XXX

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Vandaag de echo gehad. Het is helaas niet goed bij ons. De arts zag in mijn baarmoeder geen vruchtje zitten. Ze zag wel iets in de eilleider maar kan niet helemaal verklaren wat dat zou zijn. Mogelijk een bbz???

Moest weer bloed prikken om het hcg te bepalen. (was maandag 22/03 132) Na anderhalf uur was eindelijk de uitslag bekend. We mochten weer terug in de kamer bij de arts. Mijn hcg is ietsje gedaald nu naar 106. Nog steeds vrij hoog dus. Het rare is dat ik wel al dagen een heel klein beetje oud (donker/zwart) bloed heb bij het afvegen. Echt vloeien doe ik dus niet in ieder geval geen helder rood.

We moeten volgende week vrijdag weer terug komen voor een echo en weer bloedprikken voor hcg bepaling.

Ze willen nu ook een chromosomen onderzoek gaan doen bij mij en mijn man. (via Erasmus R'dam) Uitslag over 3 maanden!!

Ben blij dat ze nu toch verder gaan kijken na 3 miskramen!!! Begin behoorlijk te twijfelen aan mijn eigen lichaam.

Voel me nu op dit moment zwaar kl*te, ben verdrietig, boos en teleurgesteld. Ik kan wel janken, schreeuwen en stampvoeten. Mijn man zou het absoluut begrijpen, die baalt ook enorm en is toch ook niet helemaal zichzelf.

Ik zou zo graag zien dat het nu los komt, dan heb je het maar gehad en kun je het afsluiten. Voorlopig houden we eerst even een pauze tot we de uitslagen hebben van het chromo onderzoek en we nemen de tijd om dit eerst een plekje te geven. We horen over 3 mnd ook wat het eventuele vervolgtraject zal gaan worden.

Ik zal dit forum dus helaas moeten gaan verlaten!!

Ik wil jullie allemaal een hele goede zwangerschap toe wensen en maak er iets moois van!!

Een hele verdrietige groet van mij.

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca,

Nee wat is dit oneerlijk zeg, Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte om deze klap te verwerken.

Liefs en een dikke knuffel.

Geplaatst

Oh nee Bianca, wat vreselijk!! Ik werd er helemaal naar van toen ik je berichtje las. Ik wil je heel veel sterkte toewensen! En misschien wil je dit nog helemaal niet horen, maar wij hebben ook 3 miskramen achter de rug en hebben ook wat extra onderzoeken gehad en zie hier het bewijs dat je de moed niet moet opgeven!! Dus geef de moed niet op!!

Groetjes,

Chrissy

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden