Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Bianca,

Niet dus gewoon heen gaan en zien hoe het loopt hebben natuurlijk eerst veel over hun zoon gehad en hoe het nu met haar gaat en ik moet zeggen dat hun heel sterk zijn en alweer zoiets hebben van als ik nu gewoon dikke pech heb gehad en lichaamlijk mag ik weer zwanger worden dan gaan we daar wel gelijk weer voor ( natuurlijk niet als vervanging van maar gewoon omdat ze zo graag mamma en pappa willen worden) en ik moet zeggen dat ik heel veel bewondering voor hun heb en gewoon hoop dat ze snel weer zwanger mogen zijn.

Liefs

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh oh, wat een moeilijke verhalen allemaal hier zeg. Geluk en verdriet liggen toch dicht naast elkaar.

Wij zijn gister bij de verloskundige geweest. En alles zag er heel goed uit! Hij groeit goed en hartje klopt mooi dus we zijn helemaal blij!

Ik ben nu net iets over 9 weken, maar ik pas echt t meeste van mijn eigen kleding niet meer.

Dus ben ik positie broeken gaan shoppen. Die waren in de aanbieding dus meteen 3 meegenomen :) Vroeg dat meisje aan de kassa...oh leuk hoe ver ben je..

ehm... 9 weken. Zo!? en dan al deze broeken nodig?! Alsof het niet kan ofzo.

beetje jammer! Maar erg blij met mn broekjes want dat zit stukken beter!

Nu op naar 14 mei!

groetjes

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

16-04: Céleste: 8e echo

17-04 Wilma: 3e echo

19-04 Kyra: 2e echo (+ nekplooimeting)

19-04 Chantal 2e echo

20-04 Niki: echo gyn

22-04 Céleste: 9e echo (+nekplooimeting)

23-04 Gerda: 3e echo

26-04 Chrissy33: 4e echo voor combinatietest

27-04 Céleste: gyn

29-04 Sjors en Sjimmie 3e? echo

03-05 Chantal: 3e echo

03-05 Niki: echo + nekplooimeting

07-05 Linda: 3e echo

10-05 Chantal: 4e echo ( + nekplooimeting)

11-05 Dafke: 2e echo

14-05 Saaab: 2e afspraak verloskundige

12-05 Chantal: 5e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

17-05 Bettyboopke: 3e echo (16wkn)

18-05 Snoeske: 2e echo

18-05 Linda: controle vk

Geplaatst

Saaab, zo herkenbaar .... Ik ben nu 7 weken en 3 dagen en leef nu in leggings met spijkerrokjes. Mijn broeken knellen ontzettend. Ga morgen even de stad om alvast wat broeken in te slaan. Waar heb jij je kleding gekocht?

Chantal, ik heb echt bewondering voor je! Lijkt me echt heel erg moeilijk om zo'n gesprek aan te gaan.

Dames, fijn weekend alvast!!

Geplaatst

Meiden...

Super om te horen dat er veel van jullie niet op een rose wolk zweven. Als ik me net zo blijf voelen als in de eerste zwangerschap zie ik helemaal

geen rose!

Chrissy, idd is mijn buik na het eten of 's avonds groter, maar dat bedoelde ik niet. Gewoon ineens megadik geworden...

BettyB, wat afschuwelijk dat de kribbe nu al vol zit zeg!!

Dat is wel heel erg afschuwelijk...en dan ook nog een uur rijden pfff

Chantal,

Bewondering voor het respect waarop je het gesprek hebt aangepakt!

Celeste,

Hoe is het jou vergaan?

Geplaatst

Hi meiden,

Gisteren en vandaag me heerlijk ok gevoeld dus weinig tijd achter de computer doorgebracht! Gisteren de laatste echo op de IVF-afdeling en die was weer helemaal prima. Frummel lag rustig totdat ik begon te lachen, ineens bewoog er vanalles... zo lief;-) En dat staat ook nog op de foto!!

Een roze wolk heb ik nog niet echt gezien (behalve dan dat ik ervan overtuigd ben dat we een meisje gaan krijgen!). Als ik me goed voel kan ik wel intens genieten van de gedachte aan dat kleine wezentje in m'n buik... Die roze wolk zal dus snel dichterbij komen.

@Chantal, super dat jullie op bezoek zijn geweest en zelf jullie nieuws hebben kunnen vertellen. Ik weet uit ervaring dat je eigenlijk niet weet wat je moet zeggen als troost, er is immers geen troost als je net je kindje verloren bent... Het feit dat jullie zijn geweest, samen hebben kunnen praten, samen hebben kunnen huilen, alleen dat betekent al zo ontzettend veel voor hen (en ook voor jullie). Ik koester nog steeds de herinnering aan al de lieve bezoekjes van onze familie en vrienden nadat wij mama en papa van Daan* zijn geworden. Want hoewel er geen kindje is om voor te zorgen, ben je dat samen wel!

En fijn dat je maandag al even mag komen voor een echo, even kijken of jullie kleintje ok is!

@BettyB, goed nieuws dus!! En nu op naar die roze wolk en zweven maar;-) Balen alleen dat de opvang al vol zit en jullie nu dus zo ver moeten gaan rijden. Ik heb laatst een docu gezien over de opvang rondom Antwerpen en ik schrok echt van hetgeen ik zag. Gewoon geen plaats tenzij je inderdaad een uur verder rijdt... pffff geen prettig vooruitzicht. Ga je nog wat anders bedenken? Opvangmoeder in de buurt misschien?

@Kyra, shake hands! Ook mijn buik is niet te missen. Na de punctie niet meer geslonken en inmiddels kan ik er niet meer om heen... Ik vind het geen probleem omdat ik m'n oude broeken toch al niet meer fijn vond zitten (als ik me ellendig voel kan ik er eigenlijk niets op hebben) dus heb ik me maar overgegeven aan de zwangerschapskleding. Heb ik er gewoon wat langer plezier van;-)

@Dafke, geslaagd voor leuke broeken? H&M, Miss Etam en Prenatal hebben leuke in de collectie (en niet te duur).

@Saaab, lekker genieten van je nieuwe broeken!! Laat je niet gek maken door een kassadame! Je bent niet de enige die nieuwe kleren mag shoppen (en da's toch best leuk, niet dan?!).

@HenkieP, wat een gedoe voor een nekplooimeting. Maar... de aanhouder wint! Fijn dat je het alsnog hebt kunnen regelen. En natuurlijk ook heerlijk dat de echo ok was!

Nu lekker wat eten en dan wellicht wat gaan knutselen. Ik had een leuke zwangerschapsagenda gekocht maar gezien de enorme hoeveelheid echo's die wij al gehad hebben én gaan krijgen (jaja, ik vind het soms genant om te lezen hoeveel moeite jullie hebben om er een te regelen en dan kan ik weer schrijven dat we hebben mogen gluren) heb ik besloten de agenda te laten voor wat die is en een notitieboek te gaan gebruiken. Dan kan ik gemakkelijker plakken;-)

Ik wens jullie allen een fijne avond toe, hoop dat jullie je snel wat beter gaan voelen en in elk geval genieten van het heerlijke lenteweer buiten!

Lieve groet,

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Céleste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

17-04 Wilma: 3e echo

19-04 Kyra: 2e echo (+ nekplooimeting)

19-04 Chantal 2e echo

20-04 Niki: echo gyn

27-04 Céleste: 10e echo + gyn

En even het overzicht aangepast!

Geplaatst

Celeste,

Geweldig om te lezen dat het je goed vergaat. Enneehh...je hebt hartstikke recht op zoveel echo's!! Helemaal goed dat jullie zo goed in de gaten worden gehouden.

Als je het gevoel hebt dat het een meisje gaat worden, zit je ws goed :)

Wij mogen maandag (voor de 2e keer) weer. Toch wel een beetje spannend.

In mijn ticker lees ik dat geslachtsorganen worden gevormd, haha ik ga tot maandag vragen of ze kunnen zien wat het wordt.

Ik heb het gevoel dat het een jongen gaat worden, terwijl ik graag een meisje wil hahahahahaaaa en dochterlief ook. Ik zal het dan ook zeker willen weten wanneer het zichtbaar is, wat bij ons bij de 20 weken echo zal zijn. Ik ga er van uit dat maandag de laatste keer is voor de 20 wkn echo.

Gelukkig om te horen dat er meer 'dikbuiken' zijn! Er is sowieso ruim 12 kg blijven plakken na beide ivf-pogingen. Dat alles moet er straks wel weer af....zucht. Had gewoon een mooi gewicht, maar was met die 12 kg wel teveel Kyra...

Heb momenteel ook een ischias (jottum!!) en beweeg dus nauwelijks, maar eet daarentegen wel veel (gelukkig veel brood en weinig ongezond) Ben heel benieuwd hoe dat er straks gaat uitzien.

Dit alles had ik mijn eerste zwangerschap ook. Toen was ik in totaal 24 kg aangekomen en had ik dus enorme uitvalsverschijnselen, kon mijn linkerbeen destijds niet eens meer optillen...

Meiden ik voel me erg gesteund met de wetenschap dat de meesten van jullie ook (nog) niet op de roze wolk zijn beland.

Goed weekend!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Allereerst heel veel sterkte Bianca, wat een triest verhaal. Ben je zwanger zit het niet op de goede plek.... En een eileider kwijt. Ik hoop voor jou dat de tijden snel keren.

Chantal, succes maandag. Spannend.

Ja hier ook geen roze wolk. Ben nog heel onzeker hoe het met het kindje gaat omdat ik nog hormonen heb gespoten de 1e 10 dagen. Ze kunnen zeggen wat ze willen in het ziekenhuis, maar ik had het toch liever niet gehad. Verder is het al 2x misgegaan rond deze tijd, dus ik ben wat voorzichting. Dinsdag weer een echo.... Spannend hoor. Als die weer goed is, heb ik mezelf beloofd er meer vertrouwen in te mogen gaan krijgen. Hou vol Petit, mama doet haar best.

Maar ook bij Charlotte was de wolk niet zo roze hoor. Wel heel gelukkig maar ook heel bang dat er iets niet goed gaat. Hoort er denk ik wel bij. Moet je ook leren als mama, te gaan vertrouwen op de levenskracht van je kindje. Want je kan er niet de hele tijd bij blijven staan en zeggen, adem adem. Groei, groei. Nee dat loslaten begint al heel! vroeg. :booty:

En een buikie. Buik zeg maar. :sign12: Ik kan echt al mijn broeken niet meer aan. Mensen kijken er ook naar en zeggen uit beleefdheid waarschijnlijk maar niets.... Ik laat het nog even zo, eerst maar eens 12 weken zijn.

Maar ehm... Hebben jullie al iets gevoeld... Wat dat gaat nu een beetje komen hè. Het voelt als een soort vlindertje in je buik. Als je 's avonds een keer rustig zit of in bed... Moet je maar eens kijken. En als je denkt is dat nou wat... Dan is het vaak echt wel zo hoor. Al zeggen de experts dat het nog je darmen zijn, ik voelde het verleden keer al bij 10 weken en denk het nu ook te voelen. :icon_colors: En dan kleurt de wolk al snel meer roze hoor girlies.

groetjes, niki

Geplaatst

Hi Dames,

Echt leuk al die verhalen hier, zo herkenbaar zoals die roze wolk en het opbollend buikje. Ook goed om te horen dat het over het algemeen met iedereen wel goed gaat.

Gister een vrijgezellenfeest van een vriendin gehad. Een paar andere vriendinnen/collega's kon ik niet goed, maar zij waren al meteen aan het gissen of ik zwanger was ivm mijn klein bol buikje. Begint zo nu wel heel "echt" te worden. Nog 3 weken te gaan voor de 13 weken echo...

Vanmiddag ben ik 3 dagen naar een symposium met een paar collega's van het werk. Ik kan dus helaas dan niets lezen of schrijven, maar ik denk wel aan jullie. Als ik terugkom heb ik wel wat te doen, veel bijlezen hierzo denk ik haha.

Voor diegene die morgen of overmorgen een echo krijgen veel succes,

Iedereen een fijne zondag en geniet van het mooie weer!

Geplaatst

hoi allemaal,

ook hier begint er al een buikje te komen!!:wav:

vrijdag hebben wij een echo gehad, onze uk doet het heel goed, het zwaaide zelfs haha armpjes en beentje bewogen goed!!! het was een druk kindje maar dat is een goed teken zij de echoscopiste dan heeft ukkie hetgoed naar zijn zin.

verder is er hier ook nog geen roze wolk hoor, ben regelmatig misselijk, gister echt een rot dag gehad, alles wat ik at kwam er weer uit. pfff daar word je dan wel zat van hoor. hopen dat het vandaag wat beter gaat.

liefs wilma

Geplaatst

@ Dafke, lekker bij H&M shoppen, en den is het echt heel moeilijk om langs de zachte kleine baby kleertjes te lopen en niets te kopen. Ik zag en rompertje met I love Dad. Dat kon ik gewoon echt niet voorbij lopen ;) hihi.

Gister dus ook een vrijgezellenfeest van een vriendin gehad, maar daar kreeg ik na een half uur al te horen dat ik wel was aangekomen. Dus toen toch maar verteld. was heel erg leuk.

En ik las dat Celeste ervan overtuigt is dat het een meisje is en Kyra een jongetje. Ik ben echt erg benieuwd of dat gevoel klopt! Ik ben er namelijk van overtuigt dat het een jongetje is. Maar vanaf wanneer kunnen ze dat zien op een echo?

En kan je het echt al vanaf 10 weken gaan voelen? Ik heb op de echo wel goed kunnen zien dat hij druk aan het bewegen was! Echt super om te zien!

Leef! en groei maar verder!! :)

Roze of in dit geval blauwe wolk komt echt steeds dichterbij! :D

Fijne zonnige zondag allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Weer een heleboel goed nieuws hier de afgelopen dagen, wat heerlijk. We naderen bijna de 12 weken en dat is toch weer een mijlpijl!

Gelukkig hier nog steeds weinig tot geen klachten. Mag in mijn handjes knijpen geloof ik want meestal zijn de klachten wat heftiger dan normaal bij een tweeling.

Mijn vriend zegt steeds dat het 2 jongens worden en dan zeg ik weer dat het 2 meiden zijn en dat ik voor allebei Ugg's ga kopen, haha. Dat trekt hij slecht...

Ik heb verder geen echt voorgevoel erover. Maakt me ook niet zoveel uit alhoewel een jongen en een meisje wel erg leuk zou zijn.

Kyra en Chantal, veel plezier bij jullie echo morgen. Hopelijk is alles prima!

Wat een weertje hè, heb helaas dienst dus kan er niet echt van genieten. Zit nu wel even in het zonnetje, hoop zo dat ze even niet meer bellen!

By the way: weet iemand waar je leuke feestjurkjes voor zwangeren kan kopen. Moet wat leuks hebben want ben getuige bij de bruiloft van mijn zus 24 juli, vrees dat ik dan nergens meer in pas.... Tips zijn welkom!!!

Fijn weekend allemaal.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een heerlijke dag was het vandaag he? Wij hadden de agenda na weken een keer leeg en ik heb heerlijk in de tuin liggen lezen. Vooral veel babytijdschriften enzo. Heerlijk!! Gisteren hebben we nog wat spullen voor Dinges gekregen, toen ik nog even mijn verjaardag vierde. Echt heel lief wat iedereen al aan cadeautjes heeft voor de kleine. Mijn moeder heeft de zilveren rammelaar bewaard die ik kreeg toen ik net geboren was. Mijn moeder had hem 2,5 jaar terug al ingepakt klaar liggen, maar toen kreeg ik een miskraam. Ze was zo blij dat ze nu eindelijk dat pakje kon geven.

Ik had eigenlijk nog even een vraag voor iedereen. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe lang iedereen is. Ik ben zelf 1.83 lang en ben bang dat ik daardoor nog even moet wachten op een buikje. Oftewel, klopt het dat als je kleiner bent dat je dan eerder een buikje krijgt?

Mijn buik groeit dus echt minimaal. Ik zie het wel, maar pas nog steeds prima in mijn eigen kleren. Vanochtend ben ik wel druk positiekleding aan het passen geweest die ik van mijn schoonzus en van mijn buurvrouw te leen heb gekregen. Nu hopen dat ik snel aan de positiekleding kan.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hey Chrissy,

Wat mij betreft gaat je theorie niet helemaal op, maar denk dat het over het algemeen wel klopt. Ik ben nl maar 1.62 meter. Verder wel tenger gebouwd dus bij mij zie je er ondanks de tweeling ook eigenlijk nog niks van. Vind het ook wel prima zo, die dikke buik krijg ik vanzelf. Ws dikker dan ik me kan voorstellen, haha.

Grtz, henkie

Geplaatst

Henkiepenkie, dan gaat mijn theorie niet op vrees ik. En wel apart dat jij met je 2 wondertjes ook nog weinig "buik" hebt. Maar inderdaad, dat zal nog wel gaan komen en tegen die tijd zullen we die buik af en toe ook wel kwijt willen omdat het zo onhandig is.

Geplaatst

Hallo meiden,

een heerlijk weekend gehad.. Mannetje was onverwachts toch thuis dit weekend!

Hier eigenlijk bijna geen kwaaltjes. Moeheid en de darmen van slag... Het gekke is dat dat onzeker maakt, terwijl de meiden die misselijk zijn het heel graag niet zouden zijn.

Als vrijdag de echo goed is, gaan we zeker volop genieten!

Hier nog geen buikje, wel merk ik dat broeken minder lekker zitten en dat veel leggings etc beginnen te knellen. Een joggingbroek zou het lekkerste zijn om in te lopen ;-)

Nu willen we allemaal graag een buikje, maar ik denk strakkies tegen het eind dat we denken.. pfff...

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier ook een lekker weekend gehad. Wat knapt een mens op van dat heerlijke weer.

Gerreber, ik heb eigenlijk ook alleen last van moeheid en m'n darmen en zou net als jij soms best wat meer willen voellen.

Hier al wel een buikje, maar dat zijn vooral opgeblazen darmen. Bovendien is het mijn 3e zwangerschap dus de boel is al wat meer uitgerekt denk ik. Toch ben ik redelijk lang 1,78 en 60 kilo. Vrij slank dus. Ach het is echt bij iedereen verschillend.

Groetjes

Geplaatst

hoi meiden,

ik heb een rot weekend gehad, heel veel overgegeven. ik heb toch maar de huisarts om wat spul daarvoor gevraagd, ik heb emesafene gekregen, zetpillen en tabletjes, nu maar hopen dat het werkt!!

chrissy, wat leuk al die kadootjes!!!! en die zilveren rammelaar, super leuk!!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag hebben we een geweldige dag gehad we hebben namelijk weer naar ons hummeltje mogen kijken en alles was goed hij/zij bewoog goed en het hartje klopte er mooi op los dus hier zijn de zorgen weer een beetje na de achterkant verdwenen.

Wel hebben ze mijn emesafene verhoogt van 2 zetpillen naar 3 en als dit niet genoeg is moet ik naar 4 zetpillen mag dus nog geen pilletjes omdat ik zo weinig binnen hou, ben dan nu ook al meer als 5 kilo kwijt en volgens onze gyn is dat nog geen probleem moet wel goed blijven drinken zodat mijn afvalstoffen goed uit mijn lijf gaan en mocht ik een dag niet zo veel eten dan is dat helemaal geen probleem.

Oja ik heb al 3 weken positiebroeken aan kan weinig anders aan en ik ben 1.81 en nogal gezet ( komt nu goed uit) maar heb ook al wel een flinke buik.

Wilma vervelend he dat je zo beroerd bent, ik zou willen dat ik dat is een dag niet zou zijn en gewoon kon genieten van alles om mij heen en het feit dat ik zwanger ben.

Gelukkig helpen de medicijnen mij wel had alleen niet genoeg voor de hele dag aan 2 zetpillen. meis ik hoop dat ze snel werken en dat we hopelijk na de 12 weken van al dat :pukeh:af zijn.

Ik ga zo lekker bank hangen ben helemaal munt.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Wat ellendig al dat misselijk gedoe en co...

Heb ik zelf ook heel veel last van gehad! Zelfs vele geuren deden me over mijn nek gaan!

Mijn piek was rond de 11 weken, daarna is het toch langzaam aan het beteren. Ben nu 12 weken (joehoe!) en mijn misselijkheid is redelijk onder controle. Ik kan al enkele groenten gekookt eten! Met bepaalde geuren moet ik wel nog steeds oppassen...!

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: meiden, er is beter in het vooruitzicht! Het lijkt nog lang te duren, maar het gaat voorbij zijn eer je het beseft!

En vanaf dan wordt het stilletjesaan genieten :)

Weliswaar met de gebruikelijke onzekerheden tssdoor, das t lot van de zwangere vrouw vrees ik ;)

Geplaatst

Meiden,

Hoe gaat het hier?? Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

Balen dat een aantal zo ontzettend misselijk zijn... hoop echt voor jullie dat dat strakkies stopt.

Een aantal zijn de 13 weken al bijna voorbij.. hopen dat we dan helemaal kunnen genieten.

Ikzelf zit bijna op de 9 weken en vrijdag weer echo! Blijft spannend, maar we hopen toch weer 2 hartjes te zien!

Succes meiden!! enneh.. geniet van het mooie weer..

Geplaatst

Hoi Dames,

Ben weer terug van het symposium. Het was interessant, maar toch ook wel vermoeiend. Tussendoor ben ik een paar keer een uurtje gaan liggen. Verder voel ik me eigenlijk heel goed, afkloppen...

Mijn buikje begint al aardig te groeien, heb het niet geheim kunnen houden op het symposium, omdat er al mensen naar mijn buikje keken. Mijn man die me dus een dikke 2 dagen niet gezien had, vond mijn buikje ook al "leuk" worden. Nu lijkt het allemaal wat echter te worden zo. Ik vind wel dat de tijd maar langzaam gaat of ligt dat aan mij??

Hoe gaat het met jullie allemaal? Hopelijk zijn sommige van jullie snel van de misselijkheid af. Hebben jullie al spulletjes gekocht of wachten julie daar nog mee?

Lekker proberen te genieten allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Céleste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

27-04 Céleste: 10e echo + gyn

Ff het lijstje weer erbij gehaald. Celeste alvast veel plezier met je echo morgen en succes met de nekplooimeting. Laat je ons weten hoe het was.

Geplaatst

En Celeste?

Hoe was je echo vandaag???

Vertel, vertel :)

Hier een relaxmiddagje gehad: naar beautifarm geweest voor massage en gezichtsverzorging...zaaaaaalig!

Do ik anders maar 1x per jaar, maar nu ik zwanger ben, ben ik toch van plan om me wat vaker te laten vertroetelen :)

Alleen die ellendige vermoeidheid en hoofdpijn... Kwam om 17u thuis, direct op de zetel liggen...terwijl ik de hele middag al gelegen had...nou ja!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden