Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Mag ik even inbreken?? Ik ben uitgerekend in december en heb deze week 3 keer wat bruinige afscheiding gehad. Verder geen erge krampen ofzo en geen bloed maar bruinig. Vandaag weer helemaal niks. Volgens mij had ik wel eens gelezen dat dit normaal kon zijn, weten jullie dit toevallig?? Ik maak me een beetje zorgen.......

Alvast bedankt!

Liefs Nathalie

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nath,

Ik heb het afgelopen weekend zelf ook twee keer een heel klein beetje bruine afscheiding verloren. Was meteen in paniek, maar het kan ook met oud bloed te maken hebben.

Ik heb nu nergens last meer van en hoop dinsdag op de 1e echo een mooi hartje te horen en zien.

Geplaatst

@Wilma hoe was het vandaag bij de huisarts? Is dit eenmalig of blijf je onder controle bij de huissrta?

@Celeste hoe was de echo vandaag, je laat ons wel in spanning. Maar geen nieuws is goed nieuws gaan we vanuit.

@heeft iemand al iets van Josee gehoord???

Mijn man en ik hebben het ook al over de nekplooimeting gehad. Wij willen hem beide laten verrichten. A.s. dinsdag moet ik naar de verloskundige, die zal zeker over deze test beginnen. Ik dacht ook dat het gewoon tussen de 10 en 14 weken kon gebeuren.

Geplaatst

Hoi Nath,

ook hier in de novembertopic heb ik vaker gehoord over bloedverlies. Hartstikke schrikken, maar het hoeft niets te betekenen.

Probeer je wel te genieten!?!?

Geplaatst

Probeer ik Kyra!!! Morgen bel ik de gyn en dan zien we wel verder... Kyra en Dafke, bedankt voor jullie reacties. Afwachten dan maar weer, daar zouden we zo langzamerhand goed in moeten zijn haha!

Geplaatst

Het blijft slopend he???

Ben je eindelijk zwanger, zijn je zorgen nog niet voorbij!

Ik had er geen rekening mee gehouden moet ik eerlijk zeggen. Had het allemaal veel zorgelozer voorgesteld. Ook omdat mijn eerste zwangerschap op natuurlijke wijze verwekt is denk ik.

Geplaatst

Gelukkig kan ik niet meepraten over bloed/bruin verlies. We hebben toch wel veel te verduren deze tijd he, veel onzekerheden. Gelukkig heb ik de laatste dagen minder last van mijn buikkrampen, ik rust veel en drink regelmatig rosvicee laxo (heeft al geholpen) Nath, wanneer heb je je eerste echo? Veel succes.

Geplaatst

Hi Linda en de rest,

Vanmiddag weer een prima echo gehad! Een klein bewegend Frummel met een prachtig kloppend hartje:happy7: en zo'n 3 cm groot... Daarna even naar mijn ouders geweest, samen een hapje gaan eten om de goede echo te vieren en daarna ook even een babyzaak binnen gelopen. Er bestaat een kans dat ik in de loop van de zwangerschap (bed)rust moet gaan houden en manlief wilde eigenlijke wel graag weten wat ik leuk vind zodat hij weet wat hij moet gaan shoppen tegen die tijd!! Zo lief dat hij daar over na heeft gedacht:-) Dus ook al vind ik het wat vroeg, toch een rondje gelopen.

En nu lekker op de bank! Vandaag voor het eerst sinds weken niet misselijk geweest en daar heb ik onwijs van genoten.

Linda, krijg je dinsdag ook een echo als je naar de verloskundige gaat? Ik hoop het voor je, zo fijn om even te kijken!

Fijn weekend allemaal en tot lees. Groetjes,

Geplaatst

Heeeeeeeeey Celeste!

Wat fijn dat het goed is gegaan.

Wat een geweldige vent heb je dat ie nog even een rondje wil lopen voordat je evt plat moet.

Wat betekent dat voor je? Dat vooruitzicht van de evt bedrust?

Geplaatst

hoi allemaal,

celeste, fijn dat de echo weer goed was!!! super!!

ik ben vanmiddag voor het eerst bij de huisarts geweest, wij blijven idd bij de huisarts onder controle, en gaan niet naar een verloskundige, de huisarts doen hier ook nog gewoon thuisbevallingen.:hello2:

hij was erg blij voor ons, heeft vanalles gevraagd over de gezondheid enzo, en wat het icsi traject met ons gedaan heeft.

hij vind ook dat we nog een termijn echo mogen doen, gezien de lange voorgeschiedenis en hij vind dit wel een extra kostbare zwangerschap, dus dat moet extra gemonitord worden vind hij haha!!! een man naar mijn hart!!

maandag dus maar snel een afspraak maken!!! en met 12 weken mag ik weer bij hem komen.

groetjes wilma

Geplaatst

Bianca, ik weet niet of je het nog aankan om hier mee te lezen, maar ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Ongelofelijk dat je pas bij de echo hoort dat het mis is en dat je lichaam dan zo snel overgaat tot actie. Hopelijk zijn de ergste krampen en het meeste bloedverlies al achter de rug, zodat je je kunt richten op de geestelijke klap.

Lieve meiden,

Ja, ik lees nog steeds mee met jullie.

Ben vandaag terug geweest naar het ziekenhuis. Eerst bloed wezen prikken en ruim een uur later afspraak bij de arts. Verteld dat ik 2 dagen echt flink gevloeid heb en daarna alleen maar weer oud bruin. Vervolgens is er weer gekeken met de echo. Net zoals vorige week was mijn baarmoeder nog steeds leeg. Toen ze richting mijn eierstok ging was dat toch wel gevoelig. Er zat nog wel iets (lees een stipje) in mijn eierstok maar niets om je zorgen over te maken zei de arts.

De uitslag van het bloed was er nog niet, dus we mochten naar huis en vanmiddag om half 4 bellen!! Nu houden we een pauze v.w.b. de behandeling. Eerst onze afspraak in juli afwachten om te kijken of er misschien iets uit het chromo onderzoek komt. Dan horen we ook het behandelplan wat we gaan volgen. Volgens de ivf arts wordt het hoogst waarschijnlijk dan toch ivf i.p.v. iui. Spannend dus!!

Nou goed het werd half 4, ik dus bellen. En ja hoor de uitslag was binnen!! En hoe!!!

Het eerste wat de arts zei; Oh das niet goed!!! Dus ik denk niet goed wat niet goed? Wat blijkt mijn hcg is gestegen i.p.v. gedaald. Op 22/03 hcg 132/ 02/04 hcg 106 en vandaag 213!

De arts vertelde meteen heel eerlijk dat ze zich nu toch wel zorgen begon te maken omdat het hcg al veel verder gedaald zou moeten zijn. Ze denken nu toch aan een bbz. Zeker nadat ze vorige week iets? in mijn eileider heeft gezien.

Kreeg de opdracht van de arts dat als ik buikpijn krijg of mezelf gewoon niet goed ga voelen dan moet ik meteen bellen met het ziekenhuis. Ook als ik ineens toch weer ga vloeien. Ze heeft een aantekening in mijn dossier gezet. Ik moet ook specifiek naar een arts vragen en niet naar een assistent. Ik moet die arts dan ook uitdrukkelijk vragen of hij/zij mijn dossier leest. Ik weet dus niet precies wat er in het dossier staat maar het feit dat ik dit uitdrukkelijk moet aangeven zegt toch wel iets.

Ik moet in ieder geval vrijdag 16 april weer bloed gaan prikken om te kijken wat het hcg doet.

Ik weet op dit moment niet wat ik met mijn lichaam en mijn gevoelens aan moet. Het lijkt wel een emotionele racebaan waar ik me nu in bevindt. Geestelijk weet ik dat wat er eventueel nog zit in mijn eileider nooit datgene kan worden wat ik wil dat het wordt. Lichamelijk wordt mijn lichaam alleen maar meer zwanger. Het staat zo haaks op elkaar en is zo oneerlijk.

Nu moeten we afwachten wat er gaat gebeuren. Komt het toch nog vanzelf of moet er toch nog ingegrepen worden. Aan de spannende tijd is dus nog steeds geen einde gekomen, sterker nog het wordt alleen maar spannender.

Nou dames ik moest toch even mijn hart luchten hoor. En, ik heb begrepen van diverse dames dat ze graag wilde weten hoe het vandaag was in het ziekenhuis. Al met al een heel verhaal dus.

Hele spannende en onzekere groetjes,

Bianca :sad:

Geplaatst

Jeetje Bianca.. wat een heftig verhaal en nog steeds die onzekerheid.

Heel veel succes meid.

Gelukkig zijn er bij veel meiden weer goede echo's geweest.. Nu op naar de 13 weken!! En... lekker blijven genieten!

Ons is gevraagd of wij een combitest willen doen. Op dit moment zeggen wij van niet. Gezien mijn leeftijd (28) is de kans erg klein en het is hoe dan ook welkom. Wij hebben besloten gewoon te gaan genieten.

Begrijp wel dat er meiden zijn die het wél doen.

Wij zijn de afgelopen dagen ook al naar wat tweelingspullen gaan kijken. Daarin zullen wij wat eerder zijn dan anderen, maar mijn hubbie gaat straks voor een half jaar weg en wij willen toch saampies spullen hebben uitgezocht.

Verder voel ik me redelijk goed, vlagen van misselijkheid en moeheid, maar hoe heerlijk om zwanger te zijn?!?!?!

Geniet ervan meiden!

Geplaatst

@Bianca ik heb al gereageerd op het wachtbankje maart topic, maar bij deze nogmaals heel veel sterkte met deze onzekere tijd. Doe het rustig aan en als er iets is tch meteen de dokter bellen.

@Celeste wat fijn dat deze echo ook weer goed was. Is hij/zij al flink gegroeid? Waarom krijg je wrs tegen het einde bedrust?

@Wilma wat goed dat jouw huisarts nog thuisbevallingen doet, wil je dat graag? Ik weet nog niet waar ik zou willen bevallen. Leuk dat je een termijn echo gaat krijgen!

@Gerreber ik ben ook al een babywinkel in geweest, nog niet voor grote dingen, maar heb wel al zelf een pakje gekocht. Van onze ouders en broer en zus hebben we al een aantal kleinigheidjes gekregen. Na de 12 weken echo gaan we echt verder kijken.

Eindelijk dinsdag naar de verloskundige. Het zou ongeveer een uur duren zei ze, ivm allerlei vragen die ze gaat stellen. Ze wist nog niet of ik bij haar een echo zou krijgen ivm vergrote eierstokken. Misschien kon ik wel moeteen volgende week terecht in het echocentrum omdat ze daar meer verstand hadden van eierstokken. Ik zie wel, vraag gewoon of zij eerst wil kijken.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

12-04 Bettyboopke: 2e echo (+huidplooimeting)

13-04 Dafke: 1e echo

13-04 Snoeske 2e echo

13-04 Linda: verloskundige

14-04 Céleste: gyn

15-04 Henkiepenkie: 2e echo

15-04 saaab: 2e echo

19-04 Kyra: 2e echo (+ nekplooimeting)

23-04 Gerda: 3e echo

26-04 Chrissy33: 4e echo voor combinatietest

03-05 Chantal: 2e echo

De volgende op het lijstje ben ij Bettyboopke. Yes je mag weer kijken naar jullie kleine.

Geplaatst

Hey meiden,

Bianca meid, wat krijg jij het voor je kiezen. Al die onzekerheid, je zwanger voelen, maar weten dat het niet iets kan worden. Idd een enorme emotionele 8-baan voor jullie. Heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat je niet ook nog eens geopereerd moet gaan worden, mocht de BBZ door gaan groeien.

Celeste, wat een superecho heb jij weer gehad. Moet zeggen dat ik er ook wel weer erg naar uitkijk, want ben toch ook wel een beetje onzeker of mijn beide frummeltjes het allebei goed zullen doen. Soms zou ik willen dat mijn lichaam me wat meer zwanger liet voelen, maar aan de andere kant als ik dan, zoals gisteren, me een dagje echt niet top voelde, ben ik blij dat dat niet elke dag zo is, want dan zou er van werken weinig terecht komen.

Hoe zit het met de meeste meiden hier, hebben jullie nu al een buikje of niet. Ik nl nog niet. Alleen 's avonds wel wat opgezette darmen waardoor het wat meer lijkt maar verder noppes.

Wilma, jeetje dat jouw huisarts nog bevallingen doet, dat is wel zeldzaam hoor! Maar ja, zolang hij er geregeld doet en ervaren is, geen probleem toch. Misschien ook wel prettig als je iemand goed kent.

Gerreber, weten jullie al welke kinderwagen jullie gaan bestellen? Heb ook al eens gespiekt op een van de tweelingentopics hier op het forum, maar wij moeten zelf nog gaan kijken. Wil ze in ieder geval wel naast elkaar en niet een voor en een achter of boven elkaar, dat lijkt me zo ongezellig. Nadeel van naast elkaar is wel weer dat de wagen zo breed wordt. Ze zijn volgens mij ook behoorlijk zwaar dus ook daar moeten we eens goid naar kijken, dat ik hem wel alleen in de auto kan tillen.

Meiden, er staan weer veel echo's op het programma deze week, dus hopelijk valt er veel te genieten!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Bianca,

Wat fijn dat je ons op de hoogte wil houden.

Tjéé wat een afschuwelijk onzekere periode ga jij in zeg!

Hopen dat er snel een einde aan komt en je je weer kunt richten op jezelf.

Alle sterkte vanuit hier!

Geplaatst

Hey Bianca,

Wat een rotsituatie zeg!

Ik hoop datje snel wat meer duidelijkheid krijgt

Sterkte

Snoeske

Geplaatst

Hey Celeste, wat een fantastisch mooi nieuws!!!!Jullie hebben er ook zo'm gezellig dagje van gemaakt :)

Maandag heb ik mijn 2e echo (+ testen). Kijk er enorm naar uit, maar vindt het ook wel weer spannend...!

Een kennis van mij heeft pas haar 12 weken echo gehad en bleek dat het beebietje niet meer leefde...al 2 weken niet meer... Dat lijkt me nu zo'n nachtmerrie!!! Ik mag er niet aan denken!

Ik ga er voorlopig nog maar vanuit dat mijn zwang.tekenen betekenen dat alles nog oké is. Zooooo misselijk en zoooo vermoeid, dat kan niet anders dan positief zijn zeker?!

xxx

Geplaatst

Och Kossie...

Wat een herkenbaar verhaal... Ik hoop echt dat het geen bbz is....

Sterkte in deze onzekere tijd! Ik weet helaas erg goed hoe dat voelt...

Liefs mob

Geplaatst

Kossie, heel veel sterkte!! Het is niet niks wat er allemaal op je pad komt.

Meiden, even een vraagje. Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en merk dat mijn gewicht afneemt! Ik ben nog niet ziek geweest en eet ook normaal. Herkennen jullie dit?

Dinsdag heb ik de 1e echo, dan zal ik meteen even vragen of dit geen kwaad kan.

Geplaatst

@ Kossie: IK heb je verhaal gelezen en wat een rotsituatie! Ik herken er helaas veel van, behalve dat bij mij het echt acuut was en ik gelijk geopereerd werd. Één tip: als je twijfelt gelijk bellen met het ziekenhuis! Jij kent je lichaam het beste en je eileider wil je kost wat kost houden.

Hele dikke knuffel!

Moontje

Geplaatst

hoi meiden

ik heb een vraagje ik zit op wd8

maar ik heb het gevoel dat het nog niet is op gezwollen is van binnen en de bolletjes er nog goed in kunnen herkent iemand dit?knuffel diaro

Geplaatst

BettyB,

Het is en blijft nog heel lang spannend he???

Dat is natuurlijk het meest afschuwelijke wat je kan gebeuren...

Zal die onzekerheid pas over zijn op het moment dat je een kindje in je armen kan houden?

Eén ding die ik uit het traject heb geleerd is dat het absoluut niet zorgeloos is deze zwangerschap.

Diaro,

Afschuwelijk he? Dat wachten?

Dafke,

Gewichtsafname herken ik ook wel. Maar dit was tijdelijk..

Maandag bloeprikken, ik had het al eens gezegd, maar ben d'r behoorlijk zenuwachtig van. En dan straks bij de verloskundige ook weer.....zucht...Hoop dat de maandag snel voorbij is..en dan hopen dat we daar volgende week maandag meer over horen bij de nekplooimeting.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

12-04 Bettyboopke: 2e echo (+huidplooimeting)

13-04 Dafke: 1e echo

13-04 Snoeske 2e echo

13-04 Linda: verloskundige

14-04 Céleste: gyn

15-04 Henkiepenkie: 2e echo

15-04 saaab: 2e echo

19-04 Kyra: 2e echo (+ nekplooimeting)

23-04 Gerda: 3e echo

26-04 Chrissy33: 4e echo voor combinatietest

27-04 Josee:2e echo

03-05 Chantal: 2e echo

Hallo allemaal!

Ja, ik was er ook nog. Ben alleen zo moe, dat ik gewoon niet aan schrijven toekom.....Sorry!

Afgelopen donderdag hebben wij onze eerste echo gehad, en ons kruimeltje doet het prima!!!!!!!! 9,3 mm groot, wat paste bij 7w 0d (we waren 6w 6d), en het hartje gezien en gehoord!!! SUPER!!!!!!!!!

We mochten de volgende afspraak gewoon bij onze eigen gyn plannen, dus die staat nu voor 27 april in de agenda. Ik heb hem al op de lijst erbij gezet.

Inmiddels ook al de eerste positiebroek en -rok gekocht! En eigenlijk wil ik dadelijk nog met wat shirtjes :sewingblue: aan de gang.........Maar kijken.

Behalve de vermoeidheid heb ik weinig last van kwaaltjes, als ik de hele dag door maar kleine beetjes eet en daarbij echt afga op wat mijn lichaam aangeeft wat het dan moet zijn. Gaat met eten koken net zo: soms heb ik wat gepland en dat al aangekondigd aan mijn vriend en mijn schoonvader, om ze vervolgens toch heel wat anders voor te schotelen, omdat mijn lichaam bij het idee aan wat er gepland stond al begon te protesteren....

Maar goed, dat nemen ze wel voor lief.

Dames, iedereen veel succes, en ik lees/schrijf tussen de buien door gewoon mee hoor!

Fijn weekend verder,

groetjes, Josee

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden