Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahahhaaaa....heb ook even gedacht om naar de babydump te gaan. Maar we gaan toch maar naar de koninginnemarkt hierzo.. Dat was toevallig geweest. Hadden we een dikkebuikenafspraak kunnen maken.

Meiden, heel veel plezier daar dan!

Wat betreft die dikke buik werd ik ook aangesproken en gefeliciteerd. Helaas was dat net in mijn wachtweken op de uitslag van de vlokkentest, dus ik werd er niet heel blij van. Vanaf vandaag zal dat anders zijn.

Heb van mijn lief zo'n zwangerschapsbelletje gekregen op de goede uitslag. Dus die hangt nu ook in de woonkamer..

BettyB alles goed met jou?

Geplaatst

Lieve Kyra, wat een geweldig super goed nieuws!! Een kleine man die vrolijk in je buik rond dartelt... Ik kan me voorstellen dat je vandaag zwevend op een oranje wolk bent doorgekomen!!

Had je trouwens ook zelf al het idee dat het een jongetje zou zijn?? Ik ben het even kwijt en nu geen tijd om terug te lezen!

Oena, wat fijn dat je nu weer thuis bent na een aantal dagen in het ziekenhuis. Ik hoopdat je je wat beter voelt nu en zeker de komende weken zodat je ook kunt gaan genieten van dat kleine wondertje.

Hier is de grootste schrik inmiddels wel wat verdwenen. Voorlopig weten we niet of ons kleintje Edwards heeft of niet. De tijd zal het wel uitwijzen en zolang mijn gevoel goed blijft gaan we ervan uit dat het ok is! Vandaag dus ook naar een babywinkel gegaan en lekker rond gekeken. Ik denk dat een aantal van jullie dat ook hebben gedaan, niet?!

Nu een rondje wandelen buiten, lekker even een frisse neus halen! Een fijne avond gewenst.

Groetjes,

Geplaatst

Celeste..super dat je lekker hebt rond gekeken. Groot gelijk. En het is natuurlijk inderdaad ook zo dat de leeftijd de kansberekening ook veel groter maakt, nietwaar?

En ja, ik dacht direct al dat het een jongetje zou worden, dus ik was niet verrast. Dochterlief en ik hoopten op een meisje (een babypop haha) maar nu het een jongen wordt (waarschijnlijk, nog even extra checken bij de 20 weken echo) ben ik uiteraard ook erg gelukkig. Dan hebben we inderdaad van beide soorten 1.

Ik heb nog helemaal niet rond gelopen in babywinkels. En manlief en ik zijn er steeds meer van overtuigd dat we eea ergens tweedehands halen. Ik heb nog wel veel van de eerste keer (maxi-cosi en alle autostoeltjes, kleertjes, kruikjes, babyfoon, etcetc Kamertje gebruikt dochterlief nog voor een belangrijk gedeelte)

Geplaatst

Hey meiden, hebben jullie een leuke Koninginnedag gehad?

Volgens mij hebben de babyzaken het heel druk gehad als ik het forum mag geloven. Hebben jullie al ideeën opgedaan voor de kamertjes etc?

Geplaatst

Hey meiden,

Wij hebben vandaag weer een echo gehad en onze uk doet het heel erg goed we zijn vandaag precies 11 weken zwanger en we zijn ontslagen uit het UMCU en ik moet zeggen dat geeft heel veel vertrouwen.

Vandaag heb ik ook bloed moeten laten prikken voor de combitest en dat mocht nu in mijn eigen zh.

Volgende week maandag heb ik dan de nekplooimeting en woensdag dan naar mijn eigen gyn hoop zo dat alles goed is ( ga er wel van uit anders ben ik maandag echt een wrak een beetje zelf bescherming)

Wij gaan woensdag een wandelwagen kopen een kamertje nemen wij over van vrienden verder is alles er nog van man waar hij in heeft gelegen we moeten het allen nog van de zolder halen en kijken wat het is en of het nog wel iets is en anders ga ik daar ook helemaal in los.

Hoe gaat het met de restvan de meiden????

Liefs

Geplaatst

Wat een mooi nieuws Chantal; eerst landskampioen geworden en dan ook nog eens een goeie echo ;-)

Gaaf hoor, laatste loodjes volgende week en dan kun je volop genieten.

Ik ga maandag voor m'n eerste echo en hoop op net zo'n bericht als jij :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

Hey meiden,

Ook weggeregend het afgelopen weekend? Bleh, echt niks aan...

Zijn ook op koninginnedag even bij de babydump geweest maar hebben nog niks gekocht. Alleen even inspiratie opgedaan en de verschillende tweelingwagens uitgeprobeerd. Wat een bakbeesten zeg, en zwaar, pffff. Valt niet mee die in mijn eentje in de auto te krijgen vrees ik.

Ook even naar nieuwe auto's gekeken.... Vrees dat ik toch mijn cabrio ga inruilen helaas. Met pijn in mijn hart, maar we gaan hoogst ws in Den Haag wonen en dan is het voor mijn hubbie praktischer om met de trein te gaan. Om nou 2 vrijwel nieuwe auto's te hebben staan in Den haag waar het lastig parkeren is, terwijl ze niet dagelijks worden gebruikt is wat teveel van het goede. Maar baal er wel een beetje van. Ga proberen pas tegen het eind van de zomer in te ruilen, dan kan ik er tenminste nog even van genieten.

Verder hier alles goed. Nog steeds weining klachten. Buikje begint wel een beetje te komen, maar pas nog steeds in mijn broeken. Zal wel niet lang meer duren....

Oena en Chantal; voelen jullie je weer beter en zijn er al weer wat kilootjes aangekomen?

Celeste, hoe voel je je? Kun je een beetje vertrouwen houden in de goede afloop. Blijf voor je duimen en ga ervan uit dat jij net zo'n goed nieuws gat krijgen als Kyra.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hi dames,

Vanmiddag weer een prachtige echo: een klein spartelend mensje van inmiddels 7,3 cm dus weer goed gegroeid. Natuurlijk even extra gekeken maar vooralsnog ziet het er allemaal goed uit: een gevuld maagje en blaas wat betekent dat de nieren werken, armpjes en beentjes die alle kanten op zwaaien, een goed profiel van het gezichtje met een duidelijke kaaklijn en een neusje (bij het syndroom van Edwards ontbreekt veelal het neusbotje vandaar) en een krachtig kloppend hartje... Super fijn om te zien en het sluit aan bij mijn gevoel!

@HenkieP, gelukkig houd ik mijn positieve gevoel en blijven we samen rustig deze dagen. De wetenschap wat er de komende weken gaat gebeuren, te beginnen bij de cerclage a.s. donderdag, geeft rust en duidelijkheid. Ik merk dat mijn rust en mijn vertrouwen dat het allemaal goed is/komt, ook op anderen in onze omgeving van invloed is. Zoals ik al eerder schreef, mocht ik er toch naast zitten dan hebben we nog genoeg tijd om te treuren en verdrietig te zijn. Nu geniet ik vooral van de wetenschap dat dat kleintje het goed maakt in mijn buik!

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat deze dagen. En dat voor de "misselijke' meiden zich snel beter gaan voelen zodat jullie op een roze wolk kunnen klauteren!

Een fijne avond gewenst en tot lees!

Lieve groet,

Geplaatst

@Celeste,

Wat heerlijk dat je een goede echo hebt gehad! Dat geeft vertrouwen in een goede "afloop".

Snoeske

Geplaatst

Hey meiden,

Had vanmorgen al een heel bericht getypt maar ook deze is helaas weer weg dus nu nog maar een keer.

@ Henkie, wat een grote zware wagens zijn dat hé (had vrijdag ook even gekeken ook al heb ik hem niet nodig maar was er wel benieuwd na) Kan mij nu dan ook voorstellen dat je het niet zo ziet zitten om dat ding alleen in je auto te tillen.

Wat betreft je cabrio dat is zeker balen dat hij dan weg moet het geeft altijd z'n lekker gevoel van vrijheid.

Ik mis het motor rijden ook wel een beetje heb het nog even geprobeert maar voel mij niet meer zo fijn op dat ding nu ik dus zwanger ben en heb hem maar snel weer achter in de garage laten zetten en daar zal hij waarschijnlijk nog wel een paar jaar blijven staan.

Mijn man wil nu al heel graag een zijspan voor aan zijn motor zodat hij lekker kan toeren als de kleine uk straks groot genoeg is ( vind het wel lief dat hij daar nu almee bezig is)

@ Céleste fijn dat je echo zo goed is en dat je zo positief bent kan alleen maar goed zijn toch ze zeggen toch altijd dat mamma's het altijd bij het goede eind hebben dus meid je hebt groot gelijk nu lekker genieten van het feit dat je zwanger bent en gewoon een heel mooi ukkie bij je draagt.

Meis heel veel succes donderdag zal zeker spannend zijn maar ook een veilig gevoel geven zal een kaarsje voor je branden.

@ Lisette, Jij ook gefeliciteerd hé met ons landskampioen (sorry meiden die niet voor Twente zijn) en nu op naar je eertse echo, hoelaat moet je er zijn maandag????

Het moet nu gewoon goed gaan bij jullie jullie hebben het zo verdiend ik ga ook zeker een kaarsje voor jullie branden.

@ Oena, Hoe gaat het nu met jou begin je al iets beter te voelen??

Hier gaat het gelukkig steeds beter gebruik nog wel steeds 4x daagsde zetpillen maar hoef eigenlijk niet meer de heledag te spugen meestel alleen nog in de morgen en als ik te weinig eet.

Ben gelukkig nu weer iets aangekomen 6 ons nog maar maar vind dat toch fijne als dat dat er weer vanaf was gegaan.

Moet trouwens ook zeggen dat ik meer honger begin te krijgen en dus ook meer ga eten zo ben ik vandaag er achter gekomen dat ik chinees zo lekker ben gaan vinden terwijl ik dit 1x in het jaar wel genoeg vond heb nu het idee dat ik het wel veel vaker wil gaan eten ( maar niet zo gezond he) verder vind ik komkommer lekker met paturain dus tot nu toe allen maar slechte dingen die ik echt lekker vind en ook in kleine beetje binnen hou. Ik heb trouwens nog wel een hele vieze smaak in mijn mond tegen de tijd dat ik weer wat honger begin te krijgen maar dat nemen we er maar voor lief bij als het daar bij blijft de a.s. maanden.

Moet zeggen dat wij nu langzaam toch wel op die mooie rose wolk aan het klimmen zijn na onze echo gisteren we kunnen het nu dan ook steeds beter geloven dat we dan misschien toch nog ooit pappa en mamma gaan worden, al blijft er nog wel een beetje onzekerheid voor de nekplooimeeting die wij maandag hebben en ik ben er dan ook van overtuigt dat als die goed is, wij dan echt vast zitten op die rose wolk.

Morgen gaan we lekker genieten van een xstra dagje vrij hopelijk blijft het droog zodat we weer een keer lekker kunnen genieten van de buitenlucht.

iedereen een hele fijne avond.

liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik moet volgens mij tegen 10 uur.

ben heel benieuwd, soms ook heel zenuwachtig. Heb zelfs gisteren nog een test gedaan.....gelukkig knalplus (voor wat dat waard is hoor)

Ik heb nog een vraag aan Celeste: ik lees je berichten regelmatig en dat zie ik dat je het hebt over cerclage. Wat is dat eigenlijk?

Groetjes

Lisette

Geplaatst

Celeste, wat fijn dat de echo er goed uitzag. Ik had al ergens gelezen dat in het buitenland er meer gekeken wordt naar het neusbeentje, omdat een klein of ontbrekend neusbeentje inderdaad een teken kan zijn van een afwijking als bijv. Down. Dus ook bij jullie zag dat er goed uit en dat lijkt dus echt een goed teken te zijn. Wij hebben bij onze echo vorige week ook erg geïnteresseerd naar het neusje zitten staren en op de echo staat al een prachtige neus, ha ha ha.

Geplaatst

@Celeste wat een goed gevoel zo'n mooie echo met een super neusje! Blijf bij je gevoel, moedersinstinct.

@Chantal fijn dat het beter emt je gaat ondanks dat je nog iedere dag zetpillen moet nemen. Een goed teken dat je nu zin begint te krijgen in allerlei lekkers, heb ik zelf namelijk ook. Probeer me wel vaker in te houden, maar lukt niet altijd.

@Lisette je moet eens even kijken naar je onderschrift, volgens mij heb je de verkeerde tekst gecopieerd. De echo komt langzaam in zicht, eindelijk he. Alvast veel succes en kijkplezier.

@Kyra iedereen al het goede nieuws verteld? Je hebt wel een hele mooie koninnginnedag gehad denk ik.

@Niki hoe was jouw echo + nekplooimeting gister gegaan? Hopelijk was/is alles goed.

Hoe gaat het met de ander dames, al wat minder misselijk?

Beginnen de buikjes al langzaam een beetje te groeien? Bij mij wel, kan gelukkig nog sommige spijkerbroeken aan.

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

06-05: Céleste: opname ivm cerclage

07-05 Linda: 3e echo

07-05 Chrissy33: 1e afspraak verloskundige

10-05 Chantal: 4e echo ( + nekplooimeting)

11-05 Dafke: 2e echo

14-05 Saaab: 2e afspraak verloskundige

12-05 Chantal: 5e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

17-05 Bettyboopke: 3e echo (16wkn)

18-05 Snoeske: 2e echo

18-05 Linda: controle vk

25-05 Wilma: controle huisarts

09-06 Oena: 18 weken echo (controle hartje)

23-06 Wilma: 20 weken ech

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

Ff t lijstje weer naar boven gehaald zodat we kunnen zien wie wanneer weer een echo of controle krijgt.

Geplaatst

Jullie lieve reacties zijn weer hartverwarmend! Vandaag een beetje aan het rommelen en aan het bedenken of ik om 23uur een wekker zet om nog wat eten... Ik moet namelijk vanaf 24uur nuchter blijven terwijl ik pas om 11uur in het ziekenhuis moet zijn morgen en ergens in de middag wordt geholpen. Pfff ik vermoed dat ik me dan dus redelijk ellendig zal voelen want niet eten betekent misselijk worden!

@Lisette, een cerclage betekent dat de baarmoedermond dicht gemaakt wordt. Dit om een vroeggeboorte te voorkomen. In 2007 hebben wij onze zoon Daan* verloren na een zwangerschap van bijna 20 weken omdat de vliezen onverwacht braken in week 19. Hiervoor is geen reden gevonden en ik heb ook niets gevoeld (geen weeën ofzo). Vandaar dat nu tot deze ingreep is besloten. Het geeft ons een veiliger gevoel, immers als er wat gaande zou zijn dan voel ik dat met een cerclage zeker.

Zo even lunchen buiten de deur en dan een rustige middag! En natuurlijk m'n tasje inpakken.

Groetjes,

Geplaatst

Uitgerekend:

31-10-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

06-05: Céleste: opname ivm cerclage

07-05 Linda: 3e echo

07-05 Chrissy33: 1e afspraak verloskundige

10-05 Chantal: 4e echo ( + nekplooimeting)

11-05 Dafke: 2e echo

11-05 Céleste: echo + gyn

14-05 Saaab: 2e afspraak verloskundige

12-05 Chantal: 5e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

17-05 Bettyboopke: 3e echo (16wkn)

18-05 Snoeske: 2e echo

18-05 Linda: controle vk

25-05 Wilma: controle huisarts

09-06 Oena: 18 weken echo (controle hartje)

23-06 Wilma: 20 weken ech

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

En het lijstje weer even bijgewerkt! Ik ben de tel kwijt van het aantal echo's;-) Maar ik houd jullie wel op de hoogte wanneer we weer even hebben mogen kijken!

Geplaatst

Hoi Celeste,

Ok, ik snap het! Kan me heel goed voorstellen dat je dat geruststelt.

Ik hoop voor je dat het een kleine, pijnloze ingreep is en dat het nu 'gewoon' een week of 40 blijft zitten.:bf_new:

Heel veel succes

Lisette

Geplaatst

Het klopt van m'n onderschrift. Dit had een ticker moeten worden....:icon_scratch:

Gelukkig is mij al hulp aangeboden en zien jullie binnenkort een hele mooie ticker :-)))(Misschien beter dat ik NIET solliciteer als moderator, computerkluns als ik ben ;-))

Lisette

Geplaatst

Hey meiden,

Hier zijn we weer we hebben vandaag onze kinderwagen besteld en ik molet zeggen dat ik het eigenlijk best spannend vind nu we zo alles aan het uitzieken en bestellen gaan.

Ook vind ik de levertijden best lang de wagen komt in week 31 nog ruim op tijd hoor maar omdat wij ECD hebben gedaan is de kans op een vroeggeboorte een stuk groter ( is mij verteld door mijn gyn) en wil ik dan natuur alles klaar hebben mocht dat onverhoopt gebeuren.

het kamertje nemen we over van vrienden net als de autostoel voor als de kleine 9 maanden is en voor de rest moeten we even kijken wat we overnemen en wat hier nog ligt van mijn hub toen hij klein was.

Zijn jullie eigenlijk al aan het kopen gegaan of wachten jullie nog even????

Geplaatst

Lieve Celeste,

Hoe is het met je??

Wat een goed en positief nieuws heb je voorzichtig gekregen! Waauww..

Henkie,

DenHaag. Woon je nu ook in een stad? Kortom: gaat er veel veranderen voor je als je naar DH gaat?

Ik ben recent verhuisd van de stad naar een dorp (vandaar mijn vraag) en ik vond het een heftige overgang.

En je auto! haha, dat begrijp ik wel. Heb net als Chantal ook mijn motor weg gedaan. En dat is gek eigenlijk, want ik heb mijn rijbewijs gehaald toen mijn dochter een half jaar was en nu durf ik dus niet meer...

Ik heb mijn eerste afspraak bij de verloskundige al gehad :)

Toen ik belde voor een afspraak kon ik direct de volgende dag terecht.

In het zh zijn ze 1 bloedwaarde vergeten te prikken dus ik moet potverdikke nog een keer....

Het besef dat nu alles goed is begint eindelijk heel langzaam door te dringen, moet ik zeggen. Dat heeft een tijdje geduurd. En zo heel langzaam word ik ook een beetje blij! (werd ook tijd:tard:)

Ik ben ook helemaal klaar met het zh gedoe. Verlang naar 'normaal' en genieten. De verloskundige zei me dat ik met 18 weken al mocht voor de 20 weken echo en ik vertelde haar dat dat niet hoefde. Ben er wel even klaar mee, wil rust en genieten.

Ze begreep het uiteraard hartstikke goed.

Mijn eerste bevalling was een zeer traumatische en langdurig verhaal. Hier moest ik wat over vertellen bij de verloskundige en zij vindt dat er nog wel wat geblunderd is. Ze heeft me beloofd dat deze bevalling geen herhaling gaat worden van de vorige en dat heeft me toch gerust gesteld.

Ik ben inmiddels al flink rond, meiden!

Voor de werkende meiden: hebben jullie al bedacht of jullie wat gaan veranderen in jullie werk, werktijden, anders?

Geplaatst

@Celeste heel veel succes vandaag. We zullen allemaal aan je denken!! Hopelijk heb je er niet al te veel last van na de ingreep.

@Chantal welke kinderwagen hebben jullie besteld als ik vragen mag? Mijn man en ik zijn nu ook langzaam voor alles aan het kijken. Morgen eerst nog een echo. Een jonge collega van mijn moeder heeft een kinderkamer die we kunnen overnemen. Volgende week krijgen we daar foto's van. Moet je altijd zo lang op een kinderwagen wachten of is dit toevallig? Anders moeten we toch al langzaam een kinderwagen gaan bestellen want over 3 weken zijn we een maand op vakantie.

@Kyra mijn man en ik hebben het al over minder werken gehad. Ik ga 3 dagen werken en mijn man 4 dagen van 8 of 9 uur (ligt aan het financiele plaatje). Voor mij is het helaas geen optie om halve dagen te werken. Onze kleine gaat dan 1 dag naar de ene oma en 1 dag naar de andere.

Geplaatst

@Céleste, heel veel succes vandaag hopelijk gaat alles goed en ben je snel weer lekker thuis.

@Linda, wij hebben de Mutsy Transporter gekocht wij wouden namelijk niet z'n hele dure heb namelijk erg weinig tijd om er veel mee te wandelen. Wat ik heb begrepen duurt het bijna overal zo lang als je een wagen besteld of je moet net geluk hebben dat ze hem wel op voorraad hebben maar dat komt zelden voor is mij verteld.aar gaan jullie heen op vakantie? Wij willen ook nog graag even weg al durft mijn man nu niet zo goed ver weg te gaan en wil ik dat nog wel even wij moeten dus nog maar even zien wat we gaan doen.

W

@Kyra, We hebben een eigen zaak en ik blijf gewoon fulltime werken al is ons kindje wel de hele dag bij ons in de buurt wij wonen namelijk boven onze zaak dus heb geen oppas nodig en als het dan echt druk is dan kan altijd een van de oma's oppassen als het echt moet maar we gaan er niet van uit.

Ook willen wij onze kleine vanaf 1 jaar 1 dag naar de opvang doen ze hebben z'n leuke opvang bij ons in de buurt met allemaal dieren die ze ook zelf gaan verzorgen als ze groter zijn en ze gaan daar verse aardbeitjes plukken enz.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden