Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Linda,

Lekker zeg! Manlief 4 dagen werken. Dat wilde ik ook wel, voor ons maar dat was bij zijn werkgever geen optie. Tenzij hij idd 4x9uur zou gaan werken en dat wil ik niet, want dan ziet hij de grote meid nauwelijks.

Ivm werk komt het bij ons eigenlijk voornamelijk op mij.

Werken jullie beiden fulltime, nu?

Chantal,

Je blijft fulltime werken? En een kindje boven? Superheld!! Dat is wel het voordeel van 'thuis' werken he?

Werk je dan in een soort van winkel? Kun je gewoon naar boven als je zou willen of als dat nodig is? Kunnen anderenbijspringen?

En die opvang klinkt zeker superleuk!!!

Benieuwd hoe de andere dames dat bezien!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Chantal, wat grappig om te lezen dat jullie de Mutsy Transporter hebben uitgekozen. Wij namelijk ook! We hebben hem nog niet besteld, maar afgelopen vrijdag in de winkel leek dat de kinderwagen die voor ons het meest praktisch is. Mijn man kan hem ook goed hanteren vanuit de rolstoel en de handgreep is makkelijk in hoogte te verstellen. Nu we horen hoe lang de levertijd is, denken we er toch over om binnenkort de bestelling de deur uit te doen.

Kyra, jij begint dus ook al aardig te groeien. Hoe is dat met de andere meiden. Ik pas sinds deze week nauwelijks meer in mijn eigen broeken. Ik moet dus heel snel nog even wat broeken scoren. Zaterdag het centrum hier maar eens in.

Ook leuk om te lezen hoe jullie het allemaal gaan regelen met werk na de bevalling. Ik heb vorige week even met mijn teamleidster gesproken en ik ga van 4 naar 3 dagen. Ik werk dan maandag (want dan past mijn moeder op) en vrijdag (kinderopvang). Op dinsdag wilde ik eens per 2 weken ouderschapsverlof opnemen en mijn man de andere weken om de week. Maar nu stelde mijn teamleidster voor om voorlopig geen ouderschapsverlof op te nemen, maar om thuis te werken als "Dinges" nog heel veel slaapt. Pas als de kleine meer wakker is, dan zou ik pas aan ouderschapsverlof hoeven denken. Mijn man werkt nu 40 uur in de week en spaart iedere week 4 uur verlof. Nu neemt hij het op wanneer hij wil. Nu wil hij die 8 uur per 2 weken op die dinsdagen gaan opnemen, als ik niet thuis werk maar op kantoor zit. Dan hoeft hij voorlopig ook nog geen ouderschapsverlof op te nemen. Een hele constructie, maar als dit allemaal zo gaat werken dan zou dat heel mooi zijn.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Oh, ik vergeet Celeste helemaal. Hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop dat de ingreep geslaagd is en dat het nu goed dicht zit voor de komende 26 weken. Heb je veel last na de ingreep? Hopelijk niet.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vakantietijd!!!

ik ben nog steeds niet helemaal bijgelezen en nu ga ik er weer tussenuit! Ik ga 2 weken op vakantie en ik moet zeggen dat ik daar enorm aan toe ben. ben nog steeds erg slap, moe duizelig en misselijk. wel veel beter dan de periode in ziekenhuis, maar toch... Dus wij dachten ff wegwezen, totale ontspanning en aansterken, mijn arts vind het een goed idee dus, gewapend met wat medicijnen vertrekken wij morgen richting het zonnige zuiden.

Dank allemaal voor de lieve berichten! ben blij dat ik weer terug ben en pak de draad op na mijn vakantie. Excuus voor het 1 rtichting verkeer, mijn batterij laat niet veel meer toe dan dat.

Celeste heel veel sterkte, ik hoop dat jij snel thuis bent!

Veel groeten en tot over 2 weken!!!

Geplaatst

Hey Kyra,

Wij hebben inderdaad een winkel en werkplaats ( rijwielen) en ik moet zeggen dat het wel voordelen heeft om er boven te wonen vooral nu er een kleine komt maar het heeft ook wel nadelen hoor je hebt echt nooit een vrije dag ze weten me altijd wel te vinden.

Wat betreft het fulltime werken kan gewoon niet anders wij hebben onze zaak 6 dagen per week open en ik heb wel het geluk dat ik gewoon even naar boven kan als het moet of natuurlijk als ik het wil en is het heel druk dan moeten mijn schoonouders maar bij springen ( we hebben de zaak van hun overgenomen een aantal jaren geleden en ze werken ook nog gewoon mee)

We zien wel hoe alles gaat lopen het zal vast wennen zijn en druk natuurlijk maar ben er van overtuigt dat alles wel goed komt.

Die opvang vinden wij echt geweldig het is daar net een kinderboerderij met al die dieren en ze gaan vaak ook op stap met de kids als er ergens een kalfje of lammertje geboren wordt vind het wel fijn als onze uk dat allemaal mee krijgt.

Geplaatst

Leuk om te lezen hoe iedereen straks de opvang regelt.

@Kyra ik werk nu 32 uur en mijn man 40 uur in de week. Mijn man heeft gister gezegd dat hij ook geen 4x9 wilt werken, zijn toch wel hele lange dagen, maar wel 4x8. Na de vakantie gaan we dit allemaal navragen. We makkelijk dat jullie een eigen zaak aan huis hebben.

We zijn net terug van onze echo, het was weer super om ons Hummeltje te zien. We hebben zelfs een dvd mee naar huis gekregen met de hele echo erop (bewegenede beelden). Hummeltje groeit goed, ligt 5 dagen voor op schema. De uitgerekende datum was nu 8 november. Bij de verloskundige moet ik dit bespreken, omdat mijn verlof dan ook eerder moet ingaan. Het maagje was gevuld, een goed teken. Het hartje klopte ook weer snel en sterk. Hummeltje was tegen het einde erg beweeglijk, leuk om te zien.

@Chantal wij gaan eind mei 5 dagen naar New York en aansluitend een rondreis maken door west en oost Canada. We blijven bijna 4 weken weg. We hebben dit geboekt voordat we wisten dat we zwanger waren, maar kijk er nu heel erg naar uit. Het is gelukkig geen rimboe waar we heen gaan, en ik heb niet veel last van de zwangerschap tot op heden. Als Hummeltje straks geboren is doen we dit niet meer zo snel. Ik zouz eker nog even op vakantie gaan als ik jullie was, als jullie je daar beide goed bij voelen. lekker helemaal ontspannen en genieten met elkaar en de kleine.

Geplaatst

Heee meiden!!

Ik ben weer terug van een heerlijke zonnige vakantie op Rhodos. Lekker uitgerust en genoten van de rust saampies met mijn mannetje.

Vannacht zijn we thuisgekomen en om 12.00 uur mochten we weer voor een echo! Beide draakjes doen het goed, hartjes gehoord voor het eerst (zo bijzonder!!) en je kon de hersentjes etc allemaal zien zitten. Ze waren ook lekker koppeltje aan het duikelen.

AMC was zeer tevreden en we mogen nu over naar de gyneacologie. Wel zijn we gevraagd als gastsprekers voor artsen in opleiding. Dat vinden we zo bijzonder en artsen zijn zo hard nodig, dat we dat gaan doen!!

Zojuist ook de spullen voor de babykamer besteld! Kinderwagen gaan we 2e hands kijken. Heerlijk om te shoppen voor de draakies!

Vraagje; ik heb behoorlijk last van smettende tepels. Zijn er meer die hier last van hebben en wat kan ik hier aan doen??

Kyra; super goed nieuws meid! Gefeliciteerd en nu lekker gaan genieten!

Celeste; voor jou blijft het spannend, maar wij duimen dat jouw gevoel klopt!!

Iedereen; laat die buiken maar groeien!! Ik ga snel even wat bijlezen!!

Geplaatst

Celeste ik hoop dat alles goed is gegaan en dat alles goed voor jullie komt.

Gerreber wat fijn dat je een mooie echo had, en heerlijk uitgerust in de zon lekker hoor. Ik ben ook al aan het aftellen nog 5 weken en dan gaan we een maand naar Canada.

Linda ik zie dat jij ook een maand naar canada gaat, lekker zeg. Gaan jullie ook een rondreis maken?

Geplaatst

hier ook even een teken van gezelligheid. :)

Ik schrijf niet zo veel, maar ik lees wel trouw alles mee.

Wij hebben ook gister voor het eerst het hartje gehoord en dat was zeker heel erg bijzonder! 12 weken nu :)

Nekplooimeting en bloedonderzoek zag er allemaal erg goed uit.

Dus bij ons gaat het echte genieten nu hopelijk beginnen. We blijven n beetje onzeker stiekem natuurlijk.

Morgen voor het eerst baby shopjes bekijken samen, en vooral naar kinderwagen kijken als de levertijd echt zo lang duurt...

Fijn weekend voor iedereen!

Geplaatst

Sjors en Sjimmie op 29 mei a.s vertrekken wij al voor onze vakantie. Wij gaan eerst 5 dagen naar New York en maken dan een tussenvlucht naar Montreal (oosten). Daar gaan we een rondreis maken per auto richting Toronto. Hierna weer een tussenvlucht naar Vancouver en maken we aan de westkant een langere rondreis naar Galgary. Wat toevallig dat jullie ook naar Canada gaan, waar gaan jullie rondtrekken? Misschien komen we elkaar nog tegen :)

Geplaatst

@Gerreber welkom thuis in het koude regenachtige kikkerlandje. Denk dat het in Rhodos beter weer was of niet? Fijn dat de echo ook goed was van beide kindjes. Heb je de babykamer al besteld of andere spulletjes? Wij hebben nog niets bestel, gaan we komende week eens langzaam voor kijken.

@Saab gelukkig was ales goed, incl de nekplooimeting. Zeker kan het genieten nu beginnen. Iedere zwangere is en blijft een beetje onzeker. Mijn vriendin die voor de 2e keer zwanger was had dit ook nog.

Geplaatst

Wij hebben de babykamer al besteld en die komt al over zo'n 3-4 weken. Mijn man wil graag de kamer 'af' hebben voor hij weggaat. Vandaar dat wij wat eerder zijn met dit soort dingen. ;-)

De grote dingen zoeken we vast uit en de kleine dingen zal ik in de loop v/d zwangerschap gaan halen.

Iedereen een goed weekend!

Geplaatst

Hoi linda

Zeker toevallig en als ik het zo hoor zouden we elkaar nog wel eens kunnen tegen komen. Wij vertrekken 15 juni naar vancouver en gaan dan eerst met een cruise naar alaska voor een week, we komen ook weer terug in vancouver en beginnen dan de rondreis naar vancouver island en dan via whistler naar banff, jasper en calgary daarvandaan vliegen we weer terug. Wij hadden deze reis in januari geboekt nadat ik mijn miskraam kreeg, ik was zo verdrietig en dit wilden we al zo lang vandaar dat we het toen gelijk geboekt hebben.

Wij gaan babyspullen kijken nadat we uit canada komen, ik heb dan ook gelijk mijn 20 weken echo.

Dinsdag mogen we voor de eerste keer naar de verloskundige om kennis te maken. Ik zal wel in het ziekenhuis bevallen en in het ziekenhuis onder controle blijven.

20 mei moeten we voor een nekplooimeting.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Linda en Sjors en Sjimmie, wat een heerlijk vooruitzicht zo'n reisje naar Canada. Verstandig ook om dat nu te doen, want of dat soort reizen er de komende jaren in zitten is nog maar de vraag. En voor jullie gaat het al opschieten zeg, over een maandje al weg!!!

Wij hoeven gelukkig niet te klagen, want wij gaan ook al in juni op vakantie. Ik had voorzichtig het plan gemaakt om na de zomer de PABO te gaan doen als ik tegen die tijd nog niet zwanger zou zijn. Dus dan had ik eind augustus naar school gemoeten. De vakantie was voor ons dus al gepland in juni. Wij gaan dit jaar naar Wales. Helaas maar 10 dagen, want we konden voor een tweede week geen aangepast huisje meer vinden. En het geld kunnen we best gebruiken om babyspullen te kopen en om mijn koekblikje (een Fiat Seicento) in te gaan ruilen voor iets meer auto. Ik las al meer meiden die auto's of motoren gaan inruilen voor meer een familie auto. Mijn nieuwe auto zal niet heel veel groter worden, maar mijn huidige auto biedt weinig bescherming als er iets zou gebeuren. Vandaar de keuze voor inruil.

Verder zijn wij gisteren voor het eerst bij de verloskundige geweest. Die was helemaal onder de indruk van ons verhaal. Ze had al een brief van de gynaecoloog gekregen met het hele verhaal. Toch maar even duidelijk gemaakt dat we nuchtere mensen zijn en dat we nu gewoon proberen te genieten van gewoon zwanger zijn. Het was verder een leuk mens en dus ook een leuk gesprek. We hebben het hartje ook weer gehoord. Dat klopte mooi krachtig. 3 juni is mijn volgende afspraak.

Vanmiddag ga ik even op zoek naar positiebroeken, zodat ik de komende tijd weer iets heb om aan te trekken. Ik heb nog wel wat rokjes in de kast met elastiek, maar vanwege dat verrekte koude weer, draag ik momenteel toch echt liever een warme lange broek. En die passen me nu bijna niet meer.

Morgen gaan we nog naar een doopdienst. De dochter van onze beste vrienden wordt gedoopt. Gaan we maar eens kijken of we al ideeen op kunnen doen voor als onze kleine gedoopt gaat worden.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

hoi allemaal

leuk om te lezen, al die vakantie plannen, ik ben nu een paar dagen vrij, maar we gaan niet weg,

gister is miijn jongste zusje getrouwd en wij waren ceremoniemeesters. was erg leuk alleen jammer van het weer.

verder heb ik erg veel last van mijn bekken, ik denk dat ik niet zo lang meer werk, (verzorging thuiszorg) ik had altijd al wat last van mijn bekken maar nu veel meer.

eergister hebben wij een kinderwagen uitgezocht bij baby dump. het is een mutsy 4 rider single spoke geworden!!! wel grappig om met verschillende wagens door de winkel te lopen haha.

de baby kamer ligt hier al jaren op zolder, hebben we ooit van vrienden over gekocht, en het zijn witte meubels en die zijn nu ook weer helemaal in de mode!!!

ow ja ik heb nog een baby badje met standaard en toebehoren via marktplaats gekocht. kleur zilver grijs!! erg mooi!!!

groetjes wilma

Geplaatst

Hi meiden,

Ik ben er weer... Frummel zit veilig achter slot en grendel sinds donderdagmiddag;-) Alles is goed gegaan, beetje stress rondom de ruggenprik (vanwege nare ervaring in het verleden) maar dankzij een lieve ass. anesthesist was het zó voorbij! Een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven en sinds gistermiddag weer thuis bij mijn lief. Helaas wel veel hoofdpijn nu, waarschijnlijk nasleep van de ruggenprik, dus vandaar dat ik nu pas mijn laptop zie!

Voordat ik naar huis mocht nog een controle echo gehad en ons kleintje maakt het goed. Voldoende vruchtwater rondom (risico bij plaatsen cerclage is dat de vliezen geraakt worden) en een mooi kloppend hartje. Prima dus! A.s. dinsdag weer op controle bij mijn eigen arts en de komende dagen voornamelijk op bank doorbrengen.

Leuk om te lezen over jullie vakantieplannen! Een paar jaar geleden zijn wij ook in Canada geweest (Vancouver, Vancouver Island en daarna naar Seattle) en ik vond het daar geweldig mooi!! Jullie gaan nog meer zien dus dat wordt vast en zeker een heerlijke tijd.

Voor degenen die al terug zijn, ff doorbijten want het zonnetje wil zich hier maar niet laten zien!

Meiden, ik ga weer plat want ik kijk al weer scheel van de hoofdpijn. Bedankt voor jullie mails de afgelopen dagen! Zo lief...

Lieve groet,

Geplaatst

Celeste, fijn dat de ingreep goed verlopen is. Nu hopen dat de hoofdpijn ook weg gaat trekken.

Wilma, jullie kiezen dus ook voor een Mutsy. Mutsy gaat goede zaken doen geloof ik. Snel maar even Mutsy aandelen kopen, ha ha ha. Wij gaan dus voor de Mutsy Transporter, waarschijnlijk in het rood.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo te horen is iedereen lekker aan het shoppen! Wij hebben nog niks gekocht... Zijn tot nu toe met name druk met het zoeken van een ander huis en auto. Ben een beetje geschrokken van de inruilwaarde van mijn 2 jaar oude cabrio. Ze geven er maar 50% voor terug. Dat vind ik een belachelijke afschrijving, zeker als je op internet zoekt naar 2e hands auto's dan is de afschrijving in 2 jaar vaak niet eens zoveel. Iemand wordt hier dus ontzettend rijk van maar ik ben het niet. Ook het huren van een huis is wel erg duur, er wordt gewoon de prijs gerekend van de hypotheek maar dan zonder dat je hypotheekrente-aftrek hebt natuurlijk. Dat een tweeling veel geld gaat kosten, was ons duidelijk maar dit zijn wel financiele tegenvallers..

Maar ja, we komen er wel uit hoor!

Celeste, fij dat de cerclage goed zit en alles ok is met je beep. Hou die hoofijn even in de gaten hoor. Deze moet echt wel snel verdwijnen, anders even contact opnemen met het ziekenhuis. Na een ruggeprik akn soms een liquorlek onstaan wat de hoofdpijn veroorzaakt vandaar.

Veel vakantiegangers de komende tijd. Heerlijk nog zo'n lange reis naar Canada en Alaska. ben jaloers... Alaska is prachtig! Ben ik een aantal jaar geleden ook geweest. Chrissy, jullie ook nog lekker een week weg. genieten dus.

Heb net ook nog 8 daagjes cyprus geboekt, want anders komt het er vrees ik niet meer van. Hebben allerlei verplichtingen eind juni en in juli. Wel leuke dingen hoor, zoals de bruiloft van mijn zus waarbij ik getuige ben. In de zomerperiode zijn veel collega's met kinderen weg en kan ik geen vakantie meer krijgen. Vandaar maar even een korte break. Wie weet kunnen we, als ik me nog goed voel begin september nog een weekje.

Hier begint de buik nu toch ook wel echt te komen. Overigens zit de bobbel met name thv mijn onderbuik tot aan mijn navel, dus mijn lage spijkerbroeken kan ik nog steeds wel goed aan. Het groeit vooralsnog ook scheef, dat zie je niet als ik sta, maar als ik lig, zie je duidelijk een bobbel met name aan de rechterlant en veel minder aan de linkerkant. Vrees dat ik straks een enorm uitpuilende navel ga krijgen, want die heeft nu al de neiging om naar buiten te komen, pfff, wat voor buik moet dat worden...

Binnenkort maar eens gaan kijken naar positiekelding want heel lang kan het niet meer duren dat ik in mijn gewone broeken pas.

Allemaal een heel fijn weekend.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Celeste fijn om te horen dat de ingreep goed is gegaan en je weer thuis bent. Vervelend alleen dat je nog steeds hoofdpijn hebt, hopelijk gaat die gauw over. Laat je maar lekker verwennen door je man en doe t rustig aan.

Leuk om te horen dat de meeste van ons nog ff op vakantie gaan voordat de kleine er is/zijn. Hebben we allemaal ook wel verdiend vind ik :). ALs het hier ook eens wat beter weer gaat worden zou het helemaal lekker zijn.

Gister eens langzaam gaan kijken voor een kinderkamer en kinderwagen. Ook wij stonden op het einde met een Mutsy in onze handen. Mijn man vind hem ook goed rijden en leuk uitzien.

Ja die broeken he. Sommige kan ik nog aan en ander heb ik tijdelijk op zolder gelegd. Hopelijk kunnen we die een tijdje na de zwangerschap weer aan (ben bang van niet maar ja). Komende vrijdag weer een bruiloft, heb niet echt iets wat ik aan kan doen, dus dat wordt nog ff shoppen. Ik heb ook nog wat vakantiekleren nodig en anders koop ik in New York misschien nog wel wat, iedereen zegt dat het daar goedkoper is.

Fijne zondag nog.

Geplaatst

Hee Celeste, dat is goed nieuws van je ingreep.

Voel je dat nog van binnen of is het (buiten de hoofdpijn) redelijk pijnloos?

Doe lekker rustig aan, we zien je snel weer verschijnen :-)

Lisette

Geplaatst

@ Céleste, wat fijn om telezen dat alles goed is gegaan hopelijk trekt de hoofdpijn nu ook weg. meis heb zo veel aan je moeten denken de laatste dagen.

Hier vandaag de nekplooimeting gehad en oh wat was ik zenuwachtig zeg was vanmorgen om 5 uur al klaar wakker en stront misselijk heb dan ook de hele morgen lopen spugen hield zelfs geen water meer binnen.

Maar goed nieuws alles was/is goed met de uk en onze kans op down met mijn leeftijd was 1:340 en de uitslag bij ons is 1:6800 dus dat is voorals nog geweldig nieuws en nu weet ik dat het geen zekerheid geeft maar het stelt ons wel gerust.

Nu woensdag moeten we voor het heerst naar onze Gyn hier in het ziekenhuis en ik hoop dan eigelijk dat we weer echo hebben want ik ben vergeten te vragen hoe groot hij/zij nu eigenlijk is.

Ook hebben we vandaag het hartje voor het eerst horen en kloppen en wat heb ik daarom moeten huilen zeg vind het z'n bijzonder monent zelfs mijn hub heeft een traantje gelaten.

ga nu eerst weer iets proberen te eten en hoop dat dit wel binnen blijft.

Liefs

oja nog een tip meiden als jullie je wagen willen kopen bij baby-dump dan zal ik eerst is op internet kijken waar hij het goedkoopst is en dan gewoon even bellen met baby-dump want dan krijg je hem daar ook goedkoper het heeft ons € 99.00 gescheeld ze hebben namelijk laagste prijs garantie.

Geplaatst

Celeste,

Beeb goed achter slot en grendel! Super!

Hoe is het nu met je hoofdpijn?

Henkie,

Erg is dat he? Bij de inruil van een nieuwe auto? Om te janken!

En huren/wonen op die manier berekend is inderdaad een flinke kostenpost! Is het zo dat je dan wel verzekerd bent van een woning op korte termijn?

Vakantie zie ik dit jaar niet zitten ivm mijn hernia en bekkeninstabiliteit. Ik kan nu al niet meer de straat uit lopen zonder pijn dus dit gaat een lang half jaar worden. Ik was voorbereid, had het de eerste keer ook. Toen zat ik in zak en as, nu niet. Het is zoals het is.

Ik ben, destijds na de geboorte van mijn dochter, na een paar maanden gewoon heerlijk op vakantie gegaan dus ik verheug me nu al op volgend jaar :)

Ik neem straks extra verlof op zodat ik een half jaar bij huis ben. En in mijn huidige functie is de minimale eis 24 uur. Dus ik heb nog geen plannen voor daarna, dat zie ik dan wel weer. Kan me nu niet voorstellen dat ik straks uberhaupt weer aan het werk ga haha, maar dat had ik de eerste keer ook. En ook toen wilde ik na een tijd graag weer aan het werk.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat een ontzettend goed nieuws, zo'n kansberekening. En tuurlijk zegt het nog niks, maar het is wel een geweldig percentage zo.

Op naar de volgende stap toch?

Ik had m'n eerste echo. Ben zwanger van een eenling, nu bijna 9 weken. Gaaf om het hartje zo mooi snel te zien kloppen. De grootte was goed, dus tot nu toe heel goed nieuws :-)

Groet!

Geplaatst

@Lisette fijn dat de echo goed was en je het hertje hebt zien kloppen. Waren er 2 embryo's teruggeplaatst? Mag je nu naar een verloskundige of meot je in het zhuis onder controle blijven?

@Chantal wat een super nieuws, het geeft geen 100% garantie, maar dit moet toch wel een goed gevoel geven. Succes morgen bij de gyneacoloog, hopelijk krijg je morgen een echo.

@Kyra, vervelend dat je zo'n last hebt van bekkeninstabiliteit en ook nog eens hernia hebt. Ik ben een aantal jaren geopereerd aan mijn rug (scoliose) en heb 7 schroeven in mijn rug. Ik ben bang dat ik straks, als mijn buik groter is, ook meer last van mijn rug ga krijgen. Een lekker vooruitzicht dat je straks een half jaar vrij hebt.

Geplaatst

Dag meiden,

Vandaag de 11 weken echo gehad en alles ziet er echt prima uit! Ben zo ontzettend blij!

Ik heb een tijdje niets gepost op het forum, maar ga nu snel alles even terug lezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden