Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meiden!

Vandaag weer een prima echo gehad!! Frummel lag eerst verkeerd zodat de nekplooi niet te meten was maar na wat porren toch goed gedraaid. Ik heb de definitieve uitslag nog niet maar ik geloof dat het wel ok is. Nekplooi was niet verbreed en gezien mijn leeftijd heb ik zowiezo een wat hoger risico...

Ook het hartje was erg duidelijk zichtbaar. Ook nog even geluisterd en dat is toch het allermooiste geluid dat je je wensen kunt!!

Nadat de echografiste hoorde van Daan* heeft ze ook nog even de baarmoederhals opgemeten en die was prima van lengte. Ook weer gerustgesteld dus wat dat betreft!!

Weer prachtige echo-foto's mee naar huis gekregen en nu is het weer wachten op de afsrpaak volgende week met gyn!

Inmiddels voel ik me het grootste deel van de dag best ok, alleen 's avonds is het nog niet veel. Vandaag geen middagdutje kunnen doen en dat merk ik dan ook meteen. Zo dadelijk vroeg m'n bed in! En morgen een lekkere vrije dag waarin ik niets moet, ook erg fijn.

Super om te lezen dat het met jullie allen ok gaat en ik hoop dat de misselijkheid voor zover die nog aanwezig is snel mag verdwijnen... Dan is die roze wolk ook wat dichterbij!

@BettyB, hoop dat die hoofdpijn ook snel weer wegtrekt. En laat je lekker verwennen deze periode dat is meer dan verdiend!

Fijne avond en tot lees!

Lieve groetjes,

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden....

Hier zeker geen positief nieuws!

Nekplooi was prima, ik ben ook langer zwanger en eerder uitgerekend dan verwacht, nl 31 oktober.

En mijn voorspelling over het geslacht was ook juist:)

Máár de tripletest in het bloed geeft een verhoogde kans op het syndroom van down. KUT!

Afgelopen maandag de vlokkentest gehad (afschuwelijk!) en nu wachten tot de uitslag van vrijdag over een week.

Dit is dus echt slopend...

Afschuwelijk dat we thuis en in het ziekenhuis al hebben gesproken over afbreken van de zwangerschap; curreteren of bevallen, vreselijk!

Dus nu met een rotgevoel thuis en hopen dat de week snel voorbij vliegt!

Geplaatst

Kyra,

Meis weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen maar wat hebben jullie het nu zwaar zeg is die nekplooimeting goed en daar ben je dan super blij mee en dan blijkt uit de tripletest die dan toch verhoogde kans op het syndroom van down aan geeft kan mij voorstellen dat dat heel erg KUT is en dan ook nog zo lang moeten wachten op de uitslag dat is gewoon onmenselijk.

Meis ik duim dat de uitslag toch goed nieuws mag brengen.

heel veel sterkte en een dikke diggi knuf.

Liefs

Geplaatst

@Kyra

Wat vreselijk! Waarschijnlijk was je er al van uitgegaan dat alles wel ok zou zijn (gezien de nekplooimeting)? Wat een klap als je dan zulk nieuws te horen krijgt!

En nu die week van onzekerheid...

Meis, alle steun en goeie vibes komen jou kant uit hoor!

Tot nu toe was je gevoel dus wel heel juist wat betreft he geslacht, dus wie weet ook wel wat dit betreft..! Ik denk aan je!

@Celeste,

Wat fijn voor jou dat je zo'n mooie echo hebt gehad! Dat zijn van die echo's waar je nog lang op kunt voort teren en dromen :)

Goed zeg, dat die echografiste ineens baarmoederhals heeft nagekeken! Ben je ineens een stuk meer gerustgesteld hè!

Meisjes, duimen omhoog voor degene die moeilijke tijden meemaken!!!

Dikke knuf XXX

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb even een vraagje; vorige week dinsdag heb ik de 7 weken echo gehad, daar was een mooi hartje op te zien. Op 11 mei heb ik de volgende echo.

Nu had ik gisteren een intake bij de verloskundige en gehoopt op een echo, gewoon voor de zekerheid, om te kijken of alles nog steeds goed is.

Maar dat gebeurde dus niet.

Hebben jullie dat onzekere gevoel ook nog weleens? Zo van, zou het nou wel of zou het niet goed gaan daarbinnen?

Mijn buik en boobies worden al wel groter en ik heb verder geen enkele reden om me zorgen te maken, maar toch die onzekerheid.

Geplaatst

Kyra, wat een heftig nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd.

Celeste; wat fijn dat de echo weer goed was.. de spannende 13 weken zitten er voor de meeste al bijna op!

Vandaag mag ik weer voor de echo.. Ben er nog niet gerust op dat we weer 2 hartjes gaan zien. LET IT BE!! Als het wel zo is, heb ik ontzettende mazzel met de kwaaltjes. Alleen ontzettend moe en hoofdpijn.

Wij hebben besloten om geen combinatietest te doen. Ik ben 28 en er is een kleine kans. Daarnaast wil ik niet voor een hele moeilijke keuze komen te staan en hebben wij ervoor gekozen dat het altijd welkom is. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat niet voor iedereen zo is.

Geniet van jullie zwangerschap!! Ik ga duimen voor een goede echo vanmiddag!

Geplaatst

Lieve meiden,

Met lood in mijn schoenen een nieuw berichtje van mij. Vanochtend is de uitslag van de nekplooimeting doorgebeld en daar zijn we helaas erg van geschrokken. Kans op Down 1:45 maar nog veel meer schrikken is de kans op Edwards 1:10. Dit laatste syndroom is een afwijking op de chromosomen en is niet met het leven verenigbaar. We zijn compleet in shock deze ochtend. Wat nu???

Gezien mijn historie is een vlokkentest dan wel een vruchtwaterpunctie niet de meest voor de handliggende keuze. Blijft alleen nog een medische echo over die met 20 weken uitgevoerd kan worden. En dat duurt dus nog even...

We houden ons vast aan de strohalm dat 9 van de 10 kindjes toch geen Edwards blijken te hebben maar dat kost veel, héél veel energie. Het koordje van hoop dat deze zwangerschap goed zou gaan was al wat dunner (want veel meegemaakt) en nu wordt dat koord alleen maar langer én dunner. Voor mijn gevoel kunnen we er elk moment vanaf vallen. En toch... mijn gevoel is nog steeds goed.

Dinsdag hebben we een afspraak met gyn dus tot die tijd is het afwachten.

@Kyra, ik hoop met heel mijn hart dat jullie volgende week een goede uitslag krijgen. Ook bij ons was de meting prima (2.3mm) maar blijkbaar in combinatie met mijn bloedwaarden en leeftijd toch een verhoogd risico. Mag ik je vragen waarom jullie gekozen hebben voor een vlokkentest? Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de komende dagen gewenst.

Meiden, ik hoop dat jullie vandaag mooie echo's hebben en dat alles verder goed met jullie gaat. Wij gaan de komende dagen onverwachte uitslag op ons in laten werken en bedenken wat nu wijsheid (ook in verband met het plaatsen van een cerclage).

Lieve groet.

Geplaatst

@Celeste,

Ik ben helemaal stil van je berichtje. Jullie hebben al zoveel meegemaakt en nu zo'n uitslag... wat wordt er onzettend veel van jullie incasseringsvermogen gevraagd.

En tuurlijk ligt het voor de hand om te zeggen: "kom op meid, ga voor die 9 van de 10 dat het wel goed zit". Maar dat voelt eigenlijk heel leeg om te zeggen....

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen... het lijkt mij alsof de grond even onder je voeten wegzakt.

Een hele dikke :hugg:

Snoeske

Geplaatst

@Kyra wat een vreselijk nieuws. Denk je eerst dat de nekploooimeting goed is, krijg je nu dit te horen. De tijd gaat al zo langzaam voorbij vind ik en nu bij jullie helemaal denk ik. Hoeveel kans op Down hadden jullie? Heel veel succes de komende tijd, we denken aan je.

@Celeste, nou zeg, nog een met slecht nieuws. Eerst een mooie echo en dan 2x een verhoogde kans. Echt heel heftig dit. Je moet altijd je gevoel volgen en die zegt dat alles goed is en gaat, dus daar gaan we zeker vanuit!!

@Gerreber veel succes met je echo vandaag, hopelijk zien jullie gewoon weer beide hartjes mooi kloppen. Ben je weer wat gerustgesteld.

Mijn man en ik hebben ervoor gekozen om geen nekplooimeting te doen. Ik ben 29 jaar en we hebben er uitvoerig over gesproken dat we toch niet de zwangerschap zouden afbreken, dus wat heeft het voor nu dan.

Geplaatst

Jeetje Celeste.. wat een ontzettend heftig nieuws.. Woorden schieten tekort. We hebben allemaal al veel moeten doorstaan om te komen waar we nu zijn en dan dit..

heel veel sterkte en hier draaien de duimen volop voor jullie!

Wij hebben zojuist weer echo gehad en gelukkig weer 2 hartjes gezien! Ze groeiden beide keurig volgens schema en er waren geen gekke dingen te zien. Gelukkig maar!

Het nieuws van Kyra en Celeste is zo heftig dat gunnen we niemand. Succes meiden!

Geplaatst

Celeste!

Jij ook?!?!?!

Bij mij was de nekplooimeting ook goed; 2.2 en bloed in combi met leeftijd (we zijn ongeveer even oud toch?) was onze kans 1:46 voor downsyndroom.

We hebben een vlokkentest gedaan om duidelijkheid te krijgen of het al dan niet zo is. Want, als het wel zo is, laten we zwangerschap afbreken. Een heel moeilijke en pijnlijke beslissing die mede gebasseerd is op basis van ervaring (heb 6 jr in de zorg voor mensen met een verst. bep. gewerkt)

En ik had er vertrouwen in dat het goed zou gaan met de vlokkentest, dat scheelt ook. Geen nare ervaringen op het gebied van miskramen etc.

De andere afwijking ken ik niet, maar je zegt dat dat niet verenigbaar is met leven. Tjéé dat is ook heftig!!

Wat ga je nu doen?

Wat een afschuwelijk gat is dat waar je dan ineens in valt he?

Dat wens je niemand toe! En had het voor mezelf al helemaal niet verwacht. Ik deed de combinatietest om gerust gesteld te worden, niet omdat ik werkelijk dacht dat er wat aan de hand zou zijn.

Ik zit nu wederom in een ellendige wachtweek!

En jij Celeste?

Wat ga je doen?

Wat een klotebeslissing!!

Sterkte meid!!

Geplaatst

Lieve Kyra en Celeste,

bah, wat een akelig nieuws voor jullie. Kan alleen maar heel hard met jullie meeduimen dat het gewoon niet waar gaat zijn en dat jullie allebei een mooi gezond babietje gaan krijgen. Ben ook wel een beetje geschrokken nu. Ik heb zelf vanavond ook de nekplooimeting... Geen bloedonderzoek want volgens de gyn is dat niet betrouwbaar bij een tweeling. Als ik jullie verhalen zo hoor zegt de nekplooi alleen ook niet zoveel. Krijg nu dus ook wel een beetje stress.

Lieve Celeste en kyra, ik duim en hoop en steek een kaarsje op voor jullie op een goede afloop.

Gerreber, fijn dat jullie echo weer goed was!!

Dikke kus, Henkie

Geplaatst

Wat een akelige berichten hier Celeste en Kyra... slopend en angstaanjagende dat jullie wederom moeten wachten en hopen op! Sterkte meiden.

Henkiepenkie.. ik ben ook zwanger van een tweeling en bij mij is wel een combitest gedaan. De bloeduitslagen moesten wel doorgestuurd worden naar een lab elders om door de tweelingmodule te halen.. succes vanavond.

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo celeste

Jeetje ik lees net jullie bericht, ik geloof het direct dat jullie in shock zijn, hier reken je niet op natuurlijk, Ow meid, wat een *** situatie. Ik moet zeggen dat het me goed doet te lezen dat jouw gevoel gewoon goed is!!

Ik duim voor je dat jullie een goed besluit nemen en iets kunnen met de info van de arts.

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Hallo Kyra

jeetje, jij zit ook al met een verschrikkelijke klote uitslag!! getverderrie

Ik hoop voor je dat de week voorbij vliegt en dat je alsnog een goede uitslag krijgt

groetjes

Babeth

Geplaatst

Meiden.........bedankt..

Zulke lieve woorden doen goed!

Hoop en vertrouwen houden is moeilijk en lukt dan ook meestal niet...hopen dat de week snel voorbij vliegt..

Geplaatst

Ik doe t niet vaak ..maar dacht net..ga eens even gluren bij de buren van november...

maar lees hier helaas niet zulke fijne berichten voor 2 van jullie...

Celeste en Kyra....gatsie wat een naar bericht hebben jullie voor de kiezen gekregen!

Vreselijk nu t afwachten van de uitslag Kyra en jij Celeste ..jij moet nog langer in onzekerheid zitten?! Ik wens jullie heel veel sterkte met deze onzekerheid...hoop dat ze er naast zitten met de berekening.:gekruiste vingers 4 groetjes Manon

Geplaatst

Lieve Kyra en Celeste,

lees altijd gezellig mee met de 'uitgerekend in ....' topics. Wat een heftig nieuws voor jullie beiden. Je verwacht idd gerustgesteld te worden door de uitslagen van de tests en dan dit...wil jullie heel veel sterkte wensen in deze (wederom) wachttijd!

Geplaatst

Ahh nee Celeste jij ook al een rot bericht en meid wat moet jij nog lang in onzekerheid zitten zeg kunnen ze het echt niet eerder te weten komen als pas bij de 20 weken echo?

Kyra en Celeste ik heb een kaarsje voor jullie branden en blijf heel hard duimen dat alles toch goed mag zijn.

Moet wel zeggen dat deze berichten er erg in hakken bij mij wij hebben ook nog de nekplooimeting en bloedtest te gaan en ik begin hem nu aardig te knijpen.

Verder gaat het hiet wel redelijk heb mijn medicijnen moeten verhogen naar 4x daags en dan kan ik als ik om het uur een halve geroosterde boterham eet en een half kopje thee drink het binnen houden warm eten doen we helemaal niet op het moment en ik hoop maar dat ik snel weer gewoon kan gaan eten ookal is het maar in kleine hoeveel heden.

Ik heb nog wel een vraag hebben jullie ook minder last van de borsten ik had vooral de eerste weken erg veel last maar nu voel ik ze nog wel iets maar ze doen niet echt meer pijn en dat maakt mij wel weer een beetje onzeker.

Liefs

Geplaatst

Celeste, wat een ontzettend heftig nieuws. Ik wens je ontzettend veel sterkte en hoop dat je veel steun kunt vinden de komende tijd.

Geplaatst

Kyra en Celeste, wat een heftig nieuws zeg. Was je bijna/net die spannende eerste 12 weken door en dan wordt je ineens weer teruggezet in een vreselijk spannende en onzekere periode. Ook hier wordt geduimd voor een goede uitslag, zodat jullie weer wat meer kunnen genieten van je zwangerschap.

Jullie bericht heeft er hier ook wel ingehakt. Ik ben er vannacht over aan het dromen geweest. Maandag hebben wij de nekplooimeting en krijgen wij de uitslag van alles.

Chantal, wat naar dat het eten zo moeizaam gaat. Ik hoop dat je snel wat verbetering gaat merken en dat je weer lekker aan het (warme) eten kunt.

Ik ben de afgelopen week nog behoorlijk misselijk geweest. Nog steeds niet overgegeven, maar ik voelde me gewoon niet lekker. Vandaag gaat het gelukkig wat beter. Straks maar even het centrum in om wat te shoppen. Nog steeds geen positiekleding helaas, maar ik ga op zoek naar wat tuniekjes die mee kunnen groeien de komende maanden.

Verder ben ik vandaag 12 weken zwanger en ik moet zeggen dat het psychisch wel een een mijlpaal is, want mocht het toch nog mis gaan, dan staat de teller voor IVF pogingen weer op 0. Op de één of andere manier geeft dat rust, alhoewel ik er niet aan zou moeten denken nog eens 3 pogingen te moeten ondergaan na de 10 die we al gehad hebben.

Meiden, succes en sterkte allemaal en geniet lekker van het mooie weer.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Wat een naar nieuws en wat een spannende tijden. Moeilijke beslissingen hoor. Ik weet niet wat ik zou doen. Ik heb combi ook binnenkort. Het blijft een kans hè. En afbreken. brrrrrrrrrr. En als alles goed is, kan het ook fout gaan, bij Es was dat bv zo. En ook als het fout lijkt, kan het toch goed zijn, blijkt dan soms achteraf, als het te laat is..... Ook ik doe de combi om gerustgesteld te worden. Jaja. Het kan weer raar lopen. Wat een onmacht.

Bij mij was de echo van afgelopen dinsdag gelukkig weer heel goed. Het vertrouwen begint te groeien. Ik heb het op mijn werk verteld. Voelde wel raar. Zo van kan dat al??? Afijn. groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Lieve dames,

Hier een moeder met een kindje met het Syndroom van Down. Een combinatiestes is en blijft een kansberekening. Ik had een uitslag van 1:1000 en ik heb toch die ene gekregen. UIt de 20 weken, pretecho's is ook nooit wat gezien. En inmiddels ken ik heel wat moeders, zelfs moeders in begin 20 die het ook geen van alle hadden verwacht. Ik weet niet zo goed wat ik moet of zal zeggen. Wil je het een en ander weten mail me dan even in ieder geval heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.

Liefs Esther

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie lieve hartverwarmende reacties! Dat doet een mens héél veel goed, echt waar.

Inmiddels zijn we van de eerste schrik bekomen en wachten we rustig het gesprek dinsdag met onze gyn af. We kunnen momenteel niet veel doen dan de opties die er zijn samen bespreken en vooral bedenken waar we het beste gevoel bij hebben. Als ons kleintje Down heeft dan breken we deze zwangerschap niet af, dat hebben we eigenlijk altijd al gezegd. Het gaat er voor ons nu om te weten of ons kleintje het syndroom van Edwards heeft want als dat het geval is dan heeft het zowiezo geen kans en willen we de zwangerschap wel afbreken.

We hebben een rustig weekend achter de rug, lekker samen een beetje aanrommelen. Morgen weer een paar uurtjes werken maar ik ben bang dat mijn concentratie ver te zoeken is. Een aantal collega's heb ik reeds ingelicht (want de belangstelling voor mijn zwangerschap is erg groot, wat zeker te maken heeft met onze hele geschiedenis) dus ik hoef me niet groter te houden dan ik me morgen misschien voel.

Nogmaals dank en ik laat jullie dinsdagavond zeker wat weten. Voor degenen die deze test nog gaan laten uitvoeren, laat je niet al te veel afschrikken door de berichten van mij en Kyra. Onze leeftijd (ik ben 38 en Kyra volgens mij ook) hebben wij zowiezo al een grotere kans!

Lieve groet,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden